Основні розділи Загальна характеристика пакету Microsoft Office



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



Основні розділи

  • Загальна характеристика пакету Microsoft Office.

  • Використання текстового редактора Microsoft Word

  • Електронні таблиці. Табличний процесор



1.Загальна характеристика пакету Microsoft Office

  • Поняття документу.

  • Складні документи.

  • Обмін даними між Windows-додатками.

  • Характеристика пакету Microsoft Office.



1.1.Поняття документу

  • Документ - набір згрупованих даних (текст, графіка), які несуть певний зміст і є важливим засобом діловодства.

  • В ОС Windows документом називається будь-який файл, створений при допомозі Windows-додатків.

  • Згідно концепції документів фірми Microsoft документ - набір об’єктів, створених у різних Windows-додатках для представлення центральної теми.



1.2.Складний документ

  • У складному документі відбувається поєднання об’єктів (тексту, графіки і т.п.). В ньому вони поєдунються і зберігаються. Кожен об’єкт складного документа має зв’язок із Windows-додатком, у якому був створений.

  • Для забезпечення зв’язків між об‘єктами складних документів використовуються різні технології, перш за все OLE (Object Linking And Embedding - зв’язок і впровадження об’єктів).



1.3.Поняття про технологію обміну даними OLE

  • Технологія OLE забезпечує дві основних можливості:

  • зв’язування об’єктів в одному документі – шляхом встановлення зв’язків з файлами документів різного типу.

  • впровадження об’єктів – дані одних Windows-додатків безпосередньо поміщаються у інший. Для редагування впровадженого об’єкту використовується базовий додаток (додаток-сервер).



1.4.Характеристика пакету Microsoft Office 2000/XP

  • Microsoft Office – універсальний програмний пакет призначений для автоматизації діловодства вдома, в невеликому офісі, в рамках корпорації.

  • Основні редакції пакету відрізняються переліком окремих програм та, відповідно, ціною:

  • Standart – текстовий редактор Word, табличний процесор Excel, персональний менеджер Outlook, редактор презентацій PowerPoint.

  • Professional – редактор веб-сторінок, СУРБД.

  • Small Buisnes – СУРБД, комплект бізнес-утиліт.



1.4.Характеристика пакету Microsoft Office 2000/XP

  • Інші особливості даного пакету:

  • Взаємодоповнення – компоненти пакету органічно доповнюють функції один одного.

  • Полегшений обмін даними між компонентами пакету

  • Стандартний інтерфейс користувача – всі програми пакету мають максимально подібний вигляд, оформлення, принципи керування.

  • Повна сумісність з попередніми версіями.



2.Використання текстового редактора Microsoft Word

  • Інтерфейс текстового редактора.

  • Налаштування програми.

  • Створення та збереження документів.

  • Оформлення тексту документу.



2.1.Інтерфейс Microsoft Word

  • Miсrosoft Word 2000 – текстовий редактор, програма для створення й редагування текстових документів .

  • Базується на концепції WYSIWYG (англ. “What You See Is What You Get”) - дозволяє переглядати на дисплеї готовий до друку документ. Відформатовані символи відображаються на екрані так, як вони будуть виглядати після друку .



2.1.1.Запуск Microsoft Word

  • Двічі клацнути ЛКМ на піктограмці Microsoft Word на робочому столі:

  • Команда головного меню:

  • Пуск -> Программы -> Microsoft Word

  • Команда головного меню:

  • Пуск -> Создать документ Office

  • Створити в довільній папці на диску файл - документ Microsoft Word



2.1.2.Вікно Microsoft Word



2.1.3.Меню програми

  • Файл – операції з файлами документів: створення, відкривання, збереження, друк.

  • Правка – команди роботи з буфером обміну, пошуку і заміни текстових фрагментів.

  • Вид – команди налаштування інтерфейсу програми.

  • Вставка – вставка різноманітних об’єктів в документ – малюнків, графіків, і т.д.

  • Формат – команди форматування елементів документу – символів, абзаців, об’єктів.

  • Сервис – сервісні команди – перевірка орфографії, виправлення, налаштування.

  • Таблица – команди створення та оформлення таблиць в документі.



2.1.4.Панелі інструментів (ПІ)

  • Складаються з кнопок (команд) з малюнками (значення команди). Дублюють найбільш часто вживані команди в меню.

  • Звичайно відображається дві ПІ – Стандартная і Форматирование.

  • Щоб вивести або забрати ПІ - в меню Вид вибрати пункт Панели инструментов, - натиснути на ім’я потрібної панелі.



2.2.Налаштування програми

  • Налаштування режиму відображення документу.

  • Маштабування зображення.

  • Налаштування видимості ПІ.

  • Добавлення кнопок на ПІ.

  • Загальні налаштування програми



2.2.1.Режим відображення

  • Встановлюється командами меню Вид або кнопоками, що розташовані ліворуч від горизонтальної смуги прокручування:

  • Обычный – найбільш зручний для виконання більшості операцій набору тексту.

  • Web-документ - відображає документ у вигляді Web-сторінки.

  • Разметка страниц – відображає документ так, як він буде виведений на друк; з усіма елементами оформлення.

  • Структура – призначений для роботи з електронними документами, дозволяє створювати та працювати з піддокументами.



2.2.2.Маштаб зображення

  • Випадаючий список на ПІ Стандартная

  • Команда меню Вид ->Маштаб (відкриває діалогове вікно).



2.2.3.Відображення ПІ

  • В меню Вид вибрати пункт Панели инструментов - натиснути на ім’я потрібної панелі.

  • В меню Сервис вибрати пункт Настройка -> Панели инструментов встановити відмітку біля ім’я потрібної панелі.



2.2.4.Відображення кнопок ПІ

  • Натиснувши кнопку Добавить или удалить кнопки - викликаємо меню, в якому можна вивести або забрати кнопку з панелі .

  • В меню Сервис вибрати пункт Настройка -> Команды вибрати категорію, перетягнути потрібну кнопку з списку на ПІ.



2.2.5.Загальні налаштування

  • В меню Сервис вибрати пункт Параметры вибрати категорію, встановити необхідні параметри:



2.3.Створення і збереження документів

  • Створення документів.

  • Відкриття документів.

  • Збереження документів.



2.3.1.Створення документів

  • Команди виводять діалогове вікно вибору типу документу:

  • Меню Файл, пункт Создать.

  • Команда головного меню: Пуск -> Создать документ Office

  • Команди створення документу з параметрами по замовчуванню:

  • Кнопка Создать на ПІ

  • Створити в довільній папці на диску файл - документ Microsoft Word



2.3.2.Відкриття документів

  • В меню Файл вибрати команду Открыть.

  • натиснути кнопку Открыть на ПІ.

  • Відкриється діалогове вікно Открытие документа. У списку Папка слід вибрати диск, у списку внизу вибрати папку з документом і сам документ.



2.3.3.Збереження документів

  • В меню Файл вибрати команду Сохранить.

  • натиснути кнопку Сохранить на ПІ:

  • Для збереження файлу під новим ім’ям слід в меню Файл вибрати команду Сохранить как...

  • При першому збереженні з'являється діалогове вікно Сохранение документа. У списку Папка слід вибрати диск, у списку внизу вибрати папку з документом і вказати ім’я файлу документу.



2.4.Оформлення тексту

  • Способи виділення тексту

  • Встановлення параметрів сторінки.

  • Форматування шрифту тексту.

  • Форматування параметрів абзацу.

  • Вставка символів та об’єктів.



2.4.1.Виділення тексту



2.4.2.Параметри сторінки

  • В меню Файл вибрати команду Параметры страницы.

  • Встановлюємо необхідні поля та розмір сторінки.



2.4.3.Форматування шрифту

  • В меню Формат вибрати команду Шрифт.

  • На ПІ Форматирование можна використати елементи управлніння Стиль, Шрифт, Размер, Полужирный, Курсив, Подчеркнутый, Цвет шрифта.



2.4.5.Вставка символів

  • В меню Вставка вибрати команду Символ.

  • В діалоговому вікні, що розкрилося, вибрати вкладку Символы.

  • у полі переліку Шрифт вибрати необхідний шрифт.

  • натиснути мишею потрібний символ.

  • натиснути кнопку Вставить для завершення роботи - кнопку Закрыть.



2.4.6.Вставка об’єктів

  • В меню Вставка вибрати команди:

  • Файл – добавлення іншого документу

  • Рисунок – для добавлення різного типу малюнків.

  • Обьект – дані з інших додатків.



Висновки

  • У даній лекції висвітлено такі питання:

  • Загальна характеристика пакету Microsoft Office.

  • Використання текстового редактора Microsoft Word.



Джерела додаткової інформації

  • Електронний посібник на локальній веб-сторінці кафедри:

  • ауд. № 28: http://mainserver/

  • ауд. № 1 : http://granch2/

  • Microsoft Office 2000. Шаг за шагом: Практ пособие. / Пер. с англ. – М.: Изд-во ЭКОМ.

  • Пасько В. Word 2000 (руссифицированная версия):. – К.: Изд- группа BHV.



Загальні відомості про табличний процесор

  • Загальні відомості про табличний процесор

  • Копіювання даних і автозаповнення

  • Форматування даних, клітинок і діапазонів клітинок

  • Використання формул в електронних таблицях

  • Створення діаграм





Запуск табличного процесора.

  • Запуск табличного процесора.

  • Відкриття й збереження документа.

  • Огляд інтерфейсу табличного процесора.

  • Поняття про книги, аркуші, рядки, стовпці, клітинки.

  • Навігація аркушем і книгою.

  • Виділення елементів книги й аркушу.

  • Введення даних до клітинок і редагування їх вмісту.



Основні функції програми:

  • Основні функції програми:

  • Зберігання даних у вигляді таблиць;

  • Опрацювання даних за формулами;

  • Побудова діаграм і графіків.



Засновниками електронних таблиць вважають Дена Брікліна і Боба Френкстона, які у 1979 році розробили програму VisiCalc для комп'ютера Apple II.

  • Засновниками електронних таблиць вважають Дена Брікліна і Боба Френкстона, які у 1979 році розробили програму VisiCalc для комп'ютера Apple II.

  • Надалі вони стали засновниками фірми LOTUS.



Перша версія електронних таблиць від компанії Microsoft була випущена в 1985 році.

  • Перша версія електронних таблиць від компанії Microsoft була випущена в 1985 році.

  • Назва Excel походить від Executable Cells -- обчислювальні клітинки.

  • А англійське слово “Excel” значить “перевершувати, перевищувати” або “відрізнятися, виділятися”.

  • Назва дуже точна охарактеризувала суть електронних таблиць.

  • Це чудовий незамінний засіб для розрахунків.



За допомогою ярлика

  • За допомогою ярлика

  • З існуючого файлу

  • Пуск – Усі програми – Microsoft Office – Microsoft Office Excel

  • Контекстне меню – Створити –

  • Лист Microsoft Excel













В клітинки можна вводити такі дані:

  • В клітинки можна вводити такі дані:

  • текст

  • число

  • дату

  • формулу



Електронна таблиця складається

  • Електронна таблиця складається

  • із стовпчиків, які позначаються латинськими літерами A, B, …, IV (їх 256)

  • і рядків, які нумеруються арабськими цифрами від 1 до 65536.

  • На перетині рядка і стовпчика знаходиться клітинка

  • Клітинка має адресу, що складається з назви стовпчика і номера рядка. Наприклад, А1, Н234





Копіювання, переміщення та вилучення клітинок

  • Копіювання, переміщення та вилучення клітинок

  • Автозаповнення клітинок для прискорення введення даних

  • Створення списків для автозаповнення



Для копіювання, переміщення та вилучення клітинок можна скористатися буфером обміну, або способом перетягування мишею.

  • Для копіювання, переміщення та вилучення клітинок можна скористатися буфером обміну, або способом перетягування мишею.

  • Вказівки буферу обміну можна знайти в меню "Правка", на панелі інструментів “Стандартна” або в контекстному меню.

  • Найзручнішим способом є використання контекстного меню.

  • Досить зручно копіювати або переміщати способом перетягування мишею.



  • Маркер заповнення -- маленький чорний хрестик справа унизу клітинки -- дозволяє швидко заповнювати клітинки даними арифметичної прогресії, списками

  • Якщо в клітинку ввести Школа 11, заповнити за допомогою маркера інші клітинки, то список продовжиться: далі буде Школа 12, …



Можна створити свій список

  • Можна створити свій список

  • Для цього слід вибрати пункт меню "Сервіс",

  • а в ньому вказівку "Параметри...".

  • Відкриється вікно "Параметри", в якому слід відкрити вкладку "Списки

  • В полі "Елементи списку" наберіть ваш список у стовпчик

  • натисніть кнопку "Додати".

  • Новий список добавиться у полі "Списки".

  • Після цього він готовий до автозаповнення.





Формати даних: числовий, грошовий, текстовий, відсотковий, експоненційний, дробовий, формат дати і часу

  • Формати даних: числовий, грошовий, текстовий, відсотковий, експоненційний, дробовий, формат дати і часу

  • Форматування вмісту клітинок

  • Форматування геометричних елементів клітинок

  • Зміна формату клітинки

  • Панель інструментів “Форматування”



В клітинку електронної таблиці можна вводити: текст, число, дату або формулу.

  • В клітинку електронної таблиці можна вводити: текст, число, дату або формулу.

  • Якщо дані містять букви, то це текст;

  • Якщо дані складаються із цифр, коми, то це число;

  • Якщо число записали з крапкою, то це дата;

  • Якщо дані починаються зі знака “дорівнює”, то це формула.



Для форматування клітинок та діапазонів клітинок використовують

  • Для форматування клітинок та діапазонів клітинок використовують

  • пункт меню "Формат“, діалогове вікно "Формат клітинок"

  • панель інструментів “Форматування



Формат даних визначає спосіб їх відображення у клітинці

  • Формат даних визначає спосіб їх відображення у клітинці



Числовий формат дозволяє при виведенні числа

  • Числовий формат дозволяє при виведенні числа

  • задати кількість десяткових розрядів після коми

  • розділення цілої частини числа на групи по три цифри.







Відсотковий формат відображає число помножене на 100 зі знаком %

  • Відсотковий формат відображає число помножене на 100 зі знаком %





Запис 2,5E-01 означає 2,5·10-1 або 0,25

  • Запис 2,5E-01 означає 2,5·10-1 або 0,25



Викликати контекстне меню клітинки -- Формат клітинок

  • Викликати контекстне меню клітинки -- Формат клітинок

  • Вкладка “Число

  • Вибрати потрібний формат



Панель інструментів "Форматування" дозволяє швидко змінити форматування виділених клітинок

  • Панель інструментів "Форматування" дозволяє швидко змінити форматування виділених клітинок



Вкладка Вирівнювання дозволяє

  • Вкладка Вирівнювання дозволяє

  • вирівняти вміст клітинки

  • змінити орієнтацію

  • напрямок

  • переносити по словах

  • об’єднувати клітинки



Вкладка "Шрифт" дозволяє задавати

  • Вкладка "Шрифт" дозволяє задавати

  • гарнітуру шрифту

  • накреслення

  • розмір

  • колір

  • підкреслення

  • нижній індекс,

  • верхній індекс



Формула починається зі знаку = (дорівнює);

  • Формула починається зі знаку = (дорівнює);

  • Адреси комірок чи діапазони комірок пишуться латинськими літерами;

  • Десяткові дроби пишуться через , (кому);

  • Після введення формули у комірці таблиці буде видно результат, а в рядку формул – саму формулу, за допомогою якої був отриманий результат.







Виділяємо діапазон А2:В8

  • Виділяємо діапазон А2:В8

  • Викликаємо Майстра діаграм

  • Вибираємо тип - кругова діаграма

  • Вигляд - об'ємна.



Крок 2. Уточнюємо вихідні дані:

  • Крок 2. Уточнюємо вихідні дані:



Крок 3. Задаємо параметри: заголовок, розміщення легенди, підписи даних

  • Крок 3. Задаємо параметри: заголовок, розміщення легенди, підписи даних





Для побудови діаграм застосовується Майстер діаграм, який викликається або через пункт меню Вставка/Діаграма, або з допомогою кнопки на панелі інструментів.

  • Для побудови діаграм застосовується Майстер діаграм, який викликається або через пункт меню Вставка/Діаграма, або з допомогою кнопки на панелі інструментів.

  • Перед викликом майстра діаграм потрібно виділити дані, за якими будемо створювати графік або діаграму.

  • Майстер діаграм будує діаграму за чотири кроки




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка