Підготувала Марієнко Людмила Миколаївна



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.


  • Підготувала

  • Марієнко Людмила Миколаївна

  • вчитель початкових класів

  • Камۥянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1


Мета. Формувати уявлення про населення

  • Мета. Формувати уявлення про населення

  • Землі, про основні раси людей на різних

  • материках; дати елементарні знання про

  • виникнення народів і держав; з основними

  • символами держави;

  • розвивати пізнавальний інтерес

  • виховувати патріотичні почуття.

  • Обладнання. Карта півкуль, атласи, карти,

  • малюнки представників основних людських

  • рас, мультимедійний проектор.



ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ

  • Пролунав дзвінок,

  • Починаємо урок.

  • Який у нас урок?



ЕМОЦІЙНИЙ НАСТРІЙ



ХВИЛИНКА СПОСТЕРЕЖЕНЬ

  • У класі працює гідрометцентр. Слово нашому

  • синоптику.

  • Синоптик.

  • Температура повітря - ….

  • Стан неба - ….

  • Вітер - ....

  • Опади - ….

  • Погода сприятлива, отож всім бажаю

  • гарного настрою.



ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО

  • Розгадай ребус

  • Е ۥۥۥ

  • О



ТЕСТ



Скільки океанів на Землі?

  • Скільки океанів на Землі?

  • а) 4, б) 6.

  • Вода в океанах:

  • а) прісна, б) солона.

  • Світовий океан збагачує повітря:

  • а) киснем, б) вуглекислим газом.



Світовий океан планету …

  • Світовий океан планету …

  • а) зігріває, б) охолоджує.

  • Найбільший океан:

  • а) Тихий, б) Атлантичний.

  • Найменший океан:

  • а) Індійський,

  • б) Північний Льодовитий.



Який океан не перетинає екватор:

  • Який океан не перетинає екватор:

  • а) Північний Льодовитий,

  • б) Атлантичний.

  • У Світовому океані живуть близько:

  • а) 20 тисяч водоростів,

  • б) 10 тисяч водоростів.

  • Водорості бувають:

  • а) зелені водорості, бурі, червоні,

  • б) зелені, фіолетові та бурі.



ЦЕ ЦІКАВО!



Порівняно із материками розміри

  • Порівняно із материками розміри

  • океану величезні. Нашу планету варто

  • було б назвати Океаном, а не Землею,

  • оскільки один лише Тихий океан більший

  • від площі усього суходолу. У північній

  • півкулі планети водою охоплено понад

  • 60 % поверхні, у Південній півкулі –

  • понад 80 %.



ТИХИЙ ОКЕАН

  • Найбільший океан – Тихий. Колись його

  • називали Великим: його площа дорівнює площі

  • решти океанів – 180 млн. кв. км. Він же

  • і найглибший – середня глибина 4 280 м. Ім'я

  • цьому океану дав Магеллан, який за 99 днів

  • плавання у ньому жодного разу не потрапив у

  • шторм. Та насправді Тихий океан відрізняється

  • дуже “неспокійним” характером.



АТЛАНТИЧНИЙ ОКЕАН

  • Другий за розмірами океан планети і наймолодший –

  • Атлантичний. Слово Атлантика” прийшло до нас із

  • глибокої давнини і буквально означає “море за горами

  • Атласу”. Арабські мореплавці колись називали цей океан

  • Морем Мороку. Неначе широка протока, Атлантичний

  • океан з'єднує північні та південні полярні води Землі.

  • По Серединно-Атлантичному хребту проходить розлам,

  • уздовж якого відбувається розсовування морського дна,

  • через що океан розширюється приблизно на 2, 5 см на рік.



ІНДІЙСЬКИЙ ОКЕАН

  • Індійський океан удвічі менший від Тихого. Це

  • найтепліший океан Землі, тому що більша його частина

  • розташована у тропіках та у ньому майже

  • немає холодних течій.

  • Біля берегів Індійського океану живе 4 000 видів риб,

  • багато яких більше ніде не зустрічаються.

  • У всіх океанах напрямок течій упродовж цілого року

  • сталий. У північній частині Індійського океану вони двічі

  • на рік змінюють свій напрямок. Узимку під впливом

  • мусонів вони спрямовані на захід, до Африки, а влітку –

  • на схід, до Індії.



ПІВНІЧНИЙ ЛЬОДОВИТИЙ ОКЕАН

  • Найменший і наймілкіший океан –

  • Північний Льодовитий. Узимку він майже

  • весь вкривається кригою, у його водах

  • знаходиться Північний полюс Землі.



БЮРО ЦІКАВОЇ ІНФОРМАЦІЇ

  • Уздовж північно-східного узбережжя Австралії

  • тягнеться величезний кораловий риф найдовший

  • кораловий риф у світі. Його довжина – 2 000 км. А

  • ширина в деяких місцях 150 метрів. Він так і

  • називається – Великий Бар'єрний риф. Він формувався

  • мільйони років. Складається з 3 000 окремих коралових

  • рифів, утворених поліпами 350-ти видів. Серед коралів

  • Великого Бар'єрного рифу живе понад 1 500 видів риб.

  • Його можна помітити навіть із Місяця.



ЦАРСТВО КОРАЛІВ

  • Корали бувають найрізноманітніших кольорів,

  • навіть чорного. Колір деяких із них залежить від

  • маленьких водоростей, які живуть усередині

  • поліпів. Колонії коралів іноді нагадують

  • прекрасні сади.

  • Форма коралів химерна й різноманітна. Вони

  • схожі то на перо птаха, то на гриб, то на віяло.

  • А є навіть такі, що нагадують головний мозок

  • людини!



ПРАКТИЧНА РОБОТА

  • Гра “Учитель – учні”



“МОЗКОВА АТАКА”

  • Кожна людина неповторна. Світ тому і

  • цікавий, що ми всі …



Багато країн є на нашій Землі,

  • Багато країн є на нашій Землі,

  • І в кожній країні є діти малі.

  • З волоссям чорнявим, русявим,

  • білявим,

  • І зовсім гладеньким і кучерявим.

  • М. Познанська



ТЕМА



ЗАВДАННЯ УРОКУ

  • Скільки ж людей живе на Землі?

  • Що таке людські раси?

  • Чим вони відрізняються одна від одної?



ПЕРЕГЛЯД ПРОГРАМНОГО ЗАСОБУ















РОБОТА В ГРУПАХ

  • 1 гр. Де ми живемо на Землі с. 102

  • 2 гр. Якими є на Землі с. 102-103

  • 3 гр. Люди всіх рас рівні між собою

  • с. 103



АЛГОРИТМ РОБОТИ В ГРУПАХ

  • Крок 1. Самостійне читання своєї частини тексту.

  • Крок 2. Читання і обговорення в групах.

  • Крок 3. Визначення делегата для захисту.

  • Крок 4. Захист.



“АКВАРІУМ”

  • Археологи

  • Раси

  • Населення Землі



РОБОТА В ЗОШИТАХ

  • С. 18



ПЕРЕВІРКА

  • Біла, чорна, жовта.



ЛЕГЕНДА

  • Всі люди, які мешкали на планеті Земля мали чорну шкіру.

  • Доки не знайшли на своїй планеті чудодійне озеро. Вода в

  • ньому була чиста і прозора, як кришталь. Війшовши в нього

  • кожна людина освітлювала колір своєї шкіри. Цілі народи

  • приходили до чудодійного озера.

  • Так тривало роками. Вода в ньому поступово каламутнішала.

  • Тепер ті, що входили в озеро мали жовтий колір шкіри. З

  • роками озеро зовсім зміліло. Останні, що прийшли до нього,

  • Змогли намочити тільки долоні на руках і підошви на ногах.

  • І по цей день одні народи мають світлу шкіру, інші – жовту, а

  • темношкірі люди – рожеві долоні і підошви.



ПІДСУМОК УРОКУ

  • С. 18 - 19

  • Який із материків найбільше заселений?

  • Які є раси людей на землі?

  • Які символи має держава?

  • Який з материків найменше заселений?

  • На якому материку постійно не живуть люди?

  • Кожна держава має …



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • С. 102 – 103 – у підручнику;

  • с. 18 – у зошиті;

  • за бажанням:

  • намалювати малюнок , зробити аплікацію;

  • відшукати цікаву інформацію.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка