Навчально-практичний семінар психологів, соціальних педагогів



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.


  • Навчально-практичний семінар психологів, соціальних педагогів

  • навчально-виховних закладів району

  • «Розв’язання проблеми жорстокості та насилля в освітньому середовищі»


Жорстоке поводження з дитиною – будь – які форми фізичного, психологічного, сексуального або економічного та соціального насилля над дитиною в сім’ї або поза нею.

  • Жорстоке поводження з дитиною – будь – які форми фізичного, психологічного, сексуального або економічного та соціального насилля над дитиною в сім’ї або поза нею.

  • Насильство – будь – які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування одної людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують конституційні права та свободи людини та громадянина і наносять їй моральну шкоду, шкоду її фізичному та психічному здоров’ю.



Основні поняття:

  • Основні поняття:

  • фізичне насильство – умисне нанесення одним індивідом іншому побоїв, тілесних ушкоджень, що може призвести або призвело до смерті постраждалого, порушення фізичного чи психічного здоров’я, нанесення шкоди його честі і гідності;

  • сексуальне насильство – протиправне посягання одного індивіда на статеву недоторканість іншого, а також дії сексуального характеру по відношенню до неповнолітніх;

  • психологічне насильство – це насильство, пов’язане з дією одного індивіда на психіку іншого шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно спричиняється емоційна невпевненість, нездатність захистити себе та може завдаватися або завдається шкода психічному здоров’ю;

  • економічне насильство – навмисне позбавлення одним індивідом іншого житла, їжі, одягу та іншого майна чи коштів, на які постраждалий має передбачене законом право, що може призвести до його смерті, викликати порушення фізичного чи психічного здоров’я.



Діти з особливостями зовнішності. Усе те, що виокремлює дитину за зовнішнім виглядом із загальної маси, може стати об’єктом для насмішок: руде волосся, ластовиння, відстовбурчені вуха, криві ноги, особлива форма голови, вага тіла (повнота або худина) тощо.

  • Діти з особливостями зовнішності. Усе те, що виокремлює дитину за зовнішнім виглядом із загальної маси, може стати об’єктом для насмішок: руде волосся, ластовиння, відстовбурчені вуха, криві ноги, особлива форма голови, вага тіла (повнота або худина) тощо.

  • Діти з поганими соціальними навичками. Деякі діти не здатні захиститися від вербального і фізичного насильства внаслідок недостатнього досвіду спілкування і самовираження. Порівняно з однолітками, у яких соціальні навички розвинені достатньо добре, діти з нерозвиненими соціальними навичками легше приймають роль жертви. Той, хто прийняв роль жертви, упокорюється із ситуацією як із неминучістю, часто навіть внутрішньо знаходить виправдання насильнику.

  • Діти, які відчувають страх перед школою. Найчастіше страх виникає в дітей, які йдуть до школи з негативними соціальними очікуваннями відносно неї. Іноді цей страх передається від батьків, які самі мали проблеми в шкільному віці. Пусковим механізмом виникнення страху можуть стати розповіді про злу вчительку або постійна загроза покарання за погані оцінки. Дитина, яка проявляє невпевненість і страх перед школою, легше стає об’єктом для знущань однокласників.



Діти, у яких відсутній досвід життя в колективі ("домашні діти"). Діти, що не відвідували до школи дитячий колектив, можуть не мати необхідних навичок, що дозволяють справлятися з проблемами в спілкуванні. При цьому часто вони можуть перевершувати своєю ерудицією і навчальними навичками дітей, що відвідували дитячий садок.

  • Діти, у яких відсутній досвід життя в колективі ("домашні діти"). Діти, що не відвідували до школи дитячий колектив, можуть не мати необхідних навичок, що дозволяють справлятися з проблемами в спілкуванні. При цьому часто вони можуть перевершувати своєю ерудицією і навчальними навичками дітей, що відвідували дитячий садок.

  • Діти, які страждають від різних хвороб. Існує маса розладів, які викликають насмішки і знущання однолітків: епілепсія, тики і гіперкінези, заїкання, енурез, енкопрез (нетримання калу), порушення мовлення – дислалія, дисграфія, дислексія, дискалькулія тощо.

  • Діти з низьким інтелектом і труднощами в навчанні. Низькі здібності детермінують і нижчу успішність дитини, яка, у свою чергу, сприяє формуванню низької самооцінки. Низька самооцінка в одному випадку може сприяти формуванню ролі жертви, а в іншому – призвести до насильницької поведінки як варіанта компенсації. Отже, дитина з низьким рівнем інтелекту і труднощами в навчанні може стати як жертвою шкільного насильства, так і насильником.



Статистичні дані

  • 250 млн. дітей у світі існують лише за рахунок важкої праці, крадіжок. 30 млн. дітей від 6 до 11 років не мають можливості відвідувати школу. 5 млн. дітей щороку умирає від хвороб, з них 3,5 млн. – від хвороб, які можна вилікувати. Поширилось використання дітей, від яких відмовились батьки, для трансплантації органів. Щоденно в Україні підлітки скоюють 104 правопорушення, серед яких вбивства, пограбування, насилля, побої.



За оцінками Світового Банку, кожна 5- та жінка помирає у віці 15-44 років у наслідок травм і хвороб, спричинених актами насильства. За даними статистики, щороку 60 мільйонів жінок у світі передчасно гинуть через різні форми знущань і насильства.



В Україні родини без насильницьких взаємин становлять 29 %, у 18% сімей мають місце усі види насильства, які трапляються систематично і їх об’єктом є діти За ститистикою, 95 % потерпілих від домашнього насильства становлять жінки, а 75% - діти.



Чи часто ви переглядаєте фільми чи граєте у комп’ютерні ігри, в яких демонструється жорстокість і насильство?



Чи були випадки, коли після перегляду фільму, з елементами жорстокості, ви або ваші друзі вчиняли агресивні та необдумані дії по відношенню до інших людей?



Чи відомі вам факти насильства в сім’ях ваших друзів або знайомих?



Чи відомі вам факти насильства в сім’ї по відношенню до дитини, що спричинило порушення її здоров’я?



Чи виникало у вас бажання втекти з дому під час сварки з батьками?



Як ви вважаєте, покарання батьків справедливе?



Чи отримуєте ви насильство з боку ровесників?



Чи були ви свідком або жертвою морального чи фізичного насильства на вулиці?



Хто в першу чергу має стати на захист дитини, що постраждала від насильства?




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка