Музична гра-феномен дошкільного виховання



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.


ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

  • ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

  • (ЯСЛА-САДОК)№18 КОМБІНОВАНОГО ТИПУ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

  • Районне методичне об’єднання музкерівників

  • Тема: Музична гра—феномен дошкільного виховання


Мета :

  • Реалізація шляхів запровадження і чіткого розподілу навчально-ігрового часу.

  • Втілення особистісно-орієнтованого підходу до дитини.

  • Сприяння розвитку творчих здібностей дітей в музичній грі.



Завдання

  • Упорядкувати систему музичних ігор.

  • Організувати практичну діяльність.

  • Розвивати здібності дітей сприймати, розуміти та вміти користуватися здобутими знаннями під час ігор у житті.

  • Залучати батьків та вихователів до співпраці.



Методологічні засади

  • Положення педагогіки та психології про зв’язок різних видів діяльності.

  • Вчення про діяльнісний підхід у мовленнєвому спілкуванні дітей дошкільного віку.

  • Законодавчі акти і концепції дошкільної освіти в Україні.









  • в) Музична гра – засіб всебічного розвитку дитини. Спілкуючись в процесі гри, діти збагачуються знаннями; граючись з іграшками, предметами – діти засвоюють їх властивості і якості; в грі розвивається мова дитини, збагачується їхній словнико

  • вий запас; для розумового розвитку створені спеціальні дидактичні ігри; музичні ігри сприяють естетичному розвитку. Велика роль в моральному вихованні – в музичній грі дитина розвивається; діти вступають в ігрові взаємовідносини, виконують певні ролі і таким чином вправляються в тій чи іншій формі поведінки.



  • Музична гра сприяє розвитку таких якостей, як активність, ініціативність, рішучість, відповідальність перед однолітками;

  • г) в музичній грі відображаються ті соціальні явища, які діти спостерігають в дійсності: професії, взаємини між людьми.





Напрямки роботи музкерівника





1. Музично-дидактичні ігри

  • 1. Музично-дидактичні ігри

  • 2. Народні ігри

  • 3. Театралізовані ігри

  • 4.Ігри з музичними інструментами

  • 5.Музично-ритмічні ігри

  • 6.Ігри імпровізації

  • 7.Музичні розвивальні комп´ютерні ігри



Музично-дидактичні ігри - це ігри розумової спрямованості, які потребують використання раніше набутих знань, кмітливості, активної розумової діяльності. Народні дидактичні ігри вчать дитину ненав'язливе, легко, захоплюють змістом так, що вона навіть не помічає того навчання. У скарбниці народної дидактики є дидактичні ігри для будь-якого віку. Наприклад, для найменших: «Кую-кую чобіток», «Гу-ту-ту, варю кашу круту», «Сорока - ворона»; для старших

  • Музично-дидактичні ігри - це ігри розумової спрямованості, які потребують використання раніше набутих знань, кмітливості, активної розумової діяльності. Народні дидактичні ігри вчать дитину ненав'язливе, легко, захоплюють змістом так, що вона навіть не помічає того навчання. У скарбниці народної дидактики є дидактичні ігри для будь-якого віку. Наприклад, для найменших: «Кую-кую чобіток», «Гу-ту-ту, варю кашу круту», «Сорока - ворона»; для старших



НАРОДНІ ІГРИ

  • Народні ігри можна класифікувати за такими групами:

  • · дидактичні,

  • · рухливі з обмеженим мовленнєвим текстом,

  • · рухливі хороводні ігри,

  • · ігри мовленнєвої спрямованості,

  • · обрядові та звичаєві ігри;

  • · ігри історичної спрямованості;

  • · ігри з відображенням трудових процесів та побуту народу.



Рухливі хороводні ігри

  • Рухливі хороводні ігри супроводжуються пісенним текстом. На першому плані — слова, рухи — нескладні (ходіння в колі), по закінченні слів, співу можливий біг. Серед таких ігор найвідоміші: «Огірочки», «Галя по садочку ходила»,

  • «Подоляночка», «Перепілочка»,

  • «Ой ягіл, ягілочка»,

  • «Іде, іде дід» та ін.



  • Ігри побутової спрямованості відображають у своєму змісті буденне життя людей («Жили у бабусі...», «Ой сусіди, сусідоньки», «Здрастуй, сусіде», «Куй-куй, ковалю...», «Як було у баби...»). Чимало серед них ігор з сюжетами про сімейне життя: «Батько», «Батько й діти», «Горщечки», «Гладущики», «Сімейка» тощо.



Обрядові та звичаєві ігри

  • Ігри історичної та соціальної спрямованості відбивають характер тієї епохи, коли вони складались. У їх змісті трапляються архаїзми, як для нас, гравцями виступають «пан», «король», «цар», «царівна». Це ігри: «Король», «У короля», «Воротарчик», «Пускайте нас», «Нема пана вдома», «У відьми», «Дзвін», «Прослужив я в пана рік», «Коло» тощо.



Це розвиток творчості

  • Це розвиток творчості

  • Виховання інтересу до музики

  • Накопичення музично-творчого досвіду

  • Виховання естетичного смаку.поваги до національної та світової культури.





  • Знайомство дітей з музичними інструментами починається вже в ранньому віці. Раннє музичне навчання відіграє істотну роль у музичному розвитку дитини, але воно має бути прибрано в форми, доступні та цікаві для дітей раннього віку.

  • Не можна не враховувати ступінь готовності до таких занять, як навчання грі на інструментах, що вимагають від дітей значної уваги, зосередженості, усвідомленості та фізичної зрілості.



Вони мають особливе значення в роботі з дітьми оскільки діти здатні за допомогою рухів розвинути і передати художній образ, в якому обов'язково відбиваються зіставлення контрастних і схожих структур твору, забарвленість ладу, розмір, ритмічний малюнок, динаміка, відтінки, темпові зміни. Педагог повинен навчити дітей передавати свої емоційні переживання через рухи. Для цього необхідно сприяти розвитку у них здібності володіти своїм тілом.

  • Вони мають особливе значення в роботі з дітьми оскільки діти здатні за допомогою рухів розвинути і передати художній образ, в якому обов'язково відбиваються зіставлення контрастних і схожих структур твору, забарвленість ладу, розмір, ритмічний малюнок, динаміка, відтінки, темпові зміни. Педагог повинен навчити дітей передавати свої емоційні переживання через рухи. Для цього необхідно сприяти розвитку у них здібності володіти своїм тілом.



Використання імпровізації може передаватися у різних видах-вокальному,інструментальному,ритмічному.

  • Використання імпровізації може передаватися у різних видах-вокальному,інструментальному,ритмічному.

  • Ідеальний варіант для музичного керівника –присвятити імпровізації все заняття.





ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка