Підготувала



Дата конвертації04.06.2016
Розмір445 b.


Підготувала

  • Підготувала

  • Соляник Наталія




Найвищого художнього й ідейного рівня досягла українська поезія в діаспорі між першою і другою світовою війною в творчості представників Празької поетичної школи. Поетів-”пражан” об’єднувала насамперед ідея державності України

  • Найвищого художнього й ідейного рівня досягла українська поезія в діаспорі між першою і другою світовою війною в творчості представників Празької поетичної школи. Поетів-”пражан” об’єднувала насамперед ідея державності України



Празьку поетичну школу утворили художньо найталановитіші пореволюційні поети, більшість з яких ще недавно зі зброєю в руках боролися за українську державу, і після занепаду Української Народної Республіки опинилися за кордоном.

  • Празьку поетичну школу утворили художньо найталановитіші пореволюційні поети, більшість з яких ще недавно зі зброєю в руках боролися за українську державу, і після занепаду Української Народної Республіки опинилися за кордоном.



Найвідоміші представники цієї школи:

  • Найвідоміші представники цієї школи:

  • Юрій Дараган

  • Олег Ольжич

  • Євген Маланюк

  • Оксана Лятуринська



Народився на Херсонщині у 1984 році. Навчався в Тираспільському реальному училищі, в роки Першої Світової війни служив поручником царської армії, а після революції 1917 р. офіцером військ УНР. Розділив долю тисяч оборонців УНР,які опинилися в таборах інтернованих в Польщі та Чехословаччині, там захворів на туберкульоз і пішов з життя 32-літнім.

  • Народився на Херсонщині у 1984 році. Навчався в Тираспільському реальному училищі, в роки Першої Світової війни служив поручником царської армії, а після революції 1917 р. офіцером військ УНР. Розділив долю тисяч оборонців УНР,які опинилися в таборах інтернованих в Польщі та Чехословаччині, там захворів на туберкульоз і пішов з життя 32-літнім.

  • Його найвідоміші збірки:

  • “Луна минувшини” та “Сагайдак”

  • (вийшла за рік до смерті поета)



Здогнати простір у погоні,

  • Здогнати простір у погоні,

  • шпурнути час у хижий вир

  • і на останнім переломі

  • піднестись до осінніх зір.

  • Ю. Дараган



Народився 2 лютого 1897 в Архангороді (Херсонщина). Навчався в земському реальному училищі, яке закінчив у 1914 році.

  • Народився 2 лютого 1897 в Архангороді (Херсонщина). Навчався в земському реальному училищі, яке закінчив у 1914 році.

  • Воював в Першій Світовій війні, очоливши кулеметну команду 2-го Туркестанського стрілецького полку. Коли у жовтні 1920 р. армію УНР інтернували до Польщі, Маланюк опинився в таборі для інтернованих . Тут почав писати вірші. Разом з друзями видає журнал “Веселка”.

  • У 1925 р. в Подєбрадах виходить перша збірка поета “Стилет і стилос” , у 1926 р. - Гербарій”, у 1930 р. у Варшаві видана його третя збірка “Земля й залізо”.

  • Помер Євген Маланюк 16 лютого 1968 р. в Нью-Йорку.

  • Посмертно, у 1972 році було видано збірку «Перстень і посох», в якій поет прощається з усім, що було йому дороге.



Біла лагода яблунь в цвіту

  • Біла лагода яблунь в цвіту

  • П’ю життя моє спрагненно-радо,

  • Прийдеш, прийдеш ? – і легіт: прийду –

  • Медоносним зітханням – ой, Ладо!

  • Є. Маланюк



Народився 7 липня 1907 року в Житомирі.

  • Народився 7 липня 1907 року в Житомирі.

  • Після Першої Світової війни, він у 15 років з матір'ю виїхав з України до батька, що не схотів співпрацювати з московським комунізмом. Після того жодного разу за своє життя не приїздив до України, Жив і творив за кордоном.

  • Його першим друкованим твором було оповідання “Рудько” під псевдонімом О. Лелека.

  • Після своєї смерті залишив 3 збірки: “Рінь”(1940), “Вежі”(1940), “Підзамча”(посмертно видана в Мюнхені 1946 р.).

  • Важливий компонент поетичної манери Ольжича – домінантні образи (дух, віра, одвага, воля, мужність, боротьба).



За нами розгубленість мертва,

      • За нами розгубленість мертва,
      • Де страх і покора – закон.
      • Там втрат не буває, де жертва –
      • Здобутий в огні бастіон.
      • О. Ольжич


Народилася 1 лютого 1902 р в багатодітній сім’ї. Ще з дитинства у неї проявляються неабиякі здібності до малювання і поезії - у 8 років дівчинка написала свій перший вірш “В Альпах”. Навчалася в Кам’янецькій гімназії, але навчання не закінчила: сталася низка подій, що змінили її життя. В 1919 р. помирає мати, батько силоміць віддає 17-річну Оксану заміж. Проте вона втікає від нелюбого чоловіка і емігрує до Німеччини, ледь не загинувши в дорозі, а потім переїздить до Чехо-Словаччини, де навчається в українській реальній гімназії в Празі, та записується до Карлового університету. Під час бомбардування Праги радянськими літаками 1944/45 рр. втратила слух, після чого емігрувала спочатку до Німеччини, а потім до США, де й померла 13 червня 1970р.

  • Народилася 1 лютого 1902 р в багатодітній сім’ї. Ще з дитинства у неї проявляються неабиякі здібності до малювання і поезії - у 8 років дівчинка написала свій перший вірш “В Альпах”. Навчалася в Кам’янецькій гімназії, але навчання не закінчила: сталася низка подій, що змінили її життя. В 1919 р. помирає мати, батько силоміць віддає 17-річну Оксану заміж. Проте вона втікає від нелюбого чоловіка і емігрує до Німеччини, ледь не загинувши в дорозі, а потім переїздить до Чехо-Словаччини, де навчається в українській реальній гімназії в Празі, та записується до Карлового університету. Під час бомбардування Праги радянськими літаками 1944/45 рр. втратила слух, після чого емігрувала спочатку до Німеччини, а потім до США, де й померла 13 червня 1970р.

  • Її мистецька спадщина велика, але найвідоміші поетичні збірки “Гусла”(1938 ) та “Княжа емаль” (1941).



Зуб, ратище, копито, пазур.

  • Зуб, ратище, копито, пазур.

  • Тут муж ішов на силу вражу.

  • Сурмив тут мамут. Тут ведмідь

  • Печерний вів кошлатий слід.

  • Кружляв тут яструб в яснім небі,

  • По озеру плив чорний лебідь.

  • Оксана Печеніг

  • (Псевдонім О. Лятуринської)



Поети празької школи були в цілому духовно-ідейно, стилево й тематично близькі. Всіх їх окрилював пафос національно-визвольної боротьби, посиленої значною мірою ренесансом української культури 20-х років і хвильовізмом в Радянській Україні. Панівним стилем у їхніх творах був неоромантизм, який мав своє коріння ще в класичному українському романтизмі та який формували також ідейні спрямування неспокійної міжвоєнної епохи 1917-1940 років. Неоромантизм в тогочасних умовах також був виявом збереження українського національного організму емігрантів.

  • Поети празької школи були в цілому духовно-ідейно, стилево й тематично близькі. Всіх їх окрилював пафос національно-визвольної боротьби, посиленої значною мірою ренесансом української культури 20-х років і хвильовізмом в Радянській Україні. Панівним стилем у їхніх творах був неоромантизм, який мав своє коріння ще в класичному українському романтизмі та який формували також ідейні спрямування неспокійної міжвоєнної епохи 1917-1940 років. Неоромантизм в тогочасних умовах також був виявом збереження українського національного організму емігрантів.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка