ОстроверхО.І., методист рмк відділу освіти



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.


  • ОстроверхО.І.,

  • методист РМК відділу освіти


19 вересня. Спогад чуда Михаїла Архістратига. (Михайлове чудо).

  • 19 вересня. Спогад чуда Михаїла Архістратига. (Михайлове чудо).

  • Архістратиг Михайло разом із ангелами звоює змія – “вужа стародавнього, що зветься дияволом і сатана, що зводить Всесвіт”. Так записано в “Апокаліпсисі” Іоанна (Івана) Богослова. Михайло здійснив кілька чудес. Одне з них таке. У Фрігійському місті Колоссах стояв храм архістратига Михаїла, а неподалік протікало чудесне джерело, від якого ізцілялись люди. Язичники хотіли знищити це джерело і повернули на нього русло річки. Але з'явився Михайло, і вода перетворилася на кам'яну брилу.

  • На Михайла селяни не працювали.



Нормативні документи

  • Закони України:

  • «Про освіту»,

  • «Про дошкільну освіту»,

  • «Про загальну середню освіту»,

  • «Про позашкільну освіту»

  • наказ МОНМСУ від 25.05.2012 № 630 «Про підготовку до початку 2012/2013 навчального року»

  • лист МОНМСУ від 23.05.2012 № 1/9-399



Дотримання в організаційно-методичній роботі чинного законодавства:

  • Дотримання в організаційно-методичній роботі чинного законодавства:

  • Закон України «Про загальну середню освіту» (зі змінами):

  • Стаття 37, пункт 1, абзац 9; пункт 2, абзац 6 «…організовує(-ють)…науково-методичне…забезпечення системи загальної середньої освіти»;

  • Стаття 38, абзац 6 «…створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення навчально-виховного процесу»;

  • Стаття 39, пункт 3 «У загальноосвітніх навчальних закладах можуть функціонувати методичні об'єднання, що охоплюють учасників навчально-виховного процесу та спеціалістів певного професійного спрямування».



Закон України «Про загальну середню освіту» (зі змінами):

  • Закон України «Про загальну середню освіту» (зі змінами):

  • Розділ VІІ. Науково-методичне забезпечення системи загальної середньої освіти (статті №№ 41 та 42):

  • діяльність методичних об'єднань;

  • навчальні програми, навчально-методичні посібники…;

  • підвищення кваліфікації…;

  • вивчення рівня знань, умінь, навичок учнів…;

  • вироблення відповідних рекомендацій.



Положення про загальноосвітній навчальний заклад (постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 № 778):

  • Положення про загальноосвітній навчальний заклад (постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 № 778):

  • Розділ «Організація навчально-виховного процесу»:

  • Пункт 38 про поєднання навчально-виховної роботи з науково-методичною у загальноосвітніх навчальних закладах для обдарованої та талановитої учнівської молоді.



Розділ «Учасники навчально-виховного процесу»:

  • Розділ «Учасники навчально-виховного процесу»:

  • Пункт 85 про участь учителів у роботі методичних об'єднань, підвищення кваліфікації, проведення науково-дослідної, експериментальної та пошукової роботи;

  • Пункт 86 про обов'язок учителів брати участь у засіданнях педагогічної ради, постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, виконувати накази керівника навчального закладу, органів управління освітою, вести відповідну документацію.



Пункт 98 розгляд на засіданнях педагогічної ради питань про методичне забезпечення навчально-виховного процесу, підвищення кваліфікації, впровадження ЕПД;

  • Пункт 98 розгляд на засіданнях педагогічної ради питань про методичне забезпечення навчально-виховного процесу, підвищення кваліфікації, впровадження ЕПД;

  • Пункт 100 про створення у навчальному закладі за рішенням загальних зборів (конференції)…методичних об'єднань.



Примірне положення про раду загальноосвітнього навчального закладу (наказ Міністерства освіти і науки України від 27.03.2001 № 159):

  • Примірне положення про раду загальноосвітнього навчального закладу (наказ Міністерства освіти і науки України від 27.03.2001 № 159):

  • Пункт 2, підпункт 2.1, абз. 2 (…удосконалення навчально-виховного процесу);

  • Пункт 2, підпункт 2.2, абз. 6 (творчий пошук і ДЕР педагогів);

  • Пункт 3, підпункт 3.11, абз. 3 (затвердження річного плану роботи та контроль за його виконанням).



Статут загальноосвітнього навчального закладу, розроблений на підставі Примірного статуту загальноосвітнього навчального закладу (наказ Міністерства освіти і науки України від 29.04.2002 № 284)

  • Статут загальноосвітнього навчального закладу, розроблений на підставі Примірного статуту загальноосвітнього навчального закладу (наказ Міністерства освіти і науки України від 29.04.2002 № 284)

  • Розділ І, п. 1.12 – про перелік МО, ТГ, ПС тощо;

  • УВАГА! Назви методичних об'єднань, їх загальна кількість, наявність інших методичних структурних утворень у НАКАЗІ про організаційно-методичну, методичну роботу в загальноосвітньому навчальному закладі повинні відповідати цьому пункту статуту.



Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу (постанова Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 № 1121):

  • Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу (постанова Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 № 1121):

  • Пункти № 18, № 19, № 21 про планування навчально-виховного процесу в групі продовженого дня та плани роботи вихователів.



Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 20.07.2004 № 601 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 09.09.2004 № 1121/9720:

  • Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 20.07.2004 № 601 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 09.09.2004 № 1121/9720:

  • Розділ 2, пункт 2.2 створення умов для індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня;

  • Розділ 5 «Навчально-методичне забезпечення навчальних кабінетів».



Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України 23.06.2000 № 240:

  • Інструкція з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України 23.06.2000 № 240:

  • Календарне планування навчального матеріалу здійснюється вчителем безпосередньо у навчальних програмах.

  • На основі календарних вчителі розробляють поурочні плани, структура і форма яких визначається ними самостійно.

  • Поурочний план може бути складений у вигляді конспекту, тез, таблиці тощо.



Накази з питань організованого початку 2012/2013 навчального року:

  • Накази з питань організованого початку 2012/2013 навчального року:

  • Про підготовку та організований початок 2012/2013 навчального року;

  • Про режим роботи школи (гімназії, ліцею, НВК) у 2012/2013 навчальному році;

  • Про організацію та здійснення методичної роботи з педагогічними кадрами в 2012/2013 навчальному році;

  • Про організацію роботи шкільної бібліотеки у 2012/2013 навчальному році;

  • Про організаційно-методичну роботу з класними керівниками у 2012/2013 навчальному році;



Про організацію системи наставництва з педагогічними працівниками в умовах підвищення їх професійної компетентності ;

  • Про організацію системи наставництва з педагогічними працівниками в умовах підвищення їх професійної компетентності ;

  • Про використання шкільних кабінетів в урочній та позаурочній діяльності у 2012/2013 навчальному році;

  • Про проведення вчителями базових навчальних предметів протягом 2012/2013 навчального року роботи з підготовки учнів випускних класів старшої школи до участі в зовнішньому незалежному оцінюванні;

  • Про забезпечення у 2012/2013 навчальному році науково-методичного супроводу викладання в 11-х класах навчального курсу «Художня культура» (підстава: лист Міністерства освіти і науки України від 27.01.2009 № 1/9-55).



Подальша реалізація Концепції художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук від 25.02.2004 № 151/11

  • Подальша реалізація Концепції художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук від 25.02.2004 № 151/11



Про використання вчителями на уроках базових навчальних предметів інваріантної та варіативної складових робочого навчального плану на 2012/2013 навчальний рік чинної навчально-методичної літератури

  • Про використання вчителями на уроках базових навчальних предметів інваріантної та варіативної складових робочого навчального плану на 2012/2013 навчальний рік чинної навчально-методичної літератури

  • (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.08.2012 № 882 «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах»)



Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 07.08.2012 № 14.1/10-2242 щодо використання у навчальних закладах навчальної, навчально-методичної літератури, а також художньої літератури серії «Шкільна бібліотека», що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

  • Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 07.08.2012 № 14.1/10-2242 щодо використання у навчальних закладах навчальної, навчально-методичної літератури, а також художньої літератури серії «Шкільна бібліотека», що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.



Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від:

  • Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від:

  • 23.08.2012 № 1/9-591 «Про використання навчальної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році» (початкова школа);

  • 23.08.2012 № 1/9-592 «Про використання навчальної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році» (основна та старша школи);



Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України від 12.03.2001 № 1/9-98 щодо орієнтовного переліку наказів та про циклограму систематичного контролю за станом навчально-виховного процесу.

  • Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України від 12.03.2001 № 1/9-98 щодо орієнтовного переліку наказів та про циклограму систематичного контролю за станом навчально-виховного процесу.



Якісне планування та здійснення управлінської, контрольно-аналітичної та організаційно-методичної роботи (з використанням досягнень сучасної педагогіки, методики, дидактики, психології).

  • Якісне планування та здійснення управлінської, контрольно-аналітичної та організаційно-методичної роботи (з використанням досягнень сучасної педагогіки, методики, дидактики, психології).

  • Якісне проведення контролю за станом навчально-виховного процесу, підготовка управлінських (наказ), аналітичних матеріалів (довідка), здійснення моніторингів. Суттєве покращення якості навчання учнів за результатами експертної діяльності!



Забезпечення виконання лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін»

  • Забезпечення виконання лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін»





Виконали план набору до 1-го класу



За оперативними даними станом на 01.09.2012

  • Всього учнів у школах регіону - 220156

  • Приступили до занять - 216790 (98,4%)

  • З них: 1 клас – 22764 осіб;

  • 10 клас – 14603 осіб.



Художня культура, 10-й та 11-й класи.

  • Художня культура, 10-й та 11-й класи.

  • Програма денної школи (лист Міністерства освіти і науки України від 27.01.09 № 1/9-55) та за рівнем стандарту у 10-11-х класах (наказ Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 № 1021).

  • Пропонується викладати предмет компактно протягом І (першого) семестру.



Використання ілюстративних матеріалів:

  • Використання ілюстративних матеріалів:

  • зображення астрономічних об’єктів;

  • відеофрагменти.

  • (уміщені на сайтах астрономічних обсерваторій. Наприклад, на сайті Європейської південної обсерваторії (http://www.eso.org/public/).



Оперативно забезпечити відповідних учителів листом від 01.02.2012 № 1/9-72, наявність цього листа у куточках відповідних кабінетів, папках предметних методичних об'єднань учителів відповідного профілю!

  • Оперативно забезпечити відповідних учителів листом від 01.02.2012 № 1/9-72, наявність цього листа у куточках відповідних кабінетів, папках предметних методичних об'єднань учителів відповідного профілю!



Робота з батьками.

  • Робота з батьками.

  • Інформаційно-роз'яснювальна робота.

  • Виконання алгоритму запровадження курсу.

  • Заборона перевірок викладання!

  • Накопичення дидактичних і методичних матеріалів.

  • Забезпеченість усіх загальноосвітніх навчальних закладів навчальними програмами для 5-х і 6-х класів.

  • Використання у практичній роботі матеріалів обласних семінарів від 22.09.2011; 24.11.2011; 20.12.2011; 13.03.2012.



Не отримали довідки за результатами навчання (6-й клас) учителі:

  • Не отримали довідки за результатами навчання (6-й клас) учителі:

  • Балаклійського;

  • Великобурлуцького;

  • Вовчанського;

  • Дергачівського;

  • Зачепилівського;

  • Куп'янського;

  • Лозівського;

  • Нововодолазького;

  • Сахновщинського;

  • Харківського;

  • Чугуївського;

  • Шевченківського районів;

  • м. Лозова;

  • Київського та Орджонікідзевського районів м. Харкова.



Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 за № 566/19304.

  • Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 за № 566/19304.



УВАГА!

  • УВАГА!

  • У школах необхідно продовжити реалізацію Програм підвищення якості навчання з відповідних базових предметів (розраховані на три роки).



Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України:

  • Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України:

  • від 02.04.2012 № 1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладів»;

  • від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»;

  • від 26.07.2012 № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання».



Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.07.2012 № 1/9-488 «Щодо організації та проведення «години психолога» у загальноосвітніх навчальних закладах».

  • Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.07.2012 № 1/9-488 «Щодо організації та проведення «години психолога» у загальноосвітніх навчальних закладах».



Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України:

  • Листи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України:

  • від 27.07.2012 № 1/9-530 «Щодо виховання сучасного громадянина в полікультурному середовищі засобами позакласної роботи»;

  • від 09.08.2012 № 1/9-557 «Щодо методичних рекомендацій із громадянської освіти та виховання».



Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.08.2012 № 888 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді на період до 2015 року».

  • Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.08.2012 № 888 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді на період до 2015 року».



Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 23.08.12 № 1/9-595 «Деякі питання організації виховної роботи».

  • Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 23.08.12 № 1/9-595 «Деякі питання організації виховної роботи».



Наказ ГУОН ХОДА від 15.06.2012 № 316

  • “Про підготовку до початку 2012/2013 навчального року в дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних та вищих навчальних закладах Харківської області”



Лист МОНМСУ від 23.05.2012 № 1/9-399

  • Семестри:

  • І семестр - з 1 вересня по 28 грудня,

  • ІІ семестр - з 14 січня по 24 (25 для шкіл, які працюють за шестиденним робочим тижнем) травня.

  • Канікули:

  • осінні з 29 жовтня по 4 листопада,

  • зимові з 29 грудня по 13 січня,

  • весняні з 25 по 31 березня.



Навчальні екскурсії та практика

  • Навчальні екскурсії у 1-4 класах

  • - 27-30 травня

  • Навчальні екскурсії та практика у 5-8 і 10 класах - 27 травня – 7 червня



Лист МОНУ від 06.02.2008 № 1/9-61

  • Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів



Зміст та форми організації навчальних екскурсій і навчальної практики, а також час їх проведення, визначаються адміністрацією навчального закладу. Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів дозволяється вносити корективи до термінів організації навчальних екскурсій і практики з урахуванням місцевих умов, специфіки навчального процесу та профілю навчальних закладів, потреб виробництва та інших чинників.

  • Зміст та форми організації навчальних екскурсій і навчальної практики, а також час їх проведення, визначаються адміністрацією навчального закладу. Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів дозволяється вносити корективи до термінів організації навчальних екскурсій і практики з урахуванням місцевих умов, специфіки навчального процесу та профілю навчальних закладів, потреб виробництва та інших чинників.



Навчальна практика

  • Залежно від місцевих умов та специфіки навчального процесу навчальна практика частково або повністю може проводитися під час навчальних занять.

  • Наказом директора загальноосвітнього навчального закладу затверджуються графік проведення навчальної практики, особливості її оцінювання та відповідальні особи.



Години, відведені на навчальну практику, можна використовувати для реалізації практичної частини навчальних програм предметів навчального плану, зокрема проведення комплексних практикумів з біології, фізики, хімії, інформатики, практичних занять на місцевості з геометрії та географії, конструювання приладів та обладнання навчальних кабінетів, спортивних майданчиків, занять у виробничих майстернях, на навчально-дослідних ділянках тощо. Такі види навчальної діяльності оцінюються обов’язково.

  • Години, відведені на навчальну практику, можна використовувати для реалізації практичної частини навчальних програм предметів навчального плану, зокрема проведення комплексних практикумів з біології, фізики, хімії, інформатики, практичних занять на місцевості з геометрії та географії, конструювання приладів та обладнання навчальних кабінетів, спортивних майданчиків, занять у виробничих майстернях, на навчально-дослідних ділянках тощо. Такі види навчальної діяльності оцінюються обов’язково.



Державна підсумкова атестація

  • Початкова школа - 13-21 травня 2013 року

  • Основна школа - 28 травня – 11 червня 2013 року

  • Старша школа - 27-31 травня 2013 року

  • Вручення документів про освіту

  • 9-і класи - 11-12 червня 2013 року,

  • 11-і класи – 1-2 червня 2013



Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 № 423

  • “Про затвердження єдиних зразків обов'язкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності”



Класні журнали

  • З української літератури – до оцінювання навчальних досягнень учнів 9-х класів – відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 № 1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».

  • З російської мови та літератури (інтегрований курс) – до заповнення сторінок класних журналів 1-11(12)-х класів – згідно з рішенням XV сесії VІ скликання Харківської обласної ради від 30.08.2012 № 480-VІ «Про першочергові засади щодо виконання у Харківській області Закону України «Про засади державної мовної політики від 3 липня 2012 № 5029-VI».

  • З хімії – до заповнення сторінок класних журналів 7-11(12)-х класів – відповідно до листа Міністерства освіти і науки молоді та спорту України від 01.02.2012 № 1/9-72 «Про інструктивно-методичні матеріали «Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладів».



Особова справа

  • Містить новий лист, а саме:

  • Зараховано до ____ класу “____”______20__ року

  • ________________________________________

  • (назва навчального закладу) _____________

  • (підпис директора) М.П.

  • ________________________________________________

  • (міста, села, району)

  • Вибув “_____” _______________________20__ року

  • ____________________________________________

  • (куди) _____________

  • (підпис директора) М.П

  • ____________________________________________

  • (причини)



Алфавітна книга запису учнів

  • Тимчасове припинення навчання (наприклад, через хворобу) в алфавітній книзі не відмічається;

  • Вибуття учня оформляється наказом директора школи із зазначенням причини вибуття. Одночасно в графу алфавітної книги (21) заносяться номер і дата наказу, а в графі 23 вказується причина вибуття.

  • У разі використання всіх сторінок алфавітної книги на ту чи іншу літеру, продовження записів проводиться в новій книзі в порядку наступних номерів по кожній літері.



Книга наказів з основної діяльності та книга наказів з кадрових питань

  • У разі виконання запису наказу машинописним способом або за допомогою комп'ютера , накази нумеруються, підписуються директором школи і скріпляються печаткою.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка