Обов’язок перед Батьківщиною святиня людини. Від нас, батьків та матерів, від вихователів залежить, щоб кожний юний громадянин дорожив цією святинею, як дорожить чесна людина своїм добрим ім’ям, гідністю своєї сім’ї



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.



Обов’язок перед Батьківщиною - святиня людини. Від нас, батьків та матерів, від вихователів залежить, щоб кожний юний громадянин дорожив цією святинею, як дорожить чесна людина своїм добрим ім’ям, гідністю своєї сім’ї. Громадянські думки, почуття, переживання, громадянський обов’язок,громадянська відповідальність – це основа людської гідності.

  • Обов’язок перед Батьківщиною - святиня людини. Від нас, батьків та матерів, від вихователів залежить, щоб кожний юний громадянин дорожив цією святинею, як дорожить чесна людина своїм добрим ім’ям, гідністю своєї сім’ї. Громадянські думки, почуття, переживання, громадянський обов’язок,громадянська відповідальність – це основа людської гідності.

  • В.Сухомлинський



“НАРОДЖЕННЯ ГРОМАДЯНИНА”

  • У 1970 році вийшла перша книжка українського педагога, де формування рис громадянина розглядається на основі людяності, гуманізму



Головна ідея

  • громадянське виховання;

  • патріотичний та інтернаціональний обов’язок;

  • формування гармонії морального та інтелектуального, героїчного і естетичного, особистого та соціального.



Першочергова умова формування рис громадянина (за В.Сухомлинським)

  • Організація емоційно насиченого, діяльного (з трудовою основою) життя школи, розвиток громадянської активності кожного індивіда в контексті життя шкільного колективу.



Виховна суть бесід про громадянство

  • вміння викликати у вихованців бажання бути хорошою, справжньою людиною



Мета

  • донести до учня розуміння величі:

  • духовної краси

  • героїзму

  • благородства

  • відданості людини високим ідеалам

  • утвердити:

  • почуття самоповаги і великої відповідальності за все, що він робить



Громадянськість -

  • це насамперед відповідальність, обов’язок – та вища сходинка в духовному житті людини, на якій вона інтереси колективу ставить вище за свої



Мета патріотичного виховання

  • Становлення громадянина – патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як незалежну, соціальну державу, забезпечити її національну безпеку, знати свої права та обов’язки, цивілізовано відстоювати їх, сприяти єднанню українського народу



Шляхи реалізації:

  • утвердження в почуттях особистостей патріотичних цінностей, поваги до культурного та історичного минулого України;

  • виховання поваги до Конституції України, законів України, державної символіки;

  • підвищення престижу військової служби як виду державної служби;

  • визнання і забезпечення в реальному житті прав людини як найвищої цінності держави і суспільства;

  • усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її відповідальністю;

  • формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації



Напрямки:



Основні складові людських взаємовідносин

  • відповідальність перед батьками (додержання встановлених і закріплених традиціями звичаїв родинного життя);

  • відносини в класному колективі (необхідність виконувати правила, які регулюють поведінку, стимулюють і водночас обмежують потреби, розвивають інтереси).



Основа взаємовідносин

  • “праця” “діяльність”

  • “творчість”



  • Завдання педагога



Література

  • В.О.Сухомлинський. Бесіди про громадянськість // Вибр. Тв.: У 5-т. – К.: Рад. Шк., 1976. – Т.1. –С. 428-447

  • В.О.Сухомлинський.Народження громадянина // Вибр. Тв.: У5-т. – К.: Рад. Шк., 1976 – Т.5 – С. 283-582

  • Загоруйко Н.М. Азбука громадянськості В.О.Сухомлинського та сучасний виховний процес.

  • І.Кучинська. Громадянське виховання та його значення у сучасному виховному процесі.

  • Шпак С.М. Ідеї В.О.Сухомлинського щодо виховання громадянина-патріота та сучасна школа.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка