Не сама дитина має пристосувати себе



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.


Не сама дитина має пристосувати себе

  • Не сама дитина має пристосувати себе

  • до наших методів, а навпаки, наші методи

  • мають бути пристосовані до кожної дитини.

  •                    


Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті передбачає реалізацію принципу гуманізації освіти, методологічну переорієнтацію процесу навчання з інформативної форми на розвиток особистості, індивідуально-диференційований і особистісно орієнтований підходи до навчання. У цьому процесі найважливіше місце належить уроку – основній формі навчання, а також його різновиду – нестандартному уроку. Удосконалення методики проведення нестандартного уроку розглядається нами як один із найважливіших напрямків підвищення пізнавального інтересу до вивчення іноземної мови, якості знань учнів. У свою чергу вдосконалення методики проведення нестандартного уроку передбачає знання вчителем педагогічної науки і його спроможність оцінювати свою роботу. Зміни в навчальному процесі ставлять нові вимоги до діяльності вчителя, яка орієнтована на учня, і це викликає необхідність по-новому підійти до проблеми нестандартного уроку.

  • Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті передбачає реалізацію принципу гуманізації освіти, методологічну переорієнтацію процесу навчання з інформативної форми на розвиток особистості, індивідуально-диференційований і особистісно орієнтований підходи до навчання. У цьому процесі найважливіше місце належить уроку – основній формі навчання, а також його різновиду – нестандартному уроку. Удосконалення методики проведення нестандартного уроку розглядається нами як один із найважливіших напрямків підвищення пізнавального інтересу до вивчення іноземної мови, якості знань учнів. У свою чергу вдосконалення методики проведення нестандартного уроку передбачає знання вчителем педагогічної науки і його спроможність оцінювати свою роботу. Зміни в навчальному процесі ставлять нові вимоги до діяльності вчителя, яка орієнтована на учня, і це викликає необхідність по-новому підійти до проблеми нестандартного уроку.



«Нестандартний урок – це імпровізоване навчальне заняття, що має нестандартну структурую»

  • «Нестандартний урок – це імпровізоване навчальне заняття, що має нестандартну структурую»

  • А. Бородай

  • «Нетрадиційні форми уроку – інтерактивні форми уроку, які характеризуються субєкт-субєктною позицією в системі «Учитель-учень”, різноманітністю видів діяльності, які базуються на активних методах навчання» О. Трофимова

  • «Нестандартний урок народжується завдяки нестандартній педагогічній теорії, вдумливому самоаналізу діяльності вчителя, передбаченню тих процесів, які відбуваються на уроці, а найголовніше – завдяки відсутностя штампів у педагогічнчй технології.» О. Митник і В. Шпак

  • Отже, нетрадиційний урок ми визначаємо як урок, що характеризується нестандартним підходом до відбору змісту навчального матеріалу, поєднання різних методів навчання, зовнішнього оформлення.



Інноваційні педагогічні технології

  • Нове необхідно створювати у поті чола, а старе саме продовжує існувати й твердо тримається на милицях звички.



Технологія особистісно орієнтованого уроку (за С.І. Подмазіним),А.Фасоля

  • Головні етапи:

  • Орієнтація

  • Визначення мети

  • Проектування

  • Організація й виконання плану діяльності

  • Контроль – корекція – оцінка



Переваги:

  • Переваги:

  • Дозволяє формувати вміння в учителя й учня виділяти й обирати найбільш цікаві й практично значущі теми для проектів.

  • Дозволяє учням оволодіти значним арсеналом методів дослідження (аналіз літератури, пошук джерел інформації, збір та обробка даних, висування гіпотез та методів їх вирішення тощо).

  • Дозволяє учителю надати пріоритет різним видам самостійної діяльності учнів.

  • Учні набувають комунікативної компетентності (вміння організовувати й вести дискусії, вислухувати інші точки зору, генерувати ідеї тощо).

  • Учні й вчитель більш досконало оволодівають інформаційно-комунікативними технологіями.



Приклади проектів



ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ

  • Проект уроку-майстерні:

  • Індукція (створення емоційного настрою, особистого ставлення)

  • Самоконструкція (індивідуальне створення гіпотез)

  • Соціалізація (обговорення всіх гіпотез, ідей)

  • Афішування (представники гіпотез у вигляді малюнків, схем, проектів тощо)

  • Розрив (усвідомлення учасниками майстерні необхідності пошуку нових ідей)

  • Рефлексія (вираження почуттів, емоцій, що виникли на уроці-майстерні)



ТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

  • МЕТОДИЧНА МОДЕЛЬ ПІЗНАВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В КОНТЕКСТІ ТЕХНОЛОГІЇ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

  • ВИКЛИК – демонстрування учнями первинних знань, особистісного досвіду.

  • ОСМИСЛЕННЯ – безпосередня робота з інформацією.

  • РОЗДУМИ – рефлексія.



  • СТРУКТУРА РЕЛАКСОПЕДИЧНОГО УРОКУ

    • Попереднє ознайомлення з новим матеріалом, усвідомлення його учнями, формування зорових і слухових зв'язків.(5-7 хв.)
    • Уведення учнів у стан релаксації. (7-10 хв.)
    • Релаксопедичне засвоєння нової інформації. Створення стійких звукомоторних образів (20-25 хв.)
    • Завершення релаксопедичного сеансу (“Я вірю в себе!”, “Я гарно запам'ятав матеріал!”
    • Виведення зі стану релаксації. Виконання письмових завдань для перевірки якості засвоєння матеріалу й творчих завдань












Наявність елементів нового, зміна місця проведення та зовнішніх рамок;

  • Наявність елементів нового, зміна місця проведення та зовнішніх рамок;

  • Використання позапрограмного матеріалу, організація колективної діяльності в поєднанні з індивідуальною;

  • Залучення до організації уроку людей різних професій;

  • Емоційний підйом учнів через оформлення кабінету, дошки, музики, використання комп’ютерних технологій;

  • Обов’язковий самоаналіз у період підготовки до уроку, на уроці та після його проведення;

  • Обов’язкове створення тимчасової ініціативної групи з учнів для підготовки уроку;

  • Обов’язкове планування уроку заздалегідь;

  • Чітке визначення трьох дидактичних цілей уроку;

  • Спрямування творчості школярів на їхній розвиток.



Підготовчий – період, в якому активну участь беруть і вчитель, і учні;

  • Підготовчий – період, в якому активну участь беруть і вчитель, і учні;

  • Власне урок складається з трьох етапів:

  • Перший етап є передумовою формування мотиваційної сфери – висуваються проблеми, виявляється ступінь готовності до знаходження шляхів досягнення цілей уроку;

  • Другий етап – етап повідомлення нового матеріалу, формування знань учнів у різних “ нестандартних ” формах організації їхньої розумової діяльності;

  • Третій етап присвячений формуванню вмінь та навичок. Контроль зазвичай не виділяється, а “ розчиняється “ в кожному з попередніх етапів.

  • Аналіз уроку – оцінюються як підсумки навчання, виховання, розвитку учнів, так і картина спілкування – емоційний тонус уроку.



Інтенсифікація навчального процесу

  • Інтенсифікація навчального процесу

  • Формування пізнавальних інтересів учнів

  • Підвищення творчо-пошукової активності дітей

  • Розкриття резервних можливостей особистості

  • Створення атмосфери співпраці, взаєморозуміння

  • Формування власних поглядів на проблеми

  • Формування вміння зіставляти, узагальнювати, систематизовувати, аналізувати

  • Розвиток функції спілкування як умови забезпечення взаєморозуміння

  • Створення психологічного комфорту, відчуття емоційного задоволення та зниження стресогенного фактору

  • Формування внутрішніх мотивів навчання



Принцип індивідуального підходу до учнів

  • Принцип індивідуального підходу до учнів

  • Принцип зв’язку теорії з практикою

  • Принцип свідомості й активності діяльності школярів

  • Принцип вибірковості

  • Принцип добровільності участі школярів у діяльності

  • Принцип цікавості









Цілі уроку: використовуючи взаємодіюче навчання, а саме рольову гру, дати можливість учням глибше засвоїти матеріал про глобальні екологічні проблеми людства; формувати в них цілісне уявлення про Землю як єдину систему з багатьма складовими; розвивати логічне мислення та вміння аналізувати інформацію з різних джерел; розвивати навички монологічного та діалогічного мовлення на тему екологія; виховувати екологічну культуру та гуманне ставлення до оточуючого середовища, а також розуміння відповідальності кожного перед природою та потреби захисту довкілля на місцевому, регіональному чи навіть міжнародному рівнях.

  • Цілі уроку: використовуючи взаємодіюче навчання, а саме рольову гру, дати можливість учням глибше засвоїти матеріал про глобальні екологічні проблеми людства; формувати в них цілісне уявлення про Землю як єдину систему з багатьма складовими; розвивати логічне мислення та вміння аналізувати інформацію з різних джерел; розвивати навички монологічного та діалогічного мовлення на тему екологія; виховувати екологічну культуру та гуманне ставлення до оточуючого середовища, а також розуміння відповідальності кожного перед природою та потреби захисту довкілля на місцевому, регіональному чи навіть міжнародному рівнях.

  • Тип уроку: рольова гра (телеміст Україна – Велика Британія).

  • Обладнання: карти України та Великобританії, плакати, газети, фото експозиція, відео матеріал.



Вислови:

  • Вислови:

  • Жорстокість і неуцтво не думають про майбутнє.

  • М. Реріх

  • Схаменіться, будьте люди, бо лихо вам буде.

  • Т. Шевченко

  • If you don’t think about the future, you will not have one.

  • John Galsworthy

  • Ролі, які виконують учні:

  • Correspondent from Great Britain – Mr. Anton Lasko

  • Correspondent from Ukraine – Miss Yana Andriytso

  • Professor of ecology from GB – Miss Yaroslava Palinkash

  • Professor of demography and economy – Mr. Olexandr Opalchuk

  • The minister of energetic of Ukraine – Mr. Serhiy Ivashkovich

  • The minister of energetic of GB – Miss Viktoria Sobol’

  • The minister of ecology of Ukraine – Mr. Petro Shandali

  • Minister of transport system – Mr. Olexandr Smirnov

  • Director of Chornobyl nuclear power station – Mr. Olexandr Subota

  • Representative of Green Peace Organization – Mr. Olexandr Klynets

  • The manager of the machine building plant – Mr. Evgeniy Markovich

  • Famous ecologists from GB – Olexandr Hlyudsyk, Bohdan Deshko, Stanislav Habchak and Myroslava Hetsko

  • Doctor-ecologist – Viktoria Kalynska




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка