Педагогічні стратегії на шляху до здоров'я в одвічних пошуках істини людство нарешті зрозуміло



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.


Педагогічні стратегії на шляху до здоров'я

  • В одвічних пошуках істини людство нарешті зрозуміло,

  • що головна соціальна цінність — це життя і здоров'я кожної людини,

  • а рівень цивілізації визначається духовним, інтелектуальним і фізичним розвитком кожного.


Здоровий спосіб життя

  • гармонійний режим поєднання роботи та відпочинку, оптимальне харчування,

  • фізична активність, дотримання гігієни, відсутність шкідливих звичок, доброзичливе ставлення до оточуючих і до життя взагалі.



Актуальність проблеми

  • Відбувається деградація людства, яка виявляється у зростанні кількості «хвороб цивілізації»:

  • серцево-судинні,

  • онкологічні,

  • нервово-психічні,

  • різко збільшилась кількість хворих на СНІД, туберкульоз та наркоманію.

  • У наш час паління, вживання спиртного стали патологічно необхідним атрибутом проведення часу молоді, поширюється спектр мотивів пияцтва. Вживання алкоголю й тютюну стало майже сенсом життя.

  • 90 % випускників мають ті чи інші відхилення в стані здоров'я.





Можливість жити і бути щасливим дає перш за все здоров'я

  • Останні статистичні дані ВОЗ свідчать:

  • в Україні сьогодні лише 12% дітей повністю здорові;

  • захворюваність дітей 7-14 років збільшилася майже на 35 %;

  • у 1-4-х класах більш-менш гармонійно фізично розвинені лише 65% дітей;

  • зріс кількісний показник дитячої інвалідності;

  • 10% від загальної кількості обстежених учнів мають порушення постави;

  • за час навчання в школі зір падає у трьох із чотирьох учнів;

  • у кожного десятого школяра 12-15 років лікарі виявляють хворобу серця – пролапс митрального клапана.



Соціальні хвороби

  • 45% усіх захворювань школярів пов’язані із психічною складовою, зростанням кількості стресових ситуацій. Вони провокують гіпертонію, виразку шлунка, ураження інших внутрішніх органів;

  • значне погіршення стану здоров’я школярів пояснюється також захопленням молоді шкідливими звичками.



Шкідливі звички

  • 19% підлітків вважають вживання вина і пива звичною справою;

  • 65% молоді, що відвідує дискотеки і вечірні клуби, регулярно вживають алкоголь;

  • від 50 до 74% юнаків і дівчат віком 16-18 років палять



Здоров'я людини, як і її життя, особиста честь, гідність, недоторканність та безпека, визначено найвищою соціальною цінністю (ст. З Конституції України)

  • Першочерговим за значущістю і одним з ефективних шляхів покращення стану здоров'я молоді є створення умов для формування здорового способу життя.



Формування здорового способу життя

  • людина як біологічна істота + соціальні навички = особистість



Здоровий спосіб життя – складова соціалізації учнів

  • Сьогодні, як ніколи раніше, постає проблема виховання свідомого ставлення учнів до свого здоров'я як найвищої соціальної цінності, яка дасть їм змогу успішно виконувати будь-які життєві та соціальні ролі, бути творцем свого життя, активно інтегруватись до сучасного суспільства.



Складові здорового способу життя

  • усвідомлення цінності здоров'я;

  • відсутність шкідливих звичок;

  • доступ до раціонального, збалансованого харчування;

  • умови побуту (якість житла, умови для пасивного і активного відпочинку, рівень психічної і фізичної безпеки);

  • умови праці (безпека не тільки у фізичному, але й у психічному аспекті, наявність стимулів і умов для професійного розвитку);

  • рухова активність



Основні принципи здорового способу життя

  • раціональне харчування;

  • оптимальний руховий режим;

  • загартування організму;

  • особиста гігієна;

  • відсутність шкідливих звичок;

  • позитивні емоції;

  • інтелектуальний розвиток;

  • моральний і духовний розвиток;

  • формування розвиток вольових якостей.



Раціональне харчування



Формування в учнів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя

  • Навчання здоровому способу життя має бути системним і сприяти гармонійному розвиткові психофізичних здібностей учнів.

  • Воно не повинне зводитися до періодичного інформування учнів з питань збереження здоров'я, а має передбачати комплекс систематичних заходів, спрямованих на забезпечення школярами здорового способу життя як складової соціалізації.



Принципи формування позитивної мотивації на ЗСЖ

  • науковості і доступності знань;

  • системності і наскрізності ;

  • безперервності та практичної цілеспрямованості;

  • інтегративності ;

  • відкритості ;

  • плюралізму ;

  • превентивності;

  • гуманізму ;

  • цілеспрямованості



Критерії формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у підлітків

  • на рівні фізичного здоров'я: прагнення до фізичної досконалості, ставлення до власного здоров'я як до найвищої соціальної цінності, фізична розвиненість, загальна фізична працездатність, загартованість організму, дотримання раціонального режиму дня, виконання вимог особистої гігієни, правильне харчування;

  • на рівні психічного здоров'я (психологічного комфорту): відповідність пізнавальної діяльності календарному віку, розвиненість довільних психічних процесів, наявність саморегуляції, адекватна самооцінка, відсутність акцентуацій характеру та шкідливих звичок;

  • на рівні духовного здоров'я: узгодженість загальнолюдських та національних моральних і духовних цінностей, наявність позитивного ідеалу, працелюбність, відчуття прекрасного в житті, у природі, у мистецтві;

  • на рівні соціального здоров'я : сформована громадська відповідальність за наслідки нездорового способу життя, соціально орієнтована комунікативність, доброзичливість у ставленні до людини, здатність до самоактуалізації, саморегуляції, самовиховання.



Діяльність школи:

  • Інформування

  • Засвоєння

  • Вироблення практичних навичок



Стратегії навчання

  • Пряме навчання:

  • міні лекція, демонстрація, опитування

  • Непряме навчання:

  • вивчення окремих життєвих ситуацій,

  • методи «авторського місця, «опорні схеми», обговорення.

  • Взаємодіюче навчання:

  • «рівний-рівному»

  • робота в малих групах з використання активних та інтерактивних технологій (мозковий штурм, дебати, інтерв’ю, дискусія, рольові ігри т.і).

  • Самостійне навчання :

  • доповіді, дослідницькі проекти






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка