Перспективи реформування системи ціноутворення у галузі надання послуг водо- і теплопостачання та водовідведення



Дата конвертації02.06.2016
Розмір650 b.


Перспективи реформування системи ціноутворення у галузі надання послуг водо- і теплопостачання та водовідведення

  • Бабак А.В., консультант ПАДКО

  • м. Київ, 9 квітня 2002 року


Напрямки роботи

  • Формування тарифів

  • Автоматизація бухгалтерського обліку та впровадження нової системи бухобліку на основі П(С)БО

  • Запровадження технології фінансового аналізу та планування, бюджетування

  • Удосконалення процесу регулювання тарифів

  • Запровадження механізмів контролю за виконанням бюджетів



Формування тарифів

  • На державному рівні

    • Приймаємо участь в розробці правил формування тарифів, методичних рекомендацій з планування, обліку та калькулювання собівартості послуг
  • Зроблено (період червень – грудень 2001)

  • Порядок формування цін на послуги централізованого водопостачання та водовідведення зареєстровано в Міністерстві юстиції

  • Прийнято Методичні рекомендації наказом Держбуду

  • Порядок формування цін на послуги централізованого теплопостачання у стадії розробки

  • Прийняли участь у 8 регіональних семінарах, науково-практичних конференціях ( на запит обласних адміністрацій та державних установ) – більше 200 чоловік



Формування тарифів

  • На місцевому рівні

    • Надаємо консультаційну допомогу при формуванні тарифів згідно з новими нормативними актами
  • Зроблено (період січень - теперішній час)

  • Розроблено набір таблиць для складання планової калькуляції реалізованих послуг водопостачання та водовідведення в електронній формі (модель розрахунку тарифів)

  • В Хмельницькому – виконано розрахунок тарифів на послуги водопостачання та водовідведення згідно з вимогами Порядку (погодження припущень в квітні 2002), на послуги по теплу – почали роботу в березні.

  • В Луцьку – тарифи розраховуються ( квітень 2002), по теплу роботу не розпочинали.



Формування тарифів

  • Зроблено (період січень - теперішній час )

  • Створено форму для проведення аналізу постійних та тимчасових різниць для розрахунку витрат з податку на прибуток (Хмельницьктеплокомуненерго, Хмельницький Водоканал – проведено аналіз).

  • Проведено аналіз та визначено методи оцінки дебіторської заборгованості з метою нарахування резерву сумнівних боргів Хмельницьк Теплокомуненерго, Хмельницький Водоканал). Аналітичну роботу розпочато на Луцькому Водоканалі.

  • Розроблено модель для прогнозування фінансових результатів господарської діяльності підприємств ВКГ, тестування моделі виконано на даних Хмельницькводоканалу. Вводяться дані Луцького Водоканалу.



Висновки за результатами роботи

  • На державному рівні

  • Порядок формування тарифів на послуги підприємств ВКГ – досвід позитивний. На останньому етапі за ради досягнення компромісу з Мінюстом Держбуд вніс правки, які призвели до помилок.

  • “Методичні рекомендації” розроблялися Проблемним інститутом, ПАДКО залучали до співпраці. Перший варіант віддали на розгляд авторів. Проект ПАДКО планувався для обговорення, тобто був спрогнозований на дискусію. В результаті - дискусії не відбулося, і документ прийнято в проектній формі.



Висновки за результатами роботи

  • На державному рівні

  • “Порядок по теплу” розробляє Проблемний інститут, ПАДКО прийняли участь в розробці першого варіанту, отримали пізніше інший варіант, дискусії не проводилися із залученням ПАДКО.

  • Потенційною проблемою є недостатність часу для одночасної роботи на державному та місцевому півні. До грудня працювали з Держбудом і тільки з січня 2002 почали роботу по формуванню тарифів на містах.

  • Не достає незалежної професійної експертизи нових нормативних документів. В галузі слід створити з ініціативи Держбуду (або АМУ) консультаційну Раду для проведення професійних дискусій з проблемних питань та надання експертних висновків щодо нових нормативних документів.



Висновки за результатами роботи

  • На місцевому рівні

  • Найскладнішим в процесі формування тарифів є збір достовірних даних. Неузгоджені класифікації витрат, що використовуються для планування тарифів зі статями обліку в бухгалтерії, різні підходи до розподілу непрямих витрат – наслідок – відсутність прозорості.

  • Процес формування тарифів ускладнено наявністю іншої класифікації витрат для цілей оподаткування.

  • Цікавий висновок – три “обліки” – бухгалтерський, податковий, тарифний.



Висновки за результатами роботи

  • На місцевому рівні

  • Потребує удосконалення практика бюджетування. Процес формування тарифів не узгоджено з процесом складання операційних та фінансових бюджетів.

  • Існують розбіжності в розумінні складу та класифікації витрат плановиками та бухгалтерами оскільки плановики відстають від бухгалтерів в плані освоєння нової інформації щодо структури витрат та ознайомлення із суттю основних фінансових термінів та понять.

  • Оцінка дебіторської заборгованості щодо її неповернення споживачами не проводиться належним чином.

  • Окремої уваги потребують планування натуральних показників – обсяги реалізації по нормативах, по лічильниках.



Висновки за результатами роботи

  • На місцевому рівні

  • Необхідні професійні дискусії з питання використання нормативу втрат, як показника, що використовується з метою ціноутворення.

  • Визначення галузевих норм використання ресурсів у натуральному виразі залишається невирішеним в плані доцільності застосування(це метод планування – чи метод контролю, яким має бути рівень деталізації нормативів)



Бухгалтерський облік

  • На державному рівні

  • ПЛАНИ

  • Організувати роботу з федерацією професійних бухгалтерів та аудиторів з питань сертифікації бухгалтерів.

  • Ідея до обговорення - створення консультаційної Ради для проведення професійних дискусій з вирішення найбільш проблемних питань

  • ПАДКО має план організувати таку дискусію з питань, перелік яких вже підготували по результатах роботи в пілотних містах. Досвід організації, проведення та підведення підсумків такої дискусії може бути прикладом для організації роботи Ради.

  • Провести три регіональні семінари.

  • Написати підручних з питань бухгалтерського обліку.



Бухгалтерський облік

  • На місцевому рівні

  • ЗРОБЛЕНО

  • Провели 1семінар для пілотних міст та представників Міністерств – прийняли учать 30 осіб.

  • В Хмельницькому установили програму 1С Бухгалтерія і навчили працювати 14 осіб, більшість яких не мала ніяких навичок роботи на комп'ютері (термін навчання 6 місяців – по три на кожному підприємстві).

  • В Хмельницькому підприємства самостійно працюють, поточний бухоблік здійснюється з використання програмного продукту.

  • В Луцьку робота почалася 28 січня 2002 р., навчання проводиться для 18 осіб, 8 – взагалі не мали ніяких навичок роботи з комп'ютером. На Луцькводоканалі введено посаду бухгалтера з питань оподаткування.



Висновки за результатами роботи

  • На державному рівні

  • Немає обміну досвідом та професійною інформацією з питань бухобліку та складання фінзвітності.

  • Існують практичні питання, які потребують роз'яснень ДПА по деяких положеннях, які приймаються Держбудом (нестандартна вода, штрафи, пені по ПДВ), Мінпраці та соцполітики (фонд інвалідів). Рішення приймаються, але вони не узгоджуються з чинним податковим законодавством.



Висновки за результатами роботи

  • На місцевому рівні

  • Автоматизація обліку дозволяє знайти помилки, які не були явними при веденні обліку вручну

  • При переході на нову систему бухобліку допущено ряд помилок, які не виправляються.

  • Низький рівень підготовки рядових бухгалтерів - не читають навіть нормативних документів.

  • Відсутня облікова політика (крім Луцьк водоканалу).

  • Низький рівень контролю відображення бух. операцій головними бухгалтерами.

  • Немає кваліфікованих спеціалістів для ведення податкового обліку.

  • Перехід на автоматизований облік потребує реорганізації в структурі бухгалтерії.



Регулювання - контроль

  • Комплексний контроль

  • Інспекція по цінах

  • Податкова інспекція

  • Антимонопольний комітет

  • Тематичні перевірки

  • КРУ

  • Фінансово-господарська ревізія

  • Цікавий висновок - власник – не проводить зовнішнього або внутрішнього аудиту діяльності та фінансової звітності. Громада не має можливості ознайомитися з фінансовою інформацією підприємства.

  • УВАГА. Не говоримо про “аудит тарифів” – суть цього терміну має бути узгоджена з Аудиторською палатою України!



Регулювання - контроль

  • Існують неконтрольовані непродуктивні витрати:

  • Податки

  • Штрафи, пені

  • Різні платежі до неприбуткових або бюджетних організацій, прокуратури, міліції, фінансування міських свят тощо.

  • Утримання об'єктів соцкультпобуту, які непотрібні підприємствам – госпіталь ветеранів, профілакторії, служби рятування на воді, інші (витратні з точки зору витрат з податку на прибуток).

  • Приклади “тарифного обліку”:

  • Амортизація основних засобів, що передані в експлуатацію власником комунального майна (безоплатна передача) не включається в витрати діяльності та податкову амортизацію.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка