Підвищення ефективності своєї самоосвітньої діяльності та рівня методичної культури



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



підвищення ефективності своєї самоосвітньої діяльності та рівня методичної культури;

  • підвищення ефективності своєї самоосвітньої діяльності та рівня методичної культури;

  • систематизація навчальних матеріалів і напрацювань для представлення результатів своєї праці;

  • визначення рівня своїх професійних досягнень та наступних цілей подальшого професійного вдосконалення.



«Сильним, досвідченим стає педагог, який вміє аналізувати свою працю»

  • «Сильним, досвідченим стає педагог, який вміє аналізувати свою працю»

  • (В. Сухомлинський)



Вихователь - важлива людина в житті кожного. Він працює з найціннішим - особистістю. І від того, який у дитини вихователь, залежить і те, як вона проведе свої кращі дитячі роки. Тож вихователь не тільки виховує, він допомагає, скеровує, вчить, підказує, шукає... Така доля вихователя. Бути вихователем, - значить бути обізнаним в різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною. Кожна дитина - це маленький всесвіт, і, правильно підібравши ключик, можна виховати особистість. А найбільшою нагородою для вихователя є досягнення його учнів, їх життя, і відчуття того, що ти допоміг становленню ЛЮДИНИ. Це прекрасно, коли вихователь може бути порадником, провідником і володарем скарбниці знань. Метою моєї роботи є забезпечення максимального розвитку кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів та створення умов для нормального духовного , розумового та фізичного вдосконалення.

  • Вихователь - важлива людина в житті кожного. Він працює з найціннішим - особистістю. І від того, який у дитини вихователь, залежить і те, як вона проведе свої кращі дитячі роки. Тож вихователь не тільки виховує, він допомагає, скеровує, вчить, підказує, шукає... Така доля вихователя. Бути вихователем, - значить бути обізнаним в різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною. Кожна дитина - це маленький всесвіт, і, правильно підібравши ключик, можна виховати особистість. А найбільшою нагородою для вихователя є досягнення його учнів, їх життя, і відчуття того, що ти допоміг становленню ЛЮДИНИ. Це прекрасно, коли вихователь може бути порадником, провідником і володарем скарбниці знань. Метою моєї роботи є забезпечення максимального розвитку кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів та створення умов для нормального духовного , розумового та фізичного вдосконалення.

  • Я вважаю, вихователь - це моя стежина в цьому житті. Тільки в цій роботі я бачу себе, і не уявляю як можна жити не бачачи ясних дитячих очей, лагідних усмішок, без радощів перших успіхів. Це моє покликання.







«Рідна мова – могутній засіб

  • «Рідна мова – могутній засіб

  • для розвитку дитини»



Однією з невід’ємних складових навчально-виховного процесу в дитячому дошкільному закладі є навчання дітей мовлення. Не треба нікому довго пояснювати, яким важливим для людини є дар слова. Слово відтворює світ всередині самої людини. І дуже важливо допомогти дитині якомога успішніше оволодіти цим даром. Щоб дитина прийшла до школи з добре розвиненим мовленням, треба з нею якомога частіше грати в те, що сприяє розвитку мовлення, мислення, фантазії.

  • Однією з невід’ємних складових навчально-виховного процесу в дитячому дошкільному закладі є навчання дітей мовлення. Не треба нікому довго пояснювати, яким важливим для людини є дар слова. Слово відтворює світ всередині самої людини. І дуже важливо допомогти дитині якомога успішніше оволодіти цим даром. Щоб дитина прийшла до школи з добре розвиненим мовленням, треба з нею якомога частіше грати в те, що сприяє розвитку мовлення, мислення, фантазії.



Дитині молодшого дошкільного віку, а іноді й у більш старшому віці часом важко одразу відтворити почуте слово і чітко вимовити звуки в ньому, не порушити складову структуру слова. Відомо, що чіткість та чистота мовлення залежать від багатьох факторів:

  • Дитині молодшого дошкільного віку, а іноді й у більш старшому віці часом важко одразу відтворити почуте слово і чітко вимовити звуки в ньому, не порушити складову структуру слова. Відомо, що чіткість та чистота мовлення залежать від багатьох факторів:

  • Від стану і рухливості артикуляційного апарату;

  • Розвитку мовного дихання;

  • Розвитку дикції.



У середньому дошкільному віці мовленнєві вміння дітей помітно вдосконалюються. Саме в цей період у житті дитини відбувається інтенсивне ознайомлення її зі смисловою стороною слова. Діти все детальніше розуміють,що слово означає якийсь предмет,його ознаку,дію,явища,а також те, що кожна мовна одиниця – слово – складається із звуків,які вимовляються в потрібній послідовності. Про те, одним із важливих напрямків роботи продовжує залишатися діяльність по уточненню та закріпленню вимови окремих звуків. У цьому нам допоможе навчання вимовляти скоромовки, чистомовки, чітко та виразно читати не великі віршики.

  • У середньому дошкільному віці мовленнєві вміння дітей помітно вдосконалюються. Саме в цей період у житті дитини відбувається інтенсивне ознайомлення її зі смисловою стороною слова. Діти все детальніше розуміють,що слово означає якийсь предмет,його ознаку,дію,явища,а також те, що кожна мовна одиниця – слово – складається із звуків,які вимовляються в потрібній послідовності. Про те, одним із важливих напрямків роботи продовжує залишатися діяльність по уточненню та закріпленню вимови окремих звуків. У цьому нам допоможе навчання вимовляти скоромовки, чистомовки, чітко та виразно читати не великі віршики.



У дитини старшого дошкільного віку відбувається з одного боку,активізація та збагачення словника, а з іншого – значне удосконалення артикуляційного апарата,який уже здатен для вимови найскладніших звуків.

  • У дитини старшого дошкільного віку відбувається з одного боку,активізація та збагачення словника, а з іншого – значне удосконалення артикуляційного апарата,який уже здатен для вимови найскладніших звуків.

  • П’ятирічна дитина поступово оволодіває граматичною будовою рідної мови,починає вживати в мовленні різноманітні граматичні форми; нові для неї частини мови,досить складні синтаксичні конструкції,розвивається її фонематичний слух,зокрема,здатність розрізняти звуки та правильно вимовляти їх. Діти вже здатні виявити н слух наявність чи відсутність певного звука у слові.

  • У цьому зв’язку виходять на якісно новий рівень завдання по мовленнєвому розвитку дитини.

  • Вправи на звуковий склад слова:

  • « Відгадай слово! »

  • …ак - лак,рак,мак;

  • …анка – ланка,сапка,шапка;

  • …уб – дуб,зуб;

  • …ава – пава,ґава,лава;

  • …ірка – зірка,гірка,мірка.

  • « Знайди пропущені звуки в словах віршика! »

  • « Котиків - …оркотиків ря…но на …ербі»;

  • « Ой місяць …ічень кличе мороза. Морозить лице,щипає …оса»!;

  • « …журавель для баранця,накосив …стіжок сінця»!



Вправа № 1

  • Вправа № 1

  • "Назви слова"

  • (для розвитку слухового диференціювання).

  • Завдання № 1.

  • "Назви якомога більше слів, які починаються на звук А" (Т, О, Р, К і т.д.).

  • Завдання № 2.

  • "Назви якомога більше слів, які закінчуються на звук П" (І, О, З, Л і т.д.).

  • Завдання № 3.

  • "Назви якомога більше слів, в середині яких є звук Л" (Н, Е, Г, Б, Ф і т.д.).



Вправа № 3

  • Вправа № 3

  • "Граємо зі словом"

  • (навчання звуковому виглядом слова)

  • Завдання № 1.

  • "Придумай слово, яке починається / закінчується на такий же звук, як і в слові" жаба "," прапор "," стіл "і т.д.".

  • Завдання № 2.

  • "Назви, який звук перший / останній в слові" промінь "," сила "," диван "і т.д.".

  • Завдання № 3.

  • "Назви всі звуки по порядку в слові" небо "," хмара "," дах "і т.д.".

  • Завдання № 4.

  • "Який звук у слові" рибка "стоїть другим, четвертим, першим, третім? (Стілець, килим, черепашка, хмара) і т.д.".



Гра «Інтерв'ю»

  • Гра «Інтерв'ю»

  • Спочатку познайомте дітей з новими словами.

  • Інтерв'ю - бесіда, призначена для передачі по радіо, телебаченню або в газеті. Репортер - той, хто задає питання. Респондент - той, хто відповідає на запитання.

  • Треба навчити дітей сміливо говорити в мікрофон. Для цього попросіть дітей по черзі що-небудь сказати в мікрофон, хоча б порахувати до 10 прямим і зворотним рахунком. Потім між дітьми розподіляються ролі. Обговорюються можливі теми. Настроюється магнітофон.

  • Репортери починають задавати питання. Потім бесіду колективно прослуховують і обговорюють.

  • Можливі теми: обговорення походу в театр і переглянутої п'єси; обговорення свята, виставки малюнків, цікавої книги, самого цікавого події за тиждень.

  • Варіанти гри:

  • 1) вихователь інтерв'ює хлопців;

  • 2) діти беруть інтерв'ю у вихователя;

  • 3) батьки опитують дитини;

  • 4) дитина бере інтерв'ю у батьків.



  • З групи дітей вибирається один ведучий, інші сідають на стільці, вони повинні відгадувати. Учитель має велику коробку, в якій лежать маленькі картинки із зображенням різних предметів (можна використовувати картинки від дитячого лото).

  • Ведучий підходить до вчителя і бере одну з картинок. Не показуючи її іншим дітям, він описує предмет, намальований на ній. Діти пропонують свої версії.

  • Наступним ведучим стає той, хто перший відгадав правильну відповідь.



Мова – це наша національна ознака, у мові – наша культура, ступінь нашої свідомості. Саме тому загальною основою навчання і виховання дітей у дошкільних навчальних закладах є рідна мова. Завдання навчання дітей рідній мові акумулюються в Програмах навчання і виховання дітей у ДНЗ та Базовому компоненті дошкільної освіти. У Базовому компоненті зазначено, що "дитина на кінець дошкільного віку повинна вміти будувати всі типи простих і складних речень; володіти монологічним мовленням; бути здатною висловити свою думку чітко, логічно, образно, переконливо; вміти самостійно складати розповіді: описові, сюжетні, творчі; переказувати художні тексти; складати розповіді як за планом вихователя,

  • Мова – це наша національна ознака, у мові – наша культура, ступінь нашої свідомості. Саме тому загальною основою навчання і виховання дітей у дошкільних навчальних закладах є рідна мова. Завдання навчання дітей рідній мові акумулюються в Програмах навчання і виховання дітей у ДНЗ та Базовому компоненті дошкільної освіти. У Базовому компоненті зазначено, що "дитина на кінець дошкільного віку повинна вміти будувати всі типи простих і складних речень; володіти монологічним мовленням; бути здатною висловити свою думку чітко, логічно, образно, переконливо; вміти самостійно складати розповіді: описові, сюжетні, творчі; переказувати художні тексти; складати розповіді як за планом вихователя,

  • так і самостійно.



У дошкільному навчальному закладі дітей навчають таким видам зв’язного мовлення: розповідь, опис, переказ.

  • У дошкільному навчальному закладі дітей навчають таким видам зв’язного мовлення: розповідь, опис, переказ.

  • Виокремлюють такі заняття з навчання дітей розповіді:

  • опис іграшок, предметів, картин, дидактичних картинок;

  • опис двох предметів, картинок з контрастними ознаками;

  • розповідь з власного досвіду;

  • розповідь за опорними словами;

  • розповідь за планом вихователя;

  • розповідь на тему;

  • розповідь про зображене на картині, ілюстрації;

  • творчі розповіді;

  • переказ.



На кожному комплексному занятті одночасно вирішується три різні мовленнєві завдання;

  • На кожному комплексному занятті одночасно вирішується три різні мовленнєві завдання;

  • Заняття з розвитку мовлення мають лише мовленнєву спрямованість, тому вони проводяться на добре знаному дітям ілюстративному матеріалі;

  • Максимальна мовленнєва активність дітей: чим більше говорять діти на занятті, тим воно ефективніше;

  • Максимальне використання ігрових прийомів навчання. Це швидше "заняття-ігри” та "ігри-заняття”;

  • Невимушеність та розкутість дітей на занятті. Діти можуть сидіти за столами або на стільчиках півколом, навпроти один одного, створювати групи для виконання завдання, вільно спілкуватися з педагогом та дітьми;

  • Взаємозв’язок із заняттями з інших розділів програми.;

  • Дотримання принципу доступності у виборі теми та визначеної мети заняття;

  • Поєднання навчальних, виховних та розвивальних завдань;

  • Особистісно-орієнтований підхід до дітей.





Одним із завдань родинного виховання є навчання дитини рідної мови, прищеплення їй навичок культури спілкування, залучення дітей до світу знань і народної мудрості через казки, оповідання, прислів’я ,вірші, лічилки, загадки тощо. Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною.

  • Одним із завдань родинного виховання є навчання дитини рідної мови, прищеплення їй навичок культури спілкування, залучення дітей до світу знань і народної мудрості через казки, оповідання, прислів’я ,вірші, лічилки, загадки тощо. Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною.

  • Пам'ятайте, що головними й провідними співрозмовниками в родині є мати, батько, дідусь чи бабуся.









Постійно поповнюйте словник дитини новими словами; уточнюйте значення слів, збагачуйте дитячу мову прислів'ями, приказками, загадками, образними народними виразами. Ефективним засобом збагачення словника є дидактичні ігри :

  • Постійно поповнюйте словник дитини новими словами; уточнюйте значення слів, збагачуйте дитячу мову прислів'ями, приказками, загадками, образними народними виразами. Ефективним засобом збагачення словника є дидактичні ігри :

  • - «Ялинка росте. Що ще може рости?» - підбираємо іменники.

  • - «Сніжинка летить. Що вона ще може робити?» - підбираємо дії.

  • - «Осінь яка?» - підбираємо ознаки.

  • - «Лимон кислий. Що ще може бути кислим?» - аналогія за смаком, може бути за кольором, способом пересування, формою, структурою і т.д.

  • - «Назви протилежне слово» - добрий – злий, веселий – сумний…

  • - «Утвори нове слово» - сніг, сніжинка, сніговик, снігурочка…

  • - «Назви одним словом» - довгі вуха – довговухий…

  • - «Підбери схожі слова» - сніг – снігопад, хуртовина, заметіль, завірюха, хурделиця…



Зв'язне мовлення - вміння дитини чітко висловлювати свої думки, вільно спілкуватися з однолітками та дорослими, переказувати невеликі тексти, описувати предмети, складати розповіді; - Якомога більше спілкуйтеся з дітьми, розповідайте їм і читайте художню, пізнавальну літературу. Збагачуйте досвід дітей позитивними враженнями під час прогулянок, екскурсій, цікавих спостережень .

  • Зв'язне мовлення - вміння дитини чітко висловлювати свої думки, вільно спілкуватися з однолітками та дорослими, переказувати невеликі тексти, описувати предмети, складати розповіді; - Якомога більше спілкуйтеся з дітьми, розповідайте їм і читайте художню, пізнавальну літературу. Збагачуйте досвід дітей позитивними враженнями під час прогулянок, екскурсій, цікавих спостережень .




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка