План План Особливості психічного розвитку немовляти



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.


План

  • План

  • 1. Особливості психічного розвитку немовляти.

  • 2. Психолого-педагогічні аспекти розвитку дитини першого року життя.

  • 3. Психолого-педагогічні аспекти розвитку дитини від одного до трьох років життя

  • 4. Особливості розвитку дитини від трьох до семи років життя.


1. Вітенко І.С., Борисюк А.С., Вітенко Т.І. Основи психології. Основи педагогіки: Навчально-методичний посібник. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2006. – 200 с.

  • 1. Вітенко І.С., Борисюк А.С., Вітенко Т.І. Основи психології. Основи педагогіки: Навчально-методичний посібник. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2006. – 200 с.

  • 2. Волкова Н.П. Педагогіка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. — К.: Видавничий центр “Академія”, 2003. — 576 с.

  • 3. Основи психології і педагогіки : навчальний посібник / О. М. Степанов, М. М. Фіцула. - 2-ге вид., виправ., доп. – Київ : Академвидав, 2006. – 520 с.

  • 4. Мельничук І. М. Вікова і педагогічна психологія : навч.-метод. посіб. для вивчення курсу / І. М. Мельничук. – Тернопіль : ТНЕУ, Економічна думка, 2006. – 144 с.

  •  



-

  • -



виховання зводиться в основному до фізичного розвитку дитини і піклуванню про її здоров'я;

  • виховання зводиться в основному до фізичного розвитку дитини і піклуванню про її здоров'я;

  • важливим завданням є

  • створення умов для

  • активного функціонування

  • органів чуття, що

  • забезпечує розвиток

  • нервової системи, мозку.



захисні,

  • захисні,

  • орієнтуючі,

  • орієнтуючо-харчові,

  • смоктальний рефлекс,

  • хапальний рефлекс,

  • рефлекс відштовхування



Перший умовний рефлекс – положення тіла при годуванні

  • Перший умовний рефлекс – положення тіла при годуванні

  • Перша форма людської активності – прояви емоцій дитини

  • Перша форма людської поведінки – «комплекс пожвавлення»



Психологічний критерій закінчення періоду новонародженості – комплекс пожвавлення

  • Психологічний критерій закінчення періоду новонародженості – комплекс пожвавлення

  • Фізіологічний критерій закінчення новонародженості – поява зорового і слухового зосередження, можливість появи умовних рефлексів на зорові слухові подразники



виховуючий, освітній, навчаючий вплив здійснюють на дитину дії з предметами, спілкування з дорослими;

  • виховуючий, освітній, навчаючий вплив здійснюють на дитину дії з предметами, спілкування з дорослими;

  • завдання виховання полягає в забезпеченні можливості всіх пізнавальних процесів.



це ситуація нерозривної єдності дитини і дорослого,

  • це ситуація нерозривної єдності дитини і дорослого,

  • соціальна ситуація емоційного комфорту



Найбільш важливі аспекти процесу пізнання у перший рік життя:

  • Найбільш важливі аспекти процесу пізнання у перший рік життя:

  • Сприйняття

  • Розпізнання інформації

  • Виділення категорій

  • Розвиток пам'яті



Стадія операційної консолідації (1-4 місяці)

  • Стадія операційної консолідації (1-4 місяці)

  • Стадія операційної координації (4-8 місяців)

  • Стадія біфокальної координації (8-12 місяців)

  • Стадія удосконаленої координації (12-18 місяців)



Виникає здатність відтворення

  • Виникає здатність відтворення

  • Виникає робоча (оперативна) пам‘ять



З'являються перші ознаки мислення дитини у формі сенсомоторного інтелекту: діти цього віку зауважують, засвоюють та використовують у своїх практичних діях елементарні властивості і відношення предметів

  • З'являються перші ознаки мислення дитини у формі сенсомоторного інтелекту: діти цього віку зауважують, засвоюють та використовують у своїх практичних діях елементарні властивості і відношення предметів



1) ходьба, що веде до фізичної емансипації, відокремлення дитини від дорослих

  • 1) ходьба, що веде до фізичної емансипації, відокремлення дитини від дорослих

  • 2) поява автономної мови (за Л.С.Виготським), яка служить перехідним містком між пасивною і активною мовою



Криза 1-го року життя - це найперша криза у житті дитини - криза новонародженості.

  • Криза 1-го року життя - це найперша криза у житті дитини - криза новонародженості.

  • Це оригінальний стрибок, різка зміна ситуації, перехід від біологіч­ного типу розвитку до соціального



перцептивний розвиток

  • перцептивний розвиток

  • ходьба

  • мова

  • предметна діяльність



завдання - забезпечити різносторонню діяльність, різноманітні форми спілкування, що сприяє розвитку самостійності.

  • завдання - забезпечити різносторонню діяльність, різноманітні форми спілкування, що сприяє розвитку самостійності.



Спілкування з дорослими

  • Спілкування з дорослими

  • Дитина осягає значення речей

  • Формується предметна діяльність

  • Практичне співробітництво: „дитина – предмет - дорослий

  • Формуються нові види діяльності



Джерела здібностей і обдарованостей дітей – на кінчиках їх пальців... Чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина

  • Джерела здібностей і обдарованостей дітей – на кінчиках їх пальців... Чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина

  • В.О.Сухомлинський



Інтенсивний розвиток мови:

  • Інтенсивний розвиток мови:

  • швидко росте пасивний словник

  • Активний словник збагачується такими темпами:

  • на початку другого року життя - 10-12 слів,

  • у два роки – близько 300 слів,

  • у три роки – до 1200-1500 слів.



Розумовий розвиток відбувається у тісному взаємозв’язку з оволодінням дитиною:

  • Розумовий розвиток відбувається у тісному взаємозв’язку з оволодінням дитиною:

  • а) предметної діяльності

  • б) мовлення

  • в) елементарних форм гри

  • г) малювання



Сприймання розвивається за рахунок дій, що формуються у предметній діяльності

  • Сприймання розвивається за рахунок дій, що формуються у предметній діяльності

  • Мислення:

  • а) практичний аналіз

  • б) практичний синтез

  • в) практичне та мовне спілкування



Незвичність думати у дитинстві позбавить цієї здатності і на решту життя.

  • Незвичність думати у дитинстві позбавить цієї здатності і на решту життя.

  • Ж.-Ж.Руссо

  • Людина вступає у зв’язок з предметом за допомогою трьох людських здатностей: мислити, говорити, діяти.

  • Я.А.Коменський



Форма спілкування у ранньому дитинстві є ситуативно-дієвою - ігровою

  • Форма спілкування у ранньому дитинстві є ситуативно-дієвою - ігровою



Негативізм

  • Негативізм

  • Упертість

  • Непокірність

  • Свавілля

  • Протест

  • Знецінення дорослих



а) гострий інтерес дитини до свого зображення у дзеркалі;

  • а) гострий інтерес дитини до свого зображення у дзеркалі;

  • б) стурбованість малюка, як він виглядає в очах інших;

  • в) зацікавленість дівчаток своїм убранням, заклопотаність хлопчиків власною компетенцією, наприклад у конструюванні;

  • г) гостра реакція на невдачі.



фізичний розвиток

  • фізичний розвиток

  • передбачає охорону

  • здоров'я, розвиток рухових

  • вмінь;

  • розумове виховання формує систему уявлень про оточуючий світ, інтелектуальні вміння;

  • в моральному вихованні, спираючись на наслідування, формуються моральні норми, відношення до людей, до себе;

  • естетичне виховання сприяє розвитку творчих сил дитини, формує естетичний смак.



- складається нова соціальна ситуація розвитку;

  • - складається нова соціальна ситуація розвитку;

  • - провідною діяльністю стає сюжетно-рольова гра;

  • - під час гри дошкільники опановують інші види діяльності;

  • - виникають важливі новоутворення у психічній та особистісній сферах;

  • - відбувається інтенсивний інтелектуальний розвиток дитини;

  • - формується готовність до навчання в школі



1. Дозрівання організму дитини

  • 1. Дозрівання організму дитини

  • 2. Сповільнюється збільшення росту та ваги

  • 3. Розвиток великої мускулатури випереджує формування функцій дрібних м’язів руки

  • 4. Певне окостеніння скелету

  • 5. Удосконалюється серцево-судинна система

  • 6. Зростає вага головного мозку

  • 7. Утворюються складні умовні рефлекси

  • 8. Формується друга сигнальна система



 

  •  

  • - потреба в спілкуванні

  • - потреба в зовнішніх враженнях

  • - потреба в рухах



1. Змінюються взаємини з дорослими

  • 1. Змінюються взаємини з дорослими

  • 2. Стає можливим досить систематичне навчання

  • 3. Стосунки з однолітками

  • 4. Усвідомленням власного „Я”

  • 5. Становлення особистості дитини

  • 6. Провідним засобом спілкування є мова



- наслідування

  • - наслідування

  • - пізнавальне спілкування

  • - співробітництво дитини з дорослим

  • особистісне спілкування



Для першої стадії (3—5 років) характерно відтворення логіки реальних дій людей; змістом гри є предметні дії.

  • Для першої стадії (3—5 років) характерно відтворення логіки реальних дій людей; змістом гри є предметні дії.

  • На другій стадії (5—7 років) моделюються реальні взаємини між людьми, і змістом гри стають соціальні взаємини, суспільна суть діяльності дорослої людини.



Сенсорний розвиток - удосконалення відчуттів, сприймання, наочних уявлень.

  • Сенсорний розвиток - удосконалення відчуттів, сприймання, наочних уявлень.

  • Мислення розвивається від наочно-дійового до образного.

  • Пам'ять: впізнавання і відтворення.

  • Зростаюча довільність уяви.



довільність у поведінці

  • довільність у поведінці

  • зростання суб'єктності

  • розвиток самосвідомості

  • виникнення самовиховання

  • виникає первинний дитячий світогляд



1) мотиваційна готовність

  • 1) мотиваційна готовність

  • 2) розумова готовність

  • 3) емоційно-вольова готовність



Дякую за увагу

  • Дякую за увагу



Каталог: data -> kafedra -> internal -> distance -> presentations -> %D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0 -> 1%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> %D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B8
%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B8 -> 1. Левківський М. В. Історія педагогіки. — Житомир, 2001
%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B8 -> 1. Поняття «людина», «індивід», «особистість», «індивідуальність» у сучасній науці
1%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Рр. – Антоній Левенгук – першовідкривач мікроорганізмів
1%20%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81 -> Мембранні потенціали спокою і дії. Електрична ємність і опір плазматичної мембрани
%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B8 -> План План Психолого-педагогічні аспекти розвитку дитини молодшого шкільного віку
%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B8 -> 1. Вітенко І. С., Борисюк А. С., Вітенко Т.І. Основи психології. Основи педагогіки: Навчально-методичний посібник. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2006. – 200 с
%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B8 -> Технологізація —
%D0%9E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B8 -> План План Особливості розвитку людини у період ранньої дорослості


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка