Педагогічна аналітична діяльність керівника виховного процесу Одна із найважливіших функцій управління



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.


  • Кондратова Л.Г.- старший викладач ЗОІППО, кандидат педагогічних наук


Педагогічна аналітична діяльність керівника виховного процесу

  • Одна із найважливіших функцій управління

  • Педагогічний аналіз дозволяє оцінити ефективність організації виховного процесу, виявити фактори, які впливають на результат та причини недоліків у роботі.

  • Це вид критики, тому він повинен мати певні доводи і бути аргументованим.



Аналіз допомагає визначити:

  • Результати роботи;

  • Доцільність роботи;

  • Фактори, що впливають на результат;

  • Ефективність засобів і методів, які впливають на результат;

  • Шляхи розвитку виховного процесу;

  • Шляхи виправлення недоліків.



Вимоги до аналітичної діяльності:

  • Об'єктивність, цілеспрямованість, з комплексним підходом, колективний характер

  • Розглядання сукупності явищ

  • Предмет аналізу розглядається в процесі виникнення, становлення,зміни, розвитку

  • Дослідження проходить у аспектах динаміки

  • Аналіз проводиться на основі головного, на який можна впливати в першу чергу

  • Аналіз проводиться за певним планом



Алгоритм аналізу



Схема аналізу

  • ►Аналіз реалізації цілей і визначення завдань

  • ► Аналіз основних заходів та педагогічних ситуацій: позитивні зміни, негативні моменти, хто був кращим, які проблеми у вирішенні виникли

  • ► Що нового вдалося досягнути у результаті підготовки і проведення справ?

  • ► Що вплинуло на результат? Як позиція і участь педагогів вплинули на результат?

  • ► Висновки і пропозиції



Схема аналізу виховного заходу

  • ► аналіз готовності педагога і колективу до проведення заходу

  • ► аналіз процесу підготовки заходу ( роль класного керівника, роль колективу, допомога дорослих, участь учнів у підготовці, облік роботи тощо)

  • ► аналіз проведення заходу (організація, оформлення, активність учнів, врахування вікових і індивідуальних особливостей)

  • ► аналіз методики (оптимальність форм, роль педагога, активність учнів, рівень творчості , самостійності)

  • ► аналіз результативності (досягнення мети, цілісність заходу, досконалість окремих частин)

  • ► загальні висновки і рекомендації



Форма наказу



Форма довідки



ПЛАН

  • Це джерело і помічник побудови виховного процесу в сучасній школі

  • Вимоги до плану:

  • Цілеспрямованість

  • Спрямованість на реалізацію потреб і інтересів дітей

  • Це результат спільній справи

  • Він повинен мати зв’язок із життям

  • Комплексний підхід

  • Послідовність змісту, форм ( досвід, перспективи)

  • Конкретність і доцільність плану

  • Реальність і розумне насичення



Види планів виховної роботи



Колективне планування

  • І етап – діагностика і аналіз минулого року, збір інформації і обробка

  • ІІ етап – формулювання цілей, завдань, видача першого проекту

  • ІІІ етап – складання карти інтересів учнів школи, можливостей колективу, соціуму, ідеї, варіанти, рейтинги

  • ІV етап - створення комісій для розробки проекту плану

  • V етап – складання оптимального плану

  • VІ етап – винесення плану на колективне обговорення



МЕТОДИ планування

  • Від слова до дії

  • ця методика дозволяє спільними зусиллями через зазначення проблеми аналіз знайти вірне рішення, визначити майбутню діяльність за схемою:



Метод «мозкового штурму»

  • - це метод групового розв’язання творчої проблеми або метод комунікативної атаки

  • основними завданнями методу є збирання щонайбільшого числа ідей

  • характерними особливостями методу є спрямованість на активізацію творчої думки учнів; використання засобів, які знижують критичність та самокритичність особистості;функціонування на засадах вільного генерування ідей у групі



обирають проблему

  • обирають проблему

  • Вчитель: записує на дошці чи на великому аркуші, фліп-чарті всі ідеї, думки що стосуються вирішення проблеми.

  • Учні: у вільному порядку, за бажанням пропонують ідеї, формулюють думки .

  • Далі спільними зусиллями відокремлюються головні ідеї, які на думку учасників дозволять вирішити проблему в реальних умовах навчального закладу за короткий час, із найменшими затратами зусиль.



Метод дизайн-аналіз

  • дозволяє через колективне та групове обговорення та оформлення запису думок та створенням замальовок, кожному учню знайти вірне вирішення проблеми

  • Проблема ► обговорення проблем ► робота кожного учасника над записом думок та замальовок ► аналіз пропозицій ► формулювання шляхів вирішення проблеми

  • Учасники проекту самостійно :висувають мету; аналізують фактори, умови;роблять вибір шляхів вирішення проблеми;аналізують способи досягнення мети.



Метод ранжування

  • дозволяє протягом короткого часу визначити серед названих групою проблем найважливіші, які і стануть у майбутньому темами проектів. Цей метод проводиться у письмовому виді.

  • На кожну проблему учасники групи виставляють одну оцінку, максимальна кількість балів отримує та проблема (на думку учасників) яка є найважливішою.

  • Найвища оцінка буде дорівнювати кількості визначених проблем (10 проблем – найвища оцінка 10 б; 12 проблем – 12 балів і т.д.).

  • Керівник підраховує загальну суму, таким чином стає явним та проблема (а, значить і тема майбутнього проекту), яку обирає група.



Алгоритмічний метод

  • Дозволяє активізувати мислення дітей шляхом протиставлення, порівняння ідеального і існуючого об’єкту.

  • До початку роботи вчитель добирає моделі, фото ідеальних об’єктів.

  • В процесі роботи учні порівнюють, складають список протиріч та потім розробляють алгоритм (послідовність дій) по їх усуненню.

  • Ідеальний об’єкт → його ознаки → реальний об’єкт → його ознаки → дії по усуненню протиріч



Диспут

  • Диспут використовується вчителем з метою висунення різноманітних проблем і їх обговорення для подальшого планування роботи.

  • Диспутом має керувати одна людина, яка обізнана в питаннях організації проектної діяльності.

  • Усно, при участі всієї групи керівник оголошує тему, а потім шляхом колективного обговорення, зіткнення протилежних і різних позицій учасників обирається одна вірна ідея.

  • Головним завданням дискутуючи є - не відхилятися від обраної теми, обходити конфліктні ситуації, толерантне ставлення один до одного.







Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка