Навчання обдарованих дітей. Основні стратегії навчання обдарованих дітей



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.


Навчання обдарованих дітей.


Основні стратегії навчання обдарованих дітей:

  • прискорення - більш швидкий темп вивчення навчального матеріалу;

  • збагачення - збільшення обсягу навчального матеріалу.



Варіанти організації навчання обдарованих дітей

  • відокремлене навчання - спеціальні освітні установи для обдарованих дітей;

  • сумісно-роздільне навчання - спеціальні групи (класи) для обдарованих у традиційному навчальному закладі;

  • сумісне навчання - навчання обдарованих у звичному природному середовищі, в колі звичайних ровесників.



Педагогічні технології навчання обдарованих дітей

  • індивідуалізація освітньої діяльності в цілому в контексті особистісно-орієнтованого підходу;

  • активізація навчання за рахунок проблемних, творчих методів з поступовою передачею обдарованому учневі ініціативи в організації своєї самостійної пізнавальної діяльності;

  • встановлення партнерських ділових стосунків між учителем і учнем , що сприяє вільному вибору, розкутості, творчій винахідливості, домінуванню власної дослідницької практики, забезпечує право на складання індивідуальних освітніх програм з метою поглибленого вивчення навчальної дисципліни.



Методи, що сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми:

  • повага до прагнення учнів працювати самостійно;

  • надання дитині свободи вибору щодо галузі застосування своїх здібностей;

  • індивідуальне застосування навчальної програми;

  • заохочення учнів до роботи над власними проектами;

  • жодного тиску на дітей, створення атмосфери розкріпаченості;

  • схвалення результатів діяльності у певній галузі для стимулювання бажання випробовувати себе в цій чи інших галузях;



підкреслення ролі індивідуальних відмінностей;

  • підкреслення ролі індивідуальних відмінностей;

  • надання допомоги і підтримки дітям, які мають власний погляд і внаслідок цього відчувають тиск з боку інших;

  • найефективніше використовування хобі, конкретних захоплень та індивідуальних нахилів;

  • поблажливість до можливого безладдя;

  • заохочення максимальної захопленості у спільній діяльності;

  • постійне підтвердження того, що вчитель є однодумцем учнів, а не супротивником.



Пам'ятка вчителю для роботи зі здібними та обдарованими дітьми

  • Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих, вразливих і чутливих до всього, що стосується їхнього «Я».

  • Допомагайте здібним, обдарованим дітям виробити адекватну я-концепцію і самооцінку, розвивати емпатію.

  • Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.

  • Дотримуйтеся порядку й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.

  • Скеровуйте енергію і творчість здібних і обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їхня праця приносила користь.



У роботі зі здібними, обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує їхню роботу.

  • У роботі зі здібними, обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує їхню роботу.

  • Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.

  • Привчайте здібних, обдарованих дітей працювати спільно.

  • Заохочуйте дітей, це стимулює їх.

  • Тісно співпрацюйте з батьками здібних, обдарованих дітей.



12 простих кроків для навчання обдарованих дітей у звичайному класі

  • Спочатку з'ясуйте, що діти вже знають.

  • Довіртеся тому, що вони вже вивчили і в чому мають успіхи.

  • Не змушуйте їх виконувати ту роботу, над якою працює весь клас

  • Пропонуйте дітям займатися альтернативною пізнавальною діяльністю замість того, щоб виконувати різні тренувальні вправи. Дайте змогу їм реалізувати комплексні та абстрактні ідеї.

  • Виявіть їхні інтереси та організуйте подальшу роботу дітей навколо цих інтересів.

  • Надайте учням деяку свободу вибору заняття під час уроку за рахунок «викупленого» часу.



Дозвольте їм навчатися швидше, ніж їхні однолітки.

  • Дозвольте їм навчатися швидше, ніж їхні однолітки.

  • Уникайте читання нотацій дітям та інших методів, які вчителі полюбляють використовувати в критичних ситуаціях.

  • Довіряйте дитині, якщо вона вивчає щось нетрадиційним шляхом.

  • Допоможіть дітям знайти таких самих однолітків, як і вони.

  • Надихайте їх до постійного пошуку та вибору діяльності,

  • Давайте дітям можливість реалізувати свої ідеї та оцінювати свою роботу.



У роботі з обдарованими дітьми вчитель не повинен:

  • постійно розхвалювати обдарованого учня за індивідуальні успіхи, краще заохочувати його до спільних занять з іншими дітьми;

  • не слід надмірно вдаватися до навчання з елементами змагання. Обдарована дитина частіше буде переможцем, що може викликати неприязне ставлення інших дітей;

  • підкреслювати винятковість обдарованої дитини чи, навпаки, зловмисно її принижувати, застосовувати сарказм;

  • суворо регламентувати повторювальні занять.



Вимоги до вчителя, який працює з обдарованими учнями

  • Учитель, який працює з обдарованими учнями, повинен

  • знати:

  • основну теоретичну базу обдарованості;

  • форми та методи виявлення обдарованих дітей;

  • перспективні педагогічні технології, що сприяють становленню та розвитку обдарованості;

  • основи розробок програм навчання обдарованих; методики експериментально дослідницької роботи;



Вимоги до вчителя, який працює з обдарованими учнями

  • Учитель, який працює з обдарованими учнями, повинен

  • уміти:

  • будувати навчання обдарованих дітей на основі діагностичних обстежень;

  • складати й реалізовувати індивідуальні програми розвитку таких дітей;

  • самостійно визначати проблеми, ставити завдання та добирати ефективні форми й методи навчання;

  • консультувати учнів, батьків та інших педагогів з проблем обдарованості.



Вчитель:

  • має бути доброзичливим і чуйним;

  • знати психологічні особливості обдарованих дітей, розуміти їх;

  • мати високий рівень інтелектуального розвитку;

  • мати широке коло інтересів і вмінь;

  • мати почуття гумору;

  • бути самокритичним, постійно самовдосконалюватися;

  • бути жвавим і активним;

  • бути емоційно стабільною людиною;

  • уміти модифікувати навчальні програми;

  • мати досить високу самооцінку, позитивну «Я-концепцію»;

  • мати творчий особистий світогляд.



Основні заповіді вчителя

  • Люби дітей, захищай їх любов'ю і правдою.

  • Не нашкодь.

  • Знайди у дитині добре.

  • Навчи дітей думати й любити.

  • Виховуй без примусу.

  • Жодного дня без нового.

  • Учитель - друг і помічник учня у його розвитку і самовдосконаленні.

  • Виховуй, спираючись на природу учня.

  • Учитель - автор власної програми, системи, методів роботи.

  • Учитель вчить інших до того часу, поки сам вчиться.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка