Незакінчені речення



Дата конвертації27.05.2016
Розмір445 b.







Незакінчені речення

  • Незакінчені речення

  • Сьогодні на уроці ми повинні:

  • повторити…

  • поглибити…

  • навчитися…

  • розвивати…



можуть починатися на а та е: адреса, етап;

  • можуть починатися на а та е: адреса, етап;

  • в основах мають збіги голосних: ідея, радіо;

  • мають звук [ф]: фабрика, фініш, графік;

  • не відмінюються: кенгуру, кіно, таксі;

  • мають префікси анти-, інтер- : антимонополія, інтермедіа;

  • мають суфікси -изм, -ізм, -ист, : кооперація, патріотизм, гуманізм;



Нашвидку, ескадрилья, молот, портьєра, інтермецо,

  • Нашвидку, ескадрилья, молот, портьєра, інтермецо,

  • авангард, спів, соловейко, журі, прогрес, поет, вітер, таксист, комюніке









На дошці Незнайко слова написав,

  • На дошці Незнайко слова написав,

  • Помилок багато він допускав.

  • Тому у ” Кмітливчика“ , друзі, пограйте

  • Й допущені помилки повиправляйте.

  • ВIДПОВІДЬ

  • Інтерв’ю, п’єдестал, ад’ютант, фюзеляж, пюре, бюджет, ательє, конферансьє, бар’єр, кар’єра, гравюра, бюро, суб’єкт.



ОРФОЕПІЧНИЙ КОШИК

  • ОРФОЕПІЧНИЙ КОШИК

  • Арахіс, кілометр,

  • псевдонім, випадок,

  • кропива, квартал, партер, псевдонім, документ,

  • ремінь, лапки



Словом можна вбити і

  • Словом можна вбити і

  • ожевити, паранити і

  • вилікувати, посіяти

  • тревогу і безнадію,

  • розсіяти сумнів і

  • засмутити, виклекати

  • посмішку і слйозу, надихнути на працю



Словом можна вбити й оживити, поранити і вилікувати, посіяти

  • Словом можна вбити й оживити, поранити і вилікувати, посіяти

  • тривогу і безнадію, розсіяти

  • сумнів і засмутити, викликати

  • посмішку і сльозу,

  • надихнути на працю.







Недаремно

  • Недаремно

  • Цікаво

  • Без нудьги

  • Миттєво

  • Ефективно

  • Емоційно

  • Геніально

  • Збентежено

  • Непередбачено

  • Душевно



  • 1.Після букв д, т, з, с, ц, ч, ш, ж, р

  • ( правило “дев'ятки”) :

  • диск, тир, сигнал, шина, ритм.

  • 2. У географічних назвах на -ика, -ида : Мексика, Атлантида.

  • 3. У географічних назвах зі звуко-сполукою –ри- перед приголосн. :

  • Мадрид, Рим, Рига.

  • 4. У географічних назвах після

  • ж, ч, ш, ц Алжир, Чилі, Вашингтон.







Ви, діти, будьте чемні

  • Ви, діти, будьте чемні

  • І правила вивчайте.

  • А ці слова старанно

  • У групи об’єднайте.

  • Розподіліть слова, враховуючи, яке звукове значення мають я, ю, є.

  • Рація, сім’я, людина боєць,зв’язок, комашня, майбутнє, дзюркіт,

  • ячмінь, пісня, життя, земля, лялька, уряд, течія, ящірка, мільярд,

  • юрба, транскрипція.



Із задоволенням

  • Із задоволенням

  • Із запалом

  • Завзято

  • Досконало

  • Енергійно

  • Дружно

  • Плідно

  • Старанно

  • Творчо

  • Активно



Левада метелик

  • Левада метелик

  • апетит апельсин

  • пенал чемодан

  • кермо велосипед

  • диктант кишеня

  • пиріг хвилина

  • диван дитина



А тепер доведіть, що ви вмієте визначати кількість звуків у словах – іноземцях.

  • А тепер доведіть, що ви вмієте визначати кількість звуків у словах – іноземцях.

  • Букви я, ю, є, позначають один звук.

  • Букви я, ю, є позначають два звуки.

  • Астрономія, біологія, теорія, емоції, Нюрнберг, Біблія, інформація.



11. Визначити рядок, у якому всі слова пишуться з

  • 11. Визначити рядок, у якому всі слова пишуться з

  • апострофом.

  • А миш..як, в..ялий, верб..я;

  • Б в..ялий, м..еню, з..ясувати;

  • В бур..як, р..ябий, Омел..ян;

  • Г кр..юк, р..яд, р..ябий.

  • 12. Позначити рядок, у якому в усіх словах

  • іншомовного походження не відбуваєть-

  • ся подвоєння приголосних.

  • А бул..а, тон..а, пан..о;

  • Б інтермец..о, груп..а, барок..о;

  • В Ас..ирія, буд..изм, віл..а;

  • Г Філіпін..и, ман..а, нет..о.



ЗАУВАЖТЕ!

  • ЗАУВАЖТЕ!

  • Слова, у яких особливо часто спостерігається порушення акцентуаційних норм:

  • Арахіс, каталог, партер,

  • кілометр, подруга ,видання,

  • квартал, предмет, вимова,

  • корисний, приятель, вимога,

  • котрий, псевдонім, випадок, кропива, ремінь ,виразний, лапки ,решето ,вірші,легкий, різновид,вітчим, медикамент, рукопис,документ, металургія, терези,









Автор

  • Автор

  • Азбука

  • Айсберг

  • Акваріум

  • Архів

















Красуня-буква л не втрималася і заговорила рідною мовою. Вона стала перед приголосними буквами в середині та в кінці слова, стала вести з ними бесіду.

  • Красуня-буква л не втрималася і заговорила рідною мовою. Вона стала перед приголосними буквами в середині та в кінці слова, стала вести з ними бесіду.



Маючи так багато друзів, Апостроф і М’який знак вирішили дуже часто приїжджати до

  • Маючи так багато друзів, Апостроф і М’який знак вирішили дуже часто приїжджати до

  • Міста іншомовних слів.





3. Коли апостроф не пишеться після губних приголосних у загальних назвах?

  • 3. Коли апостроф не пишеться після губних приголосних у загальних назвах?

  • А. коли перед буквами б,п,в,м,ф, що позначають губні приголосні, стоїть інша буква на позначення приголосного (крім р), який належить до кореня слова;

  • Б. коли перед губними стоїть інша буква на позначення приголосного;

  • В. коли перед губними стоїть інша буква на позначення приголосного (крім р).

  • 4. Коли апостроф не пишеться перед р?

  • А. у кінці складу перед я,ю,є,ї, що позначають один звук;

  • Б. якщо перед р є інший приголосний, що належить до кореня;

  • В. після р на початку складу, якщо наступні я,ю,є,ї позначають звук після м’якого приголосного



5. Коли пишеться апостроф після р?

  • 5. Коли пишеться апостроф після р?

  • А. на початку складу;

  • Б. у кінці складу;

  • В. у кінці складу перед я,ю,є,ї.

  • 6. “Відшукай слово”. Установити відповідність між словами й умовами правопису їх

  • Умови правопису Слова

  • 1. пишеться м’який знак А. домен…щик

  • 2. пишеться буквосполучення ьо Б. комп…ютер

  • 3. пишеться з апострофом В. фаміл…ярний

  • 4. м’який знак не пишеться Г. д…оготь

  • 7. Диктант “Перевірмо себе”

  • Інтерв’ю, п’єдестал, Монтеск’є, ад’ютант, фюзеляж, пюре, бюджет, ательє, конферансьє, бар’єр, кар’єра, гравюра, бюро, суб’єкт, Гюго, Мюнхен, бязь.



1. Прочитайте текст і визначте його основну думку.

  • 1. Прочитайте текст і визначте його основну думку.

  • “Червневий ранок”

  • Ранен…ко прокидаєт…ся червневий ранок. Сонце встає рано і ніяк не хоче лягати в свою полум…яну колиску. Голосно співают… пташки. У кущах над ставками заливают…ся солов…ї. На квіточках з…являються черв…ячки та метелики, які п…ють вранішню росу. Горобці та синички починают… чистити своє пір…ячко.

  • На озері розпочався жаб…ячий концерт. Новий ден… прийшов.

  • 2. Спишіть текст, уставляючи замість крапок, де потрібно, пропущені букви.

  • 3. “Мікрофон”. Орфограми пояснює той учень, у якого в руках символічний мікрофон.

  • 4. Зробіть (усно) груповий опис зимового ранку, додержуючи правописних норм української мови та використовуючи орфограми “Апостроф”, “М’який знак”







Щегол (птах), бидон, экипаж, азимут,

  • Щегол (птах), бидон, экипаж, азимут,

  • синус, законченность, прорва, тревога,

  • ящик, эпитет, рацион, эпизод, Египет,

  • Пакистан, четкость, нумизмат, ориентация,

  • риторика, юбилей, аферист, утопист,

  • Милан, Окинава, Вильнюс, цистерна,

  • Офицер, язык, юность.



  • Вилла, иммиграция, Даллас, иммунитет, ватт,

  • Питтсбург, импрессионизм, Ренн, дроссель, миссия,

  • Одиссей, оппортунизм, лемма, манна, Эддингтон,

  • оппонент, касса, нетто, иррациональный, антенна,

  • ванна, миссис, сюрреализм, аннотация, трасса,

  • Оттава, Ноттингем, эффект, регресс, Цвиккау,

  • Яссы, ипподром.







  • Якщо з українською мовою

  • В тебе, друже, не все гаразд,

  • Не вважай її примусовою,

  • Полюби, як весною ряст.

  • Примусова тим, хто цурається,

  • А хто любить ,

  • Той легко вчить:

  • Все, як пишеться, в ній

  • Вимовляється,

  • Все, як у пісні, у ній звучить.

  • І журлива вона, і піднесена,

  • Тільки фальш для неї чужа.





1. Укажіть рядок, у якому всі слова іншомовного походження й пишуться з апострофом:

  • 1. Укажіть рядок, у якому всі слова іншомовного походження й пишуться з апострофом:

  • А. дит…ясла, полум…я, в…юн, здоров…я;

  • Б. миш…як, ад…ютант, комп…ютер, бар…єр;

  • В. п…єдестал, він…єтка, прем…єра, кар…єра;

  • Г. ін…єкція, Жул…єн, р…юкзак, б…юро.

  • 2. Виділіть рядок, у якому всі слова іншомовного походження пишуться з м’яким знаком:

  • А. конферанс…є, ал…батрос, кан…йон, Нел…сон;

  • Б. магістрал…, кл…ош, інтерв…ю, кар…єра;

  • В. ірреал…ний, ідеал…ний, Н…ю-Йорк, В…єтнам;

  • Г. торф…яний, педал…, б…яз…, ател…є.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка