Особливості організаії роботи з шестирічними першокласниками



Дата конвертації13.12.2016
Розмір445 b.


Особливості організаії роботи з шестирічними першокласниками


  • Чому мені не сказали, що до школи треба ходити 11 років?”

  • “Що я з ними робитиму?”



Готовність до навчання у школі

      • Інтелектуальна готовність – це сформованість уваги, розвиненої пам’яті, операції аналізу, синтезу, узагальнення.
      • До 6 років дитина повинна знати свою адресу, назву міста, де мешкає, назву країни, її столицю; ім’я та по батькові батьків, де вони працюють.
      • Розуміти, що їхня бабуся – це чиясь мама: батька чи матері.
      • Повинна знати пори року, їх послідовність й основні ознаки, назви місяців, дні тижня; основні види дерев, квітів, розрізняти домашніх і диких тварин.


Готовність до навчання у школі

  • Мотиваційна готовність - це бажання школяра прийняти нову роль школяра.

  • Для цього важливо, щоб школа подобалась своєю головною діяльністю - навчанням.



Готовність до навчання у школі

  • Вольова готовність – це вміння поставити мету, прийняти рішення, намітити план дій, виконати його, виявити зусилля, оцінити його результат.



Готовність до навчання у школі

  • Комунікативна готовність – вміння ввійти в дитяче товариство, діяти разом з іншими, поступатися підкорятися



6-річні діти не готові з психологічної точки зору до навчання в школі!



  • Готова чи не готова дитина , але вона вже в школі, їй треба адаптуватися до нових умов



Що відбувається з організмом дитини в перші дні навчання?

  • - нестійка працездатність;

  • - дуже високий рівень напруження серцево – судинної системи;

  • - різке зниження навчальної активності;

  • - зниження працездатності;

  • - до кінця першої чверті маса тіла зменшується у 60% дітей;

  • - скарги на втому, головний біль, сонливість, погіршення апетиту, поганий сон;

  • - розгальмованість рухова або в’ялість, втома;

  • - розлади кишково - шлункового тракту;

  • - підвищення артеріального тиску.



2 факти

  • По інтенсивності і напруженості змін, які відбуваються в організмі дитини в перші тижні в школі, навчальні навантаження можна порівняти з дією на дорослий, добре тренований організм екстремальних навантажень.

  • Напругу діяльності серця дитини можна порівняти з напругою космонавта в стані нерухомості.



Адаптація - пристосування до нових умов

  • 3 етапи адаптації

  • 1. ( 2 -3 тижні ) - орієнтовний: у відповідь на нові впливи реагують усі системи організму.

  • 2. (1-2 місяці) - нестійке пристосування, організм шукає і знаходить певні оптимальні варіанти реакцій на ці впливи.

  • 3. (3-6 місяців) - відносно стійке пристосування, коли організм знаходить найбільш оптимальні варіанти реагування на навантаження



Види дезадаптації в початковий період

  • швидка втомлюваність, значний спад працездатності на кінець дня й тижня;

  • підвищена тривожність, плаксивість;

  • неадекватна поведінка;

  • Невміння формувати стосунки з дітьми й дорослими;

  • неуспішність у навчанні.



  • Весь перший рік (якщо порівняти показники під час наступних періодів навчання) можна вважати періодом нестійкої і напруженої регуляції всіх систем організму.



  • Важкий перебіг адаптації свідчить про непосильність навчальних навантажень і режиму навчання для організму першокласника.

  • Вираженість і тривалість самого процесу адаптації залежить від стану здоров‘я дитини до початку систематичного навчання.



Критерії нормальної адаптації:

  • Сприятлива динаміка працездатності і її поліпшення упродовж першого півріччя;

  • Відсутність виражених несприятливих змін показників стану здоров‘я;

  • Гарне засвоєння матеріалу.



Особливості дітей шестирічного віку

  • Діти дуже довірливі, мають почуття сорому, гордості. Їхня внутрішня позиція у ставленні до себе: “Я – хороший!”

  • Бажання заслужити схвалення дорослих і симпатію товаришів - один з основних мотивів поведінки

  • Почуття переважають над розумом. Їх життя – це постійне хвилювання

  • Не вистачає сили волі. “Хочу” і треба вступають у суперечність. Щоб зберегти гарні стосунки з дорослими , дитина інколи обманює.



Особливості дітей шестирічного віку

  • Невелика працездатність, особливо впливають на працездатність шум і галас

  • Діти з готовністю виконують вимоги вчителя

  • Люблять веселитися і пустувати. Це їх природний стан.

  • Вони – діти і ведуть себе як діти.



Особливості дітей шестирічного віку

  • Тільки особлива турбота вчителя, доброзичливий стиль спілкування в групі сприятиме попередженню та подоланню їх негативних психічних станів



Психологічні особливості 6-річок, які сприяють організації навчального процесу в 1 класі

  • Учень прагне до визнання з боку дорослого і намагається гарними вчинками заслужити це визнання

  • Маленький школяр набагато швидше відгукується на прохання і побажання педагога, ніж на жорсткі умови(Шкільні норми поведінки краще пропонувати спочатку у вигляді гри за шкільними правилами)



Психологічні особливості 6-річок, які сприяють організації навчального процесу в 1 класі

  • Шестирічний учень ініціативний, намагається відшукати межі для “можна” та “не можна” в поведінці

  • Дитина прагне все пояснити, прокоментувати, показати

  • Школяреві подобається запитувати і дізнаватися нове

  • Першокласник здатний достатньо довго утримувати увагу на тих об‘єктах, які йому цікаві



Психологічні особливості 6-річок, які ускладнюють організацію навчального процесу в 1 класі

  • Шестирічний учень не може прийняти засвоїти всі норми шкільної поведінки, часто порушує межі норм

  • Маленький школяр прагне у всьому бути першим, але не може при цьому адекватно оцінити свої вміння

  • Часто відчуває труднощі у взаємодії з однолітками

  • Емоційно важко сприймає власні невдачі, але виявляє ініціативу в критиці однолітків



  • Шестирічки вимагають, щоб ШКОЛА адаптувалася до них



Профілактика дезадаптації шестирічок

  • Врахування вікових і індивідуальних особливостей дітей( співпраця з психологом,самоосвіта)

  • Анкетування батьків?????????????

  • Заняття “Знайомство”, “Введення в шкільне життя”

  • Робота з батьками. Не можливо переоцінити влив сім‘ї… Познайомити батьків з правилами організації навчання (буклети, пам‘ятки)



Форми, причини дезадаптації,корекційні заходи

  • Фізіологічна

  • Причини:слабкий тип нервової системи, підвищена сензитивність, надмірне збудження, фізичні вади та захворювання

  • Корекція: робота з сім‘єю, визначення оптимального режиму навантаження дитини. Індивідуальний підхід з боку вчителя



Форми, причини дезадаптації,корекційні заходи

  • Інтелектуальна

  • Причини: недостатній розвиток пізнавальних процесів, психомоторики, відсутність уваги з боку дорослих, “пізнавальний голод” у дошкільному віці

  • Корекція: Робота щодо розвитку пізнавальних процесів, пізнавальної активності, консультативна робота з сім‘єю



Форми, причини дезадаптації,корекційні заходи

  • Вольова

  • Причини: несформованість вольової регуляції поведінки, певного рівня довільності уваги

  • Корекція: формування навичок самоконтролю, самоорганізації, підтримка атмосфери демократичної вимогливості, робота з батьками щодо розвитку у дитини навичок планування будь – якої діяльності



Форми, причини дезадаптації,корекційні заходи

  • Соціальна

  • Причини: брак досвіду спілкування з однолітками та дорослими, відсутність навичок поведінки у конфліктних ситуаціях в умовах дитячого колективу

  • Корекція: доброзичлива атмосфера у спілкуванні та взаємодії, комунікативний тренінг, групові форми роботи



Форми, причини дезадаптації,корекційні заходи

  • Психологічна

  • Причини: переважання ігрового мотиву діяльності. Інфантилізм, аутизм, тривожність, дидактофобія; хибні методи виховання в родині(“кумир”, батьківська вседозволеність, неприйняття дитини)

  • Корекція: індивідуальний підхід, безумовне прийняття дитини батьками і педагогами, розуміння та підтримка, сімейна терапія, соціально – психологічний тренінг для дітей)



РОЛЬ ПЕРШОГО ВЧИТЕЛЯ

  • Учитель - работник у Бога” (Ш.Амонашвілі)

  • Уникати негативних оцінок дитини, результатів її діяльності

  • Необхідно порівнювати результати роботи дитини тільки з її власними досягненнями, а не з досягненнями інших дітей

  • “Вугол”???...

  • Не говорити про недоліки дитини

  • Не плутати поняття “хороша” і “зручна “ дитина

  • Прагнути, щоб дитина у спілкуванні з дорослим почувалася захищеною …



Все в ваших руках!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка