Ознайомитися з життям і творчістю Емми Андієвської



Дата конвертації25.12.2016
Розмір445 b.



Ознайомитися з життям і творчістю Емми Андієвської

  • Ознайомитися з життям і творчістю Емми Андієвської

  • Порівняти літературні поняття казки і притчі

  • Глибше усвідомити притчевий зміст і художню вартість казки

  • Розвивати навички виразного читання, вміння визначати головну думку і ключові фрази казки, висловлювати свої думки про прочитане

  • Виховувати повагу до морально – етичних цінностей, що допомагають бачити і розуміти красу та приваби світу



“ Ніколи не будьте спрямовані лише на своє “Я”, зберігайте в собі чистоту помислів дитинства, і доля вам віддячить новими відкриттями, повнотою життя”

  • “ Ніколи не будьте спрямовані лише на своє “Я”, зберігайте в собі чистоту помислів дитинства, і доля вам віддячить новими відкриттями, повнотою життя”

  • Е.Андієвська



Чи знайоме вам слово “діаспора”?

  • Чи знайоме вам слово “діаспора”?

  • Кого ви знаєте з представників української діаспори?

  • Як ви гадаєте, Е.Андієвська належить до представників української діаспори?

  • Де вона, як ви вважаєте, проживає?

  • Чому ми вивчаємо творчість письменниці в Україні на уроці літератури?

  • Про що б ви хотіли дізнатись сьогодні на уроці?





Від 1943 живе в еміграції: у Франції (Париж), США (Нью-Йорк), від 1961 — у ФРН (Мюнхен).

  • Від 1943 живе в еміграції: у Франції (Париж), США (Нью-Йорк), від 1961 — у ФРН (Мюнхен).

  • 1957 закінчила Український Вільний Університет.

  • 1955—1995 — режисер і редактор українського відділу радіо «Свобода».

  • Від 1958 — представник Нью-Йоркської групи.

  • 1984 стала лауреатом літературної премії Фундації Тетяни та Омеляна Антоновичів.



Як художниця-авангардистка працює від 1956 — дебютувала виставкою в Мюнхені. Наступні виставки відбулися США, Канаді, Франції, Німеччині, 

  • Як художниця-авангардистка працює від 1956 — дебютувала виставкою в Мюнхені. Наступні виставки відбулися США, Канаді, Франції, Німеччині, 

  • Австралії, Бразилії, Швейцарії.

  • Від 1992 відбуваються виставки в Україні — Київ, Львів, Івано-Франківськ. 23 квітня 1994 у картинній галереї Кам’янця-Подільського відбулася презентація робіт Андієвської.



«Зелені квіти» (1989).

  • «Зелені квіти» (1989).

  • «Гномики» (1990).

  • «Шатле» (1991).

  • «Одаліска» (1994).

  • «Сім'я» (1995).

  • «Мати з дитиною» (1995).

  • «Сніданок» (1995).

  • «Портрет» (1995).

  • «Батьки і діти» (1995).

  • «Хліб і вино» (1995).

  • «Колоністи» (1996).





Поетичні збірки

  • Поетичні збірки

  • «Поезія» (Новий Ульм, 1951),

  • «Народження ідола» (Нью-Йорк, 1958),

  • «Риба і розмір» (Нью-Йорк, 1961),

  • «Кути опостінь» (Нью-Йорк, 1963),

  • «Первні» (Мюнхен, 1964),

  • «Базар» (Мюнхен, 1967),

  • «Пісні без тексту» (Мюнхен, 1968),

  • «Наука про землю» (Мюнхен, 1975),

  • «Каварня» (Мюнхен, 1983),

  • «Спокуси святого Антонія» (Мюнхен, 1985),

  • «Вігілії» (Мюнхен, 1987),

  • «Архітектурні ансамблі» (1989, із власними ілюстраціями),

  • «Знаки. Тарок» (Київ, 1995),

  • «Межиріччя. Сонети» (Київ, 1998).



Збірки новел

  • Збірки новел

    • «Подорож» (Мюнхен, 1955; перевидано 1995 у Києві),
    • «Тигри» (Нью-Йорк, 1962),
    • «Джалапіта» (Нью-Йорк, 1962).
  • Романи

    • «Герострати» (Мюнхен, 1971),
    • «Роман про добру людину» (Мюнхен, 1977; перевидано 1993 у Києві),
    • «Роман про людське призначення» (Мюнхен, 1982; перевидано 1992 у Києві).
  • Збірка «Казки» (Париж, Львів, Цвікау, 2000).





Казка

  • Казка



Яянин – мешканець, насельник

  • Яянин – мешканець, насельник

  • Кельма – будівельний матеріал, лопата

  • Опали немощі – напала слабість

  • Брама – міські ворота

  • По гузир – по зав”язку



План до змісту казки

  • План до змісту казки

  • 1. Пастушок на площі незвичайного міста.

  • 2. Розповіді кволого дідуся по життя яян.

  • 3. Історія старенького про те, як він опинився у місті.

  • 4. Взаємодопомога хлопчика і дідуся.

  • 5. Відчинення брами і мішок із самоцвітами.



До якої країни потрапив пастушок?

  • До якої країни потрапив пастушок?

  • Що було властиве її мешканцям?

  • Чи були яяни щасливими людьми?

  • Чому ви так вважаєте?



За яких умов яянин міг покинути своє місто?

  • За яких умов яянин міг покинути своє місто?

  • Чому мешканцям ніколи не таланило це зробити?

  • Чому брама відчинилась перед пастушком?



Чи є у тексті фантастичні елементи, що допомагають визначити головну думку твору?

  • Чи є у тексті фантастичні елементи, що допомагають визначити головну думку твору?

  • Які слова є ключовими для визначення теми та ідеї казки?

  • Доведіть, що твір Е.Андієвської – притча?

  • Від чого застерігає своїм твором письменниця?



Прочитайте абзац підручника с.157 про авторський погляд на ситуацію в казці і дайте відповіді на запитання:

  • Прочитайте абзац підручника с.157 про авторський погляд на ситуацію в казці і дайте відповіді на запитання:

  • На що хотіла Емма звернути увагу в казці?

  • Коли людина олюднюється?

  • Що необхідно в собі зберегти?

  • Чим віддячить доля людині?



Епітети …….

  • Епітети …….

  • Глибочезне провалля, кволий дідусь, коротесеньке слово, свіже повітря, вельмишановна брама

  • Метафори……

  • Харчуються власним “Я”, здолали немощі, внутрішні підпори тримали мене, брама випустила на волю.

  • Звертання …….

  • Вельмишановна брамо, хлопчику, дідусю

  • Гіпербола …….

  • Хлопчик підняв дідуся; замість дідуся мішок за плечима.



Хлопчик

  • Хлопчик

  • Добрий

  • Турботливий

  • Лінивий

  • Допитливий

  • Байдужий

  • Легковажний

  • Шанобливий

  • Сердитий

  • Боязкий

  • чемний



1. Де народилася Емма Андієвська?

  • 1. Де народилася Емма Андієвська?

  • А) Харкові

  • Б) Донецьку

  • В) Берліні

  • 2. Емма Андієвська:

  • А) поет

  • Б) прозаїк

  • В) художник

  • 3. Прозовий повчальний алегоричний твір про людське життя:

  • А) притча

  • Б) казка

  • В) байка



І група – підготувати матеріали життя і творчості Всеволода Нестайка

  • І група – підготувати матеріали життя і творчості Всеволода Нестайка

  • ІІ група – скласти власну притчу

  • ІІІ група – намалювати ілюстрацію до І розділу твору В.Нестайка.“ Тореадори із Васюківки” ( або виразно читати вголос уривок, що сподобається під час читання)

  • Читати розділ І “Тореадори із Васюківки” В.Нестайка.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка