Об’єкт планування: Одеська область (Одеський регіон)



Дата конвертації01.06.2016
Розмір445 b.



- Об’єкт планування: Одеська область (Одеський регіон)

  • - Об’єкт планування: Одеська область (Одеський регіон)

  • - Пріоритети розвитку обраного об’єкту:

  • -- гармонізація розвитку

  • -- досягнення стану біфуркаційної стійкості

  • -- нівеляція нерівномірності розвитку регіону

  • -- розробка актуальних до відповідної стратегії локальних актів

  • -- розвиток інфраструктури регіону

  • -- широке використання досягнень НТР як у освіті, так і на виробництві

  • -- підтримання толерантного відношення та формування професійного складу всіх рівнів установ місцевого самоврядування

  • - Проблемні питання пов’язані з запровадженням планування в обраному об’єкті:

  • -- структурна ускладненість об’єкту (кількісна – кількість складових частин; якісна – нерівнозначність частин)

  • -- брак спеціалістів у сфері стратегічного планування

  • -- різноманітність проблем у всіх сферах розвитку, що зумовлює комплексну кризу в регіоні

  • -- високий ступінь колізійності повноважень на регіональному рівні

  • -- відсутність реального співробітництва між органами державної влади та місцевого самоврядування

  • -- стабільна втрата виробничого потенціалу

  • -- втрата контролю над системо утворюючими підприємствами



- Законодавча база:

  • - Законодавча база:

  • -- Конституція України

  • -- ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»

  • -- ЗУ «Про місцеві державні адміністрації»

  • -- ЗУ «Про місцеві податки і збори»

  • -- ЗУ «Про місцеві ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування»

  • -- ЗУ « Про місцеві референдуми»

  • -- ЗУ «Про Генеральну схему планування території України»

  • -- «Державна стратегія регіонального розвитку України на період до 2015 року»

  • -- ЗУ «Про стимулювання розвитку регіонів»

  • -- ЗУ «Про планування і забудову територій»

  • -- «Концепція вдосконалення системи прогнозних і програмних документів з питань соціально-економічного розвитку України»

  • -- тощо





Активне співробітництво з державами Чорноморського регіону.

  • Активне співробітництво з державами Чорноморського регіону.

  • Членство у європейських міжрегіональних об'єднаннях. Транзитні можливості території. Міжнародний імідж області та м. Одеса.



Тісні зв'язки з одеською діаспорою та земляцтвами.  

  • Тісні зв'язки з одеською діаспорою та земляцтвами.  



Досвід організації культурних, науково -освітніх, рекламно-інформаційних заходів із закордонними партнерами. Одеса є провідним культурним центром півдня України.

  • Досвід організації культурних, науково -освітніх, рекламно-інформаційних заходів із закордонними партнерами. Одеса є провідним культурним центром півдня України.

  • Сприяння розвитку культури та мистецтва етнічних меншин. 



Сильні зовнішньоекономічні зв'язки. Приплив інвестицій ззовні.

  • Сильні зовнішньоекономічні зв'язки. Приплив інвестицій ззовні.

  • Наявність перспективних галузей для розміщення інвестицій. Можливості активного розвитку сфери послуг. Активна позиція місцевої влади щодо поліпшення інноваційно-інвестиційного клімату в регіоні. Постійне нарощування транспортно-транзитних потужностей. 

  • Інтенсифікація міжрегіональної економічної співпраці.

  • Вступ України до СОТ.



Робота міжнародних консультантів у сфері навчання представників місцевих ділових та громадських кіл. 

  • Робота міжнародних консультантів у сфері навчання представників місцевих ділових та громадських кіл. 



Надання освітніх послуг закордонним студентам.

  • Надання освітніх послуг закордонним студентам.

  • Співробітництво вузів регіону з закордонними вузами. Високі можливості в залученні іноземного досвіду через конференції/інноваційні програми.



Проходження територією області маршрутів кількох міжнародних транспортних коридорів.

  • Проходження територією області маршрутів кількох міжнародних транспортних коридорів.

  • Створення глибоководного судноплавства в українській частині дельти Дунаю.

  • Активна модернізація та розвиток портового господарства. 

  • Розвиток різноманітних форм туризму з наданням широкого спектру туристичних послуг, у тому числі екзотичних (археологічного, дайвингу та інше).

  • Розвиток розгалуженої мережі організацій та установ. що надають додаткові послуги (транспортні, екскурсійні. побутові, культурно-розважальні, оздоровчі та інші).



Підвищення ефективності екологічних та природоохоронних програм та ініціатив, у тому числі міжнародних. Наявність на теренах регіону транскордонних-міжнародних об’єднань метою яких є врегулювання питань сумісного використання природних благ (приклад: Дунайська комісія у складі держав: Австрія, Болгарія, Відень, Російська Федерація, Румунія, Словаччина, Україна, Югославія).

  • Підвищення ефективності екологічних та природоохоронних програм та ініціатив, у тому числі міжнародних. Наявність на теренах регіону транскордонних-міжнародних об’єднань метою яких є врегулювання питань сумісного використання природних благ (приклад: Дунайська комісія у складі держав: Австрія, Болгарія, Відень, Російська Федерація, Румунія, Словаччина, Україна, Югославія).





Значна територія.

  • Значна територія.

  • Приморське та прикордонне положення.

  • Наявність судноплавних річок Дунаю, Дністра.

  • Значні агрокліматичні ресурси. Наявність бальнеологічних ресурсів.

  • Значна протяжність берегової лінії. 



Традиційна підприємницька активність населення.

  • Традиційна підприємницька активність населення.

  • Значна питома вага в трудових ресурсах кваліфікованої робочої сили. Високий освітній рівень населення. 



Привабливі міжнаціональні, міжетнічні і міжконфесійні відношення.

  • Привабливі міжнаціональні, міжетнічні і міжконфесійні відношення.

  • Етнічне різноманіття в рамках спільної культурної спадщини.

  • Наявність археологічних та культурологічних пам'яток.

  • Значна архітектурна спадщина.

  • Розвинута інфраструктура об’єктів культури.



Розвинутий морегосподарський комплекс.

  • Розвинутий морегосподарський комплекс.

  • Потужний, високорозвинений промисловий потенціал, достатня кількість підприємств, які виробляють інноваційну продукцію.

  • Сприятливі умови для розвитку сільськогосподарського виробництва та переробної промисловості.

  • Наявність спеціальних економічних зон.

  • Наявність перспективних промислових територій.

  • Розвинутий ринок туристичних послуг.

  • Активний розвиток фінансово-кредитної системи. 

  • Високий рівень активності підприємницької діяльності.



Низький рівень безробіття, розрахований за методологією МОП

  • Низький рівень безробіття, розрахований за методологією МОП



Велика кількість вузів та науково-дослідницьких установ.

  • Велика кількість вузів та науково-дослідницьких установ.

  • Відомі наукові та освітні школи: криогенних технологій, офтальмологічна, селекційно- генетична (зернових культур, виноградарська тощо) та інші.

  • Підготовка фахівців з широкого спектру наукових дисциплін.

  • Медично-оздоровчий потенціал та система санаторно-курортного лікування. 



Наявність усіх видів транспортного сполучення.

  • Наявність усіх видів транспортного сполучення.

  • Високі темпи розвитку стільникового зв'язку.

  • Активний процес телефонізації регіону. 



Сприятливі кліматичні умови.

  • Сприятливі кліматичні умови.

  • Значні рекреаційні та бальнеологічні ресурси.

  • Наявність природоохоронних об'єктів різного природоохоронного статусу.

  • Поліпшення стану води в Чорному морі.

  • Наявність унікальних ландшафтів та природних парків, заповідників, заказників.





Замовник - Територіальні громади сіл, селищ, міст області

  • Замовник - Територіальні громади сіл, селищ, міст області

  • Нагальність впровадження стратегічного плану - Терміново (початок впровадження 3-6 місяців; завершення/строки реалізації – 5 років)

  • БАЧЕННЯ МАЙБУТНЬОГО - Одеська область – розвинений регіон з високим рівнем життя населення, в якому кожна людина відчуває себе всебічно захищеною і впевненою в майбутньому своїх дітей, має вільний доступ до усіх соціальних благ та культурних надбань народу.

  • Одещина – це регіон сталого економічного та соціального розвитку усіх її адміністративно-територіальних одиниць, в якому практично відсутні внутрішні диспропорції. Економіка області динамічно розвивається на основі сучасних науково-інноваційних екологічно-безпечних технологій і забезпечує високі соціальні стандарти життя

  • МІСІЯ - Одеська область – провідний регіон України, зразок суспільно-політичної стабільності, сприятливого бізнесового середовища, активного міжнародного співробітництва та відкритої влади

  • СТРАТЕГІЧНА МЕТА - Досягнення Одеською областю європейських стандартів життя населення та динамічного розвитку територіальних громад на основі визначених пріоритетів та консолідації зусиль влади, бізнесу і громадськості для їх реалізації







- бюджетні кошти

  • - бюджетні кошти

  • - кошти, отримані в результаті реалізації інвестиційних проектів відповідно до стратегії

  • - матеріальні ресурси, які знаходяться на балансі суб’єктів реалізації стратегії



- Одеська обласна рада:

  • - Одеська обласна рада:

  • -- Управління Одеської обласної ради з майнових відносин

  • -- Управління з питань соціально-економічного розвитку та бюджетної політики області

  • -- Відділ з питань міжнародного,міжрегіонального, прикордонного співробітництва та євроінтеграції

  • -- Відділ бухгалтерського обліку та звітності



- Одеська обласна державна адміністрація:

  • - Одеська обласна державна адміністрація:

  • -- Головне управління економіки

  • -- Головне управління розвитку інфраструктури та енергозабезпечення

  • -- Головне управління праці та соціальної політики

  • -- Управління будівництва та реконструкції



- Одеська міська рада:

  • - Одеська міська рада:

  • -- Управління архітектури та містобудування

  • -- Управління міжнародних відносин, європейської інтеграції та зв'язків з Одеською діаспорою

  • -- Управління капітального будівництва 

  • -- Представництво з управління комунальною власністю

  • -- Департамент рекреаційного комплексу та туризму





На 1 етапі (2010 - 2011 роки) пріоритетними завданнями повинні стати:

  • На 1 етапі (2010 - 2011 роки) пріоритетними завданнями повинні стати:

  • 1. розроблення заходів щодо розв'язання структурних проблем у кожному місті та районі області, які мають негативний вплив на конкурентноспроможність і потенціал економічного зростання, відповідно до основних засад Закону України "Про стимулювання розвитку регіонів";

  • 2. підготовка та реалізація пілотних проектів у сфері укладання угод щодо регіонального розвитку.

  • На 2 етапі ( 2011-2012 роки) пріоритетними завданнями повинні стати:

  • 1. розробка короткострокових та середньострокових цільових програм, спрямованих на реалізацію напрямків Стратегії економічного та соціального розвитку області та окремих територій;

  • 2. спрямування державних інвестицій на розбудову соціально-економічної інфраструктури регіонів.

  • На 3 етапі ( 2012-2014 роки) пріоритетними завданнями повинні стати:

  • 1. підготовка та надання пропозицій щодо удосконалення нормативно-правової бази для проведення бюджетної та податкової реформи з метою зміцнення фінансово-економічної основи територіальних громад, збільшення питомої ваги власних доходів місцевих бюджетів.

  • 2. реалізація регіональних заходів довгострокової перспективи стратегічного значення з корегуванням строків та обсягів фінансування відповідно до виконання прогнозних показників Стратегії розвитку області;

  • 3. впровадження органами місцевого самоврядування дієвих заходів щодо зміцнення фінансово-економічної основи територіальних громад;

  • 4. посилення повноважень та відповідальності органів місцевого самоврядування за надання послуг населенню;

  • 5. укладання угод щодо регіонального розвитку.



На 4 етапі ( 2014-2015 роки) пріоритетними завданнями повинні стати:

  • На 4 етапі ( 2014-2015 роки) пріоритетними завданнями повинні стати:

  • 1. моніторинг існуючих інструментів стимулювання розвитку регіонів, результатів реформ на предмет їх ефективності та доцільності коригування з метою визначення державних пріоритетів регіонального розвитку на наступну довгострокову перспективу. Цей період стане підготовчим для розроблення наступної державної стратегії регіонального розвитку;

  • 2. визначення «дієвості стратегії». Формалізація не досягнутих цілей;

  • 3. Повний аудит діяльності виконавця стратегії;

  • 4. Притягнення до відповідальності винних ( у разі наявності) у порушенні строків чи неможливості досягнення цілей осіб-посадовців.

  • На 5 етапі ( 2015-? роки) пріоритетними завданнями повинні стати:

  • 1) Використовуючи висновки попереднього періоду:

  • а) Вважати стратегію успішно виконаною (2015 рік кінцевий)

  • б) Вважати стратегію виконаною частково, без потреби/можливості пролонгації терміну реалізації (2015 рік кінцевий)

  • в) Вважати стратегію виконаною частково, з нагальною потребою та можливістю пролонгації терміну реалізації (2015 рік не кінцевий)

  • 2) Визначити умови пролонгації у разі рішення «в»;

  • 3) В умовах зміни середовища з’ясувати, чи всі ті проблеми поставлені та не вирішені в рамках реалізації стратегії актуальні на 2015 рік і потребують розв’язання.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка