Органiзацiя як пiдприємство повинна вiдповiдати вимогам: Наявність хоча б двох людей, котрі вважаються частиною цiєї групи



Дата конвертації16.06.2016
Розмір445 b.



Органiзацiя як пiдприємство повинна вiдповiдати вимогам:

  • Наявність хоча б двох людей, котрі вважаються частиною цiєї групи.

  • наявність хоча б однiєї мети, яку приймають як загальну всi члени певної групи.

  • наявнiсть членiв групи, якi навмисно працюють разом, аби досягти значущої для всiх мети.





  • Отже органiзацiя - це група людей, дiяльнiсть яких свiдомо координується для досягнення загальної мети або цiлей.

  • Органiзацiя - специфiчне соцiальне утворення, систиматично орiєнтоване на виробництво товарiв i (або) послуг.



ВИДИ ОРГАНIЗАЦIЙ



  • За юридичним статусом:

  • юридичнi особи

  • неюридичнi особи

  • За формами пiдприємництва - пiдприємства, товариства і т.д.

  • За характером адаптацiї до змiн -механiстичнi і органiстичнi



За способом i метою утворення органiзацiї:

  • Формальнi органiзацiї - група працiвникiв, дiяльнiсть яких свiдомо планується, мотивується, контролюється та регулюється для досягнення певної цiли. Ними є пiдприємства,вiддiли, академiчнi групи.

  • Неформальнi органiзацiї - це групи працiвникiв, що виникають i функцiонують спонтанно (любителi певних видiв спорту, туризму).



Життєвий цикл організації

  • І етап - «Народження»

  • проникнення на ринок;

  • забезпечення виживання за збиткової дiяльностi;

  • забезпечення у достатнiх обсягах капiтальних вкладень для започаткування дiяльностi органiзацiї



ІІ етап - «Дитинство»

  • закрiплення на ринку;

  • забезпечення беззбиткової дiяльностi



3. «Юнiсть»

  • суттєве розширення цiльових сегментiв ринку;

  • забезпечення високих темпiв зростання прибутку;

  • iнвестування розвитку на засадах самофiнансування



ІІІ етап - Рання зрiлiсть

  • подальше розширення сегменту ринку;

  • орiєнтацiя на регіональну диверсифiкацiю;

  • забезпечення стабільного росту прибутків на оптимальному рiвнi



«Завершальна зрiлiсть»

  • формування іміджу підприємства;

  • збалансоване зростання;

  • орiєнтацiя на галузеву диверсифiкацiю з метою пiдтримання рiвня конкурентоспроможностi;

  • забезпечення пiдтримання рiвня прибутковостi на оптимальному рiвнi





«Старiння»

  • збереження позицiй або часткове зменшення обсягiв виробництва;

  • згортання дiяльності; зниження прибутковостi, фiнансової стiйкостi



«Вiдродження» (або «Спад»)

  • суттєве оновлення форм, видiв та напрямкiв дiяльностi;

  • забезпечення умов для зростання прибутковостi;

  • залучення значних обсягiв iнвестицiй



3. Фактори впливу на органiзацiю

  • Фактори впливу на органiзацiю - рушiйнi сили, якi впливають на виробничо-господарську дiяльнiсть органiзацiї та забезпечують певний рiвень отриманих результатiв.

  • Їх класифiкують за 2-ма ознаками:

  • рiвень впливу (мiкрорiвень, макрорiвень);

  • середивище впливу (внутрiшнє, зовiнiшнє).



Фактори впливу на органiзацiю (за рiвнем)

  • Мiкроекономiчнi

  • цiлi;

  • структура;

  • завдання;

  • технологiя;

  • працiвники;

  • ресурси;

  • постачальники;

  • споживачi;

  • конкуренти;



Макроекономiчнi фактори

  • законодавчi акти;

  • укази,постанови;

  • стан економiки;

  • мiжнародне оточення

  • соцiально-культурнi обставини;



За середовищем впливу відокремлюють:

  • фактори внутрiшнього середовища органiзацiї (формують органiзацiю iз середини);

  • фактори зовнiшнього середовища органiзацiї (пов’язанi з розглядом органiзацiї як вiдкритої системи).



4.Складовi внутрiшнього середовища органiзiцiї

  • Цiлi - це конкретний кiнцевий стан або бажаний результат, якого прагне домогтиcя група, працюючи разом.

  • Структура органiзацiї - це логiчнi взаємовiдносини рiвнiв управлiння i функцiональних галузей, побудована в такiй формi, котра дозволяє ефективно досягти цiлей органiзацiї.



  • Завдання - це запропонована робота, серiя робiт або частина роботи, яка повинна бути виконана заздалегідь установленим способом у заздалегідь обумовленi термiни. З технiчного погляду завдання пропонуються не працiвниковi, а його посадi.

  • Завдання органiзацiї традицiйно подiляються на три категорiї. Ця робота з людьми, предметами (машинами) та iнформацiєю.



Технологiя - четверта важлива внутрiшня перемiнна.

  • Технологiя - це поєднання квалiфiкованих навичок, обладнання, інфраструктури, iнструментiв, i вiдповiдних технічних знань, необхідних для здійснення бажаних перетворень у матеріалах, iнформацiї або людях.

  • Завдання i технологiя тiсно зв'язанi мiж собою.



Люди є центральним фактором у будь-якiй моделi управлiння

  • Ситуацiйний пiдхiд до управлiння розглядає три основнi аспекти людської перемiнної:

  • поведiнка окремих людей в групах,

  • характер поведінки керiвника,

  • функціонування менеджера в ролі лідера та його вплив на поведінку окремих людей i груп.



  • Внутрішнє середовище організації – комплекс змінних параметрів, які характеризують ситуативний стан організації, формуються та контролюються керівництвом або виникають під впливом зовнішнього середовища



  • Будь-яка організація є системою, утвореною певною кількістю внутрішніх змінних елементів.

  • Центром діяльності організації є людина, яка може бути співробітником або зовнішньо зацікавленою особою.

  • Місце людського компонента у внутрішньому середовищі організації залежить від поведінки окремих людей, людей в групах, керівника, його впливу на поведінку окремих людей та їх груп.



Фактори зовнішнього середовища організації.

  • Зовнішнє середовище організації – сукупнiсть господарських суб’єктiв, економiчних, суспiльних i природних умов, нацiональних та мiждержавних структур та зовнiшнiх щодо пiдприємства умов i чинникiв.



Фактори прямого впливу.

  • Споживачi для хiмiко-фармацевтичних пiдприємств це - ЛПЗ, аптечнi склади, аптеки; для аптек - це ЛПУ, хворi i населення. Необхiдно виробляти i пропонувати для реалiзацiї товари, на який iснує попит

  • Необхiдно вивчати попит i споживання лiкiв, ретельно вивчати своїх споживачiв;

  • робити гнучку цiнову полiтику;

  • надавати додатковi послуги





Постачальники

  • Постачальники забезпечують органiзацiю лiкарською сировиною, таро-пакувальними матерiалами, аптеки - готовими лiкарськими засобами. Несвоєчаснi поставки, пiдвищення цiн, недотримання вимог постачальником знижує ефективнiсть роботи органiзацiї





Конкуренти

  • До них належать органiзацiї, якi займаються аналогiчною дiяльнiстю. Конкуренцiя заохочує органiзацiю постiйно вдосконалювати свою виробничо-збутову дiльнiсть з метою досягнення необхiдного рiвня конкурентоспроможностi

  • Необхiдно усебiчно i систиматично вивчати своїх конкурентiв, пропонувати покупцям конкурентоспроможну продукцiю



Органи державної влади

  • Це законодавчi органи, рiзнi державнi установи представницької i виконавчої влади (Верховна рада, Кабiнет Мiнiстрiв України, МОЗ України, Державна податкова адмiнiстрацiя України), якi наглядають за дотриманням законiв i наказiв i видають необхiднi нормативнi акти.





Роль середовища непрямого впливу.

  • Для всіх організацій важливе значення як фактор середовища непрямого впливу мають стосунки з громадськістю того регіону, в якому вони функціонують.

  • Через те організації зацікавлені у підтримці добрих стосунків з громадськістю. Це може виявлятися у формі фінансування охорони здоров׳я на місцях, освіти, створення різних фондів.



Мiжнароднi подiї

  • Будь-якi полiтичнi, економiчнi, соцiальнi подiї, що вiдбуваються свiтi й стосуються бiльше двох країн свiтового спiвтовариства.

  • Порушується постачання лiкарськими субстанцiями, таропакувальними матерiалами, готовими лiкарськими засобами iз країн, якi своєчасно не змогли отримати необхiднi ресурси.



Науково - технiчний прогрес

  • Охоплює процес розвитку науки i технiки, що зумовлює глибокi перетворення у всiх верствах суспiльства.

  • Наприклад, пiдприємство закупило нову технологiчну лiнiю «Glat» для грануляцiї в процесi виготовлення таболеток. Це дозволило рiзко пiдвищити якiсть таблеток, стати конкурентом для iнших органiзацiй, що займаються виготовленням таблеток.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка