Парадокс сучасної освіти: невідповідність між стратегічною метою освіти, закладеною в нормативних документах, і реальною діяльністю загальноосвітніх навчальних закладів



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.





Парадокс сучасної освіти: невідповідність між стратегічною метою освіти, закладеною в нормативних документах, і реальною діяльністю загальноосвітніх навчальних закладів.

  • Парадокс сучасної освіти: невідповідність між стратегічною метою освіти, закладеною в нормативних документах, і реальною діяльністю загальноосвітніх навчальних закладів.



Ян Амос Коменський намагався знайти такий загальний порядок навчання, при якому воно здійснювалося б за єдиними законами людської природи. Таке навчання вимагало б тільки «вмілого розподілу часу, предметів і методів».

  • Ян Амос Коменський намагався знайти такий загальний порядок навчання, при якому воно здійснювалося б за єдиними законами людської природи. Таке навчання вимагало б тільки «вмілого розподілу часу, предметів і методів».









  • Продуктивний -

  • результативний,

  • плідний.











Сутність технології – спрямованість навчання на завершений, цілісний результат і практичну самореалізацію кожного учня.

  • Сутність технології – спрямованість навчання на завершений, цілісний результат і практичну самореалізацію кожного учня.



Продуктивна педагогічна технологія стоїть на двох китах:

  • Продуктивна педагогічна технологія стоїть на двох китах:

  • знання законів, умов і факторів, якими забезпечується приріст продукту;

  • уміння педагога правильно їх ураховувати і спиратися на їхній вплив.



Продуктивна педагогічна технологія базується на незмінних, перевірених століттями принципах:

  • Продуктивна педагогічна технологія базується на незмінних, перевірених століттями принципах:

  • свідомості й активності;

  • наочності;

  • науковості;

  • доступності;

  • систематичності і послідовності;

  • міцності;

  • зв'язку теорії з практикою.



Головна новація продуктивної педагогіки – розчищення шляхів до одержання продукту максимальної кількості та якості за мінімальний час.

  • Головна новація продуктивної педагогіки – розчищення шляхів до одержання продукту максимальної кількості та якості за мінімальний час.

  • Продуктивна технологія віддає перевагу класичним варіантам вирішення навчально-виховних проблем:

  • пояснювально-ілюстративне навчання;

  • проблемне навчання;

  • програмоване навчання;

  • комп’ютерне.

  • Пріоритетним залишається пояснювально-ілюстративне навчання доповнене практикою.





Основна мета ПрУЦ збільшення часу активної самостійності (тренувальної) роботи кожного учня.

  • Основна мета ПрУЦ збільшення часу активної самостійності (тренувальної) роботи кожного учня.

  • Відповідно до законів навчання в умовах високої концентрації уваги й активності великого обсягу самостійно виконаних вправ коефіцієнт засвоєння (правильного виконання завдань) може досягти 90 і більше відсотків.





Продуктивний, напружений урок – неяскравий, швидше сірий, буденний. Немає на ньому нічого особливого. Тільки робота. Робота організована так,

  • Продуктивний, напружений урок – неяскравий, швидше сірий, буденний. Немає на ньому нічого особливого. Тільки робота. Робота організована так,

  • що вчителеві не доводиться майже нічого говорити, а учням ніколи розкрити рота.

  • Підласий І.П.



Вирішення завдань:

  • Вирішення завдань:

  • перевірка домашнього завдання;

  • повторення пройденого;

  • установлення рівня готовності учнів продовжувати навчання;

  • підготовка учнів до тестування.



Структура етапу орієнтацї:

  • Структура етапу орієнтацї:

  • 1) коротка характеристика змісту уроку, зв'язків між новими і вивченими знаннями;

  • 2) пояснення порядку вивчення нового: з яких частин буде складатися освоєння нового змісту, яка роль учнів під час розгляду кожної з його частин.



Представлення, виклад нових знань.

  • Представлення, виклад нових знань.

  • Контроль за рівнем засвоєння та

  • розуміння учнями навчального матеріалу:

      • чи можуть усі учні безпомилково пригадати і визначити всі поняття, терміни, про які йшла мова під час презентації;
      • чи можуть вони пригадати алгоритм формування нового вміння, визначити, скільки, яких кроків і в якій послідовності входять до нового вміння.


Мета практичних завдань етапу:

  • Мета практичних завдань етапу:

  • здатність усіх учнів безпомилково пригадати і визначити всі поняття, терміни, про які мова йшла під час презентації;

  • здатність відтворити алгоритм формування нового вміння, кількість кроків, послідовність виконання.



Робота учнів на цьому етапі дозволяє вчителеві оцінити їхню здатність самостійно виконувати навчальні завдання з певної теми. Аналізу підлягають кількість і типи допущених помилок.

  • Робота учнів на цьому етапі дозволяє вчителеві оцінити їхню здатність самостійно виконувати навчальні завдання з певної теми. Аналізу підлягають кількість і типи допущених помилок.



Мета незалежної практики закріпити нове знання, забезпечити його міцність на тривалий період часу.

  • Мета незалежної практики – закріпити нове знання, забезпечити його міцність на тривалий період часу.

  • Роль педагога – своєчасна перевірка та коригування робіт учнів.

  • На продуктивному уроці учні самостійно працюють над завданнями від 50 до 70 % часу уроку.



Особливістю цього етапу є – домашнє завдання розпочинається в класі, коли дзвінок сповіщає про завершення уроку, робота переривається на півслові.

  • Особливістю цього етапу є – домашнє завдання розпочинається в класі, коли дзвінок сповіщає про завершення уроку, робота переривається на півслові.

  • Продуктивний урок завершується не за дзвоником, а тоді, коли учень сам згортає роботу над виконанням свого завдання.




















База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка