Одна з форм організації навчально-виховного процесу. Одна з форм організації навчально-виховного процесу



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.



Одна з форм організації навчально-виховного процесу.

  • Одна з форм організації навчально-виховного процесу.

  • Індивідуалізація навчальних програм з урахуванням певних специфічних вад дитини, через які вона не може засвоїти загальну навчальну програму.



створення належних умов для фізичного, інтелектуального і духовного розвитку;

  • створення належних умов для фізичного, інтелектуального і духовного розвитку;

  • забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, підготовки їх до самостійного життя.









• Календарно-тематичне планування складається згідно Типового навчального плану, відповідно до вимог навчальної програми з урахуванням особливостей розвитку дитини. 

  • • Календарно-тематичне планування складається згідно Типового навчального плану, відповідно до вимог навчальної програми з урахуванням особливостей розвитку дитини. 

  • • При складанні розкладу уроків враховуються особливості уваги та пам'яті учня, передбачається швидка втомлюваність дитини. 



повільність процесу навчання;

  • повільність процесу навчання;

  • простіший виклад матеріалу;

  • повторюваність у навчанні;

  • поглиблений індивідуальний та диференційований підходи;

  • предметно-наочний та практичний характер навчання;

  • опора на більш розвинені здібності дитини і подолання загальної недостатності її інтелектуальної сфери;

  • розвиток стимулів до навчання та пізнавальних інтересів.

  • керівна роль вчителя (дає знання, організує спостереження, інструктує, перевіряє, оцінює).



психологічна підготовка (1-3 хв.);

  • психологічна підготовка (1-3 хв.);

  • артикуляційні вправи та пальчикова гімнастика (3-4 хв.),

  • основна частина ( 20-25 хв.);

  • фізкультхвилинка (2 хв.-5 хв.)через 15-20 хв. уроку;

  • психолого-педагогічне розвантаження (4-6 хв.).





Ефективним засобом корекції дітей з проблемами інтелектуального розвитку виступає гра.

  • Ефективним засобом корекції дітей з проблемами інтелектуального розвитку виступає гра.

  • За допомогою різних видів ігор:

  • стимулюється психічна і фізична активність учнів;

  • розвивається організованість;

  • формується впевненість в собі;

  • створюються умови для виправлення вад і подальшого розвитку пізнавальної діяльності, моторики;

  • розвиваються моральні якості;

  • створюються передумови включення в суспільну діяльність.



Надання індивідуальної допомоги.

  • Надання індивідуальної допомоги.

  • Індивідуалізація завдань.

  • Індивідуальний підхід до оцінювання.



Портфоліо на школяра формується упродовж усіх років навчання дитини за індивідуальною формою.

  • Портфоліо на школяра формується упродовж усіх років навчання дитини за індивідуальною формою.

  • У портфоліо складаються наступні документи:

  • * копія витягу з проколу засідання ПМПК;

  • * розклад уроків;

  • * індивідуальний навчальний план учня;

  • * карта супроводу учня ;

  • * моніторинг знань школяра (якщо учень навчається 2-й

  • рік і більше на індивідуальній формі навчання)

  • * копія табелю;

  • * робочі зошити (мова, математика);

  • * творчі роботи учня;

  • * фотографії дитини в процесі навчальної діяльності,

  • дозвілля, в колі сім’ї.





активна участь батьків у житті й вихованні

  • активна участь батьків у житті й вихованні

  • дитини;

  • контроль виконання дитиною домашніх завдань;

  • створенні комфортної для розвитку дитини

  • сімейної атмосфери;

  • розширення інформованості батьків про

  • потенційні можливості дитини, її успіхи;

  • надання кваліфікованої допомоги батькам у

  • вихованні дитини.



  • навчати основних правил поведінки; 

  • прищеплювати навички самообслуговування

  • формувати вміння, що допоможуть подолати стреси; 

  • виявляти та розвивати творчі здібності; 

  • розвивати зорове, слухове, тактильне сприйняття. 

  • створювати середовище емоційної безпеки. 

  • Батьки повинні: 

  • навчитися поважати дитину; 

  • приймати її такою, яка вона є; 

  • хвалити й заохочувати до пізнання нового. 



можливість повного урахування індивідуальних особливостей дитини;

  • можливість повного урахування індивідуальних особливостей дитини;

  • адаптація програми до зони найближчого розвитку;

  • наявність звичної для дитини обстановки;

  • відсутність негативного впливу взаємодії з іншими дітьми.



відсутність типових різнорівневих програм та підручників;

  • відсутність типових різнорівневих програм та підручників;

  •  не завжди є можливість організації професійно- трудового навчання;

  • при індивідуальній формі навчання дитина може опинитися в умовах ще більшої соціальної ізоляції;

  • нехтується така важлива умова психічного розвитку, як міжособистісна взаємодія з однолітками.



* Методичні рекомендації з досвіду роботи щодо організації та проведення індивідуального навчання вдома з учнями, які мають вади у психічному чи фізичному розвитку.— К., 2000.— 32 с. О.В. Чеботарьова.

  • * Методичні рекомендації з досвіду роботи щодо організації та проведення індивідуального навчання вдома з учнями, які мають вади у психічному чи фізичному розвитку.— К., 2000.— 32 с. О.В. Чеботарьова.

  • * Організація індивідуального навчання учнів з особливими освітніми потребами (методичні рекомендації та орієнтоване планування по проблемі організації індивідуального навчання учнів з особливими освітніми потребами). – Полтава: ПОІППО, 2007. – 128 с.

  • * Відділ освіти Чорнобаївська районна державна адміністрація Районний методичний кабінет Районна психолого – медико –педагогічна консультація А. М. Гуназа. Навчання і виховання дітей з особливими потребами

  • * Дидактичні основи навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку./ Укл: Л.О. Прядко, О.О. Фурман/ Методичний посібник – Суми: РВВ СОІППО.- 2015.-114 с.

  • *Миронова С.П. Основи корекційної педагогіки навчальний посібник С П Миронова, О В Гаврилов, М П Матвеева , за заг ред С П Миронової — Кам'янець-Подільський Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Опенка, 2010 - 264 с




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка