Навіщо потрібна музика у фільмі, яке її призначення?



Дата конвертації01.06.2016
Розмір445 b.



Навіщо потрібна музика у фільмі, яке її призначення?

  • Навіщо потрібна музика у фільмі, яке її призначення?

  • Змінює щось музика у сприйнятті кінофільму глядачем або просто ж підсилює враження?

  • Чи є композитор одним з авторів фільму, поруч з режисером і сценаристом, або підкоряється їм?



Історія кіномузики почалася, як це не дивно, ще до винаходу звукового кіно. Німі фільми зазвичай супроводжувалися музикою, найчастіше у виконанні піаніста-імпровізатора. І хоча в більшості випадків музична ілюстрація кіносеансів не відрізнялася високою художньою якістю, вона була необхідна, і це зрозуміло відчували і глядачі, і адміністратори перших кінотеатрів.

  • Історія кіномузики почалася, як це не дивно, ще до винаходу звукового кіно. Німі фільми зазвичай супроводжувалися музикою, найчастіше у виконанні піаніста-імпровізатора. І хоча в більшості випадків музична ілюстрація кіносеансів не відрізнялася високою художньою якістю, вона була необхідна, і це зрозуміло відчували і глядачі, і адміністратори перших кінотеатрів.

  • Чому ж з усіх мистецтв, сприйманих зором, саме кіно відразу ж зажадало участь музики?



Для того щоб розібратися в цьому питанні, уявімо себе в положенні перших кіноглядачів. Перед їхніми очима відбувалося диво: на екрані оживало фотографічне зображення, рухалися, поспішали, розмовляли люди, але все це відбувалося в абсолютному мовчанні. Цей дивно реальний, достовірний, але німий світ здавався глядачам дивним і навіть трохи страшним.

  • Для того щоб розібратися в цьому питанні, уявімо себе в положенні перших кіноглядачів. Перед їхніми очима відбувалося диво: на екрані оживало фотографічне зображення, рухалися, поспішали, розмовляли люди, але все це відбувалося в абсолютному мовчанні. Цей дивно реальний, достовірний, але німий світ здавався глядачам дивним і навіть трохи страшним.

  • Тому музика і виявилася необхідною в кіно. Її вимагав, перш за все, рух кінозображення, нерозривно пов'язаний у нашому сприйнятті зі звуком. Певною мірою музика заміняла і відсутній в німих фільмах діалог.



В кінематографі, який вперше був виставлений в Нью-Йорку (1894), глядачеві доводилося дивитися в невеликий окуляр. Роком пізніше два француза, брати Огюст і Луї Люм'єр, представили публіці свій сінематограф, що дав ім'я нового виду мистецтва. Зроблені братами Люм'єр "живі" фотографії буденних подій буквально потрясли перших глядачів. Ще кілька років кіно для багатьох залишалося дивиною, яку показували на ярмарках і в мюзік-холах.

  • В кінематографі, який вперше був виставлений в Нью-Йорку (1894), глядачеві доводилося дивитися в невеликий окуляр. Роком пізніше два француза, брати Огюст і Луї Люм'єр, представили публіці свій сінематограф, що дав ім'я нового виду мистецтва. Зроблені братами Люм'єр "живі" фотографії буденних подій буквально потрясли перших глядачів. Ще кілька років кіно для багатьох залишалося дивиною, яку показували на ярмарках і в мюзік-холах.





У кіно перед композиторами відкривалися нові шляхи, привабливі і цікаві. Одна з особливостей кіномистецтва - надзвичайна стислість дії в часі - вимагала і від музики стислості й концентрованості набагато більшою, ніж в інших подібних жанрах.

  • У кіно перед композиторами відкривалися нові шляхи, привабливі і цікаві. Одна з особливостей кіномистецтва - надзвичайна стислість дії в часі - вимагала і від музики стислості й концентрованості набагато більшою, ніж в інших подібних жанрах.

  • Коли в кіно намагалися використовувати вже існуючі музичні твори, їх неминуче доводилося підганяти до швидкозмінних епізодів кінофільму, а отже, брати тільки фрагменти, а не цілі твори.



Найпростіший спосіб для введення музики в фільм - поява на екрані музиканта або співака. Тому пісня в кіно відразу зайняла важливе місце. Вона виявилася чудовим засобом характеристики героїв фільму, часу, всієї атмосфери дії.

  • Найпростіший спосіб для введення музики в фільм - поява на екрані музиканта або співака. Тому пісня в кіно відразу зайняла важливе місце. Вона виявилася чудовим засобом характеристики героїв фільму, часу, всієї атмосфери дії.

  • Пісня в кінофільмі, здавалося б, нічим не відрізняється від звичайної масової або ліричної пісні, тим не менш ставить перед композитором нелегкі завдання. Йому потрібно "почути" своїх героїв, знайти коло інтонацій, відповідних їх зовнішності й характеру.

  • Давайте згадаємо, які пісні з кінофільмів, ви знаєте?



Мелодії Дунаєвського відповіли надіям покоління, яке прийняло революцію, яке, незважаючи ні на що, прагнуло до світла, любові, до віри в свою країну і її майбутнє. Це пояснює феєричний успіх музики Дунаєвського.

  • Мелодії Дунаєвського відповіли надіям покоління, яке прийняло революцію, яке, незважаючи ні на що, прагнуло до світла, любові, до віри в свою країну і її майбутнє. Це пояснює феєричний успіх музики Дунаєвського.

  • Є і ще одна причина успіху: в 30-і роки починався розквіт звукового кіно.

  • Шостакович і Дунаєвський першими в Росії оцінили музичні перспективи кіно, самостійне значення кіномузики як важливого, іноді навіть ведучого елемента кінодраматургії. Як багатобічно- талановитий музикант, Дунаєвський володів різними жанрами, але кращі пісні Дунаєвського прийшли з кіно, були народжені для кіно, їх автор створив жанр російської кінокомедії, ліричної кінопоеми.



У кіно Дунаєвського привів Леонід Утьосов, першим повіривши в дар Дунаєвського як кінокомпозитора. Музика для першої радянської музичної кінокомедії "Веселі хлопці" поклала початок циклу блискучих робіт Дунаєвського в кіно. За "Веселими хлопцями" з Л.Утесовым в головній ролі послідував "Цирк", з разюче різноманітною музикою, де з'єднувалися "Пісня про Батьківщину", ліричний "Місячний вальс", цирковий марш. За "Цирком" виникають «Діти капітана Гранта».

  • У кіно Дунаєвського привів Леонід Утьосов, першим повіривши в дар Дунаєвського як кінокомпозитора. Музика для першої радянської музичної кінокомедії "Веселі хлопці" поклала початок циклу блискучих робіт Дунаєвського в кіно. За "Веселими хлопцями" з Л.Утесовым в головній ролі послідував "Цирк", з разюче різноманітною музикою, де з'єднувалися "Пісня про Батьківщину", ліричний "Місячний вальс", цирковий марш. За "Цирком" виникають «Діти капітана Гранта».

  • Часом навіть музика випереджала зйомку, фільм знімався, виходячи їх музики, як первинного стимулу. Його фільми стали гімном пісні. Немає пісні без прекрасної гарячої, живої мелодії.

  • Для Дунаєвського мелодія, як він сам стверджував, це жива, дихаюча істота, у якої свої органи почуттів, свої звички, капризи: «Я за мелодію говорю, що викликає сміх, посмішки, сльози, смуток, радість, горе, надію, морок, просвітлення. Коли такий вплив мелодії є загальним, значить, мета твору повністю досягнута».



Дуже часто ми чуємо музику у фільмі і без будь-якої конкретної зорової мотивації. Вона звучить "за кадром", тільки для глядача фільму, а не для його героїв. Її іноді називають "фонової" музикою. Вона дуже важлива, оскільки є свого роду підтекстом, що розкриває внутрішній зміст що відбуваються на екрані. Така музика звучить у фільмі як би "від автора", передаючи його ставлення.

  • Дуже часто ми чуємо музику у фільмі і без будь-якої конкретної зорової мотивації. Вона звучить "за кадром", тільки для глядача фільму, а не для його героїв. Її іноді називають "фонової" музикою. Вона дуже важлива, оскільки є свого роду підтекстом, що розкриває внутрішній зміст що відбуваються на екрані. Така музика звучить у фільмі як би "від автора", передаючи його ставлення.

  • Контраст музики і ситуації - не просто ефективний драматургічний прийом, це прийом глибоко реалістичний, взятий з самого життя. Для того, щоб музика стала активним елементом у синтетичному мистецтві кіно, необхідний тісний контакт режисера і композитора.

  • Використовуючи досягнення пісні, опери, симфонічної музики, музика в кіно, у свою чергу, впливає на інші жанри і збагачує їх.
















База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка