Особливості побудови твору-опису природи



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Особливості побудови твору-опису природи


Опис картини природи складається із сукупності описів окремих предметів (неба, сонця, хмар, повітря, дерев, трави, кущів тощо). “Даним” у реченнях опису природи є назви цих предметів або їх частин. “Новим” є ознаки.



В Н Н Небо ясне й прозоре.



Найчастіше власне описові речення поєднуються з реченнями розповідного характеру, що містять елементи опису природи. По небу пливла самотня біленька хмаринка. (М. Коцюбинський).



Об’єднуючись в одому тексті, такі речення якнайкраще відтворюють картину природи. Ранок був чудовий, але туман ще стояв. В повітрі віяла прохолода. Сонце весело усміхалось до зелених дерев, прибитої росою дороги. (За М. Коцюбинським).



Опис картини природи (пейзаж) може бути складений і в художньому , і в науковому стилях.



Мета наукового опису природи – створити образ побаченого, вплинути на почуття читача чи слухача.



У науковому описі всі слова вживаються у прямому значенні.





Епітети: І озеро срібне лежить у долині. (М. Луків).



Порівняння: Черемош простягнувся в долині, як срібна нитка. (М.Коцюбинський).



Метафора: Дерева розгубили по землі свої опалі багряні долоні. (Є. Гуцало).



Уособлення: Втомлені і ліниві берег цілують хвилі. (М. Луків).



Записати назву виділеного в реченнях художнього засобу. Ласкаві ластівки зашелестіли, мов листя лип. (В. Стус).



Небо здригалося чорною безоднею. (З. Тулуб).



Зелений одягла вінок берізка ніжна і струнка. (В. Сосюра).



Повітря стало вогким, свіжим і п’янким. (З. Тулуб).





Небо Епітети: ___________________ Порівняння: ________________ Метафори: _________________ Уособлення: _______________



Сонце Епітети: ___________________ Порівняння: ________________ Метафори: _________________ Уособлення: ________________



Тополя Епітети: ___________________ Порівняння: ________________ Метафори: _________________ Уособлення: ________________



Туман Епітети: ____________________ Порівняння: ________________ Метафори: _________________ Уособлення: ________________



Калина Епітети: ___________________ Порівняння: ________________ Метафори: _________________ Уособлення: ________________



План твору-опису природи 1. Де цей краєвид. 2. Яке там повітря, небо, сонце. 3. Який там ґрунт (земля, пісок, каміння). Які трава, квіти (якщо вони є). 4. Які там ростуть дерева і які вони (якщо є). 5. Які там ростуть кущі (якщо є). 6. Які живі істоти там є (птахи, звірі, риби, комахи). 7. Чим вразив (запам’ятався) цей краєвид.



У вигляді простого плану записати перелік предметів, що їх необхідно описати, щоб цю картину природи відтворити Морський берег



Березовий гай



Лісова галявина



Гірська річка



Література

  • 1. Глазова О.П. Кольорове слово. Зведений комплект з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. – Харків: Веста, 2004. – 72 с. 2. Глазова О.П., Кузнецов Ю. Б. Рідна мова: Підруч. Для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. –

  • К.: Педагогічна преса, 2006. –228 с.: іл.

  • 3. Українська мова. Розвиток мовлення: Навчальний посібник. 6 клас – Вид. 2-ге, випр./Упоряд. Г.В. Баран – Х.: Країна мрій, 207. – 96 с. 4. Шабельник Т.М. Рідна мова. 6 клас: Плани-конспекти уроків. – Харків: Видавництво “Ранок”, 2009. – 320 с.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка