Науково-технічний і соціальний розвиток нашого суспільства висуває нові вимоги до підготовки працівників. Зростає значення творчого відношення до праці, уміння самостійно здобувати знання і підвищувати професійну майстерність



Дата конвертації28.05.2016
Розмір445 b.



Науково-технічний і соціальний розвиток нашого суспільства висуває нові вимоги до підготовки працівників. Зростає значення творчого відношення до праці, уміння самостійно здобувати знання і підвищувати професійну майстерність, оволодівати суміжними професіями.

  • Науково-технічний і соціальний розвиток нашого суспільства висуває нові вимоги до підготовки працівників. Зростає значення творчого відношення до праці, уміння самостійно здобувати знання і підвищувати професійну майстерність, оволодівати суміжними професіями.



Для підвищення професійної майстерності потрібні: новація – це потенційно можлива зміна, та інновація – це зміна реалізована, така, яка з можливістю стала реальністю. Новація розглядається як зміна, що здійснюється цілеспрямовано і має прогресивну спрямованість на підвищення ефективності освіти.

  • Для підвищення професійної майстерності потрібні: новація – це потенційно можлива зміна, та інновація – це зміна реалізована, така, яка з можливістю стала реальністю. Новація розглядається як зміна, що здійснюється цілеспрямовано і має прогресивну спрямованість на підвищення ефективності освіти.



На своїх уроках практикую активізацію розумової активності шляхом використання інноваційних прийомів і методів навчання. Інтерактивне, групове та проблемне навчання дозволяє:

  • На своїх уроках практикую активізацію розумової активності шляхом використання інноваційних прийомів і методів навчання. Інтерактивне, групове та проблемне навчання дозволяє:

  • • посилювати мотивацію навчання;

  • • встановлювати міжпредметні зв’язки ;

  • • організовувати практичну роботу учнів;

  • • розвивати вміння бачити і сформулювати проблему та найти шляхи її вирішення.



  • Також працюю над розвитком пізнавальної діяльності учнів. При цьому використовую проблемні ситуації виробничого характеру, дидактичні ігри, ситуаційні картки, картки-завдання, тести та презентації з використанням комп’ютерної техніки, готові відеоуроки, відеоматеріали з мережі ІНТЕРНЕТ. Все це містить елементи взаємоконтролю, самоконтролю між парами та ланцюгами.



Ситуаційні картки

  • Ситуаційні картки

  • Прочитайте описані дії водія, виявіть помилки, які зробив водій та опишіть, як він повинен був діяти:

  • Водій власного вантажного автомобіля КамАЗ, що проживає на вулиці, де встановлені такі знаки:

  • приїхав додому 1 грудня о 18 годині і поставив автомобіль на лівій стороні вулиці, яка вільна від автомобілів.

  • Наступного дня під час перевезення вантажів він зупинився, щоб здійснити розвантаження на лівій стороні дороги, позначеній дорожнім знаком:

  • Далі на перехресті з даним дорожнім знаком :

  • водій виїхав на третю смугу і поїхав прямо.





Використання мультимедійних технологій

  • Використання мультимедійних технологій

  • підвищує ефективність засвоєння матеріалу

  • інтенсифікує процес навчання

  • стимулює інтерес учнів як до знань, так і до процесу їх отримання

  • дає можливість відтворити за короткий час значний за обсягом матеріал

  • викликати в учнів нові образи

  • поглибити здобуті знання



Переваги мультимедійних презентацій:

  • Переваги мультимедійних презентацій:

  • презентації дають змогу викладачу зацікавити аудиторію предметом – заняття стають більш емоційними;

  • презентації можуть створюватися не тільки для показу на великому екрані, але також можуть використовуватися для індивідуального перегляду на комп’ютері;

  • комп’ютерні презентації можуть використовуватися як для занять з безпосередньою участю викладача,

  • так і без його участі;

  • маневреність при доборі потрібної послідовності відображення навчальної інформації.

  • мультимедійні презентації легко тиражуються та розповсюджуються.



  • За допомогою мультимедійних презентацій на уроці можна реалізовувати різноманітні форми навчально – пізнавальної діяльності – фронтальну, групову, індивідуальну.

  • Презентація допомагає організувати пояснення нового матеріалу, доповнюючи розповідь, евристичну бесіду, діалог, вирішення проблемної ситуації.



Для вирішення дидактичного завдання етапу перевірки домашнього завдання можна використовувати:

  • Для вирішення дидактичного завдання етапу перевірки домашнього завдання можна використовувати:

  • мультимедіа технології:

  • презентація-контроль

  • готові тестові оболонки

  • тести в он-лайн режимі



 Організація пояснення нового матеріалу за допомогою ІКТ

  •  Організація пояснення нового матеріалу за допомогою ІКТ

  • Для вирішення дидактичного завдання даного етапу використовуємо:

  • Мультимедіа технології:

  • презентація-лекція

  • відеофрагменти фільмів;

  • відеоуроки



Приклад організації закріплення і систематизації знань

  • Приклад організації закріплення і систематизації знань

  • Для вирішення дидактичної завдання даного етапу використовуємо:

  • 1. мультимедіа технології

  • 2. презентація-завдання

  • 3. Інтернет-ресури: для роботи

  • в групах.



  • При активному використанні ІКТ

  • успішніше досягаються загальні цілі освіти, легше формуються компетенції в області комунікації: вміння збирати факти, їх зіставляти, організовувати, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно міркувати, слухати і розуміти усну і письмову мову, відкривати щось нове , робити вибір і приймати рішення.



Переваги використання ІКТ

  • Переваги використання ІКТ

  • Індивідуалізація навчання;

  • Інтенсифікація самостійної роботи учнів;

  • Зростання обсягу виконаних за урок завдань;

  • Розширення інформаційних потоків при використанні Internet;

  • Підвищення мотивації та пізнавальної активності;

  • Інтегрування звичайного уроку з комп'ютером дозволяє викладачу перекласти частину своєї роботи на ПК, роблячи при цьому процес навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним;

  • Допомагає викладачам краще оцінити здібності і знання учня;

  • Дозволяє викладачу за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу



Існують недоліки та проблеми застосування ІКТ

  • Існують недоліки та проблеми застосування ІКТ

  • Відсутність комп'ютера в домашньому користуванні,

  • Час самостійних занять у комп'ютерних кабінетах відведено далеко не у всіх кабінетах;

  • У викладачів недостатньо часу для підготовки до уроку, на якому використовуються комп'ютери;

  • Недостатня комп'ютерна грамотність викладача;

  • У робочому графіку викладачів не відведено час для дослідження можливостей Інтернет;



Складно інтегрувати комп'ютер у поурочну структуру занять;

  • Складно інтегрувати комп'ютер у поурочну структуру занять;

  • Не вистачає комп'ютерного часу на всіх;

  • При недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику, перевірку характеристик ПК і т.п;

  • Існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках, викладач перейде від розвивального навчання до наочно-ілюстративних методів.



Використання комп’ютерної техніки та відповідного програмного забезпечення з автосправи, розумне та ефективне поєднання різноманітних навчальних методик дає змогу викладачу ефективно організовувати навчально-пізнавальний процес з автосправи.

  • Використання комп’ютерної техніки та відповідного програмного забезпечення з автосправи, розумне та ефективне поєднання різноманітних навчальних методик дає змогу викладачу ефективно організовувати навчально-пізнавальний процес з автосправи.

  • Як свідчить досвід та практика, саме при розумному, раціональному та ефективному поєднанні новітніх інформаційно-комунікаційних  технологій, цифрових освітніх ресурсів з різноманітними навчальними методиками сприяє особистністній орієнтації педагогічного процесу, підвищенню пізнавальної активності учнів, покращує ефективність управління навчальною діяльністю учнів, легкому засвоєнні учнями навчальних програм.

  • Учні активно включаються в навчальну діяльність, зростає їх інтерес до вивчення автосправи, вони самостійно готують презентації, доповіді з певних тем і виступають з ними, тобто приймають активну участь у вивченні нового матеріалу.



“Якщо викладач вдумливо аналізує свою роботу, в нього не може не виникнути інтересу до теоретичного осмислення свого досвіду, прагнення пояснити причинно-наслідкові зв’язки між знаннями учнів і своєю педагогічною культурою.

  • “Якщо викладач вдумливо аналізує свою роботу, в нього не може не виникнути інтересу до теоретичного осмислення свого досвіду, прагнення пояснити причинно-наслідкові зв’язки між знаннями учнів і своєю педагогічною культурою.



Логічний наслідок аналізу своєї роботи полягає в тому, що вчитель зосереджує свою увагу на якомусь боці педагогічного процесу, який на його думку, відіграє в даному разі найважливішу роль, досліджує, вивчає факти, читає педагогічну і методичну літературу. Так починається вищий етап педагогічної творчості – поєднання практики з елементами наукового дослідження”

  • Логічний наслідок аналізу своєї роботи полягає в тому, що вчитель зосереджує свою увагу на якомусь боці педагогічного процесу, який на його думку, відіграє в даному разі найважливішу роль, досліджує, вивчає факти, читає педагогічну і методичну літературу. Так починається вищий етап педагогічної творчості – поєднання практики з елементами наукового дослідження”

  • В.О.Сухомлинський






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка