Німеччина – щорічно бл. 100 тисяч випадків “лікарських помилок”



Дата конвертації25.12.2016
Розмір445 b.



Німеччина – щорічно бл. 100 тисяч випадків “лікарських помилок”

  • Німеччина – щорічно бл. 100 тисяч випадків “лікарських помилок”

  • Велика Британія – щорічно бл. 70 тисяч пацієнтів помирають від неякісної медичної допомоги

  • Україна – офіційної статистики та моніторингу не ведеться, за неофіційними даними – 1/3 діагнозів мають певні дефекти



      • Лікарська помилка - ненавмисне завдання шкоди здоров`ю людини у зв`язку з проведенням діагностичних, профілактичних та лікувальних заходів
      • добросовісний характер помилки
      • відсутність лікарської некомпетентності та вини (злочинної недбалості чи самовпевненості)
      • відсутність об`єктивної можливості передбачити несприятливі наслідки та запобігти їм


ненавмисне завдання шкоди здоров`ю людини у зв`язку з проведенням діагностичних, профілактичних та лікувальних заходів

      • ненавмисне завдання шкоди здоров`ю людини у зв`язку з проведенням діагностичних, профілактичних та лікувальних заходів
      • це різновид професійних помилок
      • суб`єкти - не тільки лікарі, а й середній медичний персонал, фармацевтичні працівники тощо
      • поняття використовується для позначення несприятливих наслідків діяльності медичних працівників


найчастіше використовується як синонім ненадання медичної допомоги або її неналежного надання

  • найчастіше використовується як синонім ненадання медичної допомоги або її неналежного надання

  • суб`єкти – надавачі медичних послуг (не тільки лікарі, а медичні та фармацевтичні працівники, адміністрація ЛПЗ, середній медичний персонал тощо)

  • вина

  • протиправний характер дій чи бездіяльності медичного працівника

  • несприятливі наслідки для життя чи здоров`я пацієнта

  • причинно-наслідковий зв’язок між діями медичного працівника та наслідками для життя та здоров`я пацієнта



Лікарська помилка як ненавмисне завдання шкоди життю чи здоров`ю, як правило, не тягне за собою юридичної відповідальності

  • Лікарська помилка як ненавмисне завдання шкоди життю чи здоров`ю, як правило, не тягне за собою юридичної відповідальності



Винятки:

  • Винятки:

  • 1) відшкодування шкоди, завданої у стані крайньої необхідності (Ст. 1171 ЦК України)

  • 2) відшкодування шкоди, завданої джерелом підвищеної небезпеки (Ст.1187, 1167 ЦК України -(діяльність, пов`язана з використанням, зберіганням або утриманням механізмів та обладнання, хімічних, радіоактивних, вибухо- і вогненебезбечних та інших речовин)

  • 3) відшкодування шкоди, завданої внаслідок недоліків товарів, робіт (послуг) - внаслідок конструктивних, технологічних, рецептурних та інших недоліків послуг, а також недостовірної або недостатньої інформації про них (Ст. 1209 ЦК України)



Дисциплінарна

  • Дисциплінарна

  • Адміністративна

  • Цивільно-правова

  • Кримінальна

  • Склад злочину:

  • суб`єкт,

  • об`єкт,

  • суб`єктивна сторона,

  • об`єктивна сторона (Ст. 139, 140 КК України)



Об`єктивна сторона – дії (неналежне надання медичної допомоги) чи бездіяльність (ненадання), наслідки, причинний зв’язок між ними

  • Об`єктивна сторона – дії (неналежне надання медичної допомоги) чи бездіяльність (ненадання), наслідки, причинний зв’язок між ними

  • Об`єкт – життя та здоров`я пацієнта

  • Суб`єктивна сторона – вина (прямий умисел, якщо медпрацівник усвідомлює настання тяжких наслідків для пацієнта, або необережність у формі злочинної недбалості або злочинної самовпевненості)

  • Суб`єкт – медичний або фармацевтичний працівник



Дефекти організації надання медичної допомоги (порушення послідовності лікування, показань до транспортування, ведення медичної документації) –20 - 25%

  • Дефекти організації надання медичної допомоги (порушення послідовності лікування, показань до транспортування, ведення медичної документації) –20 - 25%

  • Дефекти діагностики (несвоєчасна діагностика, некоректна постановка діагнозу, неправильне розпізнавання захворювання) - 60%

  • Дефекти лікування (призначення певних медичних маніпуляцій або ЛЗ, запізніле лікування)



Суб`єктивні (відсутність зацікавленого відношення до пацієнта, недостатня кваліфікація лікаря, неповний огляд, неправильна оцінка клінічних даних, відсутність лабораторних та інструментальних досліджень в динаміці, несвоєчасне проведення консультацій тощо)

  • Суб`єктивні (відсутність зацікавленого відношення до пацієнта, недостатня кваліфікація лікаря, неповний огляд, неправильна оцінка клінічних даних, відсутність лабораторних та інструментальних досліджень в динаміці, несвоєчасне проведення консультацій тощо)

  • Об`єктивні (тяжкий стан пацієнта, атипічна картина розвитку захворювання, алергічна реакція, запізніле звернення за медичною допомогою, відсутність умов лікування або діагностики, алкоголізація пацієнта тощо)



Стандарти та протоколи лікування

  • Стандарти та протоколи лікування

  • Механізми управління якістю медичної послуги (суб`єктивні чинники – задоволення потреб пацієнта, об`єктивні чинники – покращення стану його здоров`я)

  • “Доказова медицина”

  • Лікарське самоврядування як інструмент незалежного фахового контролю за якістю медичних послуг




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка