Оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи та підсумкову атестацію учнів 4-х класів регламентують: наказ мон україни від 19. 08. 2016 №1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової



Дата конвертації25.12.2016
Розмір445 b.



Оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи та підсумкову атестацію учнів 4-х класів регламентують: наказ МОН України від 19.08.2016 №1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи»

  • Оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи та підсумкову атестацію учнів 4-х класів регламентують: наказ МОН України від 19.08.2016 №1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи»

  • Основними функціями контролю навчальних досягнень учнів є: мотиваційна, діагностувальна, коригувальна, прогностична, навчально-перевірювальна, розвивальна, виховна.

  • Оцінювання – процес встановлення рівня навчальних досягнень учня/учениці в оволодінні змістом предмета відповідно до вимог чинних навчальних програм. Його результатом є педагогічна оцінка, яка відображається в оцінювальних судженнях і висновках учителя/учительки вербально, або в балах. Виставлення балів обов’язково супроводжується оцінювальними судженнями. Оцінювання у початковій школі ґрунтується на врахуванні рівня досягнень учня/учениці, а не ступеня його невдач. Результати оцінювання навчальних досягнень учнів є конфіденційною інформацією, доступною лише для дитини та її батьків (або осіб, що їх замінюють).



1 КЛАС:

  • 1 КЛАС:

  • ВЕРБАЛЬНО оцінюються УСІ ПРЕДМЕТИ, в тому числі інваріантної складової.

  • Підсумкова перевірка в 1 класі включає ЛИШЕ підсумкові контрольні роботи в кінці навчального року, жодних тематичних перевірок.

  • 2 КЛАС:

  • ВЕРБАЛЬНО можуть оцінюватися УСІ ПРЕДМЕТИ, але виключно за рішенням педагогічної ради навчального закладу.

  • Недопустимою є заміна оцінок іншими зовнішніми атрибутами (зірочками, квіточками, прапорцями тощо).



Поточну перевірку проводять індивідуально або фронтально в усній чи письмовій формі систематично в межах кожної теми, визначеної навчальною програмою. Вона передбачається учителем/учителькою під час підготовки до кожного уроку і знаходить своє відображення у поурочних планах (конспектах) уроків. Поточна перевірка може здійснюватись у формі короткотривалої (10-15 хвилин) самостійної письмової роботи, яка охоплює певну частину навчального матеріалу. Як правило, вона носить діагностичний характер.

  • Поточну перевірку проводять індивідуально або фронтально в усній чи письмовій формі систематично в межах кожної теми, визначеної навчальною програмою. Вона передбачається учителем/учителькою під час підготовки до кожного уроку і знаходить своє відображення у поурочних планах (конспектах) уроків. Поточна перевірка може здійснюватись у формі короткотривалої (10-15 хвилин) самостійної письмової роботи, яка охоплює певну частину навчального матеріалу. Як правило, вона носить діагностичний характер.

  • Підсумкова перевірка у 1 класі передбачає підсумкові контрольні роботи у кінці навчального року (контрольне списування, комбінована контрольна робота з математики та індивідуальна перевірка навички читання вголос і розуміння прочитаного).

  • Підсумкова перевірка у 2-3 класах передбачає тематичну перевірку, у 4 класі тематичну перевірку та підсумкові контрольні роботи у кінці навчального року (з навчальних предметів, що визначені Міністерством освіти і науки України для державної підсумкової атестації).

  • Тематична перевірка здійснюється у формі тематичної контрольної роботи після опанування програмової теми/розділу (2-4 класи). У разі, коли тему/розділ розраховано на велику кількість годин, її/його розподіляють на логічно завершені частини – підтеми/підрозділи. Якщо ж програмова тема/розділ невелика/ий за обсягом, то її/його об’єднують з однією або кількома наступними темами/розділами.



ЗА 12-БАЛЬНОЮ ШКАЛОЮ оцінюються:

  • ЗА 12-БАЛЬНОЮ ШКАЛОЮ оцінюються:

  • «Мова»;

  • «Літературне читання»;

  • «Математика»;

  • «Природознавство»

  • « Іноземна мова »

  • ВЕРБАЛЬНО оцінюються:

  • «Інформатика»;

  • «Музичне мистецтво»;

  • «Образотворче мистецтво»;

  • «Основи здоров’я»;

  • «Фізична культура»;

  • «Я у світі»;

  • «Трудове навчання».



НЕ ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ

  • НЕ ЗДІЙСНЮЮТЬСЯ

  • тематичні перевірки (контрольні роботи) та підсумкове оцінювання за тему

  • з предметів:

  • «Інформатика»;

  • «Музичне мистецтво»;

  • «Образотворче мистецтво»;

  • «Основи здоров’я»;

  • «Фізична культура»;

  • «Я у світі»;

  • «Трудове навчання».



Охайність зошита та культура оформлення письмових (поточних та контрольних) робіт (дата, назва та вид роботи, розміщення завдань на сторінці) і наявність роботи над помилками враховується під час оцінювання кожної роботи.

  • Охайність зошита та культура оформлення письмових (поточних та контрольних) робіт (дата, назва та вид роботи, розміщення завдань на сторінці) і наявність роботи над помилками враховується під час оцінювання кожної роботи.

  • Кожна письмова робота, виконана учнем початкових класів в зошитах (у т. ч. в зошитах з друкованою основою, за наявності) перевіряється до наступного уроку.







Підсумкове оцінювання здійснюється за тему, семестр, рік.

  • Підсумкове оцінювання здійснюється за тему, семестр, рік.

  • Підсумкове оцінювання за тему з навчальних предметів «Українська мова», «Літературне читання», «Іноземна мова», «Мова національної меншини», «Математика», «Природознавство» здійснюється з урахуванням усіх поточних оцінок, отриманих під час вивчення розділу/теми (підтеми), та оцінки за тематичну контрольну роботу.

  • Підсумкове оцінювання за тему з навчальних предметів «Я у світі», «Основи здоров’я», «Трудове навчання», «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво», «Мистецтво», «Фізична культура», «Інформатика» не проводиться.

  • Підсумкове оцінювання за семестр здійснюється на основі результатів тематичного оцінювання з урахуванням динаміки рівня навчальних досягнень учня/учениці.

  • Підсумкове оцінювання за рік здійснюється на основі семестрових оцінок також з урахуванням динаміки рівня навчальних досягнень учня/учениці. Перевірка графічних навичок у 2-4 класах здійснюється з урахуванням форми, розміру, нахилу, поєднання літер; культури оформлення письмової роботи. Окрема оцінка за графічні навички не ставиться.

















Аудіювання проводиться в процесі формування в учнів умінь слухати й розуміти усне мовлення. Орієнтовний обсяг тексту на кінець навчального року 70-90 слів.

  • Аудіювання проводиться в процесі формування в учнів умінь слухати й розуміти усне мовлення. Орієнтовний обсяг тексту на кінець навчального року 70-90 слів.

  • Уміння читати текст здійснюється на текстах типу букварного. Перевірка має діагностичний характер з метою визначення сформованості умінь читати. При оцінюванні сформованості уміння читати беруться до уваги: спосіб читання (складами, цілими словами); правильність читання і розуміння прочитаного.

  • Для перевірки виявлення розуміння прочитаного учневі пропонується не більше 3 запитань.

  • Перевірка уміння читати напам’ять 1 віршова-ного твору у І семестрі та 2-х – у ІІ семестрі.



У 1 класі учням пропонується відтворити в особах прослуханий діалог;

  • У 1 класі учням пропонується відтворити в особах прослуханий діалог;

  • у 2-4 класах – пропонується побудувати діалог з однокласником на задану тему, за життєвою ситуацією, картиною, прочитаним твором, переглянутою передачею тощо.

  • Усний або письмовий діалог проводять у 2-4 класах у кінці вивчення теми «Речення».

  • Письмова перевірка передбачає запис діалогу без використання слів автора. Грамотність письмового діалогу перевіряється, але не оцінюється



Обсяги утворених усних діалогів:

  • Обсяги утворених усних діалогів:

  • у 2 класі 3-4 репліки одного учасника/учасниці розмови;

  • в 3 класі 4-5 реплік одного учасника/учасниці розмови;

  • у 4 класі 5-6 реплік одного учасника/учасниці розмови (з урахуванням вступних і прикінцевих етикетних формул).

  • Обсяги письмових діалогів:

  • у 2 класі 3 репліки одного учасника/учасниці розмови;

  • в 3 класі 4 репліки одного учасника/учасниці розмови;

  • у 4 класі 5 реплік одного учасника/учасниці розмови (з урахуванням вступних і прикінцевих етикетних формул).



Уміння усно переказувати текст:

  • Уміння усно переказувати текст:

  • у 1 класі на текстах букварного типу;

  • у 2 класі – тексти обсягом 40-50 слів.

  • Уміння усно та письмово переказувати текст:

  • у 3 класі обсягом 50-70 слів;

  • у 4 класах – тексти обсягом 70-90 слів.

  • Письмовий переказ рекомендується проводити в 3-4 класах у кінці вивчення теми «Текст».

  • За письмовий переказ ставлять дві оцінки – за зміст і грамотність.



У 1 класі – усний твір-розповідь – 3-4 речення.

  • У 1 класі – усний твір-розповідь – 3-4 речення.

  • У 2 класі – усний твір-розповідь – 4-5 речень.

  • У 3 класі – усний та письмовий твір – 5-6 речень.

  • У 4 класі – усний та письмовий твір – 6-7 речень.

  • За письмовий твір у робочий зошит ставлять дві оцінки – за зміст і грамотність.

  • Якщо учитель приймає рішення фіксувати поточну оцінку за письмовий твір у журналі, то ставиться оцінка тільки за зміст.



Вміння читати - обсяг текстів: 60-90 слів на кінець навчального року.

  • Вміння читати - обсяг текстів: 60-90 слів на кінець навчального року.

  • Списування тексту - враховують грамотність, правильність написання літер та їх поєднання і культуру оформлення письмової роботи.

  • Підсумкова контрольна робота з математики

  • Результати перевірки фіксують у характеристиці навчальних досягнень учня, що зберігається в його особовій справі.



За диктант та списування виставляють одну оцінку.

  • За диктант та списування виставляють одну оцінку.

  • При оцінюванні диктантів та списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи.





Для читання учневі пропонують незнайомий художній, науково-художній текст обсягом:

  • Для читання учневі пропонують незнайомий художній, науково-художній текст обсягом:

  • - у 2 класі – 120-150 слів;

  • - у 3 класі – 180-210 слів;

  • - у 4 класі – 240-270 слів.

  • Після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на розуміння прочитаного.

  • Якщо перевірка здійснюється після першого перечитування, то виразність не враховується.



у 3-4 класах – в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного.

  • у 3-4 класах – в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного.

  • Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання.

  • Обсяг текстів:

  • - у 2 класі – 170-230 слів;

  • - у 3 класі – 250-310 слів;

  • - у 4 класі – 330-390 слів.



У 2 класі передбачає первинне ознайомлення учнів із текстом під час читання його вголос учителем. При цьому другокласники мають стежити за читанням по тексту.

  • У 2 класі передбачає первинне ознайомлення учнів із текстом під час читання його вголос учителем. При цьому другокласники мають стежити за читанням по тексту.

  • Учні 3-4 класів читають текст самостійно мовчки або пошепки.

  • Після первинного ознайомлення з текстом, під час його опрацювання учні виконують письмові завдання.

  • Частина письмових завдань у 3-4 класах може проводитись у тестовій формі.



У 2 класі письмова частина роботи передбачає:

  • У 2 класі письмова частина роботи передбачає:

  • 3 завдання з перевірки уміння працювати з літературним твором;

  • 1 творчого завдання.

  • У 3-4 класах:

  • 1 завдання з такого показника досвіду читацької діяльності, як обізнаність з колом дитячого читання;

  • по 2 завдання з таких показників, які практичне засвоєння літературознавчих понять і уміння працювати з літературним твором, дитячою книжкою, довідковою літературою;

  • 1 творчого завдання.





Учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого:

  • Учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого:

  • - у 2 класі – 140-160 слів;

  • - у 3 класі – 210-230 слів;

  • - у 4 класі – 280-300 слів.

  • Для письмової перевірки добирають 8 тестових завдань, з яких:

  • - 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне;

  • - 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне.



У кожному класі протягом навчального року проводять по 8 тематичних контрольних робіт, як у письмовій формі на окремому уроці, так і в усній – із виділенням 10-15 хвилин на кожному з певної кількості послідовних уроків.

  • У кожному класі протягом навчального року проводять по 8 тематичних контрольних робіт, як у письмовій формі на окремому уроці, так і в усній – із виділенням 10-15 хвилин на кожному з певної кількості послідовних уроків.











Її здійснюють один раз за семестр у письмовій формі (математичний диктант, робота на картках тощо).

  • Її здійснюють один раз за семестр у письмовій формі (математичний диктант, робота на картках тощо).

  • Обсяг цієї роботи має містити не більше 12 арифметичних операцій.

  • Тривалість цієї роботи учитель визначає зважаючи на контингент класу, але не більше 25 хвилин.



Підсумкова перевірка здійснюється письмово у формі тематичної контрольної роботи в кінці вивчення теми (2-4 кл.).

  • Підсумкова перевірка здійснюється письмово у формі тематичної контрольної роботи в кінці вивчення теми (2-4 кл.).

  • Протягом навчального року передбачається 6 тематичних контрольних робіт (по 3 роботи у кожному семестрі).

  • Тематична контрольна робота може бути: комбінованою, що включає завдання з кожного об’єкта, що підлягає підсумковій перевірці; тестовою, що складається із тестових завдань закритого і відкритого типів.



Добирають 6 завдань – по 1 завданню з кожного об’єкта: підкреслити певне слово, дати коротку відповідь на запитання, з’єднати поняття із відповідним малюнком тощо.

  • Добирають 6 завдань – по 1 завданню з кожного об’єкта: підкреслити певне слово, дати коротку відповідь на запитання, з’єднати поняття із відповідним малюнком тощо.

  • Контрольна робота не передбачає розгорнутих відповідей.

  • Тестові роботи складаються з 3 завдань закритого типу з вибором однієї відповіді з трьох пропонованих варіантів і 2 завдань відкритого типу.



Контрольні роботи можуть бути комбіновані або тестові.

  • Контрольні роботи можуть бути комбіновані або тестові.

  • Вони формуються та оцінюються за окремими вимогами.

  • Для підсумкової перевірки можуть готуватись контрольні роботи з іншими підходами до структурування і комбінування завдань, але з обов’язковим дотриманням вимог до навчальних досягнень учнів, зазначених у чинній програмі з навчального предмета.



  • Лист МОН України № 1/9-296 від 09.06.2016 року «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».

  • Наказ МОН України від 19.08.2016 №1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи».

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016р. №1/9-437 «Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах».

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 06.09.2016 №1/9-464 “Щодо надання деяких роз”яснень з організації навчально-виховного процесу у початковій школі”

  • Накази, листи МОН України, оновлені програми на сайтах: Закарпатського ІППО: info@zakinppo.org.ua та

  • http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка