Підготувала вчитель початкових класів



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


  • Підготувала

  • вчитель початкових класів

  • Кам’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1

  • Марієнко Людмила Миколаївна


Мета. Закріпити й поглибити знання дітей про

  • Мета. Закріпити й поглибити знання дітей про

  • план місцевості, масштаб, глобус, формувати

  • уявлення про поняття “географічна карта”;

  • уміння читати карту, використовуючи умовні

  • позначення та масштаб;

  • розвивати спостережливість;

  • виховувати прагнення використовувати

  • одержані знання та вміння в практичній

  • діяльності.

  • Обладнання. Фізична карта України, карта

  • природних зон України, атласи, карта півкуль,

  • демонстраційні таблиці, глобус, олівці,

  • мультимедійний проектор.



ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ

  • Пролунав і стих дзвінок.

  • Починається урок.

  • Всі за парти посідаєм,

  • Працювати починаєм.



ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ НА УРОК

  • - Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі.

  • - Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене,

  • поділіться гарним настроєм з друзями.

  • Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас

  • усіх до кінця уроку. Тому зараз ми прочитаємо

  • гасло нашого уроку:

  • Якщо хочеш, щоб життя тобі

  • посміхнулося,

  • Спочатку сам посміхнися життю!



БЕСІДА ЗА СПОСТЕРЕЖЕННЯМ

  • Технологія «Мікрофон»

  • - Яка зараз пора року? Початок, середина чи кінець осені?

  • - Який зараз місяць? Початок, середина чи кінець місяця?

  • Інтерактивний метод «Вузлики». Прочитайте закодовані слова.

  • МОНСЯЛ

  • ЖАРХМАРНОКУН

  • ДЛЯПОХМУРОЖ

  • ХОТИ

  • ТРЯНОВІ

  • ЖНОСНІ

  • - Які слова пов’язані із сьогоднішньою погодою?

  • - Температура повітря? Вітер? Опади?

  • - Зміни в живій природі?

  • - Праця людей.

  • Робота з календарем природи та в зошитах спостережень

  • - Зробіть записи у зошиті спостережень і в календарі природи.



ПЕРЕВІР СЕБЕ!

  • Тест

  • Планом предмета називається

  • а) його малюнок; б) його розміри;

  • в) його вигляд зверху.

  • Зображення частини земної поверхні за допомогою умовних знаків називається

  • а) планом предмета; б) малюнком місцевості;

  • в) планом місцевості.



Масштаб показує

  • Масштаб показує

  • а) довжину і ширину предмета;

  • б) у скільки разів зменшено справжні розміри предмета;

  • в) висоту предмета.

  • Який масштаб доцільно використати для креслення плану класу?

  • а) 1 см – 5 см; б) 1 см – 1 км;

  • в) 1 см – 100 м; г)1см – 1м.



ПРИГАДАЙ!



ПІДПИШИ УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ

  • а) б)

  • в) г)

  • д) е)



РОБОТА ПО ІНДИВІДУАЛЬНИХ КАРТКАХ

  • Картка 1

  • Підпиши, де малюнок стола, а де – його план. Чому?

  • Накресли план підручника, довжина якого 21 см, а ширина – 14 см. Масштаб: 1 см – 7 см.



ПРОЧИТАЙ ЛИСТ ДО ДРУГА

  • Дорогий друже! Влітку я їздив до бабусі в .

  • Спочатку їздив поїздом по , а потім – автобусом по

  • . Бабусине село дуже гарне. Там є багато .

  • Через протікає . Там я ловив рибу, а на

  • збирав лікарські рослини. Часто ходив у

  • по ягоди і гриби. Я добре відпочив за літо.



СЛОВА В КЛІТИНОЧКИ ВПИШИ Й КРОСВОРД ЦІКАВИЙ РОЗВ’ЯЖИ



По вертикалі:

  • По вертикалі:

  • Як називають умовне зображення великої

  • території в масштабі?

  • 2. Прилад для визначення сторін горизонту.

  • 3. - так позначають … .

  • 4. Яка сторона горизонту протилежна півдню?

  • - так позначають … .

  • - це зображена … .

  • 7. - так позначають … .



По горизонталі:

  • По горизонталі:

  • 8. Як називається вид предмета згори,

  • накреслений у певному масштабі?

  • 9. Як називається частина земної поверхні, яку

  • ми можемо охопити оком?

  • 10. Як називається число, яке показує, у скільки

  • разів зменшена зображена територія?

  • 11. Яка сторона горизонту протилежна сходу?

  • 12. Як називається пристрій, який закріплює

  • намагнічену стрілку на компасі так, щоб вона не

  • рухалась?



ЦІКАВИНКА

  • Масштаб, записаний у вигляді

  • дробового числа, називається дробовим.

  • Запис 1 : 5 000 означає, що зображення

  • на папері зменшене порівняно зі

  • справжніми розмірами в 5 000 разів. Крім

  • дробового, іноді використовують

  • іменований масштаб, виражений

  • словами. Наприклад, в 1 см - 500 км.

  • Довідник школяра молодших класів



ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ

  • У наш час точні плани місцевості складаються за

  • допомогою її фотографування із літака, гелікоптера або

  • космічного супутника. Об'єкти сфотографованої

  • місцевості зображаються як їх план або позначаються

  • умовними знаками у масштабі.

  • Умовні знаки плану місцевості називаються

  • топографічними знаками. Вони є азбукою плану. Як без

  • знання букв не можна прочитати й слова, так і без

  • знання умовних знаків не можна дізнатися, що

  • зображено на плані.

  • Із зошита з природознавства Т. М. Байбари



ДИДАКТИЧНА ГРА



ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ

  • Раз! Два! – Час вставати –

  • Будемо відпочивати.

  • Три! Чотири! – Присідаймо,

  • Швидко втому проганяймо.

  • П'ять! Шість! – Засміялись,

  • Кілька разів нахилились.

  • Сім! Вісім! Час настав

  • Повертатися до справ.



ДЕ ТАК БУВАЄ?



ТЕМА УРОКУ



ЗАВДАННЯ УРОКУ

  • Ознайомимося з поняттям “карта”, різними її видами;

  • навчимося читати карту, використовуючи умовні позначення і масштаб;

  • дізнаємося чим відрізняється карта від плану місцевості.



ГЛОБУС

  • Глобус – зменшена

  • Модель Землі, яка дає

  • правильне уявлення про її

  • форму, розташування

  • материків і океанів, річок,

  • міст, гір. Проте круглий

  • глобус не зручно брати з

  • собою до школи чи

  • користуватися ним у

  • дорозі. Для того існують

  • карти.



БЕЗ КАРТИ НЕ ОБІЙТИСЯ

  • Карта – це зменшене й

  • узагальнене зображення

  • поверхні Землі, яке відображає

  • все, що знаходиться на ній, за

  • допомогою різних умовних

  • знаків. Перші карти з'явилися

  • навіть раніше, ніж виникла

  • писемність. Уже тоді люди

  • вміли зображувати

  • розташування прибережних

  • островів, заток, гирл річок, щоб

  • пояснити людині, не знайомій із

  • місцевістю, як знайти дорогу. Ці

  • карти створювалися на бересті,

  • на кістці, на піску.



ЯКІ БУВАЮТЬ КАРТИ

  • Географи – це вчені, які вивчають форму

  • земної кори, а також країни та їх мешканців. Саме

  • географи складають карти.

  • Карти бувають фізичні, політичні, економічні.

  • На фізичних картах зображують форму земної

  • поверхні: гори, рівнини, річки, озера, моря й океани.

  • На політичних картах показані країни й міста.

  • На економічних картах позначено місця, де

  • видобувають газ чи нафту, виробляють метал або

  • автомобілі, вирощують кукурудзу чи яблука.



ФІЗИЧНА КАРТА



ПОЛІТИЧНА КАРТА





КОРИСНІ КОПАЛИНИ УКРАЇНИ



ФІЗИЧНА КАРТА ПІВКУЛЬ



ЯКЩО ЗЕМЛЮ “РОЗРІЗАТИ” ПО ЕКВАТОРУ



ЧИМ СХОЖІ ВСІ КАРТИ

  • Є різні види карт. На одних картах зображено

  • форми земної поверхні. На інших – країни, міста або

  • промислові й сільськогосподарські центри. Карти

  • можуть охоплювати всю земну поверхню або її частину.

  • Однак всі карти мають спільні риси. Те, що зображено

  • на карті, має значно менший розмір, ніж насправді. На

  • картах використовують умовні позначки. Наприклад,

  • міста позначаються кружечками, а столиці – зірочками.

  • А ще на всіх картах видно, де південь, а де північ.



МАСШТАБ

  • Будь яка карта має свій масштаб. Чим

  • більша територія поверхні Землі

  • зображена на карті, тим менший

  • масштаб карти. А чим менша територія

  • - тим масштаб більший.



ПАРАЛЕЛІ



МЕРИДІАНИ



ГЕОГРАФІЧНА (ГРАДУСНА) СІТКА



РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

  • С. 92 – 95

  • 1 гр. - Поверхня Землі на глобусі.

  • 2 гр. – Що таке географічна карта.

  • 3 гр. – Фізична карта півкуль.

  • 4 гр. - Учись працювати з картою.

  • Перевірка.



АЛГОРИТМ РОБОТИ З КАРТОЮ

  • Біля карти слід стояти справа, щоб не заступити її собою. Вказівну паличку потрібно тримати у лівій руці.

  • Показувати потрібно не назву міста, а умовний знак, яким місто позначене.

  • Щоб показати море, озеро чи гори, потрібно обвести вказівною паличкою по береговій лінії та межі гір.

  • Річку починають показувати із витоку і закінчують там, куди вона впадає.

  • Коли показують міста, гори, річки, називають їх місцезнаходження (на півночі, південному заході і т. д.)



ПРАКТИЧНА РОБОТА

  • Розгляньте умовні знаки, що використано на

  • карті. Розкажіть, що вони означають.

  • Для чого використовується масштаб?

  • Який масштаб використовується на картах?

  • Порівняйте план і карту. Чим вони

  • відрізняються?



РОБОТА В ПАРАХ

  • Визначити відстань за картою.

  • Прочитати карту з використанням умовних знаків.



ПІДСУМОК УРОКУ

  • Що ми відкрили на уроці?

  • Що було нового для кожного із вас зокрема?

  • Що найбільше запам'яталось на уроці?

  • Кому на уроці було цікаво?

  • Про що з цієї теми вам хочеться дізнатися іще?

  • Чи можете ви сказати, що сьогодні знаєте більше, ніж учора?



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка