На виконання Указу Президента України від 2 червня 2006 року №474 “Про деякі питання



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Про підсумки та завдання модернізації системи підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування


  • На виконання Указу Президента України

  • від 2 червня 2006 року № 474 “Про деякі питання

  • Національної академії державного управління

  • при Президентові України”

  • Завершено створення основи модернізації системи професійної підготовки державних службовців

  • Завершена підготовка Національної академії державного управління при Президентові України до ролі головного навчального закладу в системі професійного навчання державних управлінських кадрів



Якою мусить бути реформована система професійного навчання державних управлінських кадрів України?

  • 1. Навчання як підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації під час вступу та проходження державної служби:

  • обов’язковий мінімум / або «Абетка демократичного врядування»;

  • спеціальна підготовка у вищі керівні посади;

  • обов’язкові іспити на всіх етапах вступу та проходження державної служби.

  • 2. Навчання за спеціальними університетськими магістерськими, кандидатськими та докторськими програмами.

  • 3. Демократичне виховання та вивчення обов’язкових предметів з основ демократії в початковій та середній школі.

  • 4. Вивчення обов’язкових предметів із демократичного врядування та публічної політики в усіх вищих навчальних закладах України.



Сьогодні в Україні ми маємо

      • ПРІРВУ між потребами нової демократичної суспільно-політичної системи та невідповідною застарілою машиною державного управління;
      • ВІДСУТНІСТЬ демократичних стандартів державної служби;
      • у системі освіти України ВІДСУТНІ: обов'язкове навчання основам демократії, цільова підготовка вищих керівних кадрів, а новопризначені взагалі не проходять будь-якої підготовки;
      • ЛИШЕ ПОЛОВИНА державних службовців проходить хоча б якесь підвищення кваліфікації;
      • фінансування на підвищення кваліфікації в 100 РАЗІВ МЕНШЕ, ніж у країнах розвиненої демократії;
      • СПОСОБИ фінансування системи професійного навчання державних управлінських кадрів перетворюють усіх у дурнів або в злодіїв;
      • недостатньо РОЗВИНЕНУ інфраструктуру Національної академії.


Дорожня карта реформи

  • Дорожня карта модернізації системи професійного навчання державних службовців і посадових осіб органів місцевого самоврядування затверджена Вченою радою Національної академії та представлена Президенту України у вересні 2006 року.

  • У Дорожній карті проаналізовані проблеми та чітко визначені зовнішні й внутрішні стратегічні пріоритети розвитку загальнонаціональної системи професійного навчання державних управлінських кадрів, а також шляхи модернізації Національної академії.



Проблеми, які потребують вирішення

  • Головною проблемою була визначена відірваність підготовки кадрів від потреб державного управління в нових політичних та економічних умовах.

  • Зміст навчання взагалі не мав відношення до реалій демократичного врядування, таких як робота адміністрації в умовах конкурентної багатопартійності, відкритості, підзвітності громадськості, необхідності організовувати консультації із усіма зацікавленими сторонами, а також необхідності представляти політичному керівництву аналіз наслідків пропонованих рішень та аналіз позицій зацікавлених сторін

  • Виявилось, що наявна система підвищення кваліфікації державних управлінських кадрів є ілюзією.

  • Потреби підвищення кваліфікації 250 тис. державних службовців та біля 100 тис. посадових осіб органів місцевого самоврядування забезпечуються лише 2 тижнями навчання 1 раз на 5 років. При цьому, відсутнє навчання після призначення, пряма підготовка у вищі керівні посади. Не проводяться іспити під час проходження державної служби.



Проблеми, які потребують вирішення

  • Навчання за магістерськими програмами в Національній академії ніяким чином не пов’язане з проходженням державної служби.

  • Немає системи включення до кадрового резерву при вступі до Національної академії та призначення на керівні посади 1- 4 категорії після отримання диплому.

  • Нині в уряді не існує такого поняття як незалежна оцінка професійних якостей претендента на посаду, відсутні об’єктивні критерії такої оцінки та не передбачене місце Національної академії в цьому процесі.

  • За 15 років своєї роботи Національна академія підготувала 12 тис. магістрів. Серед них, на сьогодні, на посадах державних службовців 1 - 2 категорії працює лише 4 особи (при потребі більше 400), а на посадах 3 - 4 категорії - 109 (при потребі понад 2,5 тис.)



Проблеми, які потребують вирішення

  • Проблеми національної Академії тісно пов’язані із нереформованими діючими стандартами в державній службі України. Існуючі нормативні вимоги до якості роботи державного службовця не мають жодного відношення до реальних потреб демократичного врядування. Вони залишаються недемократичними, декларативними, бутафорними, радянськими за духом та формою.

  • Способи фінансування виконання державних замовлень на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації державних управлінських кадрів через комерційні контракти не відповідають статусу національної академії.



Реалізовані внутрішні пріоритети

  • У лютому 2007 року Національна академія вперше в своїй історії разом із регіональними інститутами акредитована Державною акредитаційною комісією Міністерства науки та освіти України як вищий навчальний заклад ІV рівня

  • Розроблено та запроваджено новий демократичний зміст навчання магістрів державного управління. З вересня 2007 р. на базі Національної академії наказом Міністерства освіти та науки України запроваджений експериментальний стандарт вищої освіти з підготовки магістрів публічного адміністрування. Він включає три змістові напрями: інструменти демократичного врядування, інструменти регіонального розвитку та інструменти європейської співпраці. До кожного блоку входять бюджетні, юридичні та адміністративні інструменти. Сьогодні ця програма є повністю ліцензована.



Реалізовані внутрішні пріоритети

  • На концептуальній науковій базі стандарту вищої освіти з підготовки магістрів публічного адміністрування створені та ліцензовані 6 нових спеціальностей: “Державне управління у сфері національної безпеки”; “Державне управління у сфері освіти”; “Державне управління у сфері охорони здоров’я”; “Публічна політика та управління”; “Місцеве самоврядування” та “Регіональне управління”.

  • Розроблено обов’язковий мінімум із демократичного врядування для державних службовців – «Абетка демократичного врядування». З 15 вересня 2008 р. розпочалося регулярне навчання новопризначених керівних кадрів за цією програмою в Інституті підвищення кваліфікації керівних кадрів .

  • Підготовлена програма та викладачі для підвищення кваліфікації вищих керівних кадрів. У січні 2009 р. розпочинаються регулярні заняття: навчання з аналізу публічної політики, менеджмент публічних політик, цільова підготовка вищих керівних кадрів.



Реалізовані внутрішні пріоритети

  • Науково-дослідницька робота приведена у відповідність до завдань модернізації та вимог МОН та ВАК.

  • Покращена матеріально-технічна база: новий корпус, приміщення для кафедр, комп'ютери, електронна бібліотека.

  • Проведена реорганізація факультетської структури Національної академії. Спільно з Європейською Комісією підготовлений проект Twinning для модернізації інституційної спроможності Національної академії, який розпочнеться в 2009 році.



Що треба зробити для реалізації зовнішніх пріоритетів

  • Кабінету Міністрів України запровадити демократичні стандарти для державних службовців з надання послуг політикам щодо підготовки державних рішень, адміністративних і соціальних послуг населенню та приватному бізнесу.

  • Привести нормативно-правову базу у відповідність до завдань взаємозалежності проходження державної служби від професійного навчання та результатів оцінювання державних управлінських кадрів.

  • Реформувати систему матеріально-фінансового забезпечення загальнонаціональної системи професійного навчання державних управлінських кадрів, зокрема обсягів і механізмів фінансування у відповідності до європейських стандартів та статусу Національної академії.

  • Визначити Національну академію розпорядником бюджетних коштів за бюджетним призначенням.



Що треба зробити для реалізації зовнішніх пріоритетів

  • Відповідно до Болонського процесу створити на базі Національної академії державного управління при Президентові України навчально-науковий комплекс - Національна академія державного управління при Президентові України.

  • Визначити Національну академію відповідальною за модернізацію програм загальнонаціональної системи професійної підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб органів місцевого самоврядування з метою їх приведення у відповідність до вимог сучасного демократичного врядування.



Висновки

  • За активної участі усіх своїх працівників Національна академія звітує перед Главою держави щодо результатів виконання завдань, поставлених в Указі Президента України.

  • Всі пріоритети, визначені в Дорожній карті модернізації загальнонаціональної системи професійного навчання державних управлінських кадрів та реформування Національної академії, успішно виконані.

  • При цьому необхідно наголосити, що без ефективної реалізації зовнішніх пріоритетів, які знаходяться поза межами компетенції Національної академії, неможливий успіх в модернізації кадрового забезпечення державного управління в України.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка