Педрада Інноваційна діяльність охоплює процес



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.


Педрада


Інноваційна діяльність охоплює процес:

  • взаємодії індивідів, спрямований на розвиток, перетворення об´єкта, на переведення його в якісно новий стан;

  • системну діяльність щодо створення, освоєння та застосування нових засобів;

  • особливий вид творчої діяльності, що об´єднує різноманітні операції і дії, спрямовані на одержання нових знань, технологій, систем.



Мета навчання і виховання

  • розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах незалежної України.



Випускник середньої школи повинен бути

  • готовим до нових суспільних відносин,

  • соціально захищеним і загартованим,

  • готовим до зустрічі з труднощами в умовах конкурентної діяльності,

  • здатним до саморозвитку і самовдосконалення.



Основні риси інноваційної особистості

  • відкритість новому досвіду,

  • внутрішня свобода,

  • емоційна стійкість,

  • емоційний інтелект,

  • рефлексивність,

  • спонтанність (швидкий відрив від ситуації),

  • здатність прийняти рішення,

  • вміння об’єктивно оцінювати себе,

  • позитивне мислення.



Оволодіння ключовими компетентностями допоможе учневі

  • критично мислити,

  • здобувати й аналізувати інформацію, розв’язувати конфлікти,

  • дозволить вирішити різні проблеми в професійному, соціальному, повсякденному житті



Ключові компетентності випускника

  • Пізнавальна компетентність:

  • ·        навчальні досягнення;

  • ·        інтелектуальні знання;

  • ·        уміння навчатися та оперувати знаннями.

  • Особистісна компетентність:

  • ·        розвиток індивідуальних здібностей і талантів;

  • ·        обізнаність у власних сильних і слабких сторонах;

  • ·        здатність до рефлексії;

  • ·        динамічні знання.

  • Самоосвітня компетентність:

  • ·        здатність до самонавчання, розробка власних прийомів самоосвіти;

  • ·        відповідальність за рівень власної самоосвітньої діяльності;

  • ·        гнучкість застосування знань, умінь, навичок в умовах швидких змін;

  • ·        постійний самоаналіз, самоконтроль за власною діяльністю.



Взаємозв’язок формування творчої компетентності і інноваційних рис особистості

  • Творча компетентність

  • здатність до самоаналізу і самоконтролю;

  • ·        здатність до виявлення і постановки проблеми;

  • ·        здатність до висловлювання великого числа ідей;

  • ·        гнучкість – здатність до висловлювання різноманітного числа ідей;

  • ·        оригінальність – здатність відповідати на подразники нестандартно;

  • ·        здатність удосконалити об’єкт, додаючи деталі;

  • ·        здатність вирішувати проблеми, тобто до аналізу і синтезу.



Управління процесом розвитку творчої компетентності школяра

  • 1.     Збір інформації про рівень розвитку творчої компетентності учнів (виділення складових творчої компетентності та критеріїв їх оцінювання, підбір відповідних тестів, тестування).

  • 2.     Систематизація зібраної інформації (розбиття учнів на міні-групи орієнтовно з однаковим рівнем розвитку творчої компетентності, визначення можливостей розвитку визначених складових творчої компетентності в кожній групі і кожного учня окремо).

  • 3.     Планування (скласти план розвитку творчої компетентності для кожного учня індивідуально, розробити творчі завдання з предметів, спланувати уроки з великою кількістю творчих завдань).

  • 4.     Мотивація (позитивний емоційний простір уроків, заохочування до багатоваріантності вирішення проблеми, „табу” на критику ідей учнів, заохочувати „фантастичні” ідеї).

  • 5.     Координація (корекція завдань за обліком результатів їх застосування, поєднання індивідуальних, групових і колективних форм роботи, перерозподіл ролей у міні-групі).

  • 6.     Розпорядження – прагнення досягти ефективності у виконання творчих завдань (консультації, заохочення, вирішення організаційних питань).

  • 7.     Системний контроль і облік результатів діяльності вчителя і учня.



Головні стратегії розвитку творчої компетентності учнів

  • прискорення (інтенсивні курси навчання за диференційованими програмами, спецкурси, факультативи, літні та зимові табори);

  • поглиблення (поглиблене, профільне вивчення предметів);

  • збагачення (якісно новий зміст навчання з виходом за рамки програми, внутрипредметні і міжпредметні  зв’язки, навчання різноманітних засобів і прийомів роботи, залучення до участі у дослідницьких проектах, використання інтелектуальних тренінгів);

  • проблематизація  (оригінальні пояснення, пошук нового змісту та альтернативних інтерпретацій, наявність самостійних навчальних, тренінгових  позанавчальних програм).



Індивідуальний підхід щодо розвитку творчої компетентності учнів передбачає

  • різні рівні подачі нового матеріалу;

  • регулювання швидкості подачі нового матеріалу, завдань;

  • використання чотирирівневих завдань за ступенем складності та самостійного вибору учнем свого рівня;

  • комп’ютерне тестування індивідуальних можливостей дітей;

  • подача навчального матеріалу і завдань у двох видах: з використанням опорних схем і з урахуванням провідного типу мислення учнів.



Психологічний фон занять

  • створення умов для вільного вираження емоційних станів учнів,

  • навчання засобам групової взаємодії,

  • створення умов для вільного вибору засобів навчальної діяльності і рівня навчальних завдань,

  • розвиток навичок використання наявних знань в нових умовах.



Для реалізації таких умов учителю потрібно

  • захоплюватись кожною ідеєю дитини;

  • позитивно оцінювати всі її ідеї та відповіді;

  • використовувати помилку як можливість нового несподіваного погляду на щось звичне;

  • максимально адаптуватись до усіх висловлювань і дій учнів;

  • створити атмосферу взаємної довіри;

  • забезпечити незалежність у виборі та прийнятті рішень із можливістю самостійно контролювати власні досягнення.



Психологи рекомендують

  • створювати умови для випереджального розвитку здібних дітей;

  • активізовувати пізнавальну самостійність, не подаючи нових знань в готовому вигляді;

  • використовувати творчі, проблемні завдання;

  • керувати самоосвітою учнів, навчати трансформувати особистий досвід і вивчений матеріал із літературних джерел,

  • творчо обґрунтовувати результати діяльності, конструювати новий досвід;

  • розвивати навички контролю та самоконтролю;

  • створювати умови для максимального напруження інтелектуальних сил;

  • урізноманітнювати форми творчого співробітництва учнів;

  • через рефлексивне управління навчальною діяльністю формувати навички самоорганізації, саморозвитку, самовизначення особистості у творчій діяльності;

  • допомагати учням у здобуті  навичок психопрофілактики та психогігієни.



Тільки інноваційна особистість здатна виховати інноваційну особистість, тільки творчий педагог може розвивати творчі компетентності учнів. Тому провідна роль у реалізації освітніх завдань належить учителеві, а усвідомлення ним цієї ролі є неодмінною умовою розв’язування як сьогоденних, так і перспективних завдань навчання і виховання учнів.

  • Тільки інноваційна особистість здатна виховати інноваційну особистість, тільки творчий педагог може розвивати творчі компетентності учнів. Тому провідна роль у реалізації освітніх завдань належить учителеві, а усвідомлення ним цієї ролі є неодмінною умовою розв’язування як сьогоденних, так і перспективних завдань навчання і виховання учнів.



Методичний калейдоскоп

  • Уміти уважно слухати один одного;

  • Давати можливість повністю висловлюватися;

  • Уникати надто бурхливої реакції;

  • Бути впевненим у собі;

  • Зберігати душевний спокій;

  • Погоджуватись із правом інших на захист власної думки;

  • Цінувати здобутки інших.



Розумовий штурм “Я так думаю”

  • Запишіть слово «Самоосвіта» і дайте обґрунтоване його визначення.

  • Подумайте і дайте відповідь на питання: «Коли найкраще можна визначити рівень самоосвітньої діяльності педагога?»

  • Яким має бути компетентний учитель? Ваші судження.

  • Час на роздуми – 2 хв.



Комтетентний учитель

  • Під професійною компетентністю педагога слід розуміти таку пошукову діяльність учителя, коли на основі бази знань, умінь, навичок та усвідомленого розуміння своєї ролі в суспільстві, безперервного самовдосконалення й саморозвитку особистості він забезпечує оптимальний варіант організації навчально-виховного процесу з метою формування творчої особистості.



Салон педагогічної майстерності

  • ПМОВ початкових класів. «Культура педагогічної праці учителя – це ………………..»

  • ПМОВ природничо-математичного напряму «Творчі педагоги досягли навчання без примусу. Я думаю, що …………………..»

  • ПМОВ розвиваючих предметів. «Сучасний і ефективний урок – це ………………………………»

  • ПМОВ суспільно-гуманітарного напряму. «Урок майбутнього – це …………………..»

  • Група « Адмістрація » «Аспекти новаторської педагогіки – це …………….»

  • Час на обговорення – 3 хвилини.



Висновки

  • Педагогічна культура – це засвоєний рівень мистецтва педагога (педагогічної діяльності) у відношенні до себе, інших, дітей, який проявляється повсякденно

  • Який би слабкий клас нам не дістався, ми десятиліттями не ставили дітям поганих оцінок, не скаржилися батькам на учнів, не робили зауважень на уроках — виявляється, так учити можна, більш того, так учити багато легше. Спроби примушувати дітей вимотують педагога, підривають його віру у свої сили, у розумність усього того, що відбувається у школі. Педагогіка співпраці робить роботу вчителя хоч і напруженою, але радісно напруженою. Совість учителя звільняється від важкої необхідності постійно завищквати оцінки

  • ефективний урок повинен бути зорієнтованим на створення ситуації успіху учасників уроку, тому що сучасний урок сьогодні - це активна самостійна діяльність, креативність, комунікабельність, коли учасники максимально розкривають свої здібності

  • Ярослав Бахматюк вважає, що мета педагога — навчити дитину думати. Задля цього вчитель пропонує постійно експериментувати і вбачає майбутнє освіти в тому, щоб учень мав широкий доступ до якісних, цікавих інтернет-уроків. Першим завданням для вчителів, на думку експериментатора, зараз має стати розробка веб-уроків

  • Новаторському досвіду властиві оригінальність, новизна.



Принципи педагогічної майстерності

  • Щоб навчати інших, треба навчатися самому , щоб виховувати інших, треба починати з себе, Щоб розвивати інших , треба самому постійно розвиватися.

  • Щоб досягти висот , треба скласти образ майбутнього, треба знайти свій ідеал і чим недосягніше для тебе ідеал, тим більше потенціал розвитку у прагненні до нього.

  • Щоб бути успішним учителем, необхідно зрозуміти природу учня, як можно краще уявити шлях його розвитку.

  • Навчити учитися, значить пробудити інтерес, а це можливо тільки тоді, коли ти сам зацікавлений.





Результати

  • 15-16 поміток «так» - ви талановитий, сучасний, творчий учитель, уміло організовуєте навчально-виховний процес, виховуєте інтерес до предмета, домагаєтеся міцних знань

  • 10-14 поміток «так» - ви володієте програмовим матеріалом, успішно навчаєте учнів, але не завжди послідовні в дотриманні сучасних педагогічних вимог до уроку. Учні вас розуміють.

  • До 10 поміток - працюєте по-старому, вас не цікавлять досягнення сучасної педагогіки, учні вас терплять. Часто ви самі відчуваєте, що працюєте безініціативно, однак боїтеся зізнатися в цьому самому собі.



Релаксація



Педагогічний турнір

  • ПМОВ розвиваючих предметів. Скласти алгоритм діагностики уроку.

  • ПМОВ початкових класів. Скласти правила педагогічної майстерності

  • ПМОВ суспільно-гуманіторний напрям. Скласти графічну модель сучасних педагогічних технологій

  • ПМОВ природничо-математичний напрям. Скласти оптимальний психологічний режим уроку.

  • Група « Адмістрація » Скласти графічну модель роботи адміністрації з учителями щодо підвищення їх професійного рівня.



Піраміда

  • Учитель, який атестується



Шквал компліментів



Шквал компліментів

  • Які ваші враження?

  • Що вдалося найкраще?

  • З якими проблемами зіткнулися?

  • Що зможете використати у своїй роботі?

  • Ваші поради і побажання колегам.



Підсумок “Методична грамотність вчителя”

  • Відбір й організацію змісту навчальної інформації, яка має бути засвоєна учнями;

  • Проектування діяльності школярів, в якій інформація має бути засвоєна;

  • Проектування власної майбутньої діяльності та поведінки, якими вони повинні бути в процесі взаємодії з учнями.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка