Підвищення загальної освіченості громадянина України; підвищення загальної освіченості громадянина України



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



підвищення загальної освіченості громадянина України;

  • підвищення загальної освіченості громадянина України;

  • сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації людини в сучасному світі;

  • виховання національно свідомого громадянина України;

  • формування й утвердження гуманістичного світогляду особистості, національних і загальнолюдських цінностей.



(відповідно до Державного стандарту, ґрунтуються на емоційно-ціннісній, літературознавчій, загальнокультурній, компаративній змістових лініях):

  • (відповідно до Державного стандарту, ґрунтуються на емоційно-ціннісній, літературознавчій, загальнокультурній, компаративній змістових лініях):

  • 1. Зацікавлення учнів художнім твором як явищем мистецтва слова, прищеплення і стійкого утримання бажання читати.

  • 2. Розвиток уміння сприймати літературний твір як явище мистецтва слова.

  • 3. Підняття рівня загальної освіченості учнів: набуття ними базових знань з української літератури, необхідних для повноцінної інтеграції в суспільство на різних рівнях. Ознайомлення з найвизначнішими і найпоказовішими взірцями української народної творчості та художньої літератури.



4. Формування загальної читацької культури учнів, розвиток естетичного смаку, вміння розрізняти явища класичної (як високого мистецтва) і популярної (як низькопробної) культури.

  • 4. Формування загальної читацької культури учнів, розвиток естетичного смаку, вміння розрізняти явища класичної (як високого мистецтва) і популярної (як низькопробної) культури.

  • 5. Формування стійкого інтересу до української літератури як вагомого духовного спадку народу, повноцінного оригінального мистецтва.

  • 6. Виховання майбутнього читача й шанувальника української літератури.

  • 7. Формування гуманістичного світогляду, принципів патріотизму й толерантності, розвиток духовного світу, утвердження загальнолюдських морально-етичних орієнтирів і цінностей.

  • 8.Сприяння національному самоусвідомленню і стійкому відчуттю приналежності до культурної світової спільноти.



9.Вивчення української літератури в національному і світовому культурологічному контекстах.

  • 9.Вивчення української літератури в національному і світовому культурологічному контекстах.

  • 10.Розвиток творчих і комунікативних здібностей учнів, їхнього самостійного і критичного мислення, культури полеміки, уміння аргументовано доводити власну думку.

  • 11.Вироблення вміння компетентно і цілеспрямовано орієнтуватися в інформаційному і комунікативному сучасному просторі.

  • 12. Вироблення вміння застосовувати здобуті на уроках літератури знання, навички у практичному житті.

  • 13. Розвиток навичок самоосвіти, бажання і спроможності постійно вчитися.



− соціальні компетентності (активна участь у суспільному житті; здатність знайти, зберегти і розвинути себе як особистість; розвиток комунікативних якостей; здатність розв’язувати проблеми; формування світоглядних і загальнолюдських ціннісних орієнтирів);

  • − соціальні компетентності (активна участь у суспільному житті; здатність знайти, зберегти і розвинути себе як особистість; розвиток комунікативних якостей; здатність розв’язувати проблеми; формування світоглядних і загальнолюдських ціннісних орієнтирів);

  • − мотиваційні компетентності (розвиток творчих здібностей, здатності до навчання, самостійності мислення);

  • − функціональні компетентності: естетична, культурологічна, мовна, комунікативна (вміння оперувати набутими знаннями, сформованими навичками, використовувати їх у практичному житті).



«Світ фантазії, мудрості»

  • «Світ фантазії, мудрості»

  • (27 годин) – (було 22 години),

  • «Історичне минуле нашого народу»,

  • (5 годин) – (було 12 годин)

  • «Рідна Україна. Світ природи»

  • (18 годин) - (було 15 годин)

  • Література рідного краю (упродовж року) (4 години) – (було 2 години)



Усього — 70 год. На тиждень — 2 год.

  • Усього — 70 год. На тиждень — 2 год.

  • Текстуальне вивчення творів — 51 год.

  • Повторення та узагальнення — 2 год.

  • Література рідного краю  4 год.

  • Позакласне читання — 4 год.

  • Розвиток мовлення – 4 год. (у межах годин на текстуальне вивчення).

  • Виразне читання — 2 год.

  • Резервний час — 7 год.



Міфи і легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі»

  • Міфи і легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина», «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі»

  • Народні перекази: «Білгородський кисіль», «Прийом у запорожців», «Ой Морозе-Морозенку»

  • Народні казки: «Про правду і кривду», «Ох», «Мудра дівчина», «Летючий корабель»

  • І. Франко. «Фарбований Лис»



Василь Королів-Старий.

  • Василь Королів-Старий.

  • «Хуха-Моховинка»

  • Василь Симоненко.

  • «Цар Плаксій та Лоскотон»

  • Галина Малик.

  • «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»  

  • Із народної мудрості. Загадки

  • Прислів’я та приказки

  • Леонід Глібов. «Химерний, маленький...», «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?»



Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»

  • Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»

  • Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»), «Микита Кожум’яка»



Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...», «Садок вишневий коло хати...»

  • Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...», «Садок вишневий коло хати...»

  • С. Васильченко. «В бур’янах»

  • Павло Тичина. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла...»

  • Євген Гуцало. «Лось», «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…»



Максим Рильський. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…»

  • Максим Рильський. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…», «Люби природу не як символ…»

  • Григір Тютюнник. «Дивак»

  • Микола Вінграновський. «Перша колискова», «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече...», «Сіроманець»







«Мудра дівчина»

  • «Мудра дівчина»

  • І. Франко. «Фарбований Лис»

  • Загадки. Прислів’я та приказки

  • Тарас Шевченко

  • Павло Тичина

  • Євген Гуцало. «Лось»

  • Василь Симоненко





До «літератури рідного краю» пропонуємо включати також художню творчість ровесників учнів, їхніх земляків.

  • До «літератури рідного краю» пропонуємо включати також художню творчість ровесників учнів, їхніх земляків.

  • Запропонована кількість часу на вивчення кожного розділу, теми є орієнтовною, учитель може її змінювати (в межах 70 год.).

  • Резервний час може використовуватися для уроків розвитку мовлення, контрольного оцінювання, різних видів творчих та інших робіт (екскурсій, диспутів, семінарів тощо) − на вибір учителя.



Теорія літератури у шкільному вивченні означає лише початкові, доступні дітям знання про художні засоби, жанри, літературознавчі поняття тощо, необхідні при розгляді того чи того твору як явища мистецтва слова. До того ж кожне з них зазначається лише один раз, надалі вони лише повторюються, закріплюються − відповідно до вибору й фахової компетентності вчителя.

  • Теорія літератури у шкільному вивченні означає лише початкові, доступні дітям знання про художні засоби, жанри, літературознавчі поняття тощо, необхідні при розгляді того чи того твору як явища мистецтва слова. До того ж кожне з них зазначається лише один раз, надалі вони лише повторюються, закріплюються − відповідно до вибору й фахової компетентності вчителя.

  • Рубрика «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів» містить перелік основних усвідомлених знань (у тому числі і творів для вивчення напам’ять), умінь, навичок, передбачених кожною конкретною темою. Завдання цієї рубрики запропоновано диференційовано, з наростаючою складністю, що зручно й необхідно для особистісно зорієнтованого навчання, при врахуванні рівня підготовленості учнів, а також для оцінювання.

  • Особливий акцент зроблено на вимогах емоційно-ціннісної сфери (вони виділені курсивом). Їх необхідно обов’язково враховувати під час розгляду конкретних художніх текстів.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка