Освіта в Польщі є обов’язковою до



Дата конвертації29.05.2016
Розмір445 b.



Освіта в Польщі є обов’язковою до

  • Освіта в Польщі є обов’язковою до

  • 18 років. Освітня траєкторія

  • починається з трьох років.

  • Польща приєдналася до Міжнародних норм класифікації освіти (ISCED) і уніфікувала свою систему освіти до світових стандартів.



загальність освіти, її наступність, безперервність, єдність і диференціація;

  • загальність освіти, її наступність, безперервність, єдність і диференціація;

  • заміна вузькопрофільного навчання широкопрофільним;

  • принцип всебічного розвитку учнів;

  • виховання за допомогою праці, гнучкості, державності, соціалізації, науковості й економічності освіти.











Професійне навчання і підготовка кваліфікованих робочих здійснюється в профільних ліцеях, в технікумах і базових професійних школах.

  • Професійне навчання і підготовка кваліфікованих робочих здійснюється в профільних ліцеях, в технікумах і базових професійних школах.

  • ПТО розпочинається з 3 річного профільного ліцею або 2 річної

  • професійної школи, до яких переходить молодь після закінчення гімназії (16 р.).



Ліцей має загальноосвітній характер і зорієнтований за профілями, а його випускник може розпочинати навчання в вузі. Професійна школа дає професійні кваліфікації та можливість продовження в дворічних додаткових ліцеях, які дають право обов’язкового навчання в вузах. Обидва типи шкіл реалізують правило обов’язкового навчання до 18 року життя, обидва відкривають можливість для подальшої науки. Модель навчання в школі нового типу – чотирьохрічному технічному ліцеї – розроблена згідно з європейськими стандартами і отримала позитивні відгуки експертів ЄС.

  • Ліцей має загальноосвітній характер і зорієнтований за профілями, а його випускник може розпочинати навчання в вузі. Професійна школа дає професійні кваліфікації та можливість продовження в дворічних додаткових ліцеях, які дають право обов’язкового навчання в вузах. Обидва типи шкіл реалізують правило обов’язкового навчання до 18 року життя, обидва відкривають можливість для подальшої науки. Модель навчання в школі нового типу – чотирьохрічному технічному ліцеї – розроблена згідно з європейськими стандартами і отримала позитивні відгуки експертів ЄС.



Завершення процесу ліквідації державної монополії в освіті відбулося в 1991 році з прийняттям нового закону про систему освіти.

  • Завершення процесу ліквідації державної монополії в освіті відбулося в 1991 році з прийняттям нового закону про систему освіти.

  • Інститут підвищення кваліфікації вчителів та Інститут праці і

  • соціальних справ у Варшаві в 1993 році підготували нову класифікацію професій, опрацювали методику їх впровадження, дали однозначне визначення і модифікацію кваліфікаційних професійних стандартів.

  • Професійні стандарти розроблено відповідно до „Міжнародних

  • Стандартів Класифікації Професій (ІSSО) — 1988”, прийнятих на Міжнародній конференції статистики праці у Женеві в 1987 р.



У Польщі є як державні, так і приватні вищі навчальні заклади. Майже всі з них сертифіковані за міжнародною класифікацією.

  • У Польщі є як державні, так і приватні вищі навчальні заклади. Майже всі з них сертифіковані за міжнародною класифікацією.

  • Вступити в польський університет має право не тільки громадянин Польщі або Європейського союзу, а й будь-який іноземець.

  • Студенти-іноземці не мають права претендувати на отримання соціальної стипендії та спеціальних виплат для студентів з обмеженими можливостями.

  • Освіта в приватному університеті в Польщі вимагає оплати.

  • Навчання здійснюється польською мовою.

  • Іноземці можуть скористатися для її вивчення розвиненою системою мовних курсів при різних вузах країни.

  • Оскільки Польща є членом Європейського Союзу, дипломи більшості польських університетів беззастережно визнаються

  • на всій території Європи, а також у США і Канаді.





Система освіти в Польщі повністю інтегрована в Європейську, Болонський систему и впроваділа Міжнародні норми класіфікації освіти (ISCED) .

  • Система освіти в Польщі повністю інтегрована в Європейську, Болонський систему и впроваділа Міжнародні норми класіфікації освіти (ISCED) .

  • Вищі навчальні заклади Польщі використовують ECTS(Європейську Кредитну Систему). Ця системa кредитів широко pозповсюджена у Європі. Її прийняли з метою полегшити процедуру порівняння рівня освіти студентів з їх навчальних напрямків.

  • Польські ВНЗ належать до міжнародного обміну студентами. Такі програми як SOCRATES/Erasmus, двосторонні договори між університетами, які розбудовують контакти з польськими й закордонними вузами. Докладну інформацію про програму SOCRATES/Erasmus можна одержати в бюр міжнародних відносин.



Міжнародні норми (ISCED) , на відміну від «нашої», перед `являє вісокі вимоги до ВНЗ, а саме:

  • Міжнародні норми (ISCED) , на відміну від «нашої», перед `являє вісокі вимоги до ВНЗ, а саме:

  • ВНЗ зобов `язані мати Програми навчання студентів, як на польській, так і на англійській мові;

  • ВНЗ повінні володіті прийнятою Європейською комісією матеріальною та методичні базою, а кожен ВНЗ - висококваліфікованим професорсько-викладацьким штатом.



ВНЗ зобов `язані бути прийнятими в обов`язковому порядку в Європейську систему обміну студентів, щоб забезпечувати своїм студентам проходження навчання у відоміх універсітетах Європи і світу (Англія, США, Канада, Німеччіна, Франція, Іспанія, Італія, Австралія).

  • ВНЗ зобов `язані бути прийнятими в обов`язковому порядку в Європейську систему обміну студентів, щоб забезпечувати своїм студентам проходження навчання у відоміх універсітетах Європи і світу (Англія, США, Канада, Німеччіна, Франція, Іспанія, Італія, Австралія).

  • Ці вимоги спріялі впровадженню в польських ВНЗ нових стандартів і методик навчання, спрямованих більше на практичне застосування студентами отримання знань и забезпечення відповідністі отриманої освіти потребам європейського Ринку праці.

  • Якість польської освіти підтверджують багаточісленні рейтинги ВНЗ Європи, які складені найбільш авторитетними європейськими виданнями, де польські ВНЗ розташовуються на досить високих місцях, чого не скажеш про «наші» ВНЗ, що займають позіції в самому кінці рейтингу, а «наші» дипломи не візнаються ні в жодній країні Євросоюзу.







Аналіз регіональних ринків освіти Польщі та України дозволяє визначити схожість цих систем освіти, що в свою чергу уможливлює розробку методів для ведення спільних, трансрегіональних освітніх програм, особливо для львівської області.

  • Аналіз регіональних ринків освіти Польщі та України дозволяє визначити схожість цих систем освіти, що в свою чергу уможливлює розробку методів для ведення спільних, трансрегіональних освітніх програм, особливо для львівської області.

  • Ситуація на ринку праці в Польщі показує, що з'явився недобір робочих спеціальностей (зварники, слюсарі, токарі, каменярі тощо). Проте система освіти, яка функціонує сьогодні в Польщі, унеможливлює зростання кількості осіб з цими кваліфікаціями.

  • Також необхідна розробка стратегії регіонального розвитку ринку освіти Польщі та України, що відповідатиме головним положенням Лісабонської стратегії і Болонському процесу, що сприятиме прагненням України до членства в ЄС.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка