Підготувала вчитель математики



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Підготувала вчитель математики

  • Підготувала вчитель математики

  • вчитель вищої кваліфікаційної категорії

  • Валько Любов Пантеліївна

  • Аджамської ЗШ I- III ступенів

  • та учні 9-Б класу


Тема. Площа трикутника

  • Тема. Площа трикутника

  • Мета. Систематизувати і узагальнити знання, уміння та навички учнів із теми «Площа трикутників». Закріпити навички використання формул при розв’язуванні задач на знаходження площ трикутника і чотирикутника.



Розвивати логічне мислення,пам'ять, увагу, обчислювальну техніку.

  • Розвивати логічне мислення,пам'ять, увагу, обчислювальну техніку.

  • Виховувати старанність, почуття колективізму, відповідальність за себе та своїх товаришів, бажання вчитися, критичне мислення.

  •  Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, умінь та навичків.





 

  •  

  • У процесі уроку учні зможуть:

  •  

  • повторити і закріпити знання формул з теми;

  •  

  • удосконалити свої вміння та навички

  • знаходити площі фігур;

  •  

  • поглибити свої знання історичним матеріалом;

  •  

  • розвивати техніку обчислення, просторову уяву.

  •  



У математиків

  • У математиків

  • існує своя мова – це формули. 

  • С.В. Ковалевська



Скажи мені – я забуду. Покажи мені –

  • Скажи мені – я забуду. Покажи мені –

  • я запам'ятаю. Залучи мене - я навчусь. Cхідна приказка



Учні розділенні на 4 групи. Кожна група працювала над розв’занням практичної задачі і звітує про виконання.

  • Учні розділенні на 4 групи. Кожна група працювала над розв’занням практичної задачі і звітує про виконання.



Задача 1

  • Задача 1

  • група «Столяри»

  • Скільки дощок довжиною

  • 4,5 м і шириною 0,125 м потрібно для настилання підлоги, довжина якої 8,2м, а ширина –6м?



У кімнаті довжиною 8,2 м і шириною 6 м потрібно зробити паркетну підлогу з квадратних дощечок, сторона яких 200 мм.

  • У кімнаті довжиною 8,2 м і шириною 6 м потрібно зробити паркетну підлогу з квадратних дощечок, сторона яких 200 мм.

  • Скільки дощечок

  • піде на підлогу?



Витрати емалевої фарби ПФ-115 на одношарове покриття становить

  • Витрати емалевої фарби ПФ-115 на одношарове покриття становить

  • 180 г на 1 кв.м.

  • Чи вистачить

  • 9кг емалі,щоб

  • пофарбувати

  • підлогу класної кімнати?



Скільки рулонів шпалери розміром 0,5х 10 кв.м. потрібно придбати,

  • Скільки рулонів шпалери розміром 0,5х 10 кв.м. потрібно придбати,

  • щоб обклеїти у класі нижню частину стіни, висота якої 1,2м.

  •  



ІІІ. Мотивація навчання. Виникає запитання:Чи потрібні знання і вміння з теми «Площа багатокутників»?

  • ІІІ. Мотивація навчання. Виникає запитання:Чи потрібні знання і вміння з теми «Площа багатокутників»?

  • Коротке повідомлення1: «Застосування площ фігур ужитті»

  • Учитись нелегко буває,

  • Та наука завжди хороша.

  • Кожна в світі людина знає

  • З геометрії знання — найцінніша ноша.



ІV. Записуємо число та тему уроку.

  • ІV. Записуємо число та тему уроку.

  • Шосте листопада

  • Класна робота

  • Площа трикутника

  • V. Узагальнення і систематизація знань учнів.

  • Повідомлення 2.

  • Презентація «Площа трикутника та чотирикутника»

  • Учні у цей час заповнюють таблицю «Площа Фігур»





  •  



Чотирикутником називається багатокутник, який має чотири вершини і чотири кути.

  • Чотирикутником називається багатокутник, який має чотири вершини і чотири кути.













  • S= аb



Квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони рівні.

  • Квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони рівні.









Прямокутний трикутник

  • Прямокутний трикутник







S = pr



Ми площу трикутника запишемо у довгий ряд, помноживши синуси на два, на «ер-квадрат". 

  • Ми площу трикутника запишемо у довгий ряд, помноживши синуси на два, на «ер-квадрат". 



А-в-квадраті" ми поділим на два синуса своїх, а потім перемножим на два синуса других. 

  • А-в-квадраті" ми поділим на два синуса своїх, а потім перемножим на два синуса других. 





ПОВІДОМЛЕННЯ 3.

  • ПОВІДОМЛЕННЯ 3.

  • Формула ГЕРОНА

  • Повідомлення4

  • Архімед-вершина наукової думки

  • стародавнього світу



Формула площі трикутника, для доведення якої можна використати тригонометричні функції, була наведена давньогрецьким математиком Героном Александрійським (прибл. І ст. до н. е.) і отримала його ім’я. Тільки у ХХ ст. з’ясувалося, що раніше за Герона цю формулу винайшов Архімед.

  • Формула площі трикутника, для доведення якої можна використати тригонометричні функції, була наведена давньогрецьким математиком Героном Александрійським (прибл. І ст. до н. е.) і отримала його ім’я. Тільки у ХХ ст. з’ясувалося, що раніше за Герона цю формулу винайшов Архімед.



  • Герон розглядав трикутники з цілочисельними сторонами, площі яких є цілими числами. Такі трикутники називають героновими. Наприклад, це трикутники зі сторонами 13, 14, 15 або 51, 52, 53.



Існують формули ,аналогічні формулі Герона , для знаходження площі чотирикутника.

  • Існують формули ,аналогічні формулі Герона , для знаходження площі чотирикутника.

  • Наприклад, площу вписаного чотирикутника

  • знаходять за формулою.

  • Якщо ж чотирикутник і вписаний, і описаний одночасно,

  • то його площу знаходять за простою формулою:



  • Народився Архімед близько 287 року до н. е. в Сіракузах на острові Сіцілія. Здобувши освіту

  • у свого батька — астронома і математика Фідія.

  • Архімед переїхав до Олександрії удосконалювати свої знання з математики й астрономії. Тут він зблизився з учнями Евкліда: математиком Ератосфеном, астрономом Кононом і Досіфеєм. Повернувшись до Сіракуз, Архімед підтримував зв'язки з цими вченими. Частина його праць дійшла до нас у вигляді листів до видатних математиків.



Наукова діяльність Архімеда була пов'язана з життєвими потребами його батьківщини. Учений проводив дослідження у галузі математики, фізики, механіки, астрономії. За переказами, він так захоплювався наукою, що забував навіть про їжу. Архімед був також видатним інженером-винахідником і брав безпосередню участь у підготовці оборонних споруд.!

  • Наукова діяльність Архімеда була пов'язана з життєвими потребами його батьківщини. Учений проводив дослідження у галузі математики, фізики, механіки, астрономії. За переказами, він так захоплювався наукою, що забував навіть про їжу. Архімед був також видатним інженером-винахідником і брав безпосередню участь у підготовці оборонних споруд.!







1. Чи правда, що медіана трикутника ділить його на два трикутники з однаковою площею? Чому? 

  • 1. Чи правда, що медіана трикутника ділить його на два трикутники з однаковою площею? Чому? 

  • 2. Чи правда, що висота трикутника ділить його на два трикутники з однаковою площею? Чому? 

  • 3. Чи правда, що висота рівнобедреного трикутника ділить його на два трикутники з однаковою площею? Чому? 

  • 4..Чи правда, що висота рівносторонього трикутника ділить його на два трикутники з однаковою площею? Чому? 

















1).Інтерактивна вправа «Результат»

  • 1).Інтерактивна вправа «Результат»

  • Сьогодні на уроці я повторив…

  • Сьогодні я зрозумів…

  • Я дізнався …

  • Найважчим для мене було…



Чи отримали ви задоволення від праці на уроці?

  • Чи отримали ви задоволення від праці на уроці?

  • Відповідь. Так ,або ні.



Х. Домашнє завдання.

  • Х. Домашнє завдання.

  • ПАРАГРАФ 8. Повт.формули площі трик. і чотир. К.Р.№2 (вар.4 ) задачі №:

  • 7-9

  • 4- 6

  • 1-3





Дану презентацію рекомендуємо використовувати при узагальненні вивчення теми “Площі фігур”

  • Дану презентацію рекомендуємо використовувати при узагальненні вивчення теми “Площі фігур”

  • Вона розбита на дві теми:

  • “Площа чотирикутника” і

  • “Площа трикутника”



Площа— величина, що визначає розмір поверхні, одна з основних властивостей геометричних фігур. Історично, обчислення площі називалося квадратурою. Фігура, що має площу, називається квадрованою. Площу нескладних геометричних фігур визначають, підраховуючи кількість одиничних квадратів, якими фігури можна покрити. Площу заведено позначати великою латинською літерою S

  • Площа— величина, що визначає розмір поверхні, одна з основних властивостей геометричних фігур. Історично, обчислення площі називалося квадратурою. Фігура, що має площу, називається квадрованою. Площу нескладних геометричних фігур визначають, підраховуючи кількість одиничних квадратів, якими фігури можна покрити. Площу заведено позначати великою латинською літерою S





ПЛОЩА – це додатна величина, числове значення якої має такі властивості:

  • ПЛОЩА – це додатна величина, числове значення якої має такі властивості:

    • Рівні фігури мають рівні площі.
    • Якщо фігура розбивається на частини, що є простими фігурами, то площа цієї фігури дорівнює сумі площ її частин.
    • Площа квадрата із стороною, що дорівнює одиниці вимірювання, дорівнює одиниці.


За одиницю вимірювання площі беруть площу квадрата, сторона якого дорівнює одиниці довжини

  • За одиницю вимірювання площі беруть площу квадрата, сторона якого дорівнює одиниці довжини

  • 1см 1дм

  • 1см2 1дм2







  • Одне вікно має розміри 1, 3 х 1,1 м. Обчисліть скільки скла піде для скління 250 таких вікон? На обріз скла

  • йде 8% його загальної площі.



Підлога майстерні має форму прямокутника. Одна сторона прямокутника на 5 м більше другої, а площа дорівнює 84 м2. Визначити довжини сторін, для того, щоб дізнатися скільки необхідно дерева, щоб прибити плінтус.

  • Підлога майстерні має форму прямокутника. Одна сторона прямокутника на 5 м більше другої, а площа дорівнює 84 м2. Визначити довжини сторін, для того, щоб дізнатися скільки необхідно дерева, щоб прибити плінтус.



  • Дякуємо за увагу!

  • Жовтень 2012 року




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка