Нестандартні форми проведення уроків образотворчого мистецтва Іваницька Н. А



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.


Нестандартні форми проведення уроків образотворчого мистецтва

  • Іваницька Н.А,

  • учитель образотворчого мистецтва

  • Ярошівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів


Нестандартний урок – це

  • Нестандартний урок – це

  • імпровізоване навчальне заняття,

  • що має нетрадиційну структуру



Типи нетрадиційних уроків:

  • уроки-прес-конференції,

  • уроки-аукціони,

  • уроки-ділові ігри,

  • уроки-занурення,

  • уроки-змагання,

  • уроки типу КВК,

  • уроки-консультації,

  • комп'ютерні уроки,

  • театралізовані уроки,

  • уроки з груповими формами роботи,

  • уроки взаємного навчання учнів,

  • уроки творчості,

  • уроки, які ведуть учні,

  • уроки-заліки,

  • уроки-сумніви,

  • уроки-творчі звіти,

  • уроки-формули,

  • уроки-конкурси,

  • уроки-фантазії,

  • уроки «суди»,

  • уроки пошуку істини,

  • уроки-концерти,

  • уроки-діалоги,

  • уроки-ролеві ігри,

  • уроки-екскурсії,

  • інтегровані уроки



Нестандартні уроки спрямовані на :

  • активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів,

  • формування духу змагальності,

  • збудження творчих сил,

  • розвиток творчого мислення,

  • формування мотивації навчально-пізнавальної та майбутньої професійної діяльності



Сучасні погляди на нестандартні уроки

  • Викликає інтерес учнів і сприяє їхньому розвитку і вихованню (О.Антипова,В.Паламарчук,Д.Румянцева);

  • Недотримання чітких етапів навчального процесу, методів, традиційних видів роботи(Л.Лухтай);

  • Викладання певного матеріалу у формі, пов'язаній з численними асоціаціями, різними емоціями, що допомагає створити позитивну мотивацію навчальної діяльності(Е.Печерська);

  • Нестандартна педагогічна теорія(О.Митник);

  • Відсутність штампів у педагогічній технології(В.Шпак)



Форми уроків, які застосовуються в сучасній школі, можна згрупувати так:

  • бінарні уроки;

  • інтегровані (між предметні) уроки;

  • уроки – дискусії (урок – діалог, урок - диспут, урок – засідання, урок – круглий стіл, урок – прес-конференція, урок – семінар);

  • уроки – дослідження (урок – знайомство, урок – панорама ідей, урок «Що? Де? Коли?»);

  • уроки звіти (урок – аукціон, урок – захист, урок – композиція, урок – концерт, урок-презентація, урок – ярмарок, урок – екзамен);

  • уроки – змагання (урок – конкурс, урок – турнір, урок – мозкова атака );

  • уроки – мандрівки (урок – екскурсія, урок – марафон, урок – подорож);

  • уроки – сюжетні замальовки (урок – віночок, урок – казка, урок – картинна галерея, урок – фестиваль, урок – ранок)



Бінарні уроки

  • Бінарними ми називаємо заняття, на яких матеріал даної теми уроку подається блоками різних предметів. При цьому такий нестандартний урок готують учителі – предметними, кожний із яких проводить етап ( блок ) уроку стосовно того предмета, який викладає.

  • Проведенню таких занять передують наступні етапи підготовки:

  • ознайомлення вчителів – предметників з чинними програмами;

  • знаходження суміжних тем у програмах з різних предметів;

  • складання структури майбутнього уроку;

  • написання спільного плану – конспекту.



Інтегровані уроки

  • Інтегровані уроки ставлять за мету спресувати споріднений матеріал кількох предметів навколо однієї теми.

  • Підготовка інтегрованих уроків передбачає:

  • аналіз річного календарного планування;

  • зіставлення матеріалу різних предметів для виділення тем, близьких за змістом або метою використання;

  • визначення завдань уроку;

  • «конструювання» уроку.



Уроки - змагання

  • Готуючись до уроку – змагання, учитель проводить таку роботу :

  • спостереження за учнями;

  • проведення різноманітних тестувань, індивідуальних бесід з метою виявлення лідерів класу;

  • підготовка кількох школярів для роботи в ролі консультантів команд і асистентів учителя для записування отриманих балів на дошці;

  • опрацювання на звичайних уроках окремих ігрових ситуацій;

  • роз'яснення критеріїв оцінювання журі;

  • визначення кількості балів, одержаних за правильну відповідь чи обrpунтоване доповнення;

  • виготовлення наочності, дидактичного матеріалу, добір ТЗН та музичних творів;

  • розподіл учнів класу на команди.



Уроки - екскурсія

  • Екскурсію варто розглядати як органiзацiйну форму навчання. Саме слово «екскурсія» (лат. «вибігаю») вказує на те, що навчальне заняття проводиться поза класом, чи школою, в природі, на виробництві, в музеї, на виставці тощо.

  • Основний метод навчання — спостереження предметів, явищ, процесів. Він поєднується з поясненням вчителя і бесідою, демонструванням певних об’єктів,з виконанням робіт практичного i дослідницького характеру.

  • Етапи уроку - екскурсії:

  • підготовка вчителя до екскурсії;

  • підготовка учнів до екскурсії;

  • проведення екскурсії;

  • підсумки екскурсії.



Урок - гра

  • У дидактичних іграх учні спостерігають, порівнюють, класифікують предмети за певними ознаками, виконують аналіз і синтез, роблять узагальнення.

  • Готуючись до заняття, педагог повинен чітко продумати послідовність ігрових дій, організацію учнів, тривалість гри, її контроль, підбиття підсумків та оцінку.

  • Головні умови ефективності застосування ігор :

  • органічне включення в навчальний процес;

  • захоплюючі назви;

  • наявність справді ігрових елементів;

  • обов’язковість правил, які не можна порушувати;

  • емоційне ставлення самого вчителя до ігрових дій.



  • Використання, а тим більше створення нестандартних форм уроків вчителями є виявом учительської творчості



Нестандартні уроки дозволяють:

  • Нестандартні уроки дозволяють:

  • урізноманітнювати форми й методи роботи,

  • позбавлятися шаблонів,

  • створюють умови для виховання творчих здібностей школяра,

  • розширюють функції вчителя,

  • дають змогу враховувати специфіку певного матеріалу та індивідуальні особливості кожної дитини.



Використання нестандартних форм уроків сприяє формуванню пізнавальних інтересів школярів, діти безпосередньо беруть участь у процесі навчання

  • Використання нестандартних форм уроків сприяє формуванню пізнавальних інтересів школярів, діти безпосередньо беруть участь у процесі навчання



Введення дидактичних ігор та ігрових ситуацій дозволяє учням у більш доступній формі пізнавати красу навколишнього світу,

  • Введення дидактичних ігор та ігрових ситуацій дозволяє учням у більш доступній формі пізнавати красу навколишнього світу,

  • розширювати і поглиблювати свої пізнавальні інтереси, оволодівати основами образотворчої грамоти,

  • сприяє створенню атмосфери невимушеного творчого пошуку, емоційного комфорту



Проведення нестандартних уроків робить процес навчання інтенсивним, бо створює атмосферу змагання, виховує вміння співпрацювати.

  • Проведення нестандартних уроків робить процес навчання інтенсивним, бо створює атмосферу змагання, виховує вміння співпрацювати.

  • Такі уроки сприяють розвитку творчості, формуванню власних поглядів на проблеми, які слід вирішити.

  • Під час цих занять школярі вчаться зіставляти, узагальнювати, систематизувати, розвивають мовлення



Екскурсія - це така форма організації навчання, яка об'єднує навчальний процес в школі з реальним життям і забезпечує учням через їх безпосередні спостереження знайомство з предметами і явищами в їх природному оточенні.

  • Екскурсія - це така форма організації навчання, яка об'єднує навчальний процес в школі з реальним життям і забезпечує учням через їх безпосередні спостереження знайомство з предметами і явищами в їх природному оточенні.

  • Екскурсії розширюють кругозір учнів, розвивають спостережливість, уміння бачити те, що раніше відбувалося поза їх увагою, виробляють практичні навички і вміння



  • Дитяча гра - один з основних видів діяльності дітей, спрямованої на практичне пізнання навколишніх предметів і явищ через відтворення дій. У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватись, самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою діти не помічають, що навчаються, до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні.

  • Використання на уроках ігор та ігрових моментів робить процес цікавим, створює у дітей бадьорий творчий настрій, полегшує засвоєння навчального матеріалу



  • Дякую за увагу !




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка