Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки

  • Наукова діяльність як форма існування та розвитку науки

  • Класифікація наукових досліджень

  • Основні принципи раціональної організації наукової діяльності

  • Етапи наукового дослідження

  • Формулювання теми дослідження

  • Наукова проблема як форма наукового мислення

  • Мета та завдання дослідження

  • Поняття «Предмет» і «Об’єкт» дослідження

  • Класифікація об’єктів дослідження

  • Емпіричний та теоретичний рівні дослідження

  • Гіпотеза. Види гіпотез

  • Теорія. Види теорій

  • Класифікація меодів наукового пізнання

  • Взаємодія емпіричного та теоретичного рівня дослідження



Наукова діяльність це діяльність, спрямована на всебічне вивчення об’єкта, процесу або явища, їх структури і зв’язків, а також отримання і впровадження в практику корисних для людини і суспільства результатів.

  • Наукова діяльність — це діяльність, спрямована на всебічне вивчення об’єкта, процесу або явища, їх структури і зв’язків, а також отримання і впровадження в практику корисних для людини і суспільства результатів.

  • Об’єкт: матеріальна або ідеальна системи

  • Предмет: структура системи, взаємодія її елементів, різні властивості, закономірності розвитку та інш.







 

  •  

  • 1. Формулювання теми дослідження.

  • 2. Постановка мети і завдань.

  • 3. Визначення об’єкта і предмета дослідження.

  • 4. Пошук літературних джерел, їх вивчення й аналіз.

  • 5. Формулювання гіпотез.

  • 6. Вибір методів дослідження.

  • 7. Обробка та аналіз та результатів дослідження.

  • 8. Обговорення результатів дослідження.

  • 9. Формулювання висновків.





Наукова проблема – це форма наукового мислення, зміст якої становить те, що не досліджено людиною, але потребує пізнання, тобто це питання, котре виникло у процесі пізнання або практичної діяльності і потребує відповідного науково-практичного вирішення.

  • Наукова проблема – це форма наукового мислення, зміст якої становить те, що не досліджено людиною, але потребує пізнання, тобто це питання, котре виникло у процесі пізнання або практичної діяльності і потребує відповідного науково-практичного вирішення.

  • Поставити наукову проблеми – це означає:

  • • розмежувати відоме і невідоме;

  • • сформулювати основний зміст проблеми;

  • • визначити конкретні завдання і методи.



Мета дослідження – це очікуваний кінцевий результат, те, що має бути досягнуто в результаті проведення дослідження. Мета визначає загальну спрямованість дослідження.

  • Мета дослідження – це очікуваний кінцевий результат, те, що має бути досягнуто в результаті проведення дослідження. Мета визначає загальну спрямованість дослідження.

  • Завдання дослідження – це сукупність конкретних цільових установок, які спрямовані на аналіз і вирішення проблеми



Предметом дослідження є досліджувані з певною метою властивості, характерні для наукового пізнання, це визначення певного «ракурсу» дослідження як припущення про найсуттєвіші для вивчення обраної проблеми характеристики об'єкта.

  • Предметом дослідження є досліджувані з певною метою властивості, характерні для наукового пізнання, це визначення певного «ракурсу» дослідження як припущення про найсуттєвіші для вивчення обраної проблеми характеристики об'єкта.

  • Об'єктом дослідження прийнято називати те, на що спрямована пізнавальна діяльність дослідника. Це процес або явище, яке породжує проблемну ситуацію і обране для дослідження. Об'єкт відносно автономний і має чіткі межі.







збирання фактичного матеріалу

  • • збирання фактичного матеріалу

  • • отримання даних про властивості об’єкта

  • • розробка схем, що описують стан об’єкта, його структуру, розвиток, динаміку поведінки

  • • класифікація даних у емпіричну інформацію



розумове осмислення досліджуваних об’єктів

  • розумове осмислення досліджуваних об’єктів

  • виявлення їх сутності, законів існування і розвитку, що становить основний зміст теорії



Гіпотеза це наукове припущення, яке походить з теорії, воно ще не підтверджене і не спростоване.

  • Гіпотеза — це наукове припущення, яке походить з теорії, воно ще не підтверджене і не спростоване.

  • Теоретичні гіпотези висуваються для усунення внутрішніх суперечностей в теорії або для подолання розузгоджень теорії і експериментальних результатів і є інструментом вдосконалення теоретичного знання.

  • Експериментальні - це припущення, які висуваються для вирішення проблеми методом експериментального дослідження.

  • Статистична гіпотеза — як твердження стосовно невідомого параметра, сформульоване мовою математичної статистики.



Теоріяце логічно організоване знання, концептуальна система знань, яка адекватно і цілісно відображає певну дійсність.

  • Теорія — це логічно організоване знання, концептуальна система знань, яка адекватно і цілісно відображає певну дійсність.

  • Вона має такі властивості:

  • є однією з форм раціональної розумової діяльності;

  • це цілісна система достовірних знань;

  • вона не тільки описує сукупність фактів, але і пояснює їх, тобто

  • виявляє походження і розвиток явищ і процесів, їх внутрішні і зовнішні зв’язки, причинні та інші залежності і таке інше.





Методологія як вчення про систему наукових принципів, форм і способів дослідницької діяльності має чотирирівневу структуру:

  • Методологія як вчення про систему наукових принципів, форм і способів дослідницької діяльності має чотирирівневу структуру:

  • фундаментальні,

  • • загальнонаукові,

  • конкретнонаукові принципи,

  • • конкретні методи, що використовуються для вирішення спеціальних завдань дослідження.

  • Метод дослідження – це сукупність прийомів чи операцій практичного або теоретичного освоєння дійсності, підпорядкований вирішенню конкретного завдання.





– сукупність фактів складає практичну основу теорії або гіпотези;  

  • – сукупність фактів складає практичну основу теорії або гіпотези;  

  • – факти можуть підтверджувати теорію або спростовувати її;  

  • – науковий факт не може бути сформульований без системи понять, тлумачиться без теоретичних уявлень;  

  • – емпіричне дослідження в сучасній науці зумовлюється теорією.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка