Мрія про рівність усіх людей, устремління до справедливості, добра, краси знайшли своє вираження в романтичних творах



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



Мрія про рівність усіх людей, устремління до справедливості, добра, краси знайшли своє вираження в романтичних творах. З літературної критики Буває мить якогось потрясіння: Побачиш світ, як вперше у житті, Звичайна хмара, сіра і осіння, Пропише раптом барви золоті. Л. Костенко

  • Мрія про рівність усіх людей, устремління до справедливості, добра, краси знайшли своє вираження в романтичних творах. З літературної критики Буває мить якогось потрясіння: Побачиш світ, як вперше у житті, Звичайна хмара, сіра і осіння, Пропише раптом барви золоті. Л. Костенко



В кінці ХVІІІ– на початку ХІХ століть в Західній Європі розпочалися активні національно-визвольні рухи, прокотилася хвиля незадоволення новими буржуазними відносинами.

  • В кінці ХVІІІ– на початку ХІХ століть в Західній Європі розпочалися активні національно-визвольні рухи, прокотилася хвиля незадоволення новими буржуазними відносинами.



Творчі особистості болісно переживали свій розлад з дійсністю, їх обтяжувала життєва проза. Це стало поштовхом до виникнення в мистецтві та літературі романтизму.

  • Творчі особистості болісно переживали свій розлад з дійсністю, їх обтяжувала життєва проза. Це стало поштовхом до виникнення в мистецтві та літературі романтизму.



– художній метод і напрям у літературі й мистецтві першої половини ХІХ століття, пов’язаний зі змінами у свідомості митців, їхньою переконаністю в тому, що глибинне пізнання здійснюється серцем, а не розумом.

  • – художній метод і напрям у літературі й мистецтві першої половини ХІХ століття, пов’язаний зі змінами у свідомості митців, їхньою переконаністю в тому, що глибинне пізнання здійснюється серцем, а не розумом.





Основною рисою романтизму є трагічне двоєсвіття: герой усвідомлює недосконалість світу і людей, страждає від спілкування з ними і водночас бажає жити в цьому світі з цими недосконалими людьми, мріє бути ними зрозумілим і прийнятим.

  • Основною рисою романтизму є трагічне двоєсвіття: герой усвідомлює недосконалість світу і людей, страждає від спілкування з ними і водночас бажає жити в цьому світі з цими недосконалими людьми, мріє бути ними зрозумілим і прийнятим.



– яскраві особистості, здатні на прекрасні почуття, готові до самопожертви за високі ідеали.

  • – яскраві особистості, здатні на прекрасні почуття, готові до самопожертви за високі ідеали.





В романтичних творах спостерігається взаємодія поезії, музики, живопису, архітектури.

  • В романтичних творах спостерігається взаємодія поезії, музики, живопису, архітектури.



Ідеал романтиків – духовно багата особистість, яка шукає гармонії своєї душі з людьми, природою, світом. 

  • Ідеал романтиків – духовно багата особистість, яка шукає гармонії своєї душі з людьми, природою, світом. 



На етнографічній основі, живлений новими літературними віяннями з Західної Європи, передусім творчістю Байрона, В. Скотта, В.Гюго, А. Міцкевича та інших письменників  і з’являється український романтизм.

  • На етнографічній основі, живлений новими літературними віяннями з Західної Європи, передусім творчістю Байрона, В. Скотта, В.Гюго, А. Міцкевича та інших письменників  і з’являється український романтизм.



історичне минуле України з її демократичним укладом, козацькою вольницею;

  • історичне минуле України з її демократичним укладом, козацькою вольницею;

  • звитяжна боротьба проти зовнішніх ворогів;

  • викриття й засудження пороків суспільного ладу (захист скривдженого люду, вираження глибокого співчуття йому).



 — козаки, зокрема запорожці, самовіддані захисники Батьківщини, та народні співці (кобзарі, лірники, бандуристи) — виразники дум і сподівань українського народу, творці й хранителі національної культури.

  •  — козаки, зокрема запорожці, самовіддані захисники Батьківщини, та народні співці (кобзарі, лірники, бандуристи) — виразники дум і сподівань українського народу, творці й хранителі національної культури.

  • Поряд з образами реальних людей (козаків, гетьманів, селян, ремісників та інших) нерідко діяли міфічні — русалки, відьми, вовкулаки, упирі тощо. Усі романтичні герої високоморальні або ниці духом, надзвичайно вродливі або дуже потворні.



П.Гулак-Артемовський,

  • П.Гулак-Артемовський,

  • М.Костомаров,

  • М.Петренко,

  • Є. Гребінка,

  • В.Забіла





Писав байки (байка-казка, байка-приказка),

  • Писав байки (байка-казка, байка-приказка),

  • притчі,

  • вірші,

  • послання,

  • балади



Письменник вказував на причини, що спонукали його передати своєю рідною мовою твір Йоганна Вольфганга Гете „Рибалка”: „Хотів спробувати, чи не можна малоросійською мовою висловити почуття ніжні,  благородні, піднесені...”

  • Письменник вказував на причини, що спонукали його передати своєю рідною мовою твір Йоганна Вольфганга Гете „Рибалка”: „Хотів спробувати, чи не можна малоросійською мовою висловити почуття ніжні,  благородні, піднесені...”



Балада  ліро-епічний твір з драматично напруженим сюжетом. Йому властиві невелика кількість персонажів, підкреслена узагальненість, у творі відсутня деталізація, матеріал викладено стисло.

  • Балада  ліро-епічний твір з драматично напруженим сюжетом. Йому властиві невелика кількість персонажів, підкреслена узагальненість, у творі відсутня деталізація, матеріал викладено стисло.









Українські ліричні поезії, що виникли на ґрунті народної творчості («Човен», «Українська мелодія», «Заквітчалася дівчина», «Маруся»…);

  • Українські ліричні поезії, що виникли на ґрунті народної творчості («Човен», «Українська мелодія», «Заквітчалася дівчина», «Маруся»…);

  • байки, які органічно пов’язані з народними приказками і прислів’ями («Верша та Болота», «Школяр Денис»);

  • російські вірші («Печаль», «Скала»);

  • романс «Чорные очи»;

  • популярність Є. Гребінці як прозаїку принесла збірка «Рассказы пирятинца»;

  • повість «Нежинский полковник Золотаренко», «Кулик»;

  • роман «Чайковський», «Доктор»;

  • фізіологічні нариси: «Петербургская сторона», «Провинциал в столице», «Хвастун».



історик, громадсько-політичний і культурний діяч, публіцист, перекладач, фольклорист і поет-романтик, один із засновників Кирило-Мефодіївського товариства та автор їх програмного документу „Книги буття українського народу”.

  • історик, громадсько-політичний і культурний діяч, публіцист, перекладач, фольклорист і поет-романтик, один із засновників Кирило-Мефодіївського товариства та автор їх програмного документу „Книги буття українського народу”.



Батько був нащадком козаків-переселенців, місцевим поміщиком.

  • Батько був нащадком козаків-переселенців, місцевим поміщиком.

  • Мати– українська селянська дівчина, раніше кріпачка.

  • Батько трагічно загинув, не встигши усиновити Миколу. Тому до 1832 р. М.І. Костомаров перебував у кріпацькій залежності й отримав волю завдяки неймовірним зусиллям і матеріальним жертвам матері.



вірші-балади, в основу яких покладено народні вірування, легенди та історичні перекази;

  • вірші-балади, в основу яких покладено народні вірування, легенди та історичні перекази;

  • особистісно-психологічна лірика з її наріканням на життя, тугою за недосяжним щастям, молодістю.



перебував у світі романтичних захоплень фольклором, збирав народні пісні, гарно співав, цікавився історією України, музикою і театром.

  • перебував у світі романтичних захоплень фольклором, збирав народні пісні, гарно співав, цікавився історією України, музикою і театром.



До шедеврів лірики М. Петренка належить триптих „Небо”.

  • До шедеврів лірики М. Петренка належить триптих „Небо”.

  • Триптих – композиція, складена з трьох самостійних творів, пов’язаних ідейним змістом та мотивом. Перший твір триптиха має назву „Дивлюсь я на небо та й думку гадаю”, другий – „По небу блакитнім очима блукаю”, третій – „Схилившись на руку, дивлюсь я...”








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка