Підготувала викладач педагогіки ввпк ім. А. Ю. Кримського Листопад Т. М



Дата конвертації27.06.2016
Розмір445 b.


  • Підготувала викладач педагогіки ВВПК ім. А.Ю. Кримського Листопад Т.М.


Природа є джерелом добрра, - її краса впливає на духовний світ людини тільки тоді, коли юне серце облагороджується вищою людською красою – добром, правдою, людяністю, співчутливістю, непримиренністю до зла… Краса природи виховує витонченість почуттів, допомагає відчути красу людини.

  • Природа є джерелом добрра, - її краса впливає на духовний світ людини тільки тоді, коли юне серце облагороджується вищою людською красою – добром, правдою, людяністю, співчутливістю, непримиренністю до зла… Краса природи виховує витонченість почуттів, допомагає відчути красу людини.

  • В.О.Сухомлинський

  • У світі є не тільки потрібне, корисне, а й красиве. З того часу, коли людина стала людиною, з тієї миті, коли вона задивилася на квітку і вечірню зорю, вона стала вдивлятися в саму себе. Людина осягла красу.

  • В.О.Сухомлинський



1.Поняття про естетику, естетичне виховання.

  • 1.Поняття про естетику, естетичне виховання.

  • 2.Завдання естетичного виховання.

  • 3.Принципи естетичного виховання.

  • 4.Шляхи естетичного виховання.

  • 5.Форми роботи з естетичного виховання.

  • 6.Методи та засоби естетичного виховання.



Естетика (від грецького слова чуттєво сприйманий) – наука про прекрасне та його роль у житті суспільства, про загальні закони художнього пізнання дійсності й розвитку мистецтва.

  • Естетика (від грецького слова чуттєво сприйманий) – наука про прекрасне та його роль у житті суспільства, про загальні закони художнього пізнання дійсності й розвитку мистецтва.

  • Естетичне виховання – це процес спільної діяльності педагогів і вихованців,спрямована на формування здатності сприймати і перетворювати дійсність за законами краси у всіх сферах діяльності людини.



Формування естетичних поглядів,понять і переконань – виховання в молодого покоління розуміння прекрасного, любові до нього, вміння давати правильну естетичну оцінку фактам, явищам, процесам.

  • Формування естетичних поглядів,понять і переконань – виховання в молодого покоління розуміння прекрасного, любові до нього, вміння давати правильну естетичну оцінку фактам, явищам, процесам.

  • Виховання естетичних почуттів – особливих почуттів насолоди,які відчуває людина, сприймаючи прекрасне в навколишній дійсності та в мистецтві.

  • 3. Виховання потреби і здатності створювати прекрасне в житті та мистецтві – розвиток творчих здібностей дітей, опанування ними певного обсягу знань і практичних навичок у галузі музики і співу, образотворчого мистецтва, залучення їх до різних видів художньої самодіяльності, а головне – привчити школярів будь-яку роботу виконувати красиво.



Первинність національної культури.

  • Первинність національної культури.

  • Рідномовність у художньо-виховному процесі.

  • Рівноправність національного і інонацінального компонентів у визначенні змісту, форм і методів естетичного виховання.

  • Принцип регіональності.

  • Принцип традиційності.

  • Принцип календарної організації естетично-виховної роботи.

  • Принцип активної творчої діяльності.

  • Принцип єдності естетичного і педагогічного впливу.

  • Принцип відповідності віковим особливостям, безперервності і наступності.



Естетичне виховання в навчальній діяльності.

  • Естетичне виховання в навчальній діяльності.

  • Позакласна робота з естетичного виховання .

  • Позашкільна робота з естетичного виховання .

  • Естетичне виховання в сім’ї.



Естетичне виховання на уроках образотворчого мистецтва, музики, читання (літератури).

  • Естетичне виховання на уроках образотворчого мистецтва, музики, читання (літератури).

  • Естетичне виховання на уроках природничо-математичних дисциплін.

  • Уроки фізкультури та трудового навчання в естетичному вихованні.



Позакласна робота з естетичного виховання

  • Позакласна робота з естетичного виховання

  • Позакласна робота – різноманітна освітня і виховна робота, спрямована на задоволення інтересів і запитів дітей, організована в позаурочний час педагогіч-

  • ним колективом школи.

  • 1.Гуртки естетичного циклу:

  • хоровий, вокальний, бального, народного танцю, виразного читання,драматизації та інсценізації.

  • 2.Конкуси малюнків.

  • 3.Зустрічі з композиторами, художниками.

  • 4.Фестивалі пісні.

  • 5.Відвідування картинних галерей.



Масові форми:

  • Масові форми:

  • Конференції,тематичні вечори,конкурси,

  • зустрічі з видатними

  • людьми, свята, фестивалі.

  • Групові форми:

  • гуртки, студії, походи, екскурсії.



Засоби виховання – вид суспільної діяльності, який може впливати на особистість у певному напрямі.

  • Засоби виховання – вид суспільної діяльності, який може впливати на особистість у певному напрямі.

  • Засоби Е. В. :

  • природа, мистецтво, праця, побут, спілкування.

  • Твори образотворчого мистецтва. Музика. Художня література.

  • Театр. Кіно. Телебачення. Естрада. Цирк.

  • Поведінка школярів. Події суспільного життя.



Добрі умови – це запорука естетичного виховання.

  • Добрі умови – це запорука естетичного виховання.

  • Підібрані зі смаком предмети мистецтва.

  • Бібліотека.Телевізор. Музінструменти.

  • Відносини в сім’ї, які відповідають естетиці та моралі.

  • Спільна праця з дітьми, дозвілля.

  • Колективне прибирання квартири.

  • Загальні сімейні свята.

  • Спільні прогулянки. Сімейне читання літератури

  • Прогулянки до лісу,річки,озера…

  • Одяг, взуття, косметика підлітків, старшоклас-

  • ників відповідають вимогам естетики.



У чому ви бачите значення фізики, математики, біології, хімії для естетичного виховання школярів? Оберіть правиль-

  • У чому ви бачите значення фізики, математики, біології, хімії для естетичного виховання школярів? Оберіть правиль-

  • ну відповідь, довівши помилковість інших.

  • 1.Названі дисципліни не мають прямого відношення до естетичного виховання. Вони сприяють лише розв’язанню завдань розумового виховання,зокрема інтелектуального розвитку.

  • 2.У процесі вивчення фізики, хімії, математики та ін. можна широко використовувати зображувальні засоби , які відповідають вимогам естетики.

  • 3.Значення цих навчальних дисциплін в естетичному вихованні полягає в тому,що учні сприймають точність форм, природну симетрію, точність мислення.

  • 4.Провідне значення математики, фізики, біології,хімії в тому ,що їх вивчення, правильна організація ПД учнів наповнюється радістю творчості, переживання задоволення від краси пізнання гармонії природних явищ.

  • 5.Правильної відповіді немає.



У педагогічних колах та сім’ях не припиня-

  • У педагогічних колах та сім’ях не припиня-

  • ються дискусії щодо запровадження в загальноосвітніх начально-виховних закладах єдиної шкільної форми. Прихильники учнівської форми аргументують свої думки передусім з погляду ефективного її впливу на естетичне виховання школярів.

  • Якої думки дотримуєтесь ви? Чи справді учнівська форма є таким важливим чинником в естетичному вихованні школярів?



Поміркуйте над наведеними нижче альтернативними міркуваннями.

  • Поміркуйте над наведеними нижче альтернативними міркуваннями.

  • 1.Намір запровадити у всіх школах єдину учнівську форму – це відгомін тенденцій авторитарної, казарменої педагогіки, яка намагалася нівелювати усіх людей, починаючи з їхньої зовнішності.

  • 2.Одяг – це своєрідна форма, яка відображає морально-етичний зміст кожної особистості. Кожен школяр – це неповторна особистість. То ж нехай і в одязі зберігається ця неповторність.

  • 3.Єдина учнівська форма, безперечно,прикрашає не лише окремого учня, а й колектив у цілому. Вона дисциплінує особистість, ефективно впливає на формування в учнів естетичних смаків. Не випадково А.С. Макаренко дбав про забезпечення своїх вихованців красивою формою.

  • 4. О.В.Сухомлинський писав:” Ми проти єдиної учнівської форми. Ми прагнемо до того, щоб одяг підсилював, підкреслював естетичні риси індивідуальності дитини. ”

  • 5.Правильної відповіді немає.



Домашнє завдання

  • 1 варіант

  • Проаналізуйте систему естетичного виховання, під впливом якої ви перебували у школі.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка