Необхідність внесення відповідних змін до Конституції України



Дата конвертації27.05.2016
Розмір445 b.















01.04.2014 Урядом затверджено Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Концепція розроблена:

  • 01.04.2014 Урядом затверджено Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Концепція розроблена:

  • відповідно до положень Європейської хартії місцевого самоврядування

  • на основі пропозицій вітчизняних експертів та з урахуванням позиції і досвіду міжнародних експертів;

  • з врахуванням результатів обговорення та за погодженням представників органів місцевого самоврядування та асоціацій

  • 18.06.2014 Урядом затверджено План заходів з реалізації Концепції





Для проведення системної реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади, Концепцією передбачено необхідність внесення відповідних змін до Конституції України.

  • Для проведення системної реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади, Концепцією передбачено необхідність внесення відповідних змін до Конституції України.

  • Проектом №4178а (внесено Президентом України):

  • 1. Визначено систему адміністративно-територіальних одиниць (регіони, райони, громади) та запровадження принципу повсюдності МС.

  • 2. Передбачено право на утворення районними та обласними радами власних виконавчих органів.

  • 3. Змінюється статус місцевих державних адміністрацій – на контрольно-наглядові органи.

  • 4. Фінансові гарантії забезпечення місцевого самоврядування необхідними ресурсами, які мають відповідати їх повноваженням. Держава має компенсувати ОМС витрати органів місцевого, що виникли внаслідок рішень органів державної влади .



  • Рівень району





Район:

  • Район:

  • основні сфери

  • відповідальності













Для законодавчого забезпечення реформи в межах чинної Конституції України розроблені та потребують першочергового прийняття проекти законів України:

  • Для законодавчого забезпечення реформи в межах чинної Конституції України розроблені та потребують першочергового прийняття проекти законів України:

  • «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (реєстр. № 4070а від 13.06.2013), який створює правові умови та механізми для об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, формування спроможних територіальних громад, головним завданням яких має стати поліпшення забезпечення потреб громадян, оперативне та якісне надання їм базових соціальних та адміністративних послуг, сталого розвитку відповідних територій, більш ефективного використання бюджетних коштів та інших ресурсів (див. інфографіку).









проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» стосовно децентралізації відповідних повноважень: реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, прав на нерухоме майно, оптимізації процедури користування відомостями Державного земельного кадастру, спрощення реєстрації транспортних засобів і видачі посвідчення водія,.

  • проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» стосовно децентралізації відповідних повноважень: реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, прав на нерухоме майно, оптимізації процедури користування відомостями Державного земельного кадастру, спрощення реєстрації транспортних засобів і видачі посвідчення водія,.

  • проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення ролі місцевого самоврядування при розпорядженні землями державної власності»



Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» (реєстр. № 4465а від 11.08.2014).

  • Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» (реєстр. № 4465а від 11.08.2014).

  • Законопроект передбачає децентралізацію повноважень з видачі дозвільних документів, здійснення держархбудконтролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, спрощення дозвільних і погоджувальних процедур у будівництві, покращення позицій України у рейтингу «Doing Business» за індикатором «Отримання дозволів на будівництво».



Проект Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (реєстр. № 4463а від 11.08.2014) сприятиме вирішенню проблем з реалізації права власності у багатоквартирному будинку, дасть можливість визначити альтернативні методи управління та створити конкуренті умови у цій сфері, позбавитись монополії ЖЕКів та удосконалити правове регулювання діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

  • Проект Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» (реєстр. № 4463а від 11.08.2014) сприятиме вирішенню проблем з реалізації права власності у багатоквартирному будинку, дасть можливість визначити альтернативні методи управління та створити конкуренті умови у цій сфері, позбавитись монополії ЖЕКів та удосконалити правове регулювання діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

  • Проект Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (реєстр. № 4563а від 29.08.2014) визначає нову класифікацію житлово-комунальних послуг в залежності від функціонального призначення та за порядком встановлення цін/тарифів; відмови від державного регулювання тарифів на послугу з управління багатоквартирним будинком, визначення складових ціни з управління багатоквартирним будинком.



проект Закону України «Про муніципальну поліцію», який встановлює організаційно-правові механізми забезпечення реалізації рішень органів місцевого самоврядування, що приймаються у сфері забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів людини і громадянина.

  • проект Закону України «Про муніципальну поліцію», який встановлює організаційно-правові механізми забезпечення реалізації рішень органів місцевого самоврядування, що приймаються у сфері забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів людини і громадянина.

  • Концепцію законопроекту розроблено за участі представників проекту Ради Європи, Організації безпеки та співробітництва в Європі (ОБСЄ) та Асоціація міст України.



Порядок обрання нового складу місцевих рад на новій територіальній основі та обов’язковість представництва громад у формуванні районних та обласних рад встановлює проект Закону України «Про внесення змін до  Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (нова редакція).

  • Порядок обрання нового складу місцевих рад на новій територіальній основі та обов’язковість представництва громад у формуванні районних та обласних рад встановлює проект Закону України «Про внесення змін до  Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (нова редакція).

  • Важливим фактором локальної демократії є право жителів територіальних громад на проведення місцевих референдумів. Прийняття проекту Закону України «Про місцевий референдум» (реєстр. № 0867) забезпечить право членів територіальних громад чи добровільного об’єднання кількох сіл, селищ, міст, районів у містах вирішувати питання місцевого значення.



Поточна ситуація

  • Поточна ситуація

  • Чинне законодавство, що сьогодні регламентує державну службу та службу в ОМС, не відповідає сучасному рівню розвитку українського суспільства, загальним європейським принципам державного управління. Зокрема, йому характерні:

  • слабка спроможність служби забезпечувати ефективне виконання завдань щодо реалізації структурних реформ відповідно до зобов’язань України у рамках Угоди про Асоціацію з ЄС;

  • неефективна система управління службою;

  • відсутність реальної оцінки діяльності службовців та їх недостатній професійний рівень.

  • Мета

  • Створення професійної державної служби на засадах кращого європейського досвіду, що забезпечить результативну діяльність органів державної влади та надання якісних послуг громадянам, що передбачає:

  • удосконалення правового регулювання з урахуванням рекомендацій, передбачених програмою ЄС:

  • - чітке визначення сфери служби та урегулювання правового статусу службовця;

  • - впровадження європейських базових демократичних принципів;

  • - інституційне удосконалення системи управління службою;

  • - єдині стандарти прийняття на службу;

  • - визначення достатніх гарантій політичної неупередженості і доброчесності службовців, особливо на посадах з високими корупційними ризиками;



важливим є прийняття проекту Закону України «Про засади державної регіональної політики» (реєстр. № 4069а від 13.06.2013), який визначає основні правові, економічні, соціальні, екологічні, гуманітарні та організаційні засади нової державної регіональної політики як складової частини внутрішньої політики України та створює законодавчу основу для її реалізації.

  • важливим є прийняття проекту Закону України «Про засади державної регіональної політики» (реєстр. № 4069а від 13.06.2013), який визначає основні правові, економічні, соціальні, екологічні, гуманітарні та організаційні засади нової державної регіональної політики як складової частини внутрішньої політики України та створює законодавчу основу для її реалізації.

  • Постанова КМУ від 6 серпня 2014 р. № 385 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року»



  • ДЯКУЮ

  • за увагу !




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка