Перетворення уніфікованого птнз на особистісно орієнтований професійно – технічний навчальний заклад вимагає пошуку нових підходів до формування змісту освіти, визначення її структури, а загалом



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



Перетворення уніфікованого ПТНЗ на особистісно орієнтований професійно – технічний навчальний заклад вимагає пошуку нових підходів до формування змісту освіти, визначення її структури, а загалом –

  • Перетворення уніфікованого ПТНЗ на особистісно орієнтований професійно – технічний навчальний заклад вимагає пошуку нових підходів до формування змісту освіти, визначення її структури, а загалом –

  • до управління навчально-виховним процесом на нових методологічних і теоретичних засадах.







це здатність керівника забезпечити виконання поставлених стратегічних цілей у відповідності з заданою якістю.

  • це здатність керівника забезпечити виконання поставлених стратегічних цілей у відповідності з заданою якістю.





Керівник професійно – технічного навчального закладу має знати:

  • Керівник професійно – технічного навчального закладу має знати:

  • трудове право;

  • мікро- і макроекономіку;

  • адміністрування;

  • загальний, кадровий, фінансовий, інноваційний менеджмент;

  • філософію,

  • соціологію,

  • політологію;

  • психологію,

  • педагогіку;

  • екологію,

  • безпеку життєдіяльності;

  • зміст фахових дисциплін;

  • функціональні зв’язки своєї посади



Для виконання професійних обов’язків керівнику ПТНЗ необхідні уміння:

  • Для виконання професійних обов’язків керівнику ПТНЗ необхідні уміння:

  • розуміти та усвідомлювати сучасні проблеми менеджменту;

  • здатність продукувати нові ідеї,

  • управлінські рішення,

  • соціальні технології;

  • розвинуте аналітичне та економічне мислення,

  • навички роботи з людьми;

  • володіння технологією адміністративної роботи,

  • комп’ютерними технологіями,

  • правильним стилем (здоровим способом) життя,

  • культурою спілкування,

  • методами контролю;



Керівник професійно – технічного навчального закладу має вміти:

  • Керівник професійно – технічного навчального закладу має вміти:

  • вільно орієнтуватися в соціально-політичному просторі;

  • відбирати, аналізувати та узагальнювати інформацію;

  • проектувати діяльність закладу,

  • створювати модель,

  • виділяти організаційну структуру;

  • організовувати діяльність всіх структурних підрозділів та підсистем освітнього закладу;

  • організовувати реалізацію планів, завдань закладу;

  • структурувати таздійснювати моніторинг діяльності закладу;

  • управляти матеріально-технічними, фінансовими,трудовими ресурсами,

  • впровадженням інновацій,

  • внутрішніми та зовнішніми зв’язками закладу;

  • здійснювати маркетингову діяльність та елементи підприємницької діяльності.

  •  

  •  



  • Кожна компетентність побудована на поєднанні взаємовідповідних знань, умінь і практичних навичок, ставлень і цінностей, поведінкових компонентів,

  • усього того, що особистість може мобілізувати для активної дії









Вирішальні фактори професіоналізму управління:

  • Вирішальні фактори професіоналізму управління:

  • комплекс знань, що дозволяють розпізнавати проблеми та знаходити засоби їхнього рішення;

  • досвід управлінської діяльності, як комплекс знань та навичок, придбаних у процесах практичної діяльності, методом проб і помилок, оцінок та усвідомлення успіху, аналізу промахів і недоліків.

  • мистецтво управління, тому що управління – це завжди робота з людьми, це проблеми узгодження діяльності людей. Уміння налагоджувати комунікативні зв’язки і формувати позитивні стосунки в колективі – це справжнє мистецтво управління, яке спирається на індивідуальні здібності та якості керівника;

  • середовище, як оточення, що розкриває потенціал професіоналізму всієї системи управління: це і персонал управління, і професійні якості працівників системи управління, організація управління – розподіл функцій, ставлення до роботи, технологія рішення проблем, взаємодія ланок, інформаційне забезпечення





  • готовність до інноваційної діяльності,

  • здатність до самовдосконалення,

  • здатність працювати в нових умовах,

  • психологічна готовність бути керівником,

  • вміння визначати стратегічні завдання й розв’язувати їх,

  • здатність відчувати сучасність,

  • уміння створювати розвиваюче шкільне середовище,

  • уміння налагоджувати індивідуальну роботу з педагогами,

  • комунікабельність.









Концептуальні навички – це когнітивні (пізнавальні) здібності керівника сприймати організацію як ціле й одночасно чітко виділяти взаємозв’язки, які існують між її частинами. Це мислення менеджера, його уміння обробляти інформацію, його здатність планувати, визначати перспективи діяльності організації, що він очолює.

  • Концептуальні навички – це когнітивні (пізнавальні) здібності керівника сприймати організацію як ціле й одночасно чітко виділяти взаємозв’язки, які існують між її частинами. Це мислення менеджера, його уміння обробляти інформацію, його здатність планувати, визначати перспективи діяльності організації, що він очолює.

  • Людські навички – здатність менеджера до роботи з людьми та за допомогою людей, а також уміння взаємодіяти як члена команди. Ці навички проявляються в тому, як менеджер ставиться до співробітників, як він їх мотивує, як сприймає їхню діяльність і координує її, який подає приклад, як спілкується і розв’язує конфлікти.

  • Технічні навички – це спеціальні знання і уміння, необхідні для виконання конкретних функцій (наявність професійних знань, аналітичних здібностей, а також умінь правильно використовувати різні засоби для рішення проблеми в конкретній ситуації). Встановлено, що за мірою просування менеджера по сходинках ієрархії в організації потреба в технічних навичках знижується, а значення людських та концептуальних навиків зростає .



Пропоную організувати спецкурси, наприклад:

  • Пропоную організувати спецкурси, наприклад:

  • «Модернізація підходів до управління якістю освіти»

  • «Управління розвитком сучасного ПТНЗ»

  • «Формування основ управлінської компетентності майбутнього керівника ПТНЗ»

  • «Особливості функціонування та розвитку ПТНЗ»

  • «Управління процесом формування дидактичної компетентності педагогічного колективу навчального закладу»

  • « Модернізація науково-методичної роботи в навчальному закладі на засадах компетентісного підходу »

  • « Технологія освоєння директивних освітніх інновацій в умовах внутрішньоучилищнох науково-методичної роботи »

  • « Методика проведення моніторингових досліджень якості освіти » тощо.



*директор-господарник;

  • *директор-господарник;

  • *директор, який має статус недоторканності;

  • *директор-науковець;

  • *директор-бюрократ;

  • *директор-громадський діяч;

  • *директор, якого не чекали;

  • * директор-менеджер.



Сучасній профтехосвіті потрібен директор-менеджер, який має бути не просто висококласним фахівцем у сфері освітнього менеджменту, а й людиною ідеї, з власним баченням мети й завдань ПТО та спроможною реалізувати ці ідеї, збудувавши технологічно продуману освітню систему. Це може бути директор, якого не чекали, молодий, енергійний, сміливий, можливо у чомусь жорсткий і безапеляційний, ерудований і креативний. Це людина, яка не боїться казати правду, яка не вміє гнути спину, живе весело, жадібно, розумно і, всупереч обставинам, радісно. Найголовніше, що вона несе в профтехосвіту неймовірний рівень свободи, свіжу стихію по-юнацьки зухвалого і водночас дуже тверезого ставлення до життя. Можливо, тому, що їй колись не змогли пояснити, що і як слід робити в навчальному закладі, вона самостійно формує свій стиль управління, свій простір і свою педагогіку, їй не треба довго й болісно руйнувати старі принципи і традиції устрою навчального закладу.

  • Сучасній профтехосвіті потрібен директор-менеджер, який має бути не просто висококласним фахівцем у сфері освітнього менеджменту, а й людиною ідеї, з власним баченням мети й завдань ПТО та спроможною реалізувати ці ідеї, збудувавши технологічно продуману освітню систему. Це може бути директор, якого не чекали, молодий, енергійний, сміливий, можливо у чомусь жорсткий і безапеляційний, ерудований і креативний. Це людина, яка не боїться казати правду, яка не вміє гнути спину, живе весело, жадібно, розумно і, всупереч обставинам, радісно. Найголовніше, що вона несе в профтехосвіту неймовірний рівень свободи, свіжу стихію по-юнацьки зухвалого і водночас дуже тверезого ставлення до життя. Можливо, тому, що їй колись не змогли пояснити, що і як слід робити в навчальному закладі, вона самостійно формує свій стиль управління, свій простір і свою педагогіку, їй не треба довго й болісно руйнувати старі принципи і традиції устрою навчального закладу.



1. Здатність приймати самостійні рішення та готовність їх відстоювати.

  • 1. Здатність приймати самостійні рішення та готовність їх відстоювати.

  • 2. Уміння інтегрувати воєдино три головні складники успіху будь-якої справи: ідеї,

  • технології і менеджмент.

  • 3. Готовність іти крок за кроком до нової якості ПТНЗ.

  • 4. Здатність до стратегічного мислення.

  • 5. Здатність до стратегічного планування.

  • 6. Прагнення зростити ініціативу знизу.

  • 7. Готовність до сприйняття нових вимог.

  • 8. Здатність стерпіти «біль» (попереду − злети і падіння, підтримка та опір, розчарування і

  • надії...).

  • 9. Прихильність до теорії «малих справ» (велика справа починається з малої).





Бути генератором ідей!!! Навіть найзухваліших!!

  • Бути генератором ідей!!! Навіть найзухваліших!!

  • Бути лідером і гарним прикладом у колективі!!






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка