Підготовка до сприйняття художнього твору. Підготовка до сприйняття художнього твору



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



Підготовка до сприйняття художнього твору.



Читання тексту.

  • Читання тексту.

  • Головна мета вчителя на цьому етапі - керувати процесом читання (в класі) і спостерігати й контролювати (вдома)



5 – 8 класи – словникова робота.

  • 5 – 8 класи – словникова робота.

  • 9 – 11 класи – підготовка до аналізу твору.

  • (До аналізу художнього твору можна братися лише тоді, коли учні не тільки прочитали текст, а й глибоко усвідомили зміст прочитаного).



5 – 8 класи – використання окремих елементів аналізу

  • 5 – 8 класи – використання окремих елементів аналізу

  • 9 – 11 класи – аналіз твору



Творчі усні та письмові роботи учнів

  • Творчі усні та письмові роботи учнів

  • Мета: навчити учнів узагальнювати й використовувати здобуті на попередніх етапах роботи знання – самостійно давати оцінку окремим частинам і всьому твору в цілому; мати власне судження про вчинки дійових осіб; спираючись на зміст і форму художнього твору, розвивати навички усного та писемного мовлення.





Аналіз – розклад, розбір, розслід, метод наукового дослідження предметів, явищ та іншого через розклад, розчленування їх подумки на складові частини; протилежне синтезу; розгляд чогось; визначення складу та властивостей якоїсь речовини, дослідження їх.

  • Аналіз – розклад, розбір, розслід, метод наукового дослідження предметів, явищ та іншого через розклад, розчленування їх подумки на складові частини; протилежне синтезу; розгляд чогось; визначення складу та властивостей якоїсь речовини, дослідження їх.

  • (Словник сучасної української мови)



“Вчити учнів аналізувати художній твір означає виокремлювати його складові, досліджувати їх, робити аргументовані висновки; синтезувати окремі частини, щоб побачити твір у цілому: відчути його естетичну цінність, усвідомити зміст, дати самостійну, критичну, обґрунтовану оцінку”.

  • “Вчити учнів аналізувати художній твір означає виокремлювати його складові, досліджувати їх, робити аргументовані висновки; синтезувати окремі частини, щоб побачити твір у цілому: відчути його естетичну цінність, усвідомити зміст, дати самостійну, критичну, обґрунтовану оцінку”.

  • (Л. Ф. Мірошниченко)



Прийоми аналізу – це засоби осмислення художнього твору

  • Прийоми аналізу – це засоби осмислення художнього твору



постановка запитань для тексту;

  • постановка запитань для тексту;

  • уміння виділяти головне і другорядне;

  • складання плану, конспекту, тез;

  • уміння підбирати цитати;

  • різні види коментарів;

  • переказ тексту;

  • зіставлення різних редакцій твору;

  • порівняння головних героїв з прототипами;

  • усне словесне малювання;

  • інсценування;

  • виразне читання;

  • складання кіносценаріїв;

  • зіставлення текстів з творами інших видів мистецтва.





“Вчити учнів аналізувати твір – означає виокремлювати його складові, досліджувати їх, робити аргументовані висновки; синтезувати окремі частини, щоб побачити твір у цілому: відчути його естетичну цінність, усвідомити зміст, дати самостійну, критичну, обгрунтовану оцінку”.

  • “Вчити учнів аналізувати твір – означає виокремлювати його складові, досліджувати їх, робити аргументовані висновки; синтезувати окремі частини, щоб побачити твір у цілому: відчути його естетичну цінність, усвідомити зміст, дати самостійну, критичну, обгрунтовану оцінку”.







Література:

  • Література:

  • Мірошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах/ Л. Ф. Мірошниченко. – К.:”Вища школа”, 2007. – 415 с.

  • Штейнбук Ф. М. Методика викладання зарубіжної літератури в школі/ Ф. М. Штейнбук. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 280 с.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка