Первинна профілактика віл/сніду, вживання наркотичних речовин та злочинності серед підлітків



Дата конвертації16.06.2016
Розмір445 b.


Первинна профілактика ВІЛ/СНІДу, вживання наркотичних речовин та злочинності серед підлітків


Мета

  • Учасники зрозуміють стилі засвоєння інформації.

  • Учасники свідомо оберуть сприяючий стиль навчання на противагу лекційному.

  • Учасники отримають та використовуватимуть знання щодо управління процесом навчання.



Структура уроку (90 хв.)

  • Привітання. Повтор матеріалу попереднього уроку.

  • Вправа-розминка: гра «Принцеса, лицар та дракон».

  • Стилі засвоєння інформації.

  • Сприяючий та лекційний типи навчання. Спільне викладання.

  • Групові презентації щодо стилів засвоєння інформації та типів навчання.

  • Управління процесом навчання.

  • Опитування та підбиття підсумків.



3. Стилі засвоєння інформації

  • Існують три основних шляхи (стилі) засвоєння інформації людиною:

  • візуальний (зоровий) - через очі та мозок - майже 30% людей;

  • аудіо (слуховий) - через вуха - майже 25% людей;

  • кінетичний (руховий) - через рухи - майже 15% людей.

  • Понад 30% людей мають змішаний тип сприйняття інформації. З віком шляхи засвоєння інформації змішуються більше ніж в молодості.



Для візуального сприйняття інформації використовуються:

  • графічні схеми, таблиці, зображення;

  • демонстрації;

  • відеофільми;

  • слайди;

  • дошка та презентаційні блокноти.



Для слухового сприйняття інформації використовуються:

  • чіткий та достатньо гучний голос;

  • описові характеристики;

  • статистика та факти;

  • ентузіазм тренера в процесі викладання.



Для кінетичного сприйняття інформації використовуються:

  • фізичні вправи;

  • час для запитань;

  • групова робота;

  • залучення учасників.



Яким чином тренер може ефективно передати інформацію учасникам:

  • примусити їх думати;

  • зацікавити;

  • залучити;

  • не мати при цьому критичних проблем з дисципліною.



4. Сприяючий та лекційний типи навчання. Спільне викладання

  • Інструктаж – передбачає отримання попередньо визначеної інформації для виконання вправи чи академічного завдання.

  • Сприяння (фасилітація) – передбачає отримання студентом попередньо визначеної інформації та навичок шляхом використання критичного мислення, щоб використовувати вказані інформацію та навики для власних ситуацій чи ідей.



Особливості інструктажу та сприяння

  • Інструктаж:

  • виконується вчителем (лідером);

  • вчитель (лідер) направляє інформацію до попередньо визначених висновків.

  • Сприяння (фасилітація):

  • заохочує учасників до мислення;

  • супроводжує,направляє, але не веде;

  • використовуються запитання для активації мислення.



Що слід, а що не слід робити під час спільного викладання

  • Вирішіть, хто що робить, та які часові рамки.

  • Приходьте раніше, щоб вирішити з вашим партнером, як ви б хотіли організувати класну кімнату.

  • Слідкуйте за своїм часом самі.

  • Починайте вчасно та закінчуйте вчасно.

  • Допомагайте вашому партнеру. Не перебивайте його і не ставте в скрутне становище.

  • Запросіть партнера взяти слово, коли вам буде потрібна допомога. Скажіть: «Ігор, у вас є що додати!» чи «Катя, ви знаєте відповідь на це запитання?».



Що слід, а що не слід робити під час спільного викладання

  • Сядьте осторонь, коли ваш партнер представляє презентацію. Не сидіть поряд з ним, та на місці, де він не зможе вас бачити, між вами має бути зоровий контакт.

  • Акцентуйте увагу на тому, що говорить ваш партнер. Не виконуйте в цей час іншу роботу (не читайте газету та ін.). Якщо ви представляєте презентацію після партнера, намагайтесь посилатися на те, що він казав. Якщо ви звертатимете увагу на те, що говорив партнер, він також буде це робити.

  • Доповнюйте вашого партнера. Не принижуйте його. Позитивне ставлення до партнера створить сприятливе середовище для учасників. Стосунки між тренерами мають першочергове значення для процесу навчання групи.



6. Управління процесом навчання

  • Існує два типи управління процесом навчання:

  • реактивний – чекати, поки не настане проблема, а потім спробувати її вирішити;

  • проактивний – превентивний, позитивний та практичний.

  • Поради щодо реактивного типу управління:

  • дослідження Гарвардського університету показали, що дитина чує «ні» у середньому 400 разів на добу;

  • будьте обережні з припущеннями;

  • намагайтесь реагувати не на зовнішні прояви поведінки, а на внутрішній світ дитини.



Поради щодо проактивного типу управління:



Складові успішного управління:

  • планування;

  • рух;

  • бути поруч з дітьми;

  • особиста дисципліна.

  • Вчитель може підсилити навчальний процес через позитивні очікування від учасників, а також завдяки:

  • використанню імен;

  • використанню слів ввічливості (будь ласка, прошу, дякую, ціную…);

  • посмішці;

  • любові.



Філософія вчителя

  • «Я зробив жахаючий висновок про свою вирішальну роль для атмосфери в класній кімнаті. Моє особисте ставлення створює клімат. Мій щоденний настрій «робить погоду». Як вчитель, я маю надзвичайну владу, щоб зробити життя дитини жалюгідним або радісним. Я можу бути знаряддям тортур або інструментом натхнення. Я можу принизити або пожартувати, завдати болю або зцілити. В будь-якій ситуації саме моя відповідь буде головною для вирішення чи загострення кризи, а також, чи буде дитина гуманізована або навпаки».

  • Автор невідомий




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка