Перелік дисциплін, які бажано вже вивчити



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.


TEMPUS PROJECT 145029-TEMPUS-2008-SE-JPCR Educational Measurements Adapted to EU Standards Кіровоградський державний педагогічний університет Імені Володимира Винниченка

  • Степан Паращук


Перелік дисциплін, які бажано вже вивчити

  • Комп’ютерні технології у тестуванні

    • орієнтована на використання різних готових комп’ютерних систем у тестуванні
  • Конструювання тестів

    • вивчається технологія створення тестових завдань та тестів, опрацювання результатів тестування, оцінювання якості тестових завдань і тесту в цілому
  • Математико-статистичні методи в педагогічних вимірюваннях

    • вивчаються ймовірнісні моделі, що використовуються для оцінки якості тесту


Для засвоєння дисципліни необхідні додаткові знання:

  • Дисципліна може вивчатися на спеціальностях, де передбачена фахова підготовка з інформатики:

    • Математика*(спеціалізація: інформатика та освітні вимірювання)
    • Фізика*(спеціалізація: інформатика та освітні вимірювання)з основ інформаційних технологій
    • Інформатика*


Мета дисципліни

  • оволодіння сучасними підходами до діагностики рівня знань, що використовуються в комп’ютерних навчаючих системах

  • сформувати знання, уміння та навички розробки програмних продуктів, призначених для проведення тестування.



Перелік знань

  • поняття про системи комп’ютерного тестування та вимоги до них;

  • поняття моделі педагогічного тестування;

  • види моделей, їхні особливості, алгоритми вибірки завдань та способи оцінювання;

  • можливості та технології адаптивного тестування;

  • структуру комп’ютерної системи тестування, призначення її модулів та можливості їх реалізації.



Перелік умінь

  • практично застосовувати та реалізовувати моделі педагогічного тестування;

  • здійснювати вибір відповідної моделі тестування для конкретного виду тесту;

  • використовувати технології адаптивного тестування на практиці;

  • розробляти проект комп’ютерної системи педагогічного тестування;

  • виконувати програмну реалізацію модулів системи тестування.



Зміст дисципліни

  • ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ I Моделі тестування та системи

  • 1. Вступ.

  • Загальні поняття про системи комп’ютерного тестування. Вимоги до них.

  • 2. Моделі педагогічного тестування.

  • Поняття моделі. Класична модель. Класична модель з урахуванням складності, за зростанням складності, з розділенням знань за рівнями засвоювання, з урахуванням часу відповіді, з обмеженням часу. Модель тестування за сценарієм та модель на нечіткій математиці. Комбіновані моделі. Частково адаптивні та адаптивна моделі. Алгоритми адаптивного тестування.

  • 3. Вимоги до комп’ютерних систем тестування.

  • Вимоги до інтерфейсу. Функціонування в режимах учня і викладача. База тестів, її організація та проектування. Модуль підтримки вибору моделі тестування, оцінювання. Аналіз результатів тестування. Модуль аналізу тесту на надійність, валідність. Засоби обміну інформацією та комунікації з викладачем. Контроль прав доступу.

  • Адаптивні тестові системи.



Розподіл навчального часу



Модель педагогічного тестування

  • – це схема пред’явлення тестових завдань і оцінювання результатів тестування

  • (алгоритм + метод оцінювання)



Класифікація моделей тестування ( Г.Ю.Давідян)

  • Класична модель (випадкова вибірка, оцінюється як “правильно” – “неправильно”, результат – відсоток правильних відповідей);

  • Класична модель з урахуванням складності завдань;

  • Модель за зростанням складності;

  • Модель з розподілом завдань за рівнями засвоєння;

  • Модель з врахуванням часу відповіді на завдання;

  • Модель з обмеженням часу на весь тест.



Критеріально-рівнева класифікація моделей тестування( О.Матвієвська)

  • класична;

  • класична з урахуванням складності;

  • за зростанням складності;

  • розділенням знань за рівнями засвоювання;

  • з урахуванням часу відповіді;

  • з обмеженням часу;

  • адаптивна;

  • на нечіткій математиці



Класифікація методів організації контролю знань (Л.В.Зайцева, Н.О.Прокофьєва)

  • Неадаптивні методи

    • Строга послідовність
    • Випадкова вибірка
    • Комбінований метод (випадкова вибірка, доповнена строгою послідовністю)
  • Частково адаптивні методи

    • Випадкова вибірка з урахуванням окремих параметрів моделі студента
    • Контроль на основі відповідей студента
    • Контроль на основі моделі навчального матеріалу
  • Адаптивні методи

    • Контроль за моделлю студента
    • Контроль за моделлю студента і навчального матеріалу


Класифікація методів діагностики за структурою бази тестів (О.Г.Колгатін)

  • фіксована послідовність завдань;

  • множина рівноправних завдань;

  • кожне завдання з визначеним рівнем складності;

  • структура за рівнями складності;

  • структура за рівнями розумової діяльності;

  • структура за темами (елементами навчального матеріалу) і рівномірним вибором завдань з кожної теми;

  • послідовність завдань за зростанням складності з автоматичним поділом послідовності завдань на блоки й випадковим вибором завдань з блоку;

  • структурування бази завдань за елементами навчального матеріалу, рівнями розумової діяльності, мінімальна одиниця структури – блок паралельних завдань, тест будується як послідовність блоків, випадковий вибір здійснюється тільки у межах блоку;

  • семантична мережа (дерево за структурою навчальної дисципліни).



Вимоги до комп’ютерних систем тестування

  • інтерактивне інструментальне середовище;

  • дружній користувацький інтерфейс;

  • ведення бази тестових завдань;

  • підтримка різних форм тестових завдань;

  • можливість вибору моделі тестування;

  • підтримка оцінювання та результатів тестування;

  • оцінювання якості тесту;

  • забезпечення прав доступу та захисту даних;

  • багатопредметне застосування;

  • масштабованість;

  • доступність.



Елементи комп’ютерної системи тестування



  • Зміст та завдання навчального курсу «Класична теорія тестів»



Мета дисципліни

  • ознайомлення студентів із сучасним станом і тенденціями педагогічного тестування та класичною теорією тестів;

  • навчити студентів використовувати математико-статистичний апарат класичної теорії тестів для оцінки якості та надійності тесту.



Перелік знань

  • основні поняття педагогічного тестування;

  • основні постулати класичної теорії тестів;

  • методи інтерпретації результатів математико-статистичної обробки даних педагогічного вимірювання у процесі створення тесту;

  • характеристики тестових завдань та статистичні методи їх оцінки у рамках класичної теорії;

  • процедури та способи оцінювання надійності тесту.



Перелік умінь

  • будувати матрицю та профілі тестових відповідей;

  • визначати основні параметри статистичного розподілу та здійснювати перевірку їх значущості;

  • інтерпретувати результати обробки даних тестування при конструюванні та застосуванні тесту;

  • розраховувати основні статистичні характеристики завдань у рамках класичної теорії;

  • будувати характеристичні криві завдань та індивідуальні криві учасників тестування;

  • будувати інформаційні криві завдань та тесту;

  • досліджувати характеристики надійності тесту у рамках класичної теорії тестів;

  • досліджувати показники валідності тесту.



Зміст дисципліни

  • ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ I. Педагогічне тестування

  • Вступ. Коротка історія тестових досягнень. Основні поняття і терміни тестування навчальних досягнень: вимірювання, тест, тестування. Час тестування. Нормативно-орієнтовані та критеріально-орієнтовані тести. Мета створення тесту, рівні деталізації змісту. Статична обробка результатів тестування. Інтерпретація результатів тестування. Надійність і валідність тесту. Вимірювальні шкали.

  • ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ IІ. Класична теорія тестів

  • Істинний результат та стандартна помилка вимірювання. Основні постулати класичної теорії тестування. Паралельні та еквівалентні тести. Індекс та коефіцієнт надійності. Фактори, що впливають на надійність. Процедури оцінювання надійності. Коефіцієнт -Кронбаха. Надійність і довжина тесту. Довірчий інтервал для істинного результату.

  • Матриця результатів тестування. Профіль тестуючого. Міра трудності завдання. Графічне зображення тестових балів. Частота тестового балу. Статистична обробка результатів у рамках класичної теорії тестування: мода, середнє вибіркове, дисперсія, середньо квадратичне відхилення та їх інтерпретація. Перевірка гіпотези про нормальний закон розподілу результатів тестування. Асиметрія та ексцес, їх інтерпретація та перевірка значущості. Кореляційна матриця. Коефіцієнт кореляції Пірсона, -коефіцієнт кореляції, коефіцієнт бісеріальної кореляції та їх інтерпретація.

  • Розрахунок основних математико-статистичних характеристик тестових завдань та тесту у рамках класичної теорії: складність, диференційна здатність завдань, правдоподібність дистракторів, гомогенність, ваговий коефіцієнт та коефіцієнт контингенції.

  • Надійність тесту. Способи обчислення надійності. Вплив надійності тесту на істинний бал.

  • Валідність тесту.



Розподіл навчального часу



  • Челышкова М.Б. Теория и практика конструирования педагогических тестов. – М.: Логос, 2002. – 432 с.

  • Крокер Л., Алгин Дж. Введение в классическую и современную теорию тестов. М.: Логос, 2010. – 611 с.



  • Дякую за увагу



Основні постулати класичної теорії тестування

  • 1. Эмпирически полученный результат измерения (X) представляет собой сумму истинного результата измерения (T) и ошибки измерения (E):

  • X = T + E  

  •  Величины T и  E обычно неизвестны.

  • 2.  Истинный результат  измерения можно выразить как математическое ожидание  E(X):

  • T = E(X)



  • 3. Корреляция истинных и ошибочных компонентов по множеству испытуемых равна нулю, то есть ρTE = 0.

  • 4. Ошибочные компоненты двух любых тестов не коррелируют:

  • ρE1,E2 = 0

  • 5. Ошибочные компоненты одного теста не коррелируют с истинными компонентами любого другого теста:

  • ρE1,T2 = 0



  • Кроме этого, основу классической теории тестов составляют два определения – параллельных и эквивалентных тестов.

  •  

  • ПАРАЛЛЕЛЬНЫЕ тесты должны соответствовать требованиям  (1-5), истинные компоненты одного теста (T1) должны быть равны истинным компонентам другого теста (T2) в каждой выборке испытуемых, отвечающих на оба теста. Предполагается, что  T1=T2 и, кроме того, равны дисперсии   s12 = s22.

  • Эквивалентные тесты должны соответствовать всем требованием параллельных тестов за исключением одного: истинные компоненты одного теста не обязательно должны равняться истинным компонентам другого параллельного теста, но отличаться они должны на одну и ту же константу с.

  • Условие эквивалентности двух тестов записывается в следующем виде:

  • T1 = T2+c12

  • где c12 - константа различий результатов первого и второго тестов.

  • На основе приведенных положений построена теория надежности тестов.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка