Петроє Ольга Михайлівна, к держ упр., доцент кафедри



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Роль науки і галузевої освіти “Державне управління” в інституціоналізації соціального діалогу в Україні «Роль науки і галузевої освіти «Державне управління» у розвитку соціального діалогу в Україні» Відеоконференція «Київ – Дніпропетровськ – Львів – Одеса - Харків», 18 травня, 2010 року

  • Петроє Ольга Михайлівна,

  • к.держ.упр., доцент кафедри

  • соціальної і гуманітарної політики




Інституційна структура МОП *

  • Тристороння структура МОП робить її єдиною серед всесвітніх організацій, в якій організації роботодавців та працівників мають однаковий голос з урядом у формуванні її політичного курсу та програм

  • У червні кожного року в Женеві проводиться Міжнародна конференція праці. Делегатів супроводжують технічні радники.

  • У період між конференціями роботою МОП керує Адміністративна рада.

  • Постійним секретаріатом МОП є Міжнародне бюро праці в Женеві.

  • Адміністративній раді та Бюро допомагають в їх діяльності тристоронні комітети, що охоплюють основні галузі промисловості, а також комітети експертів з таких питань, як професійне навчання, удосконалення методів управління та ін.

  • МОП – один з найбільших ресурсних центрів інформації, аналізу та посібників щодо вирішення питань у сфері праці. Дослідження супроводжують і зміцнюють практичну діяльність МОП, яка вважається авторитетним джерелом інформації.

  • Бібліотека МОП пропонує багатомовну колекцію більше ніж 1,5 мільйона книжок, звітів, журналів, текстів національних законодавств, статистичних збірників, електронних джерел інформації з усіх питань у сфері праці.

  • У 1960р. у Женеві заснований Міжнародний інститут соціально-трудових досліджень. Інститут сприяє аналізу політики і обговоренню політичних питань, які мають значення для діяльності МОП та держав-членів організації; забезпечує співпрацю між організацією, міжнародними науковими та політичними колами.

  • Міжнародний навчальний центр МОП знаходиться у м. Турині, Італія. Центр має велику навчальну базу і ефективно розробляє та впроваджує різноманітні програми, тісно пов’язані з першочерговими цілями МОП та інших агенцій ООН.



Європейський соціальний діалог і соціальний діалог у країнах ЄС

  • Європейський соціальний діалог отримав повне визнання в Договорі ЄС і в ході багатьох ключових європейських зустрічей Ради Європи

  • Комбінуючи цінності відповідальності, солідарності і участі, європейський соціальний діалог доповнює національні методи соціального діалогу, які існують в більшості держав-членів

  • Якщо на початку 1990-х років соціальний діалог в Європі практикувався менш ніж на половині її територій, то у 2008 році більшість європейських країн офіційно приєднатися до цього методу управління

  • Нині соціальний діалог у рамках ЄС здійснюється в різноманітних формах з широким залученням наявних інститутів, спеціалізованих комітетів, консультативних, експертних груп тощо. Європейська комісія постійно ініціює створення нових інститутів, проектів, програм та ухвалення нормативно-правових актів, покликаних поглибити соціальне партнерство в рамках Співдружності, надати йому нового імпульсу



Особливості розвитку соціального діалогу країн Західної та Центральної і Східної Європи

  • У соціальних партнерів в країнах Західної Європи їх соціально-правове становище засноване на традиції, тобто, соціальний діалог є визнаним елементом національних культур

  • У Східній і Центральній Європі, соціальний діалог розвивається, беручи за зразок моделі, розроблені в країнах Західної Європи



Основні способи інституціоналізації соціального діалогу

  • розбудова власної формальної структури, орієнтованої на контури власної неформальної структури

  • адаптація структури успішної моделі соціального діалогу (шляхом легалізації та імпорту відповідних інститутів)



Особливості інституційного розвитку соціального діалогу в Україні

  • інституційні зміни не витікають з попереднього досвіду

  • відсутні традиції, звичаї соціального діалогу

  • несформовані організації та суб'єкти соціального діалогу



Особливості інтерпретації поняття соціального діалогу в Україні

  • процес визначення та зближення позицій, досягнення спільних домовленостей та прийняття узгоджених рішень сторонами соціального діалогу, які представляють інтереси працівників, роботодавців та органів виконавчої влади і місцевого самоврядування, з питань формування та реалізації державної соціально-економічної політики та регулювання соціально-трудових відносин

  • (Проект Закону про соціальний діалог в Україні; Конфедерація роботодавців України)

  • процес узгодження між сторонами соціального діалогу напрямів розвитку економічної та соціальної політики держави, галузі, регіону, який включає комплекс їх дій при прийнятті рішень, встановленні стратегічних цілей і розробленні програм розвитку з урахуванням інтересів працівників, роботодавців та держави в цілому

  • (Національна тристороння соціально-економічна рада)



Нормативно-правові засади соціального діалогу в Україні

  • Кодекс законів про працю України, (1976 р.)

  • Закони України:

  • Про об’єднання громадян, (1992 р.)

  • Про колективні договори і угоди, (1993 р.)

  • Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів), (1998 р.)

  • Про професійні спілки України, їх права та гарантії діяльності, (1999 р.)

  • Про організації роботодавців, (2001 р.)

  • Укази Президента України:

  • Про розвиток соціального діалогу, (2005 р.)

  • Про додаткові заходи щодо удосконалення соціального діалогу в Україні, (2008 р.)



Організаційна структура соціального діалогу в Україні



Сторони і суб'єкти соціального діалогу в Україні 



Стан розвитку соціального діалогу в Україні



Роль держави у розвитку соціального діалогу

  • Співвідношення різних ролей держави в системі соціального діалогу і реалізація відповідних функцій є різними на кожному конкретному етапі розвитку суспільства та визначаються історичними, геополітичними, соціальними, економічними й іншими умовами.

  • В умовах кризи перед державою особливо актуально постає завдання розвитку соціального діалогу (Слайд 2)



Соціальний діалог в системі соціально-економічних відносин



Пріоритетні напрями розвитку соціального діалогу



Роль освіти “Державне управління” у розвитку СД

  • Актуальність розвитку освіти за темою соціального діалогу, в цілому, та у галузі державного управління, зокрема, обумовлена тим, що революційні (швидкі, радикальні) інституціональні зміни потребують формування поряд з формальними також неформальних інститутів соціального діалогу

  • Освіта – найефективніший механізм формування нових знань, освоєння навичок та мотивації до адекватної діалогоорієнтованої поведінки



Роль науки у розвитку соціального діалогу

  • Потрібне адекватне розуміння процесів, що відбуваються у системі соціального діалогу

  • Адже, неправильне розуміння процесів, невідворотно призводить до неправильної політики у сфері розвитку соціального діалогу



Рекомендації Міністерству освіти і науки України :

  • визначити соціальний діалог одним із пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки України на 2010-2015 роки;

  • сприяти Національній академії державного управління при Президентові України в розробці програми навчальної дисципліни „Соціальний діалог” галузі знань „Державне управління” для кваліфікаційного рівня «магістр»;

  • залучити до розробки навчальної програми зарубіжних експертів у сфері соціального діалогу.



Рекомендації Національній академії державного управління при Президентові України

  • розробити концепцію державної політики з розвитку та підвищення ефективності соціального діалогу – 2010 р.;

  • активізувати практично-орієнтовані наукові дослідження у сфері соціального діалогу як пріоритетного напряму реформування державного управління та державної служби;

  • розширити співробітництво та координацію роботи між науковими та освітніми закладами з питань дослідження проблем взаємозв’язку науки, освіти та соціального діалогу;

  • спільно з Національною тристоронньою соціально-економічною радою створити Центр розвитку соціального діалогу (інформації, консультацій, тренінгів);

  • забезпечити регулярні наради-семінари науковців з представниками державних установ, профспілок, об’єднань роботодавців, інших груп інтересів з питань розвитку соціального діалогу.



  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка