На Черкащині стояв козацький загін. Якраз був короткий час перемир’я з татарами. Тому молодече



Дата конвертації03.06.2016
Розмір444 b.


На Черкащині стояв козацький загін. Якраз був короткий час перемир’я з татарами. Тому молодече парубоцтво безпечно зупинилось в одному мальовничому селі.

  • Черкащина -

  • Козацький -

  • Парубоцтво -

  • Безпечно -


  • Мета: повторити чергування приголосних звуків, вироблення навичок правопису приголосних звуків, що зазнають змін при суфіксальному словотворенні іменників та прикметників, формувати вміння розвивати мовленнєві та словотворчі навички; виховувати культуру праці в колективі, створюючи ситуацію успіху



Утворювати іменники з суфіксами -ин (а) від прикметників

  • Утворювати іменники з суфіксами -ин (а) від прикметників

  • Утворювати прикметники з буквосполукою -чн- (-шн-)

  • Утворювати прикметники за допомогою суфіксів –ськ(ий) та іменники за допомогою суфіксів –ств(о)

  • Правильно вимовляти і записувати похідні слова, у яких відбуваються зміни приголосних при творенні за допомогою суфіксів



1 група. Чергування приголосних за творення іменників із суфіксом –ин- від прикметників

  • 1 група. Чергування приголосних за творення іменників із суфіксом –ин- від прикметників

  • 1. Опрацювати правила на стор. 106 (увага на виняток)

  • 2. Виконати впр. 174 (I завдання).

  • Під час роботи в “експертній” групі цю вправу ви повинні використати для прикладу.

  • 2 група. Чергування приголосних за творення прикметників із буквосполукою -чн- (-шн-)

  • 1. Опрацювати правила на стор. 108 (увага на винятки).

  • 2. Виконати впр. 178, стор. 108.

  • Під час роботи в “експертній” групі цю вправу ви повинні використати для прикладу.

  • 3 група. Чергування приголосних за творення прикметників на -цьк-зьк-ськ- та іменників на -цтв-зтв-ств-

  • 1. Опрацювати правила на стор. 110.

  • 2. Виконати впр. 186, стор. 110.

  • Під час роботи в “експертній” групі цю вправу ви повинні використати для прикладу.

  • 4 група. Уподібнення приголосних звуків у вимові

  • 1. Опрацювати правило на стор. 111.

  • 2. Виконати впр. 190, стор. 112.

  • Під час роботи в “експертній” групі цю вправу ви повинні використати для прикладу.

  • 5 група. Спрощення приголосних у вимові

  • 1. Опрацювати правило на стор. 111.

  • 2. Виконати впр. 191, стор. 112.

  • Під час роботи в “експертній” групі цю вправу ви повинні використати для прикладу.



1 група. Чергування приголосних за творення іменників із суфіксом –ин- від прикметників

  • 1 група. Чергування приголосних за творення іменників із суфіксом –ин- від прикметників

  • 2. Вправа 174

  • Канівський – Канівщина, овруцький – Овруччина, миколаївський – Миколаївщина, харківський – Харківщина, чигиринський -Чигиринщина, хмельницький – Хмельниччина, дрогобицький – Дрогобиччина, лохвицький – Лохвиччина.

  • 2 група. Чергування приголосних за творення прикметників із буквосполукою –чн-(-шн-)

  • 2. Вправа 178

  • Звук- звучний, дяка – вдячний, криниця – криничний, вулиця – вуличний, штука – штучний, медик – медичний, комік – комічний, математик – математичний, електрика – електричний, бібілотека – бібілотечний, безпека – безпечний, рука – ручний, сонце – сонячний, серце – сердечний.

  • 3 група. Чергування приголосних за творення прикметників на –цьк-зьк-ськ- та іменників на –цтв-зтв-ств-

  • 2. Вправа 186

  • Парубок – парубоцький, парубоцтво, студент – студентський, студентство, вояк – вояцький, вояцтво, брат – братський, братство, кріпак – кріпацький, кріпацтво, товариш – товариський, товариство, пророк – пророцький, пророцтво.

  • 4 група. Уподібнення приголосних звуків у вимові.

  • 2. Вправа 190

  • Людські [л’удз’к’і], солдатські [солдац’к’і], братство [брацтво].

  • 5 група. Спрощення приголосних у вимові

  • 2. Вправа 191

  • Журналістський [журнал’іс’кий], президентство [президенство], шотландський [шотлан’с’кий].



Словацький, батьківський, пісок, звук, галицький, серце.

  • Словацький, батьківський, пісок, звук, галицький, серце.



Прочитати та відредагувати написане, пояснюючи суть помилки за допомогою правил: Найбільш багаті місця рибної ловлі знаходились у гирлі притоки Дніпра. В дніпровзький і бугський лимани козакство виходило через запорожську протоку. Там ловилась часто гіганська риба.

  • Найбільш багаті місця рибної ловлі знаходились у гирлі притоки Дніпра. В дніпровський і бузький лимани козацтво виходило через запорозьку протоку. Там ловилась часто гігантська риба



На уроці ми вивчали...зміни приголосних при творенні слів.

  • На уроці ми вивчали...зміни приголосних при творенні слів.

  • За яких умов група приголосних -цьк- змінюється на -чч-, а -ськ- змінюється на -щ-...під час творення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-

  • Виняток становить слово...Галичина

  • При творенні прикметників за допомогою суфікса -н- від іменників із твірною основою на [к], [ц], [ц’] відбувається...зміна приголосних [к], [ц], [ц’] на [ч]

  • Винятки становлять слова...рушник, рушниця, мірошник, соняшник, дворушник, сердешний (нещасний), торішній

  • Під час творення прикметників за допомогою суфікса -ськ- відбуваються такі зміни приголосних...[к],[ч],[ц’] на -цьк,- ств; [г],[ж],[з’] на -зьк, -зтв; [х],[ш],[с’] на -ськ,-ств

  • При вимові деяких власне українських слів із твірною основою на [д], [т] відбувається...уподібнення приголосних звуків, яке на письмі...не позначається

  • У прикметниках із суфіксом –ськ- та іменниках із суфіксом –ств-, що утворені від іншомовних слів, відбувається...спрощення, яке у цьому випадку на письмі...не позначається

  • Чи реалізувалася ваша мета?



Оберіть той варіант, який ви дійсно зможете виконати:

  • Оберіть той варіант, який ви дійсно зможете виконати:

  • Вивчити правила на стор. 106-111, виконати впр. 192 на стор.112 – 4-6 балів.

  • Скласти словниковий диктант (12-15 слів) за вивченими орфограмами, користуючись словником,– 7-9 балів.

  • Скласти невеликий твір-розповідь про козацьке товариство, використовуючи іменники та прикметники з вивченими орфограмами,– 10-12 балів.



Картка самооцінки

  • Виставити від 0 до 3 балів за кожним із критеріїв

  • Я активно працював(ла) у “домашній групі” - ...

  • Я вносив(ла) вдалі пропозиції, що були враховані групою - ...

  • Я допомагав(ла) іншим учасникам, заохочував(ла) їх до роботи - ...

  • Я добросовісно узагальнював(ла) думки інших та просував(ла) роботу групи в “експертній” та в “домашній” групах - ...

  • Усього балів ____




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка