«Неперервне професійне навчання: досвід азійських держав». Кандидат філософських наук



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.


«Неперервне професійне навчання: досвід азійських держав».

  • Кандидат філософських наук,

  • доцент кафедри філософії,

  • економіки та менеджменту освіти РОІППО

  • Оксана Лютко


Освіта має орієнтуватися на обрану професію та бути «life-long».

  • Освіта має орієнтуватися на обрану професію та бути «life-long».



Щорічно оновлюється близько 5% теоретичних і 20% професійних знань фахівця.



“Якщо ви припинили навчатись, то ви почали помирати”.

  • “Якщо ви припинили навчатись, то ви почали помирати”.

  • А.Ейнштейн



Навчання протягом життя – це вся діяльність з навчання, здійснювана протягом життя, з метою вдосконалення знань, умінь та компетенцій як в інтересах особистісного, громадянського і соціального розвитку, а також для отримання роботи.



Штаб-квартира ОЕСР у Парижі

  • За даними Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) відсоток населення, що продовжує навчання у віці 25-64 роки складає від 10 в Бразилії до 65 в Кореї.



Відсоток населення, що продовжує навчання у віці 25-64 роки

  • Країна 25-34 роки 55-64 роки

  • Корея 65% 13%

  • Японія 60% 32%

  • Канада 59% 44%

  • Росія 56% 49%

  • Норвегія 45% 30%

  • Австралія 49% 32%

  • Нова Зеландія 48% 34%

  • ……………

  • Мексика 23% 12%

  • Австрія 22% 15%

  • Італія 20% 10%

  • Турція 20% 12%

  • Бразилія 11% 10%



Education at a glance 2014 OECD Indicators





Японія та Південна Корея мають найрозвинутішу систему внутрішньофірмової професійної підготовки, яка вважається найкращою у світі. Під впливом глобалізаційних тенденцій та науково-технічного розвитку японські компанії переглядають своє відношення до професійної підготовки на базі підприємств як єдино можливої форми навчання та починають використання послуг закладів освіти і підтримки самостійних ініціатив працівників у розвитку своєї професійної компетентності. Нові тенденції у корпоративній підготовці, перенесення відповідальності за власний професійний розвиток із підприємств на працівників підвищили важливість закладів освіти у процесі підготовки висококваліфікованих працівників

  • Японія та Південна Корея мають найрозвинутішу систему внутрішньофірмової професійної підготовки, яка вважається найкращою у світі. Під впливом глобалізаційних тенденцій та науково-технічного розвитку японські компанії переглядають своє відношення до професійної підготовки на базі підприємств як єдино можливої форми навчання та починають використання послуг закладів освіти і підтримки самостійних ініціатив працівників у розвитку своєї професійної компетентності. Нові тенденції у корпоративній підготовці, перенесення відповідальності за власний професійний розвиток із підприємств на працівників підвищили важливість закладів освіти у процесі підготовки висококваліфікованих працівників



Важливо, що в Японії та Південній Кореї індивідуальні ініціативи з власного професійного розвитку всебічно підтримуються підприємствами та урядом.

  • Важливо, що в Японії та Південній Кореї індивідуальні ініціативи з власного професійного розвитку всебічно підтримуються підприємствами та урядом.



Уряд і місцева влада Японії докладають багато зусиль для здійснення заходів щодо створення та розвитку цілісної системи професійної компетентності педагогів:

  • забезпечують взаємодію та координацію громадських програм та програм у галузі освіти, професійного навчання з іншими програмами, що належать до неперервної освіти;



Кожен педагог, певною мірою – self made man

  • Необхідно визначити акмеологічні цілі та проектувати власну діяльність з питань фахової майстерності в міжатестаційний період.





Кожен сучасний учитель має усвідомити, що самоосвіта – це потреба, яка захищає його від інтелектуального зубожіння, це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, це вдосконалення будь-яких рис людини або її навичок, це постійний пошук, зростання, розвиток.

  • Кожен сучасний учитель має усвідомити, що самоосвіта – це потреба, яка захищає його від інтелектуального зубожіння, це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, це вдосконалення будь-яких рис людини або її навичок, це постійний пошук, зростання, розвиток.



Популярність сервісів і проектів у напрямку самоосвіти постійно зростає

  • Проект LinkedIn відображає професійні навички своїх учасників, їх кар'єрне зростання. Соціальна мережа, що допомагає встановити ділові контакти.

  • Проект Degreed головна мета якого – утворити "універсальний електронний диплом“, в якому оновлюватиметься інформація про рівень самостійно здобутих знань і навичок.

  • Технологія Open Badges – відкритий спосіб публікувати відомості про свої здобутки у навчанні. Open Badges є інноваційною відкритою технологією, яка надає можливості збільшити мотивацію навчання, стимулювати створення якісних навчальних матеріалів та їх актуалізації, а також є одним із засобів реалізації парадигми освіти впродовж життя.



Використання можливостей інформаційно-комунікаційних технологій вчителем



Революційним методом навчання ХХІ століття є он-лайн освіта.

  • Оn-line освіта це – одна з форм дистанційної освіти. Навчання на 100% відбувається в електронному режимі і включає лекції, семінари, майстер-класи та складання іспитів.

  • Оn-line освіта першочергово створювалась для людей, які працюють повний робочий день і тому не можуть відвідувати заняття у традиційний спосіб. Однак зараз цільова аудиторія он-лайн програм розширилась і може включати всіх, кому імпонує цей вид навчання.



Знання, які можна отримати, не сидячи за партою, а просто зі свого телефону чи комп’ютера — це тренд ХХІ століття.

  • На платформі coursera можна безкоштовно проходити онлайн-навчання Принстонського університету, Університету Мічігану, Стенфорда, Каліфорнійського університету, Берклі, Університету Пенсільванії, Каліфорнійського технологічного інституту, Університету Джонса Хопкінса, Единбурзького університету та інших.



Університет Шевченка з липня 2013 року запустив безкоштовні курси онлайн

  • Проект "Університет онлайн" є першими в Україні масовими безкоштовними онлайн-курсами http://online.knu.ua



Мета програми Європейського Союзу «Comenius» - допомогти школярам і шкільним педагогам краще орієнтуватися в європейській культурі, мовах і стандартах, сприяти міжкультурному порозумінню між представниками різних національностей, сформувати у молодого покоління готовність до навчання впродовж життя та розвинути навички ефективного використання інформації.

  • Програма не випадково названа на честь чеського вчителя, педагога і письменника XVII століття Яна Амоса Коменського, який вважається батьком сучасної європейської системи освіти і активним апологетом загальної освіти. Він жив і працював у багатьох країнах Європи - у Швеції, Румунії, Англії, Голландії, Угорщині, Італії, Польщі. Учасниками програми «Коменіус» можуть бути школи, в яких викладається дві та більше іноземних мови, в яких навчаються мотивовані до продовження освіти у вузах школярі і працює активний колектив викладачів. Бажаним є участь директорів освітніх установ і вчителів іноземної мови. У рамках проекту передбачаються регулярні зустрічі делегатів освітніх установ - учасників проекту, конференції, семінари, презентації по темі «Можливості випускників отримання подальшої освіти та соціальної інтеграції в країнах Євросоюзу».



Еразмус Мундус – освітня програма ЄС, спрямована на активізацію міжнародного співробітництва та підвищення мобільності серед студентів, викладачів, науковців європейських університетів та вищих навчальних закладів третіх країнах на всіх континентах. Програма Еразмус Мундус названа на честь видатного голландського вченого 15-го століття, гуманіста і теолога Еразма Роттердамського (1465-1536 рр.), який багато мандрував Європою, навчався та працював у різних університетах і майже 500 років тому зрозумів переваги мобільності та міжнародного співробітництва в освіті та навчанні. Латинське слово «mundus» означає «світ» і відображає глобальну та міжкультурну орієнтацію програми.



Програма ЄС Леонардо да Вінчі

  • Програма ЄС Леонардо да Вінчі підтримує інновації та підвищення рівня професійної освіти. Програма підтримує проекти стажування та обміну досвідом, розробки оглядів та аналізів, які стосуються професійної освіти, фахового консультування, однакових умов навчання, інноваційної підготовки відповідно до технологічних змін. Програма підтримує процеси співпраці між ВУЗами та підприємствами, які направлені на переймання технологічних інновацій та вдосконалення мовних знань.

  • Сьогодні програма відома як Леонардо да Вінчі ІІ, яка сприяє задоволенню потреб, насамперед молодих людей, в знаннях та при виборі ними професії. Головною метою програми є зниження безробіття, а також полегшення професійної інтеграції та реінтеграції молодих людей на європейському ринку праці. Особлива увага приділяється співпраці між інституціями спеціальної професійної освіти та малими і середніми підприємствами.



Європейська комісія фінансує програму GRUNDTVIG. Її мета – допомагати дорослим людям будь-якого віку, які бажають покращити свої знання, здобути якісну освіту.

  • Ця програма також спрямована на сприяння розвитку інноваційних технологій шляхом надання можливості дорослим опанувати технологічними новинками, бути в курсі досягнень сучасного суспільства.

  • Програма GRUNDTVIG фінансує низку проектів, зокрема, таких, що дозволяють, освітянам проходити навчання за кордном шляхом обмінів, обмінюватись професійним досвідом.

  • ec.europa.eu/education.



  • «Педагог

  • лише до тих пір здатен насправді виховувати і навчати,

  • доки сам працює над своїм власним вихованням і навчанням».



Дякую

  • Дякую

  • за

  • співпрацю!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка