“Педагог – це не лише живе сховище знань, а один із скульпторів, які творять людину майбутнього”



Дата конвертації12.06.2016
Розмір445 b.





“Педагог – це не лише живе сховище знань, а один із скульпторів, які творять людину майбутнього”.

  • “Педагог – це не лише живе сховище знань, а один із скульпторів, які творять людину майбутнього”.

  • В. Сухомлинський

  • Головне правило педагога:

  • перш ніж навчати інших, навчися сам.



Декларація прав дитини – 1959 р.

  • Декларація прав дитини – 1959 р.

  • Конвенція ООН про права дитии – 1989 р.

  • Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей – 1990 р.



Конвенція ООН про права дитини – 1991 р.

  • Конвенція ООН про права дитини – 1991 р.

  • Державна програма “Освіта”. Україна ХХІ ст. – 1993 р.

  • Конституція України.

  • Національна програма “Діти України” – 1996 р.

  • Закон України “Про освіту” – 1996 р.

  • Закон України “Про дошкільну освіту” – 2001 р.

  • Закон України “Про охорону дитинства” – 2001 р.



я-індивідуальність (ст. 7, 8, 16);

  • я-індивідуальність (ст. 7, 8, 16);

  • право на життя – головне право дитини (ст. 6);

  • право виховуватися у сім`ї (ст. 7-9);

  • право на свободу думки, совісті, релігії (ст. 12-14);

  • відповідальність батьків за виховання дитини (18);

  • права дитини-сироти (ст. 9, 11, 20, 21);

  • право дитини на харчування (ст. 24-27);

  • право на отримання освіти (ст. 28-29);

  • право на соціальне забезпечення і належний рівень життя (ст. 26-27);

  • право на захист від економічної експлуатації (32);

  • право дитини на захист від негуманного поводження з нею (ст. 35-39);

  • право на відпочинок і дозвілля (ст. 31).



◉ Створення умов для безпечного перебування дітей у дошкільному закладі.

  • ◉ Створення умов для безпечного перебування дітей у дошкільному закладі.

  • ◉ Особистісно орієнтована модель виховання.

  • ◉ Організація якісного навчально-виховного процесу.

  • ◉ Контроль за харчуванням дітей.

  • ◉ Надання дітям якісної медичної допомоги, контроль за здоров'ям дітей та його збереження.

  • ◉ Багатогранна робота з батьками.



Зв’язок правового виховання з практичними життєвими ситуаціями.

  • Зв’язок правового виховання з практичними життєвими ситуаціями.

  • Відповідність змісту інформації віковому рівню життєвого досвіду, світогляду, особливостям психічних процесів.

  • Поєднання колективного та індивідуального підходів.

  • Єдність правового і морального виховання.

  • Логічна послідовність правового виховання: від одержання знань про норми до засвоєння їх на практиці та до формування усвідомленої установки щодо необхідності дотримання їх кожною людиною.

  • Пріоритет ігрових методів правового навчання та виховання з метою активізації інтересу до засвоєння норм проживання у суспільстві.





Знайомство дітей з їхніми правами доцільно здійснювати в двох напрямах:

  • Знайомство дітей з їхніми правами доцільно здійснювати в двох напрямах:

  • "Я і мої права",

  • "Я і права інших людей".



Мета навчально-виховної роботи з правової освіти та правового виховання дошкільників – дати дітям початкові знання про норми поведінки, формувати навички їх дотримання, відповідного ставлення до правомірних дій, вчинків, а також до правопорушень, злочинів, шкідливих звичок та інших проявів антигромадської поведінки, виховувати повагу до батьків, вихователів, ровесників, людей похилого віку, знайомити з правилами бережливого ставлення до природи, своїх речей, предметів побуту тощо. Для досягнення вказаної мети правовиховна робота з дошкільниками передбачає розв’язання цілого ряду завдань.

  • Мета навчально-виховної роботи з правової освіти та правового виховання дошкільників – дати дітям початкові знання про норми поведінки, формувати навички їх дотримання, відповідного ставлення до правомірних дій, вчинків, а також до правопорушень, злочинів, шкідливих звичок та інших проявів антигромадської поведінки, виховувати повагу до батьків, вихователів, ровесників, людей похилого віку, знайомити з правилами бережливого ставлення до природи, своїх речей, предметів побуту тощо. Для досягнення вказаної мети правовиховна робота з дошкільниками передбачає розв’язання цілого ряду завдань.













Обов'язок – це те, що повинні робити діти, щоб бути корисним собі та навколишнім.

  • Обов'язок – це те, що повинні робити діти, щоб бути корисним собі та навколишнім.

  • Дітям необхідно дати поняття про такі обов'язки:

  • ◈ дотримуватися правил поведінки в дошкільному закладі, в родині, у громадських місцях;

  • ◈ слухатися батьків, бити і шанувати всіх членів сім`ї;

  • ◈ не ображати молодших і допомагати старшим;

  • ◈ шанувати державні символи України;

  • ◈ берегти й шанувати природу;

  • ◈ старанно вчитися;

  • ◈ дотримуватися правил безпеки життя;

  • ◈ дбати про власне здоров'я, дотримуватися правил особистої гігієни;

  • ◈ підтримувати порядок у своїй кімнаті.



▶ Коли немає безпеки для її життя та здоров'я.

  • ▶ Коли немає безпеки для її життя та здоров'я.

  • ▶ Коли її потреби ігноруються.

  • ▶ Коли спостерігаються випадки насильства або приниження щодо дитини.

  • ▶ Коли завдається шкода здоров'ю дитини.

  • ▶ Коли вона не може вільно висловлювати свої думки і почуття.

  • ▶ Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.

  • ▶ Коли навіюють страх за допомогою жестів, поглядів, погроз, фізичного покарання.

  • Коли дитину залякують, використовуючи при цьому суспільні установи (міліцію, лікарню, колонію).

  • ▶ Коли дитині не надається право робити помилки.





Ефективність морального виховання залежить від уміння педагога організувати змістовні життя і діяльність дітей, створити теплу, дружню атмосферу у групі. У такій обстановці і в процесі живого безпосереднього спілкування народжуються гуманні почуття, виникає позитивне ставлення до людей - дорослих і дітей. Через утвердження гуманістичної моралі формуються такі цінності, як свобода, рівність, справедливість.

  • Ефективність морального виховання залежить від уміння педагога організувати змістовні життя і діяльність дітей, створити теплу, дружню атмосферу у групі. У такій обстановці і в процесі живого безпосереднього спілкування народжуються гуманні почуття, виникає позитивне ставлення до людей - дорослих і дітей. Через утвердження гуманістичної моралі формуються такі цінності, як свобода, рівність, справедливість.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка