План. План. Значення словесної мови для дітей з вадами слуху



Дата конвертації19.12.2016
Розмір445 b.


„Формування мовленнєвих умінь та навичок у дітей з вадами слуху молодшого шкільного віку на індивідуальних заняттях”. З досвіду роботи сурдопедагога Лубеннікової С.В.


План.

  • План.

  • Значення словесної мови для дітей з вадами слуху.

  • Умови формування словесної мови у дітей з вадами слуху.

  • Дидактичні принципи формування мовленнєвих умінь та навичок у дітей з вадами слуху.

  • Формування мовленнєвих умінь та навичок за допомогою слів, фраз, текстів.

  • Результативність.

  • Література.



Мета роботи:

  • Більш поглиблене вивчення принципів і прийомів формування у слабочуючих учнів мовленнєвих умінь та навичок.



Значення словесного мовлення у навчанні та соціалізації дітей з вадами слуху.

  • Повноцінне спілкування дітей з вадами слуху з іншими людьми в оточуючому середовищі можливе лише за умови володіння словесним мовленням.



Умови формування мови у глухих дітей.

  • Умови формування мовленнєвих умінь та навичок у глухої дитини інші, ніж у чуючих, що істотним чином позначається на всьому процесі розвитку мови глухих дітей. У дитини з вадами слуху не виникає потреби в спілкуванні словесною мовою, оскільки віна її не сприймає. Необхідно створити такі умови, в яких дітям найлегше оволодіти словесним мовленням



Дидактичні принципи навчання словесної мови.

  • Навчання мови відбувається двома шляхами: безпосередньо в спілкуванні і на спеціальних заняттях.

  • Навчання аналітичному читанню починається з раннього віку.

  • В процесі формування мовленнєвих умінь та навичок використовуються оптимальні форми словесної мови.

  • В процесі навчання відбувається формування лексичних та граматичних узагальнень та елементарних понять. Цей процес полегшує розвиток мови в поєднанні з мисленням.

  • В якості одного із засобів розширення словесного спілкування дітей, використовується навчання читанню та зв`язному переказу.



Формування мовленнєвих умінь та навичок за допомогою слів, фраз, текстів.



Слова.

  • На початковому етапі навчання здебільшого звертається увага на постановку, автоматизацію та диференціацію звуків, що в подальшому створює основу для засвоєння та використання в власній словесній мові слів та фраз.



На основі поставлених та На основі автоматизованих звуків відбувається накопичення словникового запасу. У своїй роботі ми робимо так, щоб засвоєння слів відбувається за поетапною схемою. Наводимо приклад вивчення назв овочів за допомогою презентації.



Пригадай або запам`ятай назви овочів



Знайди правильну назву овоча.



Назви самостійно овоч.

  • Для перевірки відповіді, на екрані пізніше з`являється правильний варіант.



Капуста



Речення.

  • В подальшій роботі формується фразове мовлення. Цьому сприяють такі умови:

  • а) систематичне використання потреби глухих дітей в спілкуванні, що виникає в процесі спільної навчальної та побутової діяльності, для вживання фраз розмовно-побутового характеру (як готових, заздалегідь введених мову учнів так і тих, які вивчаються в ході розмови);



б) систематичне вправляння учнів в словесному оформленні своїх вражень, думок, переживань як при природній потребі, так і в спеціально створюваних педагогом ситуаціях;

  • б) систематичне вправляння учнів в словесному оформленні своїх вражень, думок, переживань як при природній потребі, так і в спеціально створюваних педагогом ситуаціях;

  • в) формування в учнів звички спілкуватися словесною мовою шляхом тривалого проведення вищезгаданих вправ;



г) поступове підвищення самостійності в складанні реплік діалогу, користування готовими, складеними вчителем фразами, самостійне вживання цих фраз в подібних ситуаціях без змін, а з часом з внесенням змін, залежно від вимог ситуації; складання фраз, які вивчаються з педагогом у вказаних ситуаціях спілкування та самостійно обраних ситуаціях.

  • г) поступове підвищення самостійності в складанні реплік діалогу, користування готовими, складеними вчителем фразами, самостійне вживання цих фраз в подібних ситуаціях без змін, а з часом з внесенням змін, залежно від вимог ситуації; складання фраз, які вивчаються з педагогом у вказаних ситуаціях спілкування та самостійно обраних ситуаціях.



Текст.

  • Найбільш складнішою, для формування мовленнєвих умінь та закріплення навичок правильної на індивідуальних заняттях, є робота над текстом.



Основні вимоги при підготовці до роботи над текстом полягають в наступному.

  • Основні вимоги при підготовці до роботи над текстом полягають в наступному.

  • Тексти повинні бути написані на картках великими літерами.

  • Завдання до текстів повинні бути написані на окремих картках. Необхідно також мати картки зі словами: знайди, покажи, назви, відповідай на запитання і т.д.



Заздалегідь проводиться робота над розумінням змісту тексту, окремих словосполучень, слів.

  • Заздалегідь проводиться робота над розумінням змісту тексту, окремих словосполучень, слів.

  • Необхідно продумати спеціальні вправи, направлені на вживання і засвоєння мовного матеріалу тексту в словах або

  • словосполученнях. Вони можуть бути орієнтовані на роботу як по засвоєнню певної лексики, так і конкретної граматичної категорії.

  • Один і той же текст можна використовувати в різних класах, додаючи завдання, нові словосполучення чи речення або, навпаки, виключаючи ті, які важкі для розуміння.



Для кожного тексту готуються картки:

  • Для кожного тексту готуються картки:

  • текст цілком;

  • «розрізний» текст;

  • питання до тексту (на окремих картках);

  • завдання до тексту;

  • ілюстрації (по можливості до кожної фрази або частини тексту);

  • фігурки (дійові особи діалогу);

  • мовний матеріал для фонетичної і мовної зарядки, пов'язаний з матеріалом тексту.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка