Передовий педагогічний досвід у структурі інноваційних процесів Пріоритетне завдання науково-методичної роботи



Дата конвертації05.01.2017
Розмір445 b.


Передовий педагогічний досвід у структурі інноваційних процесів


Пріоритетне завдання науково-методичної роботи

  • створення умов для реалізації творчих ініціатив педагогів;

  • організація та координація дослідно-експериментальної роботи методичних служб та окремих навчальних закладів;

  • вивчення, узагальнення, пропаганда та впровадження кращого педагогічного досвіду.





„Інновація" – це нововведення, новизна, зміна, введення нового.

  • Щодо педагогічного процесу:

  • це введення нового в мету, зміст форми, методи навчання та виховання;

  • організацію спільної діяльності викладача і студента або учителя і учня.

  • Це результат наукових пошуків, передового педагогічного досвіду окремих вчителів, викладачів і цілих колективів.



Досвід- сукупність знань, умінь, навичок, узагальнених практикою

  • створюється в процесі взаємодії людини та зовнішнього середовища.

  • В залежності від сфери діяльності, досвід може бути:

  • педагогічний

  • виробничий

  • сільськогосподарський

  • юридичний

  • туристський тощо.



Педагогічний досвід

    • Сукупність знань, умінь і навичок, здобутих учителем у процесі навчально-виховної роботи.
    • Система педагогічних знань, умінь і навичок, способів здійснення творчої педагогічної діяльності, емоційно-ціннісних ставлень, здобутих у процесі практичної навчально-виховної роботи.


ППД з точки зору педагогічних знань, умінь і навичок

  • Масовий (позитивний) досвід – основною групою цього досвіду є група позитивного досвіду, що характеризує практику роботи основної маси працівників освіти.

  • Недостатній досвід – це неповний досвід молодих працівників освіти, або досвід застарілий чи помилковий.

  • Передовий досвід – це особлива група досвіду - надбання творчо працюючих працівників освіти і цілих педагогічних колективів.



Передовий педагогічний досвід

    • це діяльність педагога, яка забезпечує стійку ефективність навчально-виховного процесу шляхом використання оригінальних форм, методів, прийомів, засобів навчання та виховання, нових систем навчання і виховання або вже відомих форм, методів, засобів роботи на основі їх удосконалення.


Передовий педагогічний досвід

        • Вирізняється:
        • Н о в и з н о ю,
        • О р и г і н а л ь н і с т ю,
        • Н е с т а н д а р т н і с т ю.


Передовий педагогічний досвід



ППД за рівнем творчої самостійності:

  • Раціоналізаторський досвід - це досвід, створений у рамках відомих форм, методів і прийомів педагогічної діяльності, який вирізняється новим оригінальним підходом до їх використання.

  • Новаторський (від лат. обновник) досвід - це досвід, який запроваджує і реалізує нові прогресивні ідеї, визначає нові шляхи вирішення окремих і загальних педагогічних завдань;

  • Дослідницький досвід – цього статусу набуває досвід, коли пошуки учителя-новатора виростають до рівня експериментальної роботи.



ППД за обсягом і рівнем творчої самостійності його автора

          • система роботи установи (дошкільного закладу, позашкільного навчального закладу; школи, ВНЗ, методичного кабінету тощо);
          • система роботи працівника (учителя, викладача, директора, викладача-методиста тощо);
          • вирішення важливої педагогічної проблеми у діяльності окремих педагогів ((нетрадиційні, інноваційні, нестандартні, удосконалені, більш ефективні форми, авторські форми, методи, прийоми педагогічної діяльності тощо)


Критеріальні ознаки (критерії) комплексної оцінки передового досвіду

  • Н О В И З Н А

  • Р Е З У Л Ь Т А Т И В Н І С Т Ь

  • Р Е П Р Е З Е Н Т А Т И В Н І С Т Ь

  • С Т А Б І Л Ь Н І С Т Ь

  • О Ч І К У В А Н Н Я

  • Н А С Т У П Н І С Т Ь

  • П Е Р С П Е К Т И В Н І С Т Ь



Етапи вивчення передового педагогічного досвіду

  • Виявлення передового педагогічного досвіду за критеріальними ознакамиII

  • Вибір конкретного об'єкта вивчення досвіду (конкретного викладача)

  • Визначення рівня вивчення передового педагогічного досвіду

  • Складання плану вивчення системи роботи

  • Вибір методів вивчення передового педагогічного досвіду

  • Збір фактичного матеріалу, вихідних даних за різними джерелами

  • Нагромадження й систематизація даних для узагальнення передового педагогічного досвіду



Узагальнення передового досвіду

  • Головним завданням наукового узагальнення педагогічного досвіду є визначення його типових рис, виявлення в ньому істотних властивостей і на цій основі формулювання певних висновків, що мають важливе значення для педагогічної науки й освітньо-виховної практики.



Форми поширення передового досвіду

          • Усна пропаганда
          • Письмова пропаганда
          • Показ досвіду в дійсності
          • Наочна пропаганда


Впровадження передового педагогічного досвіду

  • Колективні форми методичної

  • роботи:

  • ШПД - школи передового педагогічного досвіду,

  • Авторські школи

  • ТГВ - «творчі групи вчителів,

  • Майстер-класи

  • ЦПС – цільові постійнодіючі семінари

  • Конкурси творчості педагогів




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка