Ознайомити з ґендерним аналізом як інструментом розроблення політики; ознайомити з ґендерним аналізом як інструментом розроблення політики



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



ознайомити з ґендерним аналізом як інструментом розроблення політики;

  • ознайомити з ґендерним аналізом як інструментом розроблення політики;

  • пояснити, як ґендерний аналіз може бути використано для вдосконалення публічної політики в Україні та;

  • навести приклад політики, розробленої з використанням ґендерного аналізу.



стосується соціальних зв'язків, ролей та обов'язків жінок та чоловіків; включає очікування щодо характеристик, здійбностей та можливої поведінки жінок та чоловіків (фемінність та маскулінність), які формуються в процесі соціалізації, змінюються з часом та відрізняються в межах та між культурами.

  • стосується соціальних зв'язків, ролей та обов'язків жінок та чоловіків; включає очікування щодо характеристик, здійбностей та можливої поведінки жінок та чоловіків (фемінність та маскулінність), які формуються в процесі соціалізації, змінюються з часом та відрізняються в межах та між культурами.







640 з 960 мільйонів неписьменного дорослого населення - жінки (67%).

  • 640 з 960 мільйонів неписьменного дорослого населення - жінки (67%).

  • Жінки є власниками менше ніж 1% світових земельних ресурсів та нерухомості, незважаючи на той факт, що 70% з них працюють у сфері сільського господарства та виробляють більш ніж 90 харчової продукції.

  • Лише 18% жінок у світі є політиками на виборній основі

  • Ґендерне насильство продовжує бути глобальною проблемою, включаючи зґвалтування як один із засобів війни.



Переважна більшість державних службовців - жінки (75.5%). Однак вони мінімально представлені на керівних посадах. Жінки складають 10.6% керівників 1 категорії та 24.1% - 2 категорії

  • Переважна більшість державних службовців - жінки (75.5%). Однак вони мінімально представлені на керівних посадах. Жінки складають 10.6% керівників 1 категорії та 24.1% - 2 категорії

  • Українські жінки мають низький рівень політичного представництва.

  • Україна займає 111 місце в світі за кількістю жінок у політиці на національному рівні –8.2% (трохи попереду Гани та дещо нижче від Демократичної Республіки Конго)

  • Українські жінки отримують 53% заробітної плати чоловіків.

  • Частка чоловіків у структурі робочої сили - 64%, жінок - 49%



Місце України відповідно до Індексу ґендерного розриву, визначеного Світовим Економічним Форумом:

  • Місце України відповідно до Індексу ґендерного розриву, визначеного Світовим Економічним Форумом:

  • 2006: 47-е

  • 2007: 57-е

  • 2008: 62-е

  • В основі - наступні індикатори: економічна участь та можливості; освіта; здоров'я та виживання; політична спроможність.



Лютий 2009

  • Лютий 2009

  • “Чоловіки мають бути відповідальними за свої сім'ї. Однак, як тільки рівень безробіття чоловіків зростає, вони впадають у депресію та втрачають спроможність реагувати на кризові ситуації”.

  • Олег Зарубінський, голова Комітету ВРУ з питань прав людини, національних меншин та міжнародних відносин.



90% самогубців в Україні – чоловіки.

  • 90% самогубців в Україні – чоловіки.

  • У середньому чоловіки живуть на 11 років менше, ніж жінки.

  • Більше ніж 30% українських чоловіків мають проблеми зі здоров'ям, які призводять до стерильності (Україна має один з найнижчих рівнів народжуваності у світі).

  • Алкоголізм залишається серйозною соціальною проблемою, особливо серед чоловіків.

  • Міграція чоловіків у пошуках роботи, а також слабке здоров'я, зумовлюють ситуацію, коли деякі села в Україні залишаються майже без чоловіків.

  • Всі ці фактори впливають на демографічну кризу в Україні. За прогнозами, до 2050 року населення України зменшиться до 29 мільйонів.



Чому ґендерна рівність важлива для реформи державної служби?

  • Чому ґендерна рівність важлива для реформи державної служби?



Незважаючи на конституційні та інші законодавчі гарантії рівності між жінками та чоловіками, все ще існують…

  • Незважаючи на конституційні та інші законодавчі гарантії рівності між жінками та чоловіками, все ще існують…

    • Скляні стелі (“Glass ceilings”) - перешкоди для просування жінок по службі на вищих рівнях влади, незважаючи на той факт, що їхня освіта та досвід можуть бути кращими
    • Скляні стіни (“Glass walls”) - перешкоди, які заважають жінкам обіймати певні посади
    • За однакову чи схожу роботу рівень доходів жінок є нижчим, ніж чоловіків.


Державні службовці відповідають за розроблення, впровадження та оцінку публічної політики.

  • Державні службовці відповідають за розроблення, впровадження та оцінку публічної політики.

  • Усі політики/програми потенційно мають різний вплив на життя жінок та чоловіків, що пов'язано з уявленнями щодо ґендерних ролей та обов'язків, які формують ці політики/програми.

  • ОТЖЕ…

  • Державним службовцям необхідно бути обізнаними з питаннями ґендеру для зменшення ґендерної нерівності, що може бути результатом розроблення політики, яка має непередбачувані наслідки.



Ґендерний аналіз передбачає розгляд відмінностей між жінками та чоловіками щодо умов, потреб, рівнів участі, доступу до ресурсів та розвитку, контролю за ресурсами, процесу прийняття рішень та ін.

  • Ґендерний аналіз передбачає розгляд відмінностей між жінками та чоловіками щодо умов, потреб, рівнів участі, доступу до ресурсів та розвитку, контролю за ресурсами, процесу прийняття рішень та ін.

  • Ґендерний аналіз включає вивчення статистичних даних, згрупованих за статтю та якісних характеристик становища жінок та чоловіків задля використання інформації у процесі ухвалення рішень щодо політики.



Ставить під сумнів припущення, що політики та програми однаково впливають на кожного

  • Ставить під сумнів припущення, що політики та програми однаково впливають на кожного

  • Включає оцінку політик та/чи програм для визначення (реального чи потенційного) впливу на жінок та чоловіків, який може суттєво відрізнятись

  • Має постійно використовуватися на всіх етапах розроблення, впровадження, оцінки та моніторингу політики



В українській стратегії попередження самогубств, яка базується на припущенні, що жінки є більш емоційними, ніж чоловіки, піддаються депресії та, відповідно, менш спроможні справлятися зі своїми проблемами, може бути прийняте рішення сфокусувати увагу на роботі із жінками та дівчатами-тінейджерами (як цільовою аудиторією).

  • В українській стратегії попередження самогубств, яка базується на припущенні, що жінки є більш емоційними, ніж чоловіки, піддаються депресії та, відповідно, менш спроможні справлятися зі своїми проблемами, може бути прийняте рішення сфокусувати увагу на роботі із жінками та дівчатами-тінейджерами (як цільовою аудиторією).

  • Такий підхід втратив би можливість зосередитися на проблемах українських чоловіків, робота з якими вимагає окремого підходу.



Тренінгова програма з лідерства на державній службі, яка б не визнавала б низького рівня представлення жінок на вищих керівних посадах, могла б посилити стереотип, що чоловіки є “природженими лідерами”, тоді як жінки – “природжені послідовники”.

  • Тренінгова програма з лідерства на державній службі, яка б не визнавала б низького рівня представлення жінок на вищих керівних посадах, могла б посилити стереотип, що чоловіки є “природженими лідерами”, тоді як жінки – “природжені послідовники”.

  • Ґендерний аналіз був би необхідним для розробки спеціальних програм для жінок, які б змогли вирішити конкретні проблеми, що постають перед ними на шляху до просування на державній службі.



Канада:

  • Канада:

  • Канадське Міністерство з управління людськими ресурсами та соціального розвитку

    • Ґендерний аналіз та директорат політики
    • Мережа спеціалістів з ґендеру
    • Настанови Міністерства щодо політики ґендерної рівності
    • Оцінка на основі принципів менеджменту, зорієнтованого на результати, та основ підзвітності
  • Результат політики: захист доходу (пенсії)

    • Зарахування догляду за дитиною під час нарахування пенсій
    • Доступ до виплат, які отримують чоловік або дружина у разі смерті одного з подружжя


Франція:

  • Франція:

  • Міністерство Економіки, Фінансів та Промисловості

  • Відповідно до вимог законодавства, бюджет Франції показує заплановані витрати на просування ідеї ґендерної рівності.

  • Кожне міністерство зобов'язане виділяти кошти на програми, спрямовані на жінок, і на заходи, які мають на меті забезпечення ґендерної рівності, а також визначати показники для оцінювання впливу витрачених коштів на ґендерну рівність.

  • Приблизно 60 країн застосовують схожі методології “ґендерного бюджетування”.



Україні загрожує епідемія ВІЛ/СНІДУ

  • Україні загрожує епідемія ВІЛ/СНІДУ

  • Україна займає 2 місце в Європі щодо зростання рівня захворюваності на ВІЛ/СНІД

  • Кожного дня 35 українців інфікуються ВІЛ та 2-3 помирають від ускладнень, спричинених хворобою

  • Близько 400,000-500,000 українців є ВІЛ-позитивними

  • Як можна використати ґендерний аналіз для розроблення стратегії подолання кризи у сфері здоров'я населення?



Формулювання порядку денного

  • Формулювання порядку денного

  • Розробка політики

  • Впровадження політики

  • Моніторинг політики



Визначення проблеми політики

  • Визначення проблеми політики

    • Чи враховано при визначенні проблеми досвід жінок і чоловіків?
  • Визначення бажаних /очікуваних результатів

    • Що Ви хочете досягнути цією політикою, і як ці цілі відповідають задекларованим національним зобов'язанням щодо ґендерної рівності?
    • Наскільки наслідки політики можуть бути різними для жінок та чоловіків, хлопців та дівчат?
  • Збір інформації

    • Які види статистичних даних щодо ґендеру існують?


Проведення дослідження

  • Проведення дослідження

    • Як Ви буде проводити дослідження, щоб переконатися, що Ви збираєте інформацію щодо різного досвіду чоловіків та жінок?
  • Аналіз альтернатив та розроблення рекомендацій

    • Як Ви продемонструєте, що кожна альтернатива може по-різному впливати на соціальне та/чи економічне становище жінок та чоловіків?


Впровадження альтернатив

  • Впровадження альтернатив

    • У який спосіб політика може бути впроваджена рівнозначно по відношенню до жінок та чоловіків?
  • Інформування про політику

    • Як комунікаційна стратегія гарантуватиме однаковий доступ до інформації жінкам та чоловікам?
  • Оцінка аналізу

    • Які індикатори Ви використовуватимите для вимірювання впливу політики/програм на жінок та чоловіків?


Неправильне розуміння мети та цілей ґендерного аналізу

  • Неправильне розуміння мети та цілей ґендерного аналізу

  • Потреба у ширшому визначенні концепції рівності (не лише у її юридичному значенні)

  • Потреба процедурних змін у процесі розроблення політики

  • Нестача необхідних інструментів та підготовки (тренінгів)

  • Недостатній рівень обізнаності щодо питань ґендерної рівності



Максимізує результативність та ефективність

  • Максимізує результативність та ефективність

  • Покращує якість рекомендацій для законодавців та процес прийняття рішень

  • Підвищує рівень репрезентативності населення країни на державній службі

  • Сприяє дотриманню прав людини

  • Дозволяє країнам дотримуватися міжнародних стандартів та виконувати внутрішні юридичні та конституційні зобов'язання (Конвенція про припинення дискримінації щодо жінок, Пекінська Платформа Дій, Цілі Тисячоліття, національні плани дій, закони щодо ґендерної рівності)



  • ДЯКУЮ ЗА ВАШУ УВАГУ!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка