Планування, організація та проведення консультацій з громадськістю



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.


Планування, організація та проведення консультацій з громадськістю

  • Планування, організація та проведення консультацій з громадськістю




Для органів виконавчої влади:

  • Для органів виконавчої влади:

  • підвищення якості управлінських рішень;

  • можливість донести до громадян позицію органу виконавчої влади;

  • підтримка прийнятих рішень громадськістю;

  • успішність реалізації прийнятих рішень;

  • уникнення акцій протесту;

  • підвищення рівня довіри до органів виконавчої влади.



Для соціальних груп населення, суб’єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства, громадян:

  • Для соціальних груп населення, суб’єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства, громадян:

  • можливість бути почутими;

  • можливість впливати на рішення;

  • можливість здійснення контролю за діяльністю органів влади.





участь;

  • участь;

  • відкритість та підзвітність;

  • ефективність;

  • узгодженість.



чіткий зміст консультацій;

  • чіткий зміст консультацій;

  • поінформованість;

  • достатні часові рамки;

  • зворотній зв’язок;

  • репрезентативність.



  • ухвалений на конференції міжнародних неурядових організацій Ради Європи 1 жовтня 2009 року





1. Нормативно-правові засади проведення консультацій з громадськістю в Україні

  • 1. Нормативно-правові засади проведення консультацій з громадськістю в Україні

  • Конституція України (стаття 38);

  • Конвенція про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля (Орхуська Конвенція);

  • Закон України «Про засади внутрішньої і зовнішньої політики» (стаття 5);

  • Закон України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» (стаття 11);

  • Закон України «Про поводження з радіоактивними відходами» (абзац п’ятий частини першої статті 8);

  • Закон України «Про Порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» (частина перша статті 3);

  • Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» (стаття 21);



  • Регламент Кабінету Міністрів України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950 (§ 42. Громадське обговорення);

  • Порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 3 листопада 2010 р. № 996;

  • Порядок залучення громадськості до обговорення питань щодо прийняття рішень, які можуть впливати на стан довкілля, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 29 червня 2011 р. № 771;

  • Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 25 травня 2011 р. № 555;

  • Порядок проведення громадського обговорення під час розгляду питань про присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 24 жовтня 2012 р. № 989;

  • Порядок проведення громадських слухань з питань використання ядерної енергії та радіаційної безпеки, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 18 липня 1998 р. № 1122.



  • Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;

  • Закон України «Про доступ до публічної інформації»;

  • Закон України «Про запобігання корупції».



В обов’язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які:

  • В обов’язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які:

  • стосуються конституційних прав, свобод та обов’язків громадян;

  • стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища;

  • передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері;

  • визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання);

  • стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами;



  • визначають порядок надання адміністративних послуг;

  • стосуються правового статусу громадських об’єднань, їх фінансування та діяльності;

  • передбачають надання пільг чи встановлення обмежень для суб’єктів господарювання та інститутів громадянського суспільства;

  • стосуються присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій;

  • стосуються витрачання бюджетних коштів (звіти головних розпорядників бюджетних коштів за минулий рік).







Річний орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю має містити:

  • Річний орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю має містити:

  • назви проектів нормативно-правових актів, актуальні питання державної політики, які планується винести на обговорення;

  • пропоновані способи проведення консультацій щодо визначених питань;

  • орієнтовні строки проведення консультацій для кожного питання;

  • контактні дані підрозділу органу виконавчої влади, відповідального за проведення консультацій з громадськістю, та підрозділу який може надати фахові консультації.







Заінтересовані сторони – всі репрезентативні соціальні групи населення, а також суб'єкти господарювання, інститути громадянського суспільства, органи місцевого самоврядування та інші заінтересовані суб'єкти:

  • Заінтересовані сторони – всі репрезентативні соціальні групи населення, а також суб'єкти господарювання, інститути громадянського суспільства, органи місцевого самоврядування та інші заінтересовані суб'єкти:

  • на які поширюватиметься дія прийнятого акта/рішення;

  • діяльність яких має значний вплив на сферу регулювання;

  • які володіють необхідною інформацією, досвідом, ресурсами, щоб здійснити оцінку впливу.



5. Строки та способи проведення консультацій з громадськістю

  • 5. Строки та способи проведення консультацій з громадськістю

  • Необхідно виділити для консультацій достатній час.

  • Строк проведення консультацій визначається органом виконавчої влади і повинен становити не менш як

  • 15 календарних днів.

  • Ефективно проводити консультації від початку розроблення концепції проекту акта, варіантів вирішення питання.













6. Інформування про проведення консультацій з громадськістю

  • 6. Інформування про проведення консультацій з громадськістю





Публічне громадське обговорення розпочинається з дня оприлюднення інформаційного повідомлення.

  • Публічне громадське обговорення розпочинається з дня оприлюднення інформаційного повідомлення.



Не забувайте попереджати учасників консультацій заздалегідь, щоб вони мали змогу підготуватися до обговорення, а ви могли отримати конструктивні пропозиції.

  • Не забувайте попереджати учасників консультацій заздалегідь, щоб вони мали змогу підготуватися до обговорення, а ви могли отримати конструктивні пропозиції.

  • Крім того з цією ж метою необхідно надавати учасникам проекти документів, що будуть обговорюватися.







Консультації з громадськістю повинні проводити всі структурні підрозділи органу виконавчої влади.

  • Консультації з громадськістю повинні проводити всі структурні підрозділи органу виконавчої влади.

  • Підрозділ з питань взаємодії з громадськістю повинен координувати цю діяльність.

  • Варто розробити внутрішній наказ або розпорядження з розподілом повноважень щодо організації і проведення консультацій.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка