План семінару формування мотивації до самостійної пізнавальної діяльності учнів



Дата конвертації26.12.2016
Розмір445 b.







ПЛАН СЕМІНАРУ

  • 1. Формування мотивації до самостійної пізнавальної діяльності учнів

  • С.М.Хапун

  • 2. Відтворювальна та творча діяльність учнів

  • І.В.Стужук

  • 3. Самостійна робота як засіб організації самостійної діяльності

  • Г.І. Поповичева

  • 4. Способи створення в учнів позитивного ставлення до фізичного розвитку

  • Н.В.Бондар

  • 5. Роль вчителя у формуванні мотивації навчальної діяльності школяра та його творчої особистості

  • Т.А.Севастьянова

  • 6. Мотивація самостійної діяльності через естетичне сприйняття світу

  • А.В.Вахненко

  • 7. Створення на уроках ситуації зацікавленості теоретичним матеріалом

  • Л.С.Полховська



Повноцінними є тільки ті знання, які дитина здобула власною активністю



Сьогодні вже недостатньо забезпечити оволодіння школярами сумою знань, важливе значення надається завданню навчити школярів вчитися, а психологічно це означає хотіти вчитися.

  • Сьогодні вже недостатньо забезпечити оволодіння школярами сумою знань, важливе значення надається завданню навчити школярів вчитися, а психологічно це означає хотіти вчитися.



Причинами зниження мотивації, залежними від вчителя, є:

  • а) неправильний підбір змісту навчального матеріалу, що викликає перевантаження або недовантаження школярів;

  • б) не володіння вчителем сучасними методами навчання й їхнім оптимальним поєднанням;

  • в) невміння будувати стосунки з учнями й організовувати взаємодії школярів один з одним;

  • г) особливості особистості вчителя.



Причинами зниження мотивації, залежними від учня, є:

  • а) низький рівень знань;

  • б) несформованість навичок навчальної діяльності і перш за все прийомів самоосвіти;

  • в) рідше – відносини з класом, що не склалися (зрозуміло, що і ці причини зниження мотивації також значною мірою пов’язані з діяльністю вчителя);

  • г) в одиночних випадках – затримки розвитку, аномальний розвиток.





Прийоми самостійної роботи школяра, формування яких бажано для розвитку позитивної мотивації учня:

  • а) смислова переробка тексту; культура читання;

  • б)загальні прийоми запам’ятовування;

  • в)прийоми зосередження уваги;

  • г)загальні прийоми пошуку додаткової інформації;

  • д) прийоми підготовки до іспитів, заліків, семінарів, лабораторних робіт;

  • е) прийоми раціональної організації часу.



Методи мотивації самостійної навчальної діяльності учнів:

  • - словесні, наочні, практичні, репродуктивні й пошукові;

  • - індуктивні й дедуктивні;

  • - самостійна навчальна робота;

  • - наочність;

  • - лабораторні, практичні, експериментальні роботи;

  • - проблемно-пошукові;

  • - емоційне стимулювання учнів (почуття співпереживання, гордість);

  • - створення ситуації захопленості;

  • - художність та емоційність мови вчителя;

  • - пізнавальні ігри;

  • - навчальні екскурсії;

  • - створення ситуацій успіху;

  • - навчальні дискусії;

  • - аналіз життєвих ситуацій.



Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здатні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.

  • Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності – це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здатні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.

  • В.О.Сухомлинський





РЕКОМЕНДАЦІЇ

  • 1. Удосконалювати методи викладання предметів щодо розвитку в учнів формування мотивації до самостійної діяльності, інтелекту, умінь управляти власною навчально-пізнавальною діяльністю.

  • 2. Впроваджувати під час проведення навчальних занять емоційних, пізнавальних, вольових та соціальних методів мотивації.

  • 3. Робити акцент на самостійних розробках, спостереженнях, узагальненнях, зіставленнях.

  • 4. Використовувати вправи, спрямованих на розвиток дивергентного (різнонаправленого) мислення.

  • 5. Посилити роль евристичного мислення у навчанні, яке розвиває здібність передбачати, висловлювати свої думки.

  • 6. Розвивати пізнавальну активність і самостійність учнів шляхом використання ІКТ.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка